Print alles maar uit. Hopelijk overbodig, maar dan kun je gewoon voorlezen waarom ze het moeten geven. Zeg vooral dat je wanhopig bent en dat je nog een mk niet meer trekt. En heb je verhoging? Ik zou wel de gyn bellen hoor. Zo'n ontsteking is link. Suus
nee ik heb nog geen verhoging nouja mijn temp is 37.7 maar dit heb ik wel vaker na de eisprong eigenlijk alleen als ik die ronde dus ook zwanger blijk te zijn. ik zal het morgen ook wel even zeggen bij het geertgen en voor we gaan ook nog even een zwangerschapstest doen deze moet nu neem ik aan wel negatief zijn toch?? het is dinsdag 4 weken geleden. ik nog lang niet zoveel last als de vorige keer maar toen hebben ze me ook veel te lang laten doorlopen. de huisarts zei toen dat het een ontsteking was de gyn zei toen dat er wat cellen gevonden waren maar niks om mij zorgen over te maken. maar toen ik klaar was met mijn antibiotica kuur die ik van de huisarts gekregen heb was het wel over dus de huisarts zal wel gelijk hebben denk ik. ik heb deze keer ook meteen om anti biotica gevraagd bij de curretage uit voorzorg maar dat kreeg ik niet. ik vind dit wel raar want voor zover ik weet heb je met het antifosfolipidensyndroom verhoogde kans op ontstekingen
ik ben zo bang dat ik morgen helemaal dicht klap ben mijn man ook al aan het voorbereiden dat hij weet wat hij moet zeggen als het gebeurt.
37,7 vind ik zelf best hoog. Maar is het voor jou dus niet? Weet je of je een ei hebt gehad eigenlijk? Test zou nu wel neg moeten zijn ja, want tijdje terug was het streepje al heel vaag of niet? Ik heb na de eerste baarmoederontsteking ook bij elke curettage antibiotica gevraagd, preventief, en ook gekregen. Sta op je strepen morgen, samen. Hoe onzekerder jij erin gaat, hoe kleiner de kans dat je krijgt wat je wilt. Dat zou wat zijn trouwens, als je weer zwanger bent. Kun je vrijdag meteen aan de heparine. Aspi slik je nog toch? Suus
Mimi, fijn dat je man zo meeleeft, meedenkt en meeleest (zo zou het moeten zijn) Heel veel succes morgen!! Hoe laat ga je?
vorige week had ik inderdaad een vaag streepje dus als het goed is moet hij nu wel weg zijn. ik heb de test van vorige week speciaal bewaard zodat ik kan vergelijken. ik weet niet of ik mijn ei heb gehad ik denk het wel want toen ik een heel licht streepje had ging mijn temp ook omlaag maar een paar dagen erna weer omhoog. zag jij verschil in je temp lijste of je zwanger was of niet?? nu komt mijn temp niet hoger als 36.9 en toen ik zwanger was was het tussen de 36.9 en de 37.1. maar ik heb natuurlijk maar 1 maand getempt ik heb dus geen vergelijkings materiaal. ik verwacht trouwens niet dat ik zwanger ben ik ben dat namelijk nooit meteen na mijn miskraam en ik heb ook nergens last van wat op een zwangerschap kan duiden. nee ik slik geen aspirine meer ik heb bijna niks over van mijn vorige zwangerschap en misschien dat ik in het amc nog bloed moet laten prikken dan is het denk ik geen slim idee dat ik dat nu al slik. maar als ik naar het amc moet dan wil ik het wel graag de hele maand blijven slikken. ik ga echt mijn best doen morgen maar ben zo bang dat ik in tranen uitbarst. ik heb mijn man wel 10 keer verteld wat hij moet zeggen als ik het niet meer weet hij kent het helemaal uit zijn hoofd die arme man van mij ik heb het ook nog op papier gezet voor het geval dat we het niet meer weten lijkt me sterk want ik ga voor 1 ding progestron hoe moeilijk kan het zijn zou je denken en ik heb genoeg verschijnselen die er op duiden dat ik te kort heb herhaalde miskramen , korte lutale fase en bloedverlies vroeg in de zwangerschap nou dat is dacht ik wel duidelijk zou je zeggen
ik heb om 13:50 het gesprek en moet er 15 min voor tijd zijn. we vertrekken morgen ochtend vroeg als we onze dochter hebben weggebracht dan gaan we eerst even langs ikea in eindhoven en vanaf daar is het nog maar een half uur. ik ben ook nog informatie aan het zoeken voor adoptie maar ik kom een hele boel dingen tegen waar ik niet blij van word. zo lees ik dat een hele boel landen strenge eisen hebben zoals minimaal 10 jaar getrouwd nou dat zijn er pas 3 ,geen medicijn gebruik mijn man heeft suiker dus die moet spuiten en sommige landen vinden dat je geen biologies kind mag hebben. moet je eerst die cursus doen waar je las ik 900 euro voor moet betalen voordat je weet of je ervoor in aanmerking komt?? of word daar eerst naar gekeken zodat je er niet een aan man beginnen??
Hé maar dan is 37.7 toch voor jou ook vrij hoog? Ik zou er werk van maken, misschien is het weer een ontsteking. Nee merkte niks aan temp als ik zwanger was, alleen dat ie hoog bleef. Maar werd niet extra hoog of zo. Het komt wel goed morgen, zeker als je man het overneemt als het nodig is. Er zijn tenslotte meer meiden die het al hebben gekregen in geertgen, en die hadden niet eens een korte LF of zo. Zou wel heel debiel zijn als ze het jou dan weigeren. Dat kan gewoon niet. Ik duim voor je. Suus
o suus die 37.7 dat is natuurlijk 's middags niet 's morgens als ik voor mijn lijstje temp. die neem ik trouwens ook mee morgen. al mijn papier van het amc heb ik trouwens terug gestuurd wat een vragen zeg je moet invullen of je ouders broers en zussen nog leven hoe oud ze zijn of ze trombose hebben gehad. het waren me wat a4tjes maar ik heb het af dus daar kunnen we ook heen over 4 weken. daar ben ik niet zo zenuwachtig voor mocht ik het niet krijgen wat ik wil wat ik me overgens niet kan voorstellen heb ik nog een voorraadje spuiten zodat ik vanaf positieve test kan beginnen. blijf het krom vinden ik heb de miskramen met 6.5 week en ik moet vanaf 6 weken beginnen met spuiten (mits er hartactie is). dat is toch logies dat dat te laat is lijkt mij. maargoed eerst op naar het geertgen daar ga ik trouwens ook vragen hoe hun er over denken een extra mening kan geen kwaad
ja maar ik heb dus 37.7 's middags en niet 'smorgens als ik temp voor mijn kaartje vergat ik erbij te zetten. het lijkt mij ook stug dat ze het mij niet geven maar die andere meiden hadden geen aanwijsbare oorzaak en ik natuurlijk wel en daar ben ik dus zo bang voor dat ze me het om die reden niet geven.
ja bij mij was ELKE echo een bevestiging van dat het weer mis gegaan was of om te kijken of ik al weer schoon was.... zo kl.t.! maar dat gaat bij Moi niet gebeuren dit gaat gewoon goed dat MOET!
Maar jouw 'bewijsbare oorzaak' is behandeld met fraxi én aspi en tóch ging het mis. Reden genoeg om jou progesteron te geven dus. Want er kunnen heel goed meerdere oorzaken zijn. Ik heb natuurlijk ook stollingsafwijking, die ook behandeld werd bij twee eerdere zwangerschappen, maar toch bleef ik miskramen krijgen en gaat het nu met de prednison pas goed... Je moet naar mijn mening dus breed inzetten. En 37,7 vind ik sowieso hoog, dat is toch gewoon verhoging? Goed in de gaten houden! Suus
je hebt helemaal gelijk ik heb er medicatie voor gehad en dat werkte niet inderdaad reden genoeg om mij wel progesteron te geven. ik ga trouwen ook over prednison beginnen je weet maar nooit het valt altijd te proberen ,toch of is dit raar?? en ik hou de verhoging goed in de gaten ik doe morgen nog een test is die negatief en ik heb eind van de week nog buikpijn zonder ongie dan trek ik aan de bel en trouwens al die poitief is trek ik morgen al aan de bel
Ik zou eerst zorgen dat je een toezegging hebt voor progesteron, omdat ze anders misschien denken dat je gek geworden bent. Progesteron is nog eniszins geaccepteerd in gynaecologenland, maar prednison is echt 'not done'. Ik heb zelfs een aanvaring gehad met mijn apotheker. Dus eerst prog binnenhalen, daarna pas over pred beginnen. Succes! Suus
oke dus ik kan het dit gesprek beter alleen bij progesteron houden?? en mocht dat niet helpen altijd een volgende keer over prednison beginnen?? haha ja gek ben ik onderhand wel geworden na al die ellende. eigenlijk toch raar dat ze er zo moeilijk over doen kijk jou nou je bent het levende bewijs je hebt alles geprobeerd en niks hielp tot je prednison ging proberen en het resultaat is er je bent over de 20 weken heen en over een paar weken heb je een prachtig kindje in je armen nou dan vinden ze je maar gek je hebt iig straks wat je graag wilt een prachtig mooi kindje. heb jij eigenlijk een vruchtwaterpuntie laten doen?? dit bieden ze je toch aan boven de 35?? kan zo voorstellen dat je hier je twijfels over hebt aangezien je daardoor weer meer kans hebt op een miskraam. en hoe gaat het met de groei van de kleine doet hij of zij het goed??
Je kan het morgen zeker wel over prednison hebben, maar ik zou eerst zorgen dat je de toezegging hebt dat je progesteron krijgt. Als ze daarmee akkoord gaan, dan kun je gerust vragen wat ze van prednison vinden en of ze dat evt ook zouden geven... Nee, we hebben geen enkele test laten doen. Geen triple-test, dus ook geen punctie. Die is ons overigens niet eens aangeboden, maar dat had niks uitgemaakt. Na vijf miskramen ga je niet even lekker het risico lopen dat je een gezond of iets minder gezond kindje verliest door zo'n punctie, wij tenminste niet. Alles ziet er tot nu toe goed uit, en het groeit goed, dus nu nog 'even' 18 weekjes in de buik van mama blijven... Pff, net even schrikken. Wilde ff met de AS luisteren, maar hoorde zowat niks. Uiteindelijk wel hartje gevonden, maar moest volumeknop helemaal opendraaien dus veel ruis. Volgens mij heb ik 'm vanmorgen niet goed uitgezet dus batterij bijna leeg. Wat een OEN ben ik toch... Suus
ik geef je groot gelijk dat je geen testen heb laten doen ik zou dit namelijk ook niet doen net wat je zegt je heb al 5 miskramen gehad dan ga je zeker weten niet het risico nemen. ik was alleen benieuwd of je er net zo over denkt als ik maar dat doe je. dat was zeker schrikken gelukkig heb je het wel gevonden. dat is de reden dat ik hem bij mijn dochter niet durfde te kopen de angst dat je het hartje een keer niet zou vinden. maar denk dat ik hem mocht ik ooit nog een goede zwangerschap hebben wel ga aanschaffen ik vind dat dit niet afweegt tegen de keren dat je wel het hartje vind. als je dan even een onzeker momentje hebt kan je toeminste even luisteren. en niet vergeten nieuwe batterijen erin te doen ik ga lekker mijn bed in morgen vroeg op en met goede moet op naar brabant. het kan even duren voordat ik wat laat horen heb geen internet op mijn momiel (lekker ouderwets). en eer dat wij thuis zijn denk ik dat het tijd is om mijn dochter in bed te leggen maar daarna kom ik zeker mijn verhaal doen.
Ja, we zijn het eens wat onderzoeken betreft. En de AS is een enorme aanrader als de batterijen vol zijn, zeker als de placenta aan de voorzijde ligt zoals bij mij, want ik voel Suus-junior nog steeds vrij weinig. (Terwijl het volgens de echo een enorme friemelkont is.) Heel veel succes morgen, ik denk aan je! Suus
Mimi, succes vandaag!! En noem het wel even op van die 37.7.. alles boven de 37.5 is 'officieel' verhoging...