nou meiden daar ben ik dan eindelijk sorry dat het zo lang duurde maar het liep best wel uit en toen moesten we nog naar huis en het was best druk op de weg dus we hebben besloten om maar even te stoppen om wat te eten toen we eenmaal thuis kwamen zat mijn dochter nog beneden die had mijn schoonmoeder opgehouden zodat wij haar nog even konden zien. maar nu dus mijn verhaal. in 1 woord geweldig!! we kwamen daar binnen prima ontvangst bij ons eerste gesprek hebben ze al onze gegevens na gekeken wat een aardige mevrouw. daarna was het wachten op de dokter dat duurde bijna een uur maar zeker de moeite waard. de dokter nam echt ruim schoots de tijd we hebben bijna 3 kwartier binnen gezeten. we hebben goed ons verhaal kunnen doen hij zegt dat met de aspirine en fraxiparine het eigenlijk gewoon moet lukken maar hij snapte mijn vraag voor progeteron. hij vond wel dat ik veel te laat was begonnen met spuiten en dat ik de aspirine eigenlijk nu al moet slikken fijn dat dit ook een keer door een dokter werd gezegt want dit vinden wij namelijk ook. ik heb verteld dat ik over 2 weken naar het amc moet naar een vaatarts en hij verwacht dat hij precies het zelfde gaat zeggen dus dat is mooi. we hebben ook de bloedwaardes laten zien van het bloed wat uit de navelstreng van mijn dochter kwam daar was hij eigenijk heel duidelijk in die waren niet goed het komt er eigenlijk op neer dat ze mischien nog wel een paar dagen had misschien nog een paar weken dat kunnen ze natuurlijk niet zeggen maar als ze niet vanzelf was geboren dan was ze nu waarschijnlijk dood geweest. ook hebben we de vraag gesteld over dat mijn dochter van een twee eiige tweeling was of het klopt dat je dan mee progesteron aan maakt en dat het dus kan zijn dat dat net voldoende was om haar er doorheen te trekken dit beaamde hij ook. toen dus over progesteron gehad hij zei krijg je dat niet gewoon in je eigen ziekenhuis ik zei dus nee dit vond hij vreemd. want het kan volgens hem totaal geen kwaad. hij moet het wel nog even met zijn andere collega's bespreken en dan word ik over 2 weken terug gebeld of ik het krijg. maar na zijn reactie lijkt het mij eigenlijk stug dat ik het niet krijg. hij zei ook dat ze vaak als hun er niet uitkomen ze je doorsturen naar het uz in gent en niet naar een nederlands ziekenhuis omdat je daar echt niet verder komt als hun. ook zij hij dat er bij ons heus wel een 2de kindje komt want dat dat echt te doen moet zijn met het antifosfolipidensyndroom wat fijn dat dat ook eens gezegt word ik heb het niet over de ontsteking gehad ik was al zo blij dat ze dit gaan bespreken dat ik het eigenlijk vergeten ben(beetje stom misschien) morgen moet ik naar de huisarts voor de ontsteking is het vreemd als ik voor een hcg meting vraag omdat ik nog steeds positieve testen heb?? het lijkt me niet dat ik zwanger ben maar mocht ik dat wel zijn dan moet ik meteen met mijn medicijnen beginnen. lobi ik heb het nog niet helemaal gelezen maar voor zover ik het gelezen had was je gesprek goed gegaan fijn om te horen. dreamz gelukkig dat alles goed was maar het was zeker even schrikken.
o trouwens ik heb nu 39 graden koort heerlijk weer. waarom kunnen ze niet een keer naar je luisteren!! het zal dus morgen wel weer een anti biotica kuur worden, gezellig
Nou Mimi, wat een verademing! Dat gaat gewoon goedkomen met die progesteron. Wel schrikken wat hij over je dochter zei. Dus door de antifosfor heeft je dochter een groot risico gelopen, snap ik dat nou goed! In dat geval zijn ze wel supernalatig geweest in het MCA door je niet te testen op antifosfolipiden. En wat deze arts zegt, dat zei dr. T in het AMC dus ook al: aspirine moet je de hele tijd slikken en heparine op z'n laatst bij positest gaan spuiten. Ontzettend balen van de ontsteking. Eikelige artsen die je geen antibiotica wilden geven. Idioot gewoon, ik kreeg het ook gewoon preventief omdat ik al eens eerder baarmoederontsteking heb gehad. Wel morgen met antibiotica beginnen hoor! En die bloedtest lijkt me heel verstandig! Suus
Ze had het nu alleen over de B12. Die gaan we nu dus afbouwen. De rest laat ze zo, iig tot na zwwens. Dan gaan we kijken of dat eventueel minder kan. Onder de 50 hh schrijven ze nu helemaal niks meer voor. B6 slik ik 20 mg
Mimi wat fijn dat t zo goed gegaan is! Dat ze met je mee wilden denken en bevestigden in hetgeen je zelf ook denkt en wil. Super!! Goed dat jullie gegaan zijn!! En van je dochtertje...wat schrikken zeg... Wat zit t ongeluk toch vaak in een klein hoekje he en in jullie geval goddank het geluk!!
mimi wat fijn dat je zo'n goed gevoel hebt bij deze arts! ze zijn er nog! de artsen die welr luisteren en doen!
is het niet zo dat als je meer B6 slikt dan B12 het uit evenwicht raakt net als het invloed heeft op foliumzuur? ja ik wil je niet onzeker maken maar ik slik liever en B12 B6 en folium dan 1 van de drie niet dan slik ik ze alledrie niet .... Stichting B12 tekort: B12 en… andere vitaminen
Mimi goed nieuws! mooi geeft weer hoop! soms heb ik dat ook dat ik vergeet belangrijke dingen te vragen door mijn enthousiasme!
Oké, apart. Kan overigens nergens vinden dat B12 in 1mg-dosis gevaarlijk zou zijn. Ook niet op Amerikaanse medische sites. Sterker nog, hoeveelheden tot 2,5 wordt volkomen ongevaarlijk geacht. Raar hè?
Ja maar ik zou er niet mee stoppen. In plaats van 100.000 x de dagelijks aanbevolen hoeveelheid per dag, zou ik die per week nemen. Is natuurlijk nog steeds bizar veel (en hetgeen je nog uit voeding haalt natuurlijk)
Ja ik vind t ook echt raar... Maar ik had het gevoel dat deze arts wel echt wist waar ze t over had en ook de laatste info had... Maar 1mg slikken per 3 dagen, volgens mij krijg je dan nog steeds voldoende binnen! Denk dat ik dat ga doen, een soort tussenweg. (ze zei dat die pillen voorgeschreven worden voor eens per maand!)
Mmm inderdaad, dat is waar ook, had ik nog niet eens aan gedacht. Ze adviseren vaak juist bij extra b6 en folium ook b12 te geven omdat anders de stofwisseling uit balans raakt.
1000 mcg oftewel 1 mg b12 is 300 keer de benodigde hoeveelheid, op zich, en niet 100.000. En het rare is dat ik in de bijsluiter van Cardox maar ook op fora lees dat je bij HH 1 tablet Cardox per dag moet innemen, met de dosering van 5 mg folium, 0,4 b12 en 0,25 B6 dus. Ik wil je niet onzeker maken, maar we slikken of spuiten hier bijna allemaal een hoge dosering B12, ik ook, dus ik trek het me aan en vind het gewoon zo'n afwijkend verhaal van alles wat ik er ook over gelezen heb of wat artsen er tot nog toe tegen me over hebben gezegd... En ik snap dat alleen afbouwen van alleen b12 niet zo als je overal leest dat je ze samen moet nemen in die specifieke dosering. Suus
Ik slik 1 zuigtablet B12 van bonusan en nog 0,4 folium extra. Welke vitamine moet ik nu toevoegen in welke dosering?
Ik denk dat ze cardox alleen dan voorschrijven bij hh hoger dan 50?. Ik denk dat de kosten baten analyse maken. Dat de kans op complicaties (kanker ed) wellicht groter zijn dan de complicaties van hh. Overigens door het verminderen van de hh verlaag je de risico's op hart-en vaatziektes ed niet!! Die blijven net zo hoog, zo niet hoger. En wat betreft de foliumzuur ed, die gaan we ook afbouwen. Maar nu niet ivm mijn kinderwens
Nee dat is het gekke, ze weten nog niet of het de risico's verlaagt op beroertes ed. Dat moet nog blijken. Maar dat het niet werkt is ook nog niet bewezen. Althans, dat is in wetenschappelijke publicaties niet te vinden. Dat van de kanker is ook niet keihard bewezen trouwens, dat moet nog worden uitgezocht. Hoe dan ook krijg je er geen kanker van als je tijdelijk ivm zwangerschap die hoge doseringen slikt. Dit even ter geruststelling vd rest hier die het niet slikken in verband met hyperhomocysteinemie maar ivm herhaalde miskramen. Die twee redenen moeten we in deze discussie denk ik zorgvuldig uit elkaar houden. Suus