maja gefeliciteerd!! het is te begrijpen dat je het heel spannend vind ik ga hard voor je duimen dat het allemaal goed komt. lobi wat goed dat je je hebt ingeschreven!! 2 jaar is wel nog een tijd maar dan kan je je nu ook eerst helemaal richten op de behandeling in het geertgen en dan is de pleegzorg misschien helemaal niet meer nodig. of willen jullie als er nog een kindje van jullie eigen bij komt als nog een pleeg kindje?? dreamz ik weet niet in welk ziekenhuis je loopt maar ik wou ook graag cytotec gebruiken maar ik kreeg het niet van mijn ziekenhuis. ik vond dit heel jammer want ik wou net als jou de miskraam thuis krijgen. ik heb omdat ik het niet kreeg toch voor curretage gekozen dit omdat ondanks dat het vruchtje al was overleden ik nog beste vriendjes was met de wc pot en tja als het dan nog weken duurd voordat het vanzelf komt dat zag ik niet zo zitten en we wouden ook graag verder vandaar dus die keuze. nou morgen is de grote dag dan gaan we naar de vaatarts in het amc. suus heb jij nog tips over bijvoorbeeld het parkeren ben namelijk nog nooit in het amc geweest. zijn er ook nog dingen waarvan jij zegt dat moet je echt niet vergeten te vragen?? heb natuurlijk zelf ook al een lijstje maar misschien dat jij nog wat meer weet. boven aan mijn lijstje staat: EERDER BEGINNEN MET SPUITEN!!! dat is het belangrijkste dacht ik zo. en morgen beld het geertgen natuurlijk moet zeggen dat ik er wel een beetje zenuwachtig voor ben maar hoop dat het morgen allemaal goed komt.
Mimi ik denk dat als we nog een kindje van onszelf mogen krijgen, dat we dan toch doorgaan met pleegzorg. Wellicht dat we dan wel zelf aangeven iets langer nog te willen wachten, maar ik denk dat we er dan uiteindelijk ook wel voor zullen gaan! Spannend morgen!!! Ik duim voor een goede uitkomst bij t Geertgen en een goed gesprek bij de vaatarts!
Ik ga ze gewoon bellen en direct voorleggen dat ik die tabletten wil hebben en absoluut geen curettage wil, omdat ik niets wil riskeren. Ik wil ook wel een dagje daar blijven, zodat ze me in de gaten kunnen houden..
Bedankt allemaal. Lief van je Mimi. Is 4.0 weken nu vermoed ik, dus durf het nog niet eens echt een zwangerschap te noemen. Eerst maar eens kijken op de echo over een week of 2 en dan durf ik pas aan een zs te denken. Hoeveel reserve kan een mens inbouwen ? Lobi: wat goed dat jullie inschrijven! En die wachtlijsten zeggen niet zoveel hoor, die hangen van zoveel factoren af, het zou ook zomaar sneller kunnen gaan. Ik neem aan dat je ook pleegzorgbegeleiding erbij krijgt als het zover is? Dreamz: groot gelijk dat je het zh gaat bellen, ik hoop dat je medicatie krijgt. (Vind het superstom dat Mimi dat pas niet kreeg, echt achterhaald) iliana; welkom hier. Heb nog niet je berichten gelezen, ga ik nu even doen.
Beste Dreamz3, wat gaat alles op dit forum snel, dat ben ik nog niet gewend. Maar ik heb een vraagje wat je bedoeld met riskeren? Daar schrik ik van. Volgens de artsen kan er niet veel misgaan met ctg. Hebben jullie andere ervaringen?
Een curettage is toch een ingreep en ik heb dus geen zin in perforaties of verklevingen. Ik ben veel meer van het natuurlijke verloop. Daarnaast moet het vruchtje heel blijven, want het moet onderzocht gaan worden.
Heb ondertussen je berichten gelezen, dat is niet mis meid. En dat je nog kinderloos bent maakt het helemaal verschrikkelijk zwaar. Ik denk dat dit forum (en mn dit topic) een goede plekis om eens kritisch te kijken naar hetgeen je gyn vertelt en te onderzoeken wat er evt nog meer mogelijk zou zijn. Je hebt ook niet de tijd om het nog eens een tijd aan te kijken nietwaar? Iedereen hier vaart zijn eigen koers en je kunt er altijd info tussen uit pikken die je waardevol lijkt. Wb curretage: dat is mij ook ooit verteld, en de 1e keer ging alles 'prima'. Bij de 2e curretage bleek alles (ja echt) er een maand later nog te zitten, met de hercurr liet de vrucht nog niet los, het werd een bloedbad waardoor de curr gestaakt moest worden en ik in het zhuis moest blijven, uiteindelijk is het pas maanden later dmv hysteroscopie verwijderd. 3e keer dus voor Cytotec gekozen, veel bloed - en stolselverlies, maar ook de intacte vruchtzak verloren. Toch nog curr ivm achtergebleven weefsel helaas, ook deze curr verliep moeizaam maar niet zo dramatisch als de vorige en aantal weken later was ik schoon. Ik ben dus voorstander van Cytotec, het blijft toch het dichter bij de natuur dan een curr. Volgens mij is curr echt een trauma voor je baarmoeder. Ook als curr toch nog nodig is, is je bm er in ieder geval beter op voorbereid denk ik. En dan heb ik het nog niet over het risico van verklevingen gehad.. Het is een heel verhaal geworden zie ik
Nou meiden, ik heb contact gehad met de vk en die gaat proberen om een afspraak voor me te planne in het zh voor vandaag nog! Ben benieuwd of dat gaat lukken. En hoop dat ze meewerken met de cytotec.
Dat zou fijn zijn, Dreamz. Tuurlijk krijg je de Cytotec. Mimi is de enige die ik ken die het niet gekregen heeft. En sterkte. Suus
Mooi, veel sterkte meid! En natuurlijk werken ze mee, het is niet een gunst ofzo om Cytotec te krijgen hoor. Anders gewoon morgen naar een ander ziekenhuis, daar kan je vk (die zo te horen erg behulpzaam is) je dan heus wel bij helpen. Je hoeft je geen curr door je strot te laten duwen. Sorry voor hoe dit klinkt maar daar kan ik me echt over opwinden. Hou je taai!
Nou, spannend hoor. Goed om met iets positiefs en concreets bezig te zijn, ook. Angelica trekt zich even een beetje terug denk ik, met de naderende ivf. Snap ik wel. Suus
Ik hoop het Suus, dit ZH is nogal snel met curetteren. En de vk zei dat de dienstdoende arts niet de meest progressieve is, maar ik blijf bij mijn standpunt. Bovendien moet het vruchtje heel blijven voor onderzoek.
Je bent niet gebonden aan dit ziekenhuis, en curetteren moet je gewoon niet doen als je dat niet wilt. Maar dat doe je ook niet. Succes. Suus
Tuurlijk hou ik jullie op de hoogte! Ben nu weer in afwachting van bericht van de vk. Ik heb gewoon aangegeven wat ik wil en zij zal dat ook aan de gyn melden denk ik.
Artsen doen wel vaker of curettage hetzelfde is als even goed je neus snuiten. Meestal verloopt de ingreep ook zonder complicaties hoor, begrijp me niet verkeerd, maar het is toch een ingreep en ze horen je te vertellen dat er ook dingen kunnen misgaan, zoals de anderen ook schrijven. Suus
Suus, nee ik laat me niet dwingen hoor. Het is mijn lijf! Ben wel benieuwd of het nog lukt vandaag. Ben het wel zat om niet lekker aan het werk te kunnen omdat er evt een mk kan komen...
Denk je eraan dat je zegt dat het vruchtje NIET in de prepareervloeistof mag, maar in zout water bewaard moet worden? Sorry dat ik er zo op hamer, maar in mijn fijne ziekenhuis in Amsterdam deden ze dit dus fout, ondanks dat ik het erbij gezegd heb. Suus