Wow Tess, wat 'fijn' dat er mogelijk een oorzaak is gevonden. Ik hoop zo dat dit het is, en wat knap dat je al 10 kilo kwijt bent. Super! Met mij gaat het goed, al bijna 14 weken. Ik kan het nauwelijks geloven... Suus
14 weken al?? Jeetje wat super nieuws!! Is er bij jou iets anders wat je geslikt of gedaan hebt dat het gelukkkig nu goed gaat? Ja ik durf het nu nog niet aan om weer zwanger te worden. Maar het kriebelt nog wel behoorlijk hoor.. Afvallen gaat idd ook wel goed. Nog niet snel genoeg naar mijn menig maar goed.. Dat kan ook niet.
Heel snel afvallen is niet zo gezond, en bovendien zit het er dan zo weer aan. Dus je bent gewoon goed bezig! Ja, ik slik nu prednison. Bij eerdere zwangerschappen gebruikte ik al bloedverdunners (aspirine en heparine), utrogestan (progesteron) en extra vitamine B11, B6 en B12. Dus wij denken dat het nu goed gaat door de prednison... Suus
Nieuwtje volgens nu.nl Sperma zwemt sneller door progesteron | nu.nl/wetenschap | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
Suus, ik kan "in principe" niet zwanger zijn, we hebben er rekening mee gehouden en daarnaast rond de eisprong voor de zekerheid aan geheelonthouding gedaan. Of deca uitstelt, weet ik eigenlijk niet. Goeie van jou, daar had ik zelf ook kan kunnen denken En even gezocht: ik lees ergens dat deca kan uitstellen (tot 8 dagen als het decagebruik op de 21ste dag is gestart). Pfff, we wachten rustig af. (zakt weer in de zen-modus, dankzij Suus ) Ik las trouwens ook dat iemand op dit forum zwanger is geraakt tijdens decagebruik. Even kijken hoe dat is afgelopen.
He meiden! Kleine emma is bij onze buren geboren... En ik heb vandaag heel de dag op kleine Linus gepast! Heerlijk zo een klein ventje! Ik voel me goed, ik ben toch bang dat het een bbz was, en dat ie in mijn eileder zat, want ik heb sinds eergisteren geen pijn in mijn eileider meer Voel me goed
Van harte hoor! En hoeft niet hoor, ik heb vaker pijn in eileider gehad na mk, en dat was nooit een bbz. Suus
mijn eileider was ook enorm gevoelig bij een aantal mk.. (stang van echo deed zeer) maar geen bbz.. dus ik heb goede hoop marjo ook hier .. ik hoop op een knaller meis.. genoeg van de vage testen deze maand
Klein berichtje, ik ben hier niet vaak genoeg om op iedereen te kunnen reageren. Nanette: wat onwijs balen, ik heb echt nog voor je gehoopt en een gekeken of je goed nieuws zou hebben. ik hoop dat de arts je goed kan gaan helpen. Marjolein: twee dagen.. ik hoop op een knaltest voor jou!! Aowyn: 6 weken - iedere mijlpaal is er 1 Suus; durf je al een beetje te genieten? Nog een paar weekje en je voelt je beeb! En over mezelf: ik heb over twee weken een afspraak bij de gyn, de bedoeling is dat ik in de tussentijd mn eerste menstruatie na MK en aanhangend gedoe heb, dus daar is nu het wachten op.
Oja en voor meleka: wat confronterend dat het "eind" in zicht komt voor je. ik kan me voorstellen dat dat heel zwaar voelt. Natuurlijk komt het goed voor die tijd! Maar die onzekerheid..
Meleka hihi apart dat je ongi wilt zijn maar snap het ook wel, dan kun je verder en nu is het onzekerheid. en interessante link! Welkom Lientje, ook helaas Hier ook standaard testen en nisk kwam eruit. We wachten nog op de chromosomen uitslag. Daar komt wss ook niks uit. Hopelijk horen we die uitslagen de 28e TessMe jeetje heftig maar gelukkig wel een oorzaak! Ik duimi dat het tijd snel vorobij gaat en de kilos ook! Kun je lekker 9mnd op een roze wolk zitten en dan genieten! maja246 spannend tijden in aankomst! hou je ons op de hoogte? Hier: echt heel erg moe.. is echt niet leuk meer. vraag mij af of ik volgende week werken wel redt of niet. ben ook misselijk en daar is een handige goedje voor als het heel erg is (begint dus te worden :/) maar er is niks tegen de moeheid helaas Maar goed dan heb ik ook grote kans dat het voor de 28e uitlek.. ff kijken hoe ik dat ga oplossen..
Ja, ik mag niet zwanger zijn Aowyn, met dat shot decapeptyl dat ik heb gehad van de week. Kan in principe ook niet (maar een ongelukje kan in een klein hoekje zitten). Nee, kan niet! Ik hoop dat je je snel weer een beetje fit gaat voelen.
Hey Meiden, Ik lees wel regelmatig met jullie mee, maar neem mezelf een beetje in bescherming en wil proberen me zo min mogelijk met zwangerschap bezig te houden. Ik heb deze week een echo gehad. Was overtuigd dat het weer mis was (gevoel, symptomen die weer minder werden etc). Tot mijn verbazing, blijdschap, maar ook angst, zagen wij een kloppend hartje met 6 wk en 5 dagen. Dit was iets minder ver dan verwacht. Nu zou je denken dat deze echo mij gerust heeft gesteld, maar tot mijn grote verdriet heeft dit het juist niet. Ik werd daarna weer heel onrustig en bang (wat ook niet raar is, maar wel lastig soms). Nu heb ik al zeker 5 dagen geen pijn meer in mijn borsten en ben ik dus weer erg bang dat het nu alweer gestopt is. Ik heb ook nog geen "hulpmiddelen" deze keer en waarom zou het nu ineens wel goed gaan als er niets aan mijn situatie is veranderd? Of is dit zwart kijken. Ik weet soms echt niet meer wat ik moet. Ik probeer maar zoveel mogelijk te bedenken dat het fout is, dat ik er toch niets aan kan doen, dat ik niets aan die angst heb en dat we daarna nog 1 stap gaan nemen en dat is Dkt de Sutter. Dan heb ik het idee dat we alles hebben geprobeerd. Zo ben ik met vlagen rustig en met vlagen voelt het alsof iemand die heel erg van mij houdt (mijn eigen lichaam) me telkens in mijn maag schopt (elke ochtend als ik mijn borsten niet voel). 28 maart heb ik weer een echo. Nou meiden, ik vind het in ieder geval heel fijn om te lezen dat het met oa Suus heel goed gaat, dat geeft me hoop! En Aowyn zet hem op! Ik ga afleiding zoeken (gelukkig gaan we over 3 weken verhuizen dus genoeg afleiding te vinden ) Dikke knuffel voor iedereen hier!
Jeetje Joehoe, toch voorzichtig gefeliciteerd. Ik kan me je angst heel goed voorstellen. Is het niet mogelijk om wekelijks een echo te krijgen? Dat was na mijn eerste mk eigenlijk standaardbeleid van alle gynaecologen die ik gehad heb. Uiteraard, je bent maar kort echt gerust na zo'n echo, maar die periodes worden steeds langer als het goed blijft gaan. Je zou dr. De Sutter trouwens kunnen mailen of je niet toch al met Utrogestan mag beginnen, ook al ben je nog geen patiënt van haar. Ik weet dat ze daar al eens eerder mee akkoord is gegaan. Heb je haar mailadres? En trouwens, er zijn ook vrouwen genoeg die zonder hulpmiddelen na talloze zwangerschappen ineens toch zwanger bleven. Er is een theorie die zegt dat vrouwen met veel mk's te innestelbaar slijmvlies hebben, en dat ook niet-gezonde vruchtjes dus innestelen. Er is een andere die zegt dat het immuunsysteem van de moeder aan de zwangerschappen moet wennen, zodat het pas na een paar mk's goed kan gaan. In beide gevallen kan het nu ook zonder extra hulpmiddelen goed gaan! Heel veel sterkte, ik duim voor je! Suus
Hoi meiden, Helaas hier ondertussen duidelijkheid. Het is toch weer mis gegaan. Maandag was de hcg waarde 14, woensdag 29. Dus wel verdubbelt, maar wel erg laag... Donderdag de eerste bruine afscheiding gehad, vrijdag al wat meer en vanmorgen wist ik even niet waar ik het had van de pijn (dan denk je toch waar is dat goed voor met nog geen 5 weken, maar ja...). Bloedingen zijn ondertussen heftig door komen zetten. Ik voel me zo lam geslagen, waarom toch steeds??? En ik vraag me af waarom het toch steeds zo snel (steeds sneller) mis gaat, maar of ik daar ooit antwoord op krijg? Ik heb ondertussen de bloeduitslagen uit Gent terug; geen bijzonderheden. Ik heb dinsdag een afspraak bij prof Noens, ik merk dat ik hier al mijn hoop op aan het vestigen ben. Dat vind ik eigenlijk dood eng; gaat de teleurstelling zo groot zijn als het weer niets oplevert... Knuffel voor jullie allemaal! Babs
@ Joehoe Die onrust klinkt zo bekend. Ik wens je een goede zwangerschap en dat je binnenkort kunt gaan genieten. @ Babs Sterkte meid, nu het weer verkeerd afliep. Ontzettend k. Ik doe nu ook een ultieme poging, met hulp van dokter De Sutter. Ik ben blij dat we die mogelijkheid hebben. Maar het geeft inderdaad ook een erop of eronder gevoel. Veel succes bij dokter Noens.
Wat afschuwelijk, Babss. Dat het steeds eerder fout gaat, zou kunnen worden uitgelegd als een immuunprobleem, maar de bewijsvoering is nog vrij wazig. Heb je naast een afspraak met Noens ook een afspraak bij De Sutter? Want het lijkt me verstandig om ook met Utro, aspirine en prednison te starten. Of gebruikte je al iets. Nee toch? Heel veel sterkte. Wat een rotdag voor jou. Ik weet precies hoe je je voelt. Zo klote!!! Lfs, Suus
Oh Babs, Wat vreselijk k&%^te... heel veel sterkte en heel goed dat je een afspraak hebt in Gent. Ook al kan ik me voorstellen dat ook dat moeilijk is, maar iets waar je doorheen moet als je kiest om verder te knokken. Het frustrerende is idd de vraag: waarom?? En dat je daar geen antwoord op krijgt. Machteloos voel je je dan. Heel veel sterkte met dit verlies hele dikke knuffel!