dreamz, wat vind ik dit erg voor je. Allemachtig, het mag toch wel eens genoeg geweest zijn.. Heel veel sterkte meid!!
Dank jullie wel meiden, we zijn verbijsterd dat we dit nu weer mee moeten maken. En hoe nu verder, geen idee, we gaan eerst de mk maar afwachten en hopelijk kan het vruchtje ergens onderzocht worden op afwijkingen. Zou alleen niet weten waar dat ze dat doen. Het is gewoon klote allemaal, de 4e mk, ik ben echt pissed off!
Dreammz ik denk aan je meis. Ik zou ook echt niet weten waarom... Het is zo oneerlijk. Het is gewoon echt zo ontzettend K%$}¿T.
Sta op karyotypering, dus chromosoomonderzoek. De rest levert nooit iets op, kan ik je vertellen. Mocht het vruchtje gezond zijn, dan is een immuunoorzaak heel waarschijnlijk en zou ik voor prednison en/of IVIg kiezen. In het UZ Gent willen ze vast ook meewerken aan karyotypering. Ik zou De Sutter even mailen. En ik snap heel goed dat je woedend bent. Dat had ik ook bij de laatste mk. Ik was niet eens meer superverdrietig, alleen maar des duivels. Suus
Goeiemorgen meiden, Allemaal bedankt voor jullie berichtjes. Suus, als de chromosomen van ukkie in orde zijn, dan zou het misschien inderdaad een immuunprobleem kunnenzijn. Ze hebben dat in Gent alleen wel al onderzocht. En wat is ivig? Ik zal de Sutter vandaag eens mailen. Heb jij je uk ook laten onderzoeken destijds? Ben blij dat je mijn boosheid begrijpt. Mannie en ik gaan de komende maanden eerst even een flinke pauze inlassen en dan na de vakantie weer verder.
Bij mij is er ook niets uit de immuunonderzoeken gekomen, maar ik kreeg toch prednison van De Sutter, omdat nou eenmaal niet alle immuunproblemen uit die testen komen. Vier miskramen, en niet eens echt vroege, dat is gewoon te veel. Aspirine en utro helpt kennelijk niet (voldoende) bij jou, dus zou ik echt prednison gaan gebruiken. Daar zal De Sutter zeker voor openstaan. Bij ons is ook chromosomenonderzoek op het vruchtje gedaan, in ons eigen ziekenhuis in Amsterdam. Ik heb er wel heel erg om moeten zeuren, want normaal gesproken doen ze dit onderzoek niet. Wat je ook beslist, maak nu vast een afspraak met De Sutter, want ze heeft inmiddels een wachtlijst van zeker drie maanden. En IVIg is wat Angelica in Gent doet, bij dr. Noens. Dat is een infuus dat je immuunsysteem reset. Lees maar eens terug, er is veel over geschreven hier. Sterkte! Suus
Dankjewel Suus, ik zal de Sutter eens mailen over de karyotypering. En de rest ga ik na mijn vakantie weer oppakken. Wat is dan wijsheid? Eerst naar Dr. Noens? Of ook al direct naar de Sutter?
Ik zou het tegelijk doen en met De Sutter vast een afspraak maken, anders ben je zo een half jaar verder, zo niet langer. Noens heeft niet echt een wachtlijst. Liep je nou ook in het Erasmus? Daar doen ze bij herhaalde mk's ook weleens karyotypering. Zoek het goed uit, want het kindje mag bijv. niet op sterk water worden bewaard, maar alleen in een zoutoplossing, en moet na de geboorte zsm naar een academisch ziekenhuis. Er zitten dus wat haken en ogen aan waar je rekening mee moet houden. Suus
Zodra je voor De Sutter een datum hebt, kun je proberen op dezelfde dat met Noens een afspraak te maken. Ik geloof alleen dat hij niet op woensdag beschikbaar is. Prof. Lucien Noens Telefoon: 09 332 21 39 Suus
Hoi Suus, Ik heb inmiddels Dr. de Sutter gemaild en het telefoonnummer van Dr. Noens opgeslagen. Ik heb even vrij gekregen van mijn werk om hiermee om te gaan en als het achter de rug is, ga ik weer lekker aan de slag! Bedankt voor je hulp, ik hoop dat we onze strijd ooit gaan winnen.
Ja Dreamz, dat hoop ik ook. Voor mij, en een aantal andere vrouwen met 6 of meer miskramen (!!!), bleek prednison de oplossing. Het is heel goed mogelijk dat het ook voor jou de oplossing is. Ik zou dus inzetten op prednison, en bekijken of je IVIg er ook bij zou willen doen. Je kunt IVIg ook achter de hand houden voor het geval prednison onvoldoende zou werken. Die keuze hebben wij toen gemaakt, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Suus
Dreamz, fijn dat je werk zo meeleeft en je de ruimte geeft. Ik gun het jullie zo ontzettend hard...! Ik hoop dat de vakantie jullie even wat rust mag brengen... Hebben jullie al enig idee wanneer jullie gaan en waarheen? Sterkte meis...!
Suus, ik had Dr. de Sutter gemaild en die wil op zich wel meewerken aan een karyotypering. Ze zegt alleen dat ik wel zo snel mogelijk een curettage moet ondergaan, maar dat wil ik dus absoluut niet! Ik ga dus maar proberen om het hier in het erasmus voor elkaar te krijgen dat ze het onderzoeken zonder dat ik gecuretteerd moet worden. Ik zal wel naar de Sutter mailen dat ik over een tijdje wel een gesprek aan wil gaan over het vervolg... Lobi, ik ga over 8 weken met een hele grote groep vrienden naar Frankrijk!
Nee Dreamz #@#$$@%%##$@$@. Ik heb er geen woorden voor. Het is geen gewone bom een kernbom. Bah zeg ik hoop dat alles snel opgang mag komen. Ik leef heel erg met je mee zoals wij allemaal. ben ff stil
Ik snap wel waarom ze een curettage voorstelt, want hoe sneller ze het weefsel hebben, hoe groter de kans dat het onderzoek lukt. Maar ik snap ook dat jij dat niet wilt. In mijn eigen ziekenhuis destijds (OLVG) heb ik zelf weefsel bewaard van de mk en meteen naar het ziekenhuis gebracht, en toen is het onderzocht. Maar nogmaals: laat ze het NIET op sterk water bewaren, want dan is onderzoek onmogelijk. (Die fout hebben ze in mijn ziekenhuis dus een keer gemaakt.) Ja, in het Erasmus doen ze het vaker bij vrouwen die al veel miskramen hebben gekregen. Ik weet bijvoorbeeld dat Niek Exalto, een van de artsen, daar een voorstander van is: Erasmus MC Verloskunde en Gynaecologie: Niek Exalto Vraag De Sutter gewoon of er vast een afspraak ingepland kan worden, want ik hoor echt schrikbarende verhalen over de wachtlijsten. En fijn dat je een vakantie in het vooruitzicht hebt. Suus
Dreamz dat klinkt inderdaad fijn die vakantie. Ik hoop zo dat jullie even een beetje rust mogen krijgen... Hoe is je man eronder? En hebben jullie wel steun aan elkaar?