Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad/deel 2

Discussie in 'Miskraam' gestart door Meleka, 5 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babss

Babss Actief lid

23 feb 2011
    471
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ik heb vandaag de stoute schoenen aangetrokken en prof Noens gebeld en hij wil, buiten het protocol om, wel Ivig proberen voor de conceptie!!!! Heerlijk dat zo'n protocol eens niet heilig wordt gevonden, maar dat er naar mijn specifieke situatie gekeken wordt. Moest volgende week toch al voor een hysteroscopie naar Gent, daar is nu een afspraak voor de Ivig aan vastgeplakt:). Super spannend, maar ook zo fijn! Ben best een beetje trots op mezelf, dat het gewoon geregeld is!

Lfs Babs.

2. Babss

Babss Actief lid

23 feb 2011
    471
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mimi, geen progestron, dat is wel een tegenvaller zeker? Hoop dat je snel in Gent terecht kunt...

X Babs.

3. Flavour

Flavour Niet meer actief

#4703 Flavour, 30 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 mei 2011
    Waaat? Dus je krijgt het niet omdat je ver weg woont, maar als je het wel wilt dan moet je maar naar een heel ander land gaan rijden om het te krijgen? Nog eens 100 kilometer verder zeg maar? Zijn ze gek geworden in het Geertgen?

Ik vind het echt belachelijk, vooral omdat er op dit forum inmiddels al heel wat meiden rondlopen die ook ver weg wonen en wél progesteron krijgen van het Geertgen.

Je zou vast een afspraak kunnen maken met De Sutter, want ze heeft toch een enorme wachttijd (van drie maanden inmiddels heb ik begrepen) en daar dan tzt de progesteron en de prednison lospeuteren.

Maar ik vind het echt niet te geloven dit. Het klinkt haast alsof die arts in het Geertgen is teruggefloten door het MCA. Maar dat kan haast niet toch? Of heeft het Geertgen je dossier opgevraagd in het MCA of zo?

Suus

PS By the way, ook al zou je geen toestemming krijgen van je verzekering, het gaat maar om 1 consult in Gent als je alleen medicatie wilt, dat kost 80 euro. Maar de meeste verzekeringen vergoeden het evengoed wel hoor!

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Heeeeel goed gedaan, Babss!

5. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Dankjewel voor je info Suus!
    Hier kan ik denk ik wel wat mee!

6. Mimi ik snap het niet. Niemand bij t Geertgen blijft daar toch nadat er een (goede) zwangerschap is geconstateerd??? Dus ik begrijp eigenlijk niet zo heel goed wat ze bedoelen....?

Super Babss!!! Spannend!!!

7. Flavour

Flavour Niet meer actief

Welcome!

8. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    het klinkt inderdaad als of ze terug gefloten zijn door het mca die wisten waar ik heen ging.
    ik heb mijn man beloofd dat we eerst afwachten wat het amc gaat doen en mocht dat niet helpen we naar gent gaan ik hoop alleen dat we daar dan niet voor niks heen gaan want het is toch een flink stuk rijden.
    als ik echt alleen voor 1 consult naar gent moet is het wel zelf te betalen maar ik ben nu zo bang dat dat ook weer voor niks is.
    ik denk dat als ik een e-mail naar de sutter stuur dat ik er dan wel duidelijk in zet waarvoor ik kom dat ik iig niet heen ga voor het wel bekende verhaal of is dat raar??

9. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    nee ik ook niet zo ik denk dat suus gelijk heeft in dat ze zijn terug gefloten door het mca.

10. Flavour

Flavour Niet meer actief

Mimi, ik kan me voorstellen dat je op deze manier wel heel weinig vertrouwen overhoudt in artsen, als anderen kennelijk wel medicatie en jij ineens weer niet. Wat is dat toch met jou elke keer, dat slaat toch nergens op! Idioot dat je zo wordt behandeld.

Ik wil ook nogmaals zeggen dat ik het ENORM SLAPPE HAP VIND van het Geertgen dat ze het nu ineens niet willen geven, en dan ook nog met zo'n enorme LULSMOES.

Wat een slechte beurt! Ze hadden op z'n minst kunnen aanbieden om je te volgen tijdens de prille fase van je zwangerschap om te kijken of je al of niet een progesterontekort hebt, maar dat was kennelijk zelfs te veel moeite.

Dus kennelijk helpen ze je wel als je geen eisprong hebt, maar als je de ene na de andere miskraam krijgt, dan moet je het maar lekker uitzoeken en sturen ze je naar het buitenland. Echt heeeeeeel slecht! En typisch iets voor Nederlandse artsen om de verantwoordelijkheid op buitenlandse ziekenhuizen af te schuiven. Jemig, wat ben ik pissig!

Ja, natuurlijk kun je De Sutter een mail sturen en dat vragen, maar ik denk niet dat ze je over de mail kan zeggen of je er wel of niet voor in aanmerking komt omdat ze je dossier niet heeft. Ik vrees dus toch dat je erheen moet, maar mailen kan je altijd proberen. Wilde je haar nu mailen of later een keer?

Suus

11. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    jij bent al net zo boos als ik kan er wel om janken voel me er helemaal niet lekker door.
    ik hou zou inderdaad weinig vertrouwen over.
    moet je je dossier opsturen naar gent of neem je die mee als je er heen gaat??
    ik ga pas een mail sturen als ik met het extra spuiten ook niet verder kom.
    ik heb dit mijn man beloofd dus daar zal ik me ook aan moeten houden.
    hij heeft heel veel vertrouwen in het amc en ik moet zeggen dat het bij mij ook goed over komt op dat deel na dat hij zei dat het is hoelang we er zelf mee door willen gaan.
    maar goed als ik op internet kijk kom ik eigenlijk bijna alleen vrouwen tegen die wel meerdere kinderen hebben gekregen met mijn aandoening dus het lijkt mij stug dat ik dat niet kan of er moet meer aan de hand zijn maar dat zou je haast niet denken omdat we al een dochter hebben.
    maar goed ik luister dus netjes naar mijn man en gaat het niet goed dan maak ik een afspraak bij de sutter en hoop dat zij me wel verder wil helpen.
    mijn man bedoeld het echt goed hij is alleen gewoon heel voorzichtig met me en ze zeggen in de nederlandse ziekenhuizen steeds dat alles wat er in het buitenland gebeurt niet bewezen is en dus gevaarlijk kan zijn en hij is daarom een beetje bang dat mij iets over komt.
    maar als het weer niet goed gaat dan wil ik zeker weten eht e-mail adres van de sutter.
    voor nu gaan we weer aan de klus want heb bijna mijn eisprong en over 4 weken weer op gesprek in het amc.
    dan zal ik meteen vragen of ze de bloeduitslagen willen uitprinten

12. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    trouwens ik begin me ook zorgen te maken over mijn temp kaartje als ik in de topic's kijk met temp kaartjes varieerd de temp best wel maar bij mij is hij op 1 dag na alleen maar 36.4 en 36.5 hoef ik me daar echt geen zorgen over te maken??

13. Flavour

Flavour Niet meer actief

#4713 Flavour, 30 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 mei 2011
    Ja, ik ben woest dat ze zo triest doen over een paar progesteroncapsules, die ze in het geertgen potverdrie met zakken tegelijk uitdelen aan hun iui- en ivf-patiënten. En het is willekeur, want er zijn zat vrouwen met herhaalde mk's die het daar wel hebben gekregen. Ook recent.

Ik snap goed dat je je nu op het AMC richt, dat geeft misschien ook wat rust, en wellicht is het voldoende, nietwaar?

Lief dat je man zo bezorgd is, maar als je meer leest over dit onderwerp raak je je angst wel kwijt. Het is gewoon onwetendheid, ook bij de artsen.

Klus ze!

Suus

14. Jouw temp kaartje ziet er prima uit. Straks na de eisprong moet ie wel omhoog. Maar ik zou me daar geen zorgen over maken!

15. Mimi, ik weet niet of je het al gezegd had, maar welke arts heb je gesproken vandaag?

Wat een emotionele dag heb jij achter de rug zeg...:(

16. Flavour

Flavour Niet meer actief

Je tempkaartje is prachtig. Andere vrouwen hebben misschien ook thermometer met 2 cijfers achter de komma, dan lijkt de temp ook meer te variëren.

No worries, het gaat erom dat ie na je ei met minstens 0,2 stijgt en een dag of 10 hoog blijft.

Suus

17. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    dokter wissman echt een hele lieve arts hij wou het me echt wel geven dat heeft hij me trouwens vandaag ook gezegt.
    ik krijg het dus niet omdat hij is terug gefloten.
    het was een hele emotionele dag maar we gaan door hoop dat ik weer snel zwanger ben dan gaan we het gewoon weer proberen.
    ik heb het vandaag iig wel voor elkaar gekregen om aspirine op recept te krijgen dus hoef ze niet meer te breken dus toch nog 1 pluspuntje.
    fijn dat mijn temp kaartje er goed uitziet, ik vond hem al zo anders in vergelijking tot andere dus nu op naar de (hopenlijk) eisprong

18. Wel fijn dat je toch aan de arts iig een enigszins positief gevoel hebt overgehouden. Wat idioot dat ze teruggefloten zijn, wat een macht dan.
    Ik hoop dat je wens snel uit mag komen meis, het is je gegund!

19. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    laten we hopen dat het amc voldoende is.
    het zou natuurlijk kunnen want ik blijf vinden dat we gewoon telaat begonnen zijn met spuiten ik had zo'n duidelijke hart actie met 6 weken normaal klopte het hartje heel traag.
    en we zijn een week verder gekomen.
    dus in mijn ogen heeft het spuiten wel geholpen (denk ik) maar gewoon te laat begonnen.
    ik laat mijn man ook vaak stukken lezen die ik heb gevonden en dan heeft hij er ook echt wel intresse in dus die angst raakt hij vanzelf wel kwijt.
    en ja op dit moment geeft het amc me een beetje rust misschien heb ik dat ook wel nodig het is pas 5 weken geleden dat ik gecurreteerd ben en heb in die tijd natuurlijk best wel veel gedaan

20. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja hoor Mimi, je bent hartstikke goed bezig! Vertrouw voorlopig op de aspirine en de spuiten. Op naar een nieuwe positest en een mooie zwangerschap.

Xx Suus

Deel Deze Pagina