Wat ik weleens gelezen hebt in een artikel dat dames met een te hoge BMI maar ook een te lage BMI moeite kunnen hebben met zwanger worden. Er was dus ook een verhaal bij van een vrouw die niet zwanger kon raken. Zij was zelfs heel mager van zichzelf en kon eten wat zij wou maar hielp niet echt. Met de hulp van haar HA en een voedings ass. is zij een speciaal dieet gaan volgen waardoor zij dacht ik zo 10kg aan was gekomen en daardoor zwanger raakte. Denk aan vrouwen die aan bolumia of anorexia lijden, ze zjin dan ook niet meer vruchtbaar. Als je van jezelf heel licht bent (toch al kun je niks aan doen) heb je idd een kans dat het jouw vruchtbaarheid beïnvloedt, net als je stevig bent.
Ja precies! Maar naar échte oorzaken zoeken doen ze dan weer niet, want die zijn 'niet bewezen'! En ondertussen krijgen we wel dat soort kul naar ons hoofd geslingerd. Je zou je nog bijna schuldig gaan voelen ook gewoon. Suus
Alleen worden of werden de meesten van ons juist belachelijk makkelijk zwanger, dus die vlieger gaat voor herhaalde miskramen gewoon niet op. Zo ontzettend laag is mijn bmi overigens niet, dus dat van Angelica ook niet . Suus
Hey Ladies, Even een berichtje van mijn kant. Hier gaat het wel ok. Een verhuizing, MA en curettage waren echter wat teveel in 1 week, dus ik zit deze week nog even thuis. Trok het lichamelijk en psychisch even niet. Gelukkig is het huis helemaal geweldig en zijn ook onze 3 katten er inmiddels op hun plek. Verder heb ik net een mail gestuurd naar dkt de Sutter, dus ik ben heel benieuwd en hoop dat ik bij haar terecht kan! Ik ben ook begonnen in het boek van Alan Beer. Ik moet zeggen tot nu toe inspirerend. Meiden, ik lees nog steeds af en toe met jullie mee hoor! Dikke knuffel!
Ha Joehoe, Lijkt me heel logisch dat je nog even tijd nodig hebt om alles enigszins op een rijtje te zetten. Fijn dat je het boek toch al binnen hebt, en ik hoop dat je snel iets van De Sutter hoort. Mocht je nog vragen hebben over het boek van Beer, Angelica en ik hebben het allebei gelezen. Lfs, Suus
Mimi, sorry meis voor de late reactie. Hoe gaat het nu met je? Ik zal verder geen woorden vuil maken aan de opmerkingen in de ok. Vind het schrijnend en tegelijk ook verbazend dat er binnen hetzelfde ziekenhuis blijkbaar zoveel tegenstrijdigheden zijn. Ik wens je een heel voorspoedig herstel toe. Joehoe, begrijpelijk hoor dat je er even helemaal klaar mee bent. Zorg goed voor jezelf! en voel je hier altijd welkom!
Hier weer terug, heb het "overleefd", maar crisis, lag te janken van de pijn en ben echt niet zo'n piepert! Ze blazen een soort ballonnetje op in je baarmoeder en dat deed zo'n onwijze zeer. Het doorspuiten en zich ook, maar toch stukken minder. Het was weer rechts, op de plaats waar ik tijdens de currettage (was plaatselijk verdoofd) ook erge pijn had. Ze vonden het zelf ook frappant, maar wilden/konden niet zeggen of dat iets te betekenen had. Eileiders waren meer dan goed doorgankelijk. Ze zullen wel weer niets vinden... Bedankt voor de afvalcomplimentjes. Waren eerst in Beverwijk en daar wisten ze te vertellen dat ik, zonder enigszins iets bekeken te hebben, maar 12 kilo moest afvallen en dat ik dan zo zwanger zou zijn...uhuh :x Wat bezielt die doktoren toch om dat soort zinloze en idiote uitspraken te doen!? In principe zou alleen buikvet een invloed kunnen hebben op het wel/niet zwanger worden en dat is bij mij echt niet zo ontzettend veel, vraag maar aan Leo Ik heb ontzettend dikke benen en die blijven ook, dus daar ga ik morgen voor naar de dokter. Laat kijken of ik lipoedeem heb, want dan kan ik afvallen wat ik wil, maar doen m'n benen niet mee. Overigens heb ik altijd een mooie regelmatige cyclus gehad. Pas sinds het afvallen is mijn cyclus gaan rommelen. Eisprong is nu soms eerder, maar cyclus net zolang. Er zijn idd mensen die zo mager of dik zijn dat hun cyclus in de war is, maar dat was bij mij niet van toepassing. Maar toch is het lekker makkelijk om het daarop te gooien....zucht, hoe bedoel je frustrie!
@Joehoe: kan me voorstellen dat je even je tijd neemt. Het is ook niet nix allemaal! Wel lekker dat je nieuwe huisje zo goed bevalt. Wat staat er eigenlijk allemaal in dat boek van Alan Beer?
Heb je weleens een hysteroscopie gehad? Misschien zit er wel een verkleving,een poliep of een ontsteking. Ik zou er zeker even over doorvragen... Fijn dat je dit vast achter de rug hebt. Een hysteroscopie vind ik zelf niet pijnlijk. Suus
Dat gaat over de oorzaken van herhaalde miskramen, en dan met name over immuunproblemen die miskramen veroorzaken. Het is in het Engels, het heet Is Your Body Baby Friendly en je kunt het bestellen bij Bol en Amazon.co.uk. Suus
Heb wel eens gevraagd waarom ik zo'n last heb gekregen na de currettage, want voor die tijd had ik dat nooit. Maar uiteraard weinig sjoege aan gegeven. Nee, nooit een hysteroscopie gehad. Wat doen ze dan precies? Gaat dat ook onder plaatselijke verdoving?
Wanneer in je cyclus voel je die pijn precies dan? Want ik heb ook zo'n soort pijn gekregen na de curettages, en bij mij waren het dus verklevingen. Dat wil helemaal niet zeggen dat het bij jou ook het geval is, maar het kan natuurlijk altijd. Word je nog wel normaal ongesteld, of heb je meer pijn en bloed je minder? Hysteroscopie kan zonder verdoving. Je kunt vooraf 2 x 400 Naproxen innemen, en daarmee vond ik het te doen. Een hsg staat bekend als veel pijnlijker! Ze kijken met een piepklein cameraatje in je baarmoeder en kunnen dan zien of alles er normaal uitziet. Het is in 10 minuten gepiept. Suus
Mijn pijn is vnl rondom mijn eisprong. Vroeger voelde ik hem ook nooit en nu wel. Tussen ei en ongi rommelt het altijd. Meestal als ik ongi ben, is het nagenoeg over. Lijk wel langer bruinverlies te hebben nu voordat ongi op gang komt. Hoe was het bij jou?
Ik had pijn vanaf de eisprong ook, aan de rechterkant. Konden ze niet verklaren, zat tussen mijn oren zeiden ze. Daar zat dus een verkleving, bleek later. Ik werd wel minder ongesteld... Dat bruinverlies kan ook nog op een poliepje wijzen. Ook die kunnen ze ontdekken en weghalen bij een hysteroscopie. Suus
Na mijn bbz operatie heb ik alleen last tijdens mijn ongi, dan doet de linkerkant pijn. ze vermoeden verklevingen van de operatie en dat was het. Tijdens de hysteroscopie in Gent kwam er niets uit, zag er helemaal mooi uit
Maar bij mijn hystero destijds niet . De verklevingen zitten bij jou waarschijnlijk in de buikholte...