sorry voor de late reactie maar voelde me niet zo goed vandaag, en toen ik een bericht wou plaatsen bleef de telefoon gaan. ik heb nog steeds koort , ik ben vandaag bij de huisarts geweest en er zaten ontstekingscellen in mijn urine dus ze gaan er nu vanuit dat ik een blaas ontsteking heb ik heb dus een anti biotica kuur gehad en donderdag moet ik terug komen als het dan niet minder is dan gaat ze een uitstrijkje maken.
Arme jij! Je hebt misschien een katheter gehad tijdens de curettage? Ik hoop dat je snel opknapt. Beterschap! Suus
geen idee maar een blaasontsteking is niet een ontsteking aan je blaas maar aan de weg ernaar toe en als je gecurreteerd word heb je tenslotte deels de zelfde weg nodig dus het zal denk ik wel iets met elkaar te maken hebben
Ja, dat klopt. Bij zo'n ingreep komen er sowieso wat makkelijker bacteriën in de blaas/urinewegen. Rot voor je!
nou als dit het ergste is dan kan ik er wel mee leven hoop alleen dat ik snel ongesteld ben zodat we de rest kunnen uitsluiten
nou maar snel mijn verhaal (ben even te moe om terug te lezen) We kwamen net te laat in het spaarne aan. op de weg zat nml echt alles tegen Onderweg nog wel gebeld om het te vertellen. Dr E moest weg naar Engeland, dus die kwammij een hand geven en vragen of een andere gyn het mocht doen. Tja.. ik rijd niet zo lang om weer naar huis te gaan en ik was blij dat zij een oplossing hadden voor een probleem van ons! Maar goed.. Weer in de genante houding en de ijzerstaaf in aanslag.. Was weer pijnlijk en moeilijk binnen te komen.. Hand van mijn man is behoorlijk fijngeknepen..... Maar door de goede zorgen (was ook een erg fijne gyn en verpleegster) heb ik het gehaald zonder verdoving! Best trots op mij Nu het meest wonderlijke deel.. Hoewel ze in leeuwarden eenn verkleving dachten te zien en ik ingepland was op de ok om vervolgens een week in het ziekenhuis te liggen .... je voelt het al aankomen Ziet mijn baarmoeder er perfect uit.. Geen verkleving, gfeen afwijkingen.. Alles perfect.. En dat is een dubbel gevoel.. Want hoewelhet geweldig is dat alles ok is is er dus weer geen verklaring voor alle miskramen gevonden. De gyn erkende dat het dubbel was.. en heeft vervolgens alle tijd genomen om met ons verklaringen voor herhaalde miskramen door te nemen. We hebben een heel boekwerk meegkregen van hem wat de gyns intern gebruiken. Ook raadde hij ons aan eventueel contact op te nemen met een arts van het amc. Die schijnen een trail te doen met progesteron. Mijn man en ik gaan daarover nadenken. A'dam is ook weer een behoorlijke tijd rijden (hoewel we dat voor een kind geen probleem vinden) Maar ik denk dat we even pas op de plaats gaan maken en het iig over de zomer heen gaan tillen. Ik ben zo moe van al die onderzoeken enz.. Tel daar de hernia van mij en depressie van mijn man nog eens bij op.. Dus wij gaan denk ik even niks doen en pakken het daarna wel weer op.... We waren trouwens pas om half 8 thuis.. Dus ik ben moe
Nanette, wat een verhaal! Nou ben ik helemaal blij dat je die laparoscopie in Leeuwarden niet door hebt laten gaan, maar dat het dubbel is, dat snap ik heel goed. Dat je even rust wilt snap ik ook. Je wordt zo heen en weer geslingerd en het kost allemaal zoveel tijd. Wat de trial in het AMC betreft (Promise heet het): het probleem van die trial is dat je niet weet of je echt progesteron krijgt. De kans is 50 procent dat je neppillen (placebo) krijgt en dan dus voor de kat z'n viool een paar keer naar Amsterdam moet voor echo's en onderzoek. Ik heb vorig jaar geprobeerd om buiten die trial om progesteron in het AMC te krijgen, maar dat doen ze dus écht niet in het AMC. De enige manier om zeker progesteron te krijgen en geen placebo, is een keer naar Geertgen gaan ervoor (net als Mimi, Noukje, Loki en Lobi) of naar Gent. Klote hè! Maar ik ben blij om te horen dat je geen verklevingen hebt. Dat is zo'n naar traject, echt waar. Ik hoop op wat rust voor je, en op wat mazzel. Suus
mimi dikke knuffs nanette dat is idd heel erg dubbel. Snap wel dat je een pauzetje in wilt lassen wat at betreft. knuffs!
Mag ik me ook aanmelden? Ben al moeder van 3. We zijn nu voor ronde 8 bezig voor nr 4. 3 keer gewoon ongesteld geworden. 4 keer achter elkaar miskraam. Nr 4 was 21 dagen geleden. Natuurlijk al bij miskraam 2 en 3 bij de gyn geweest, maar bij miskraam 4 doorgestuurd naar de fertility gyn. Vandaag daar geweest, maar ze reageerde heel bot! We krijgen (na een beetje aandringen misschien) wel een chromosoon onderzoek, en ik krijg daarnaast een stollings onderzoek, maar de kans dat er iets gevonden wordt was 1% volgens de arts. Na de 3e miskraam zei de gyn dat de kans van slagen bij baby vier 97% was. Nou dat was dus ook niet zo! Wat dat betreft voelen mijn man en ik ons niet serieus genomen hoor! Niet mee bezig zijn is het advies. Tjsa probeer dat eens! Mijn nod nadert ergens tussen de 26 (dus over 5 dagen) en de 31 dagen. Ik wil weten of ik zwanger ben! Ik kan er NIET niet mee bezig zijn... Sorry voor het lange verhaal... Ik zoek antwoorden! Vandaag nog bij wijze van Groetjes apie3
apie3 helaas welkom je zult hier heel veel stuen en begrip en advies krijgen van de meiden hier. Ik zelf had 5 vmk waaronder 1 MA in de 8e week. Ik kreeg wel een chromosomen onderzoek maar schijnbaar had ik daarbij geluk want ze doen er normaal moeilijk over. Had je voor of tussen jouw andere kids ook miskramen gehad of is het nu alleen? Is er iets veranderd in jouw situatie dat jullie misschien een hint geeft of zoiets? NL loopt heel erg achter wbt herhaalde miskramen en je bent niet de eerste helaas die zo behandeld is Wat waren de duur van jouw miskramen?
Ha Apie, op de site van het NVOG kun je lezen over de oorzaken voor herhaalde miskramen die in Nederland waarschijnlijk worden geacht: NVOG Suus
Hoi! Bedankt Ik heb gisteren uitgerekend dat in de afgelopen 8 jaar (oudste is nu net 7) ik 11 keer zwanger ben geweest. Er zijn in totaal 3 kinders uitgekomen, dwz 8 miskramen. Varieerend van 5 weken tot 9 weken. Maar dat bedacht ik me pas later! Nouja, veranderd er natuurlijk niets aan. Er zijn verder geen dingen veranderd. Ben zwanger geraakt van de jongste met spiraal. De 1e was ik zwanger toen ik net gestopt was met de pil. De middelste heeft wat problemen gegeven. Duurde 6 mnd, maar had wel miskramen van te voren. Het enige dat ik kan bedenken: Sinds vorig jaar mei ziek. Chronisch darmpatient, en ik heb al een jaar een piek in ziek zijn zeg maar. Inmiddels vitamine tekort?? Volgens de gyn kan dat ook geen oorzaak zijn. xxxx
Bij mij was met mijn dochter gelijk raak na de pil. Maar was al 2mnd gestopt met het pil. En nu in het afgelopen anderhalf jaar heb ik die 5 miskramen gehad. De enige verschil met deze zwangerschap was dat mijn ei voor het eerst 3 dgn later kwam. Mijn temp steeg ook anders dan de afgelopen keren. Ik denk omdat mijn ei 3 dgn later was dat deze anders was waardoor ik nu wel zwanger blijf. Maar ik blijf vit. B complex slikken en af en toe babyaspirine. Idd misschien iets met vit (B) tekort of iets in die trant. Eigenlijk moet je daar ook op laten testen maar kans is ook groot dat de gyn dit weigert ivm geen reden voor volgens hun. Ik denk net als bij mij zij ze zo van je hebt al 2 gezonde kinderen dus je kunt wel een voldragen zwangerschap hebben. Met de standaard uitslagen was er niks aan de hand en ook niet met de chromosomen. En daarbij zeggen ze dat je gewoon helaas puur pech hebt. Ik probeerde op aan te dringen dat mijn Progesteron gehaltes getest werden en het gaf enige doorbraak. Werd ik weer ongi zouden ze een cyclus monitoren. Maar toen werd ik weer zwanger. Ik zou ook die link van Suus bekijken. Je kan als je wilt zelf aan wat meds beginnen voor de zekerheid maar ja kan ook vragen om een vit B test o.a. of naar Geertgen bellen
helaas welkom. haha dat zeiden ze hier ook dat er weinig kans was dat ze wat zouden vinden maar ik heb mooi wel het antifosfolipidensyndroom. wij voelde ons ook niet serieus genomen je hebt toch al een dochter werd er tegen ons gezegd dat zullen ze vast tegen jou ook gezegt hebben nou niks van aan trekken hoor je hebt recht op die onderzoeken wij hebben helaas er ook op moeten staan dat we ze kregen maar ik ben wel blij dat we nu weten waar het aan ligt. ondanks dat de kans klein is dat ze wat vinden wil je toch dat het uitgesloten word lijkt mij
meiden vanmorgen was mijn temp 36.4 dus dacht nou zou ik toch ongi moeten worden met zo'n lage temp en ik stond op en wat denken jullie jawel oma is gekomen. netjes na 29 dagen dus ik ben helemaal blij. 30 mei nog even langs de vaatarts dat is net voor mij eisprong en die zelfde dag worden we gebeld voor progeteron gebruik dus hopenlijk dat we dat ook krijgen dan kunnen we deze ronde meteen benutten. ik ben overgens ook weer begonnen met de aspirine mocht de vaatarts nog onderzoek willen doen dan zeg ik gewoon eerlijk dat we op aanraden van een andere gyn er al mee zijn begonnen , dat heeft hij ook gezget dus daar hoef ik niet over te liegen.
Vitamine b prikken (foliumzuur, b12 en b6) kan ook via de huisarts. Evenals vitamine d en schildklierwaardes. Vraag de precieze uitslagen op, want wat de huisarts als een goede waarde beoordeelt, hoeft niet altijd ideaal te zijn voor een zwangerschap. Er zitten hier genoeg meiden die daar meer van weten. Lees ook mijn onderzoeksverhaal op Herhaalde miskramen - over de weg naar een effectieve zwangerschap. En ik kan je het boek 'Is your body baby friendly' van Alan Beer aanraden. Kun je bestellen bij Bol of Amazon. Gaat over immuunproblemen als oorzaak voor miskramen. Als ik jouw verhaal zo lees, zou dat best wel eens zo kunnen zijn bij jou. En dat antifosforlipidensydroom, waar Mimi het over heeft, valt onder stollingsonderzoek. Een stollingsprobleem kan ook opeens ontstaan, dus dat je al gezonde kinderen hebt, betekent niet dat je nu niet een probleem kan hebben met je stolling dat voor miskramen zorgt. Wel laten doen dus. Een aantal van ons loopt in Gent bij dr. De Sutter die soms prednison voorschrijft bij herhaalde miskramen, maar ook wel progesteron en aspirine. Suus
Mimi, fijn van oma. Ben je al een beetje opgeknapt? Het komt straks allemaal precies goed uit hè, met het progesteronverhaal en het AMC. Het moet zo zijn . O, en vraag gelijk om een halfjaar-recept voor Clexane en aspirine. Dan hoef je niet steeds te bellen naar A voor een herhaal. Suus