Het is geen babyaspirine, maar cardio-aspirine . (Aspirine, oftewel acetylsalicylzuur 80 mg, dus géén paracetamol, daar is soms wat verwarring over.) Waarom vind je het eng om het te gaan slikken? Je weet dat er grote onderzoeken zijn geweest naar aspirinegebruik en dat daar geen schadelijke gevolgen bij ontdekt zijn? Het AMC heeft in 2009 bijvoorbeeld de ALIFE-studie gedaan en kon geen kwalijke gevolgen vinden. (Uit het onderzoek bleek ook geen voordeel uit aspirinegebruik, maar dat kan ook aan de opzet van het onderzoek liggen.) Suus
Die aspirine ben je die uit je zelf gaan slikken of via ha of zh. Wat doen die gemberpillen. Sorry voor al die vragen
Ja dat het geen kwaad kan heb ik gelezen maar toch die stap om het helemaal zelf te doen kreeg al op mijn lazer door die vit b12. Ik had gelezen dat het de stof acetusalicylzuur het doet. Kan ik het gewoon bij de drogisterij of is de apotheek beter. Ik heb zelf echt het gevoel dat ze door slechte doorbloeding te weinig voeding hebben gekregen of is dit raar.
Het is lastig om je eigen koers te varen als je op zoveel weerstand stuit bij artsen. Dat je op je lazer kreeg voor de B12 is echt belachelijk. Je doet niets ongezonds of illegaals, het is juist een goed idee om het te slikken. Niets mis mee. Over de aspirine kun je met de HA overleggen, maar als hij het een slecht plan vindt, moet hij maar eens uitleggen waarom dan, want er is geen 'evidence' dat het schadelijk is. Mijn huisarts deed ook heel hysterisch over de prednison en daar werd ik vrij pissig om, want ik had het grondig uitgezocht, maar zij bleek er niets van te weten. Ik heb toen tegen haar gezegd dat ik nog wel eens terug zou komen als ze zich had ingelezen, omdat we niet op gelijk niveau aan het praten waren. Dat heb ik gedaan, en zij bleek zich te hebben ingelezen in de tussentijd. Ze had dus geen bewijs kunnen vinden dat prednison schade aan de ongeboren vrucht kon berokkenen. Zo zie je maar, soms roepen artsen echt maar wat. En nee, dat is helemaal geen rare theorie. Als de doorbloeding van je placenta slecht is, krijgt een vruchtje geen voeding en sterft het af. Ik had destijds ook het gevoel dat dat bij mij in ieder geval deels de oorzaak van het probleem was en ben toen in eerste instantie ook op eigen houtje met de aspirine gestart. Lees je goed in, vergewis je van de voor- en nadele, en vaar je eigen koers. Er zit kennelijk niets anders op als je in Nederland woont en een volgende miskraam wilt vookomen. Je haalt het bij de drogist of de apotheek, maakt niks uit. 100 mg per dag. Suus
Gaat wel goed, ik heb afleiding op het moment. Zaterdag gaan we een weekje naar Turkije. Lekker niets doen dan luieren in een hotel, in het water spartelen en wat cultuur opsnuiven. Op vakantie gaan maakt bij mij van tevoren altijd een schoonmaakwoede los, dus ik ben druk met een soort van een voorjaarsschoonmaak. Wat dat betreft is het plannetje om de gedachten te verzetten al geslaagd Morgen alweer de laatste decapeptyl injectie.
Ik heb er zo ontzettend tegenop gezien, Angelica. Maar het is me ook net zo ontzettend meegevallen. Af en toe krijg ik het plotseling heet, maar dat is goed te doen. Het zakt snel weer af. Soms heftige hoofdpijn gehad, maar niet vaak gelukkig. Wel een nare bijwerking die ik van hormonen lijk te hebben, is heel snel en veel aankomen. Dit heb ik sinds januari, ik vermoed dat utro en deca ermee te maken hebben, omdat dit niet normaal voor me is. Het prikken zelf is door de huisarts gedaan en voelde ik nauwelijks.
Meleka ik ben ook aangekomen en het komt bij mij door de prednison. Nu gebruik ik het niet en het is alweer bijna weg nog niet in mijn gezicht Hou je ons op de hoogte van je echo enzo. ga voor je duimen
Heerlijk dat je weggaat. En de laatste alweer, joepie! (Wat gaat dat snel, vanuit mijn perspectief dan...) Suus
Zo voelden wij ons allemaal. Echt, ieder van ons heeft dezelfde vervelende strijd moeten leveren. Je komt er wel. Hou vol, en vertrouw op jezelf. Suus
Die ben ik uit mijnzelf gaan slikken omdat de gyns zeiden dat ik een pech vogel was en geen verdere onderzoeken deden. Ik ging alvast aspirine slikken en was net te laat om baat te hebben bij utro in de duur van de zw dat ik toen was. Hubbie en ik hadden toen een zwaar gesprek gehad en besloten dat als dit weer een miskraam werd dat we naar gent zouden gaan. Gelukkig tot nu toe niet nodig. Ik slik nu gemberpillen omdat dit ene homeopathische med is tegen misselijkheid. Ik ben nog redelijk misselijk maar wil niet langer emesafene en pimperan neme. Mag je ook niet te lang nemen.
Hoi Aowyn, Ik ben nieuwsgierig naar je gebruik van aspirine. Heb de uitslag van t Alive onderzoek gelezen, maar dat toont zover ik begrijp niks aan. Maar zie bij je onderschrift dat je 5 * hebt, waren dat vroege mk's? Denk je dat de aspirine nu heeft geholpen ? Vriendelijke groet
Ja ik hetb 5 miskramen gehad waaronder 1 een MA was. Dit in een kleine anderhalf jaar tijd. Ik heb geen idee of het nu goed zit door de aspirine of door de vit B complex of gewoon puur geluk dat mijn eisprong nu 3 dagen later kwam dan normaal. De standaard testen wat ik heb gehad in het zkh wees niks uit en ze hebben nooit mijn progesteron waardes getest. Ze wouden wel een cyclus bijhouden als ik ongi werd maar ik werd weer zwanger. Ik slik niet dagelijks aspirine omdat mijn gevoel zegt dat het niet door de aspirine komt, maar omdat ik het niet zeker weet durf ik ook neit te stoppen met af en toe aspirine te nemen. of te stoppen met vit B complex. Erg frusterend, ik weet niet waarom deze ei nu later kwam en wel bleef plakken hoop alleen dat het goed blijft gaan
Ik hoop het met je mee Aowyn, in mijn ogen ben je al best ver maar je moet ook nog een tijdje. Heb je vanaf t begin dan aspirine gebruikt en welke ? De B12 ook vanaf toen je t wist of al daarvoor ? Pfft nieuwsgierig hè. eigenlijk ben ik op zoek naar iemand die een gezonde baby voor me kan toveren ......;P
Bedankt voor je reactie. Als aspirine, gebruik je paracetamol? Ik heb nu ook maansteen gedragen, ga ik toch maar weer doen En vit B12 das altijd goed, zal k ook nemen. Achteraf weet je niet wat t is geweest, dat is ook het lastige bij onderzoeken, wat is toeval en wat werkt ? Ik ga slapen , zijn vermoeiende dagen. Trustuh