Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad/deel 2

Discussie in 'Miskraam' gestart door Meleka, 5 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Haha, dank je meis! Samen komen we er wel...toch?

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik zou met name van de stolling het naadje van de kous willen weten, en er ontbreken wel een paar dingen die ik zelf dan ook zou willen weten. Je weet nu dat je op een bepaald vlak risico loopt, dan zou ik andere stollingsfactoren willen uitsluiten:

Stollingsonderzoek:
    Factor II mutatie
    Factor II activiteit
    Factor VII
    Factor X
    Triglyceriden
    Fibrine D-dimeer
    PT
    aPTT

Ook zijn je schildklierantistoffen niet onderzocht. Die zijn wel belangrijk, want je kunt prima normaalwaarden hebben, en toch antistoffen. Dat is een oorzaak voor miskramen. Dus die zou ik ook meenemen:

Schildklier:
    TSH receptor antistoffen
    TPO antistoffen

En dan de immuunonderzoeken natuurlijk, die zijn ook niet gedaan:

Lever:
    ALAT
    ASAT

Immuunziekten:
    ANA (cascade)
    Anti ds DNA (Crithidia)
    ANCA (IF, ELISA)

Als je het mij vraagt, krijg je altijd een waslijst hè ;).

Suus

3. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    we gaan er in ieder geval voor;)

4. Suus, dank je voor de lijst. Als ik de lijst met afkortingen geef, weet de ha dan precies wat ie moet prikken?

En weet je toevallig hoe lang de uitslagen ongeveer zullen duren?

5. Ja precies! Voorlopig wel in ieder geval!!

Heb jij trouwens ook de lijst van Suus laten prikken?

6. Hebben jullie trouwens voor jullie zelf een soort van termijn afgesproken? Of een deadline? (al snap ik dat een en ander natuurlijk ook afhangt van dokter Emmanuel).

Hoe is je man eronder eigenlijk?

7. Flavour

Flavour Niet meer actief

Suus

8. Oorspronkelijk geplaatst door marjolein103 [​IMG]
    Suus, dank je voor de lijst. Als ik de lijst met afkortingen geef, weet de ha dan precies wat ie moet prikken?
    Dat hoop ik toch wel :D. Al zou het kunnen dat een deel van de stolling via de hematoloog moet...

En weet je toevallig hoe lang de uitslagen ongeveer zullen duren?
    Week of twee hooguit.

Oke, dan ga ik jouw lijstje in ieder geval meenemen! Al moet ik wel zeggen dat ik nu al huiverig ben voor de uitslagen... Heb al eerder gedacht dat er niks was en dan valt het zo rauw op je dak. Ik weet dat je het maar beter wel kan weten, maar ik ben er tegelijk wel bang voor...

Jij zei dat je een gesprek hebt gehad met een internist toendertijd en dat je daarna gerustgesteld was. Wat kon hij je allemaal vertellen?

9. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    nog niet echt een termijn om eerlijk te zijn.. Manlief gaat het liefste door tot het bittere eind..

Nu is hij er rustig onder.. hij ziet dit niet als een pos resultaat en daar heeft hij ergens een punt

10. Hetzelfde hier. Ik denk dat je op een gegeven moment dat je echt moet voelen van nu trek ik het niet meer... In jullie sitautie zou ik eerst alles willen onderzoeken en antwoorden krijgen en wellicht dat een termijn/deadline stellen dan wel helemaal niet meer nodig is!!

Tuurlijk heeft hij ergens wel een punt. Maar zo voelt het niet! Punt (uit).

11. Suus, volgens mij is bij mij TSH wel onderzocht. Was 1.8. Er staat alleen niet achter "receptor antistoffen", maar neem aan dat dit wel hetzelfde is?

12. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nope, dat is iets anders, namelijk de antistoffenvariant. Vandaar dat ik het erbij heb gezet ;). Ik ken meerdere mensen, onder wie mijn zus, met een prima TSH en afwijkende TSH receptor antistoffen.

Ik heb alleen vermeld wat ontbreekt in je lijst.

Suus

13. Ik had het kunnen weten he, dat je grondig zou zijn... Bedankt meis!!:)

14. Flavour

Flavour Niet meer actief

Leg 'm maar eens naast m'n volledige lijst, dan zie je het. Staat op herhaaldemiskramen.nl.

Fijne avond!

Suus

15. Flavour

Flavour Niet meer actief

16. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij begint zo langzamerhand het punt van stoppen met proberen wel te komen. Maar goed dat het nog niet zo tot me doordringt :$

Aan de ene kant mijn leeftijd. Ik hou voor mezelf aan (en mijn man gaat daarin mee) dat ik een kind wil krijgen voor mijn 42ste (waarom hebben we zo'n lange draagtijd :( ). En in verband met de adenomyose moet er binnen 4 maanden na einde behandeling een goede zwangerschap ontstaan. Dat is dus ongeveer voor oktober van dit jaar.

We zouden het, mocht dat niet lukken, zelf nog kunnen proberen (tegen beter weten in???), maar dan nog moet een goede zwangerschap ontstaan voor begin 2012. Al met al begint de tijd toch wel te dringen voor ons :(

Ik wil er nog maar niet aan denken hoe ik er mee zou moeten dealen als het niet lukt. Ik probeer de moed er maar in te houden.

17. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    #717 nanette77, 17 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2011
    herhaalde miskramen maar bij 1-2%..
    wow..
    Wist niet dat dat zo laag was..
    (en joepie..ik hoor er bij)
    Zouden we ons voor dat onderzoek op kunnen geven oid?

edit: deelname heb ik al gevonden..

18. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    ow meis.. wat klinkt dat allemaal definitief dan..
    Ik ben 34.. maar ik begin ook wel aan het einde vanmijn zwangerschapslatijn te komen hoor...
    Ben soms gewoon bek en bek en bekaf van alles..
    Dan wil ik alleen maar in een hoekje zitten en heel hard huilen..

19. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Nanette dikke dikke knuffel :( idd zei de gyn toen ook al dat herhaalde miskramen heel weinig voorkomen.. leuk he uniek zijn blegh :(

Moi super dat het afzakt!! en ik tempte gewoon oraal hoor hihi

Wonderolie blegh! werkte averrechts.. kon niet meer poepen en de weeen kwamen niet eens terug pfff en mega vies!!! bleef de rest van de dag opboeren!

20. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    ik ga erover nadenken, oraal kan wel gewoon :) ja, en de wonderolie werkt... ze heeft weeen en 1cm ontsluiting.. dus ik ben net thuis, heb opgepast op de kinders (2 meiden van 9 en 10 en een neefje van 6 maand) het mannetje begon te huilen, en na 20 minuten gewandeld te hebben viel hij heerlijk in slaap in mijn armen... daarna lekker op de bank gaan zitten met het mannetje in mijn armen.. *zucht*

Deel Deze Pagina