Er is mij ook de keuze gegeven of ik het wilde of niet. Juist omdat de vedenking op een exreme hartvorm of een schotje klein is.. Maarja ik zit met Pim*... ik wil uitsluiten dat iets van binnen er iets mee te maken heeft.. Heb overigens wel bedongen dat ik een dvd mee krijg om evt samen met gyn na te bespreken. Wil best onder zeil.. maar wel meekijken!
Heb de laatste weken erg veel rondgevraagd en rondgekeken en besloten dat dit het maar moet worden dan. Als ze geen schot vinden mogen we meteen zwanger worden. Dus da's fijn.. we zijn al aan het aftellen tot de cd's de prullie weer in mogen! Ps, as vrijdag methionine belastingstest..
Oké, dus het schiet nu echt op. Cd's wat zijn dat? Ja, gruwelijk die dingen. Ik snap geloof ik nog steeds niet hoe je aan de buitenkant een schot in de bm kunt zien, maar dat ligt aan mij. Ik denk aan je, en hoop op groen licht, en duidelijkheid. Snel een beetje. Suus
En terecht!!! Volgens mij geniet die gyn van jou met volle teugen mee na alle ontberingen die je hebt doorstaan..! Heb je je omgeving ook al verteld? Gelukkig gaat de tijd snel idd. Vrijdag test doen en dan is het bijna d-day.. heb net ff op de calculator bekeken dat ik het bij groen licht nog best zou kunnen redden in 2011... geeft toch een blij gevoel moet ik eerlijk zeggen!
Bij mij is inderdaad de verdenking van een (gedeeltelijk) tussenschot ontstaan nadat mijn mri tijdens een second opinion was bekeken door een arts. Het gekke is dat 2 radiologen en 1 andere arts tijdens de eerste beoordeling van de mri niet bij die verdenking zijn uitgekomen. Een eerder uitgevoerde hysteroscopie liet geen tussenschot zien. Ik krijg nu nog een tweede hysteroscopie om het uit te kunnen sluiten. Maar eigenlijk verwachen we niet iets te vinden. Het is meer voor de zekerheid omdat ik dadelijk nog een laatste kans krijg voor icsi. En dat moet alles zoveel mogelijk kloppen. Een hysteroscopie is mij door dr. Emanuel uit het Spaarne en dr. De Sutter uit Gent verteld is het onderzoek om een tussenschot vast te stellen. Of het verwijderd moet worden ligt eraan. Is er sprake van een gedeeltelijk tussenschot korter dan 20%, dan kan het blijven zitten. Is het langer, dan brengt het de innesteling in gevaar (want slecht doorbloed) als het vruchtje zich toevallig daarop gaat nestelen en moet het worden verwijderd. Dat is wat men in Gent zegt.
Mimi, Wat lees ik zwanger? Voorzichtig gefeliciteerd meis..! en sterkte me de spannende weken die komen gaan... Als de echo goed is gewoon NIET weggaan voor je de heparine heb gekregen hoor.. Meleka, Jemig zeg.. het zit jou niet mee met de afspraken en de med's... knuf! Angelica, Ohnee meis wat een teleurstelling weer... houd het nou nooit op.. knuf! Aowyn, 5 weken over.. super! Lieve man heb jij! Mamatje, Hey wat goed.. je gaat snel nu! Fijn dat er geen gekke dingen uit het chromosomen onderzoek zijn gekomen.. Nette, ook hier... ik hoop dat je test gaat knallen met een grote k!
Morgen krijg ik de eerste injectie decapeptyl depot. Vrijdag is dus niet gelukt. Ik menstrueer nog niet en hopelijk komt die pas later deze week. Er was onduidelijk ontstaan over het moment van injecteren, dat schijnt voor de menstruatie te moeten gebeuren. Misschien ga ik dat toch nog redden.
Klopt inderdaad. Dat trekken ze in NL in twijfel.. Het schijnt alleen dat de spierlaag aan de bovenkant van de bm (daar waar het hartje samenkomt) de rek kan beperken.. wat later in de zw.schap problemen zou kunnen geven.. en een kindje gaat vaak in stuit liggen vanwege de vorm.. dat willen ze hier in Alkmaar iig zeker weten..
Fijn dat het morgen wel gaat lukken. Hoop dat menstruatie lekker lang op zich laat wachten deze keer. Suus
Maar hoe kun je aan de buitenkant nou zien hoe ver dat tussenschot doorloopt? Ik snap het gewoon niet. En ik denk vrij zeker te weten dat Emanuel en De Sutter geen hystero zouden aanraden bij vermoeden tussenschot als eigenlijk een laparo nodig zou zijn. Suus