oke vandaar dat ze nu dus ook een cylus analise willen doen om te kijken of er echt geen ei is, toch?? hier heb jij bij je andere zwangerschappen toch nooit een probleem mee gehad??
Ja precies. Ik had mijn twijfels over een ei bij de intake al. Vandaar dat ze een cyclusanalye voorstelde. Bij mijn andere zwangerschappen inderdaad nooit een probleem. Maarja, de laatste is alweer een jaar geleden Ik denk zelf misschien komt het wel door het fanatieke sporten van de laatste paar maanden en het afvallen (4 en een halve kilo in ongeveer 9 weken). Dat is het enige dat ik kan bedenken..?
hmmmm Lobi ik zou zeker achteraan gaan. Of je hebt geen ei en dan heb je iets nodig zoals clomid. Of je hebt wel een ei maar progesteron blijft te laag? dan heb je denk ik utro nodig? Ik sprek uit omgeving ervaringen, weet het zelf niet precies. Wanneer was jouw laatste eisprong? want ik zag alleen deze chart en niet voorheen
Ja daarom gaan ze dus ook cyclusanalyse doen. En afhankelijk daarvan gaan ze me helpen met bijvoorbeeld clomid, pregnyl, progesteron
maar dat moet toch niet kunnen dat je geen eisprong hebt door het sporten?? wel vreemd dat je er nooit last van heb gehad en nu ineens wel. raakte je voor heen wel snel zwanger??
Ik ben 4 keer zwanger geweest: 1e ronde raak 3e ronde raak 2e ronde raak 6e ronde raak Super snel dus steeds... Snap er dus ook niks van. Misschien komt t wel niet door t sporten, maar dat is het enige dat ik kan bedenken dat er wellicht mee te maken kan hebben... (en als gevolg van het sporten het afvallen dan)
sportief bezig zijn en beetje afvallen lijken mij niet de reden meid, al snap ik dat jij die link legt.. ik ben heel benieuwd! wanneer moet je er weer heen?
Ik weet het niet... We zullen zien aankomende ronde. Ik moet op de eerste dag van mn menstruatie bellen en voor dag 11 of 12 een afspraak maken
dat is super snel. dan is het natuurlijk helemaal vreemd als je voorheen zo makkelijk zwanger raakte en nu ineens niet meer. eigenlijk ga je er dan al een beetje van uit na alles wat je net verteld heb je temp en de snelheid waarin je normaal zwanger raakt dat je geen eisprong hebt. wel vreemd dat je eigen ziekenhuis hier niet naar wilt kijken en ik zou ook zeker een klacht in dienen mocht er straks uit de onderzoeken komen dat je geen eisprong hebt
Ja het is echt vreemd he... Hoop dat ze niks heel geks vinden en als ze wel iets vinden dat het iets is dat goed te verhelpen is... En het Radboud...breek me de bek niet open. :x
lobi hoelang duurde de intake bij het geertgen eigenlijk?? heb je lang moeten wachten tot je aan de buurt was?? en hadden ze je dossier al goed door genomen zodat ze je zelf al konden vertellen wat ze vanplan waren. haha ben niet een beetje nieuwsgierig
ik hoop het ook voor je dat ze niet iets heel geks kunnen vinden. en dat het "gewoon"met een pilletje te verhelpen is
Het duurde best even. je krijgt nl 3 gesprekken: 1 met gastvrouw, 1 met arts en 1 met medisch verpleegkundige. Ze had mn dossier volgens mij vrij goed bekeken. Toch heb ik zelf ook mn verhaal gedaan! We hoefden niet lang te wachten,. We waren zelfs te vroeg en werden eerder (te vroeg) geholpen!
ik ben nog steeds nieuwsgierig maar met de arts bespreek je neem ik aan het behandel plan en eventuele medicatie maar wat moet je dan bij de medisch verpleegkundige doen??
Na het gesprek met de arts krijg je een nagesprek voor als je nog vragen hebt. Zij legt ook een beetje de gang van zaken uit, klachtenformulier etc.
oke dat is duidelijk en ook heel netjes , heel anders als dat je naar het ziekenhuis moet. ik hoop dat ze ons ook verder kunnen helpen ben zo bang dat ik te hoge verwachtingen heb. en de enige wat ik hoop is dat ik progestron krijg voor de rest verwacht ik helemaal niks dus dat valt wel mee lijkt mij
Ja echt heel netjes. We wisten niet wat ons overkwam! Ik hoop dat ze willen helpen. Ik hoor goede verhalen over progesteron, dus ik denk dat ze dat wel willen geven! Maar misschien krijg je ook eerst een cyclusanalyse om de progesteron te bepalen, dat kan natuurlijk ook!
dat vind ik niet zo erg dat ze eerst een cyclusanalyse willen doen maar in ons ziekenhuis wouden ze dat 3 maanden doen en ze dachten niet dat daar wat uitkomt omdat ik tenslotte snel zwanger raak. ik neem wel mijn temp kaartje mee daar kunnen ze ook aan zien dat ik een late eisprong heb. heb jij die ook meegenomen??