straks mijn moeder van de trein halen die komt een paar dagen mij helpen en natuurlijk voor mijn dochter zorgen als ik dinsdag in het ziekenhuis ben. kreeg net een sms van een collega wat er aan de hand is mijn baas had tegen haar gezegt dat ik voorlopig niet meer kom. vinden jullie het vreems dat ik dat raar vind dat hij dat zo gezegt heeft?? hij had toch ook gewoon kunnen zeggen dat ik me ziek gemeld had dan had ik nog kunnen zeggen dat ik griep heb ggrrr heb maar een sms terug gestuurd dat ik niet zo goed in mijn vel zit weet op dit moment ook niet wat ik anders moet zeggen. morgen bel ik de huisarts voor een doorverwijsbrief voor het geertgen. ik heb vrijdag contact gehad met mijn verzekering die zei dat het vergoed word dat we alleen een aanvraag moeten doen voor vruchtbaarheids behandelingen maar die hebben we hopenlijk nu ook niet nodig. ze zei alleen dat ik een doorverwijsbrief nodig had van de huisarts. nou zit ik me al het hele weekend bang te maken dat ik die doorverwijsbrief niet krijg maar mogen ze dat eigenlijk wijgeren?? @lobi het geertgen zei dat ik papieren opgestuurd kreeg voor informatie bij mijn ziekenhuis te verhalen maar jij hebt toch gewoon zelf je dossier opgevraagd??
het kan op beide manieren.. het geertgen kan het aanvragen en dan gaat het buiten jou zicht om. Maar je kunt ook bij het zh zelf je dossier aanvragen. Kopie maken en doorsturen. De 2e gaat vaak wel wat slower dan de 1e. Eventueel zou je beide manieren nog kunnen doen.
Mimi, natuurlijk krijg je wel een verwijsbrief van je ha. Je zegt gewoon dat je weet dat ze daar in progesteron geloven en dat je nog een mk niet meer trekt. Dat je er daarom alles aan wilt doen om te voorkomen dat het nog eens gebeurt. Dat komt echt wel goed. Voordeel van zelf je dossier opvragen is dat je dan precies op papier hebt wat er wel en niet onderzocht is. Kan handig zijn voor jezelf, maar ook als je nog eens naar een ander zknhs gaat. Lief van je moeder dat ze komt. Suus
O, en ik vind de reactie van je leidinggevende vrij debiel. Je hebt je ziekgemeld, daar had hij/zij het bij kunnen laten. Suus
Hoi meiden, Ik heb even een vraag. Ik ben nu net een paar daagjes na mijn ei en heb besloten om toch te gaan tempen. Nu is mijn temp al 2 dagen 36,6, wat normaal is voor mij na mn eitje, maar ik gebruik de utro ook sinds gistermorgen. Is het dan normaal dat de temp maar 36,7 is? Hij zou toch door invloed van de utro omhoog moeten gaan?
Nee, niet echt. De Utro houdt je baarmoederslijmvlies stabiel en dik, maar verhoogt niet per se je temp. Als je zwanger blijkt te zijn, dan wordt je temp vaak wél nog ietsje hoger, maar ook niet bij iedereen. Suus
Aha okee, dan gaat mijn zorgenmaker weer uit! Ik hoop dat het deze maand nou eens een keer gelukt mag zijn, want ik begin er een beetje de balen in te krijgen. Het is net alsof we weer stilstaan hier...
Ik hoop met je mee, en kan het me voorstellen. Hou je ook een tempkaartje bij op Fertility Friend? Suus
Dankjewel Suus, het wordt er allemaal niet spontaner op hier thuis zeg maar. Iedere maand de verplichte klusmomenten vind ik vooral het vervelendst. Als we het dan toch wel voor elkaar krijgen ben ik wel heel blij, maar toch zou het eens leuk zijn als het allemaal niet zo verplicht zou zijn. Maarja, nu maar weer afwachten tot volgend weekend en dan hopelijk eens goed nieuws... Moet wel de hele dag veel plassen zeg, echt niet normaal meer! Hoop dat dat een symptoom zou kunnen zijn, maar ik probeer er maar niet teveel bij stil te staan..
oke dan denk ik dat ik het zelf maar op vraag stel dat we hierna toch nog naar gent moeten dan kan ik het zelf zo meenemen. (hoop natuurlijk niet dat het nodig is maar je weet maar nooit) kunnen ze me eigenlijk in mijn eigen ziekenhuis hierdoor niet meer verder willen behandelen ?? ik moet daar natuurlijk gewoon blijven voor de echo's want iedere week naar het geertgen is wel veel natuurlijk
Ja, ik vond het ook vreselijk, die verplichte nummers. En altijd maar weer die onzekerheid of je goed gemikt hebt... Bah. Ik hoop dat het raak is voor je. Veel plassen is wel een symptoom ja, maar dat zou wel vroeg zijn... Suus
Suus, ja ik denk ook wel dat het erg vroeg zou zijn, maar toch is er ergens een heel klein beetje hoop. Ach ja we zullen het volgende week wel weer zien!
Bedoel je of jouw huidige ziekenhuis (MCA) jou een behandeling weigeren kan? Nee, niet echt. Ten eerste hoef je het MCA helemaal niet te vertellen dat je naar het Geertgen gaat, dat is aan jou, en ten tweede zou je in Gent ook waarschijnlijk alleen maar voor medicatie gaan, en niet voor een behandeling. Ik heb het mijn nieuwe ziekenhuis (Spaarne) wel verteld, maar mijn oude (OLVG) in eerste instantie niet, omdat ik wist dat ze negatief stonden tegenover alles wat naar gedegen onderzoek of medicatie riekte. Ik had geen trek in de discussie, en heb dus mijn eigen plan getrokken. Bevalt me prima. Ik weet alleen niet of het Geertgen je alleen maar pillen wil geven zonder het natraject te doen. Ik zou dat dus ook in het Geertgen maar in het midden laten. Zorg dat je progesteron krijgt, en dan zie je het wel weer verder als je weer zwanger bent. Een mens kan ook te open zijn . Suus
Jep heel spannend weer, ik hou jullie op de hoogte! Ik ben niet zo heel vaak meer online in dit topic, maar ik lees wel trouw mee hoor!
Hey Suus, heb jij toevallig een linkje naar de vitamine b-12 tabletten op deonlinedrogist? Ik zag van de week een post van 90 tabletten voor 12,50, maar die kan ik niet vinden..