Nou, zeg dat wel. Zonder miskramen is het al een groot wonder, maar na 5 keer mis, is het echt een superwonder. Suus
Mimi, ik duim voor je! Suus, wat ontzettend fijn zo'n goede echo, super! Zena, spannend....., duim voor je dat alles goed gaat! Snelly, sterkte..., het blijft toch zo oneerlijk... Marjolein, balen dat dat beetje hoop de grond weer in geboord is, ik hoop dat de internist je goed gaat helpen en gerust kan stellen. Angelica, op naar een super vruchtbare IUI! Ik ben zelf gisteren weer in Gent geweest. Eerst een echo laten maken om te kijken of alles weer goed schoon was, en dat was gelukkig zo. Daarna hebben we het over medicatie gehad (oa prednison), maar omdat er uit de bloeduitslagen niets bijzonders is gekomen (met name op het gebied van stolling) vindt men dit toch echt niet nodig in mijn geval. Ten slotte langs geweest bij prof Noens. Die wil mij bij de volgende zwangerschap wel behandelen met Ivig. We hebben er goed over nagedacht en willen hier wel voor gaan. Ook hij heeft alle bloeduitslagen bekeken en ziet geen aanleiding voor medicatie; ik ben zogezegd kerngezond. Ergens vind ik het een beetje vervelend dat we met de behandeling moeten wachten tot er weer een zwangerschap is (dat duurt bij ons meestal wel een aantal maanden), maar aan de andere kant snap ik ook wel waarom ze dit in eerste instantie zo willen doen (i.v.m de kosten en hij wil het natuurlijke selectieproces zo min mogelijk in de weg zitten). Dan denk ik maar zo; een vruchtje dat het tot na de NOD overleeft is waarschijnlijk sterker dan een vruchtje wat dat niet haalt. En ik ben al lang blij dat hij ons nog perspectief biedt... Dus samengevat; we weten weer wat ons deze maand te doen staat. Babss
Ha Babss, bij mij is ook niks gevonden eigenlijk, toch kreeg ik prednison na 5 mk's. Was je wel bij dr. De Sutter? De andere artsen daar zijn wat conservatiever, hoor ik wel vaker. Krijg je dus ook geen utro of aspirine? Want dat krijg je van De Sutter sowieso altijd na 2 mk's. Fijn dat Noens je wil helpen. Ik dacht dat je IVIg altijd voor het ei moest starten, maar hij begint dus pas na pos test? Maar goed, dan kun je tzt wel heel snel terecht voor de IVIg neem ik aan? Suus
nou meiden ik ben terug!! het hartje klopte nog niet maar de echo kwam wel overeen met wanneer ik mijn eisprong gehad moet hebben volgens mijn tempratuur kaartje ben ik nu 5,1 week en volgens de echo dus ook. volgens mijn laatste ongi had ik vandaag 6 weken moeten zijn maar dat ben ik dus niet. ik mag nu aanstaande woensdag weer terug komen. ik heb wel een recept voor aspirine mee gekregen want de richtlijnen zijn veranderd dus daar kan ik al mee beginnen. dus we hebben weer een lekker spannende week. ik ben wel blij dat ik getemperatuurd had anders had ik me nu vreselijke zorgen gemaakt maar dat is nu dus niet nogig echo zag er prima uit.
Ik was nu nog niet bij dr De Sutter, dus dat zal inderdaad het verschil zijn. Ik heb er goed met mijn man over gesproken en we willen het nu eerst op de voorgestelde manier een kans geven. Ik hoop dat de Ivig voor mij voldoende zal zijn. Als ik een positieve test heb moet ik trouwens de volgende dag of maximaal na 2 dagen komen. Volgens Noens hebben we goede kansen dat dit optijd is, dus daar hopen we dan maar op. Babss
Mimi, wat fijn! Wel super spannend, ik duim met je mee dat je over een maand of 8 een lief babytje in je armen mag houden!
Ooo, je houdt het spannend zeg. Fijn dat alles er goed uitzag. Geen bloed te zien in de baarmoeder dus? En vanaf volgende week vanaf hartactie heparine? Dat wordt een spannende week. Heb je nog hcg laten prikken? Suus
*waarschuwing.. ranzige vraag* Ik ben gisteren ongesteld geworden.. Maar gelijk al heel donker bleod. en om eerlijk te zijn stinkt het behoorlijk.. ieuwwwwwwww hoe kan dat nou? 'k heb nooit sterke luchtjes.. ik geneer me gewoon.."
nee geen bloed in de baarmoeder en heb ook geen hcg laten prikken was niet nodig zei ze want het zag er gewoon keurig uit voor de termijn. wat ik alleen wel raar vond ik vroeg of het geen kwaad kon dat ik een lutale fase had van 8 dagen zij zei nee want je word er toch zwanger door maar ik dacht altijd dat het wel degelijk kwaad kon. en inderdaad als het hartje volgende week klopt heparine spuiten. ik ben al blij dat ik nu legaal aspirine slik hihi in de bijsluiter stond alleen dat je de eerste dag 2 tabletten moet slikken en daarna iedere dag 1 maar de gyn heeft daar niks over gezegt weet jij daar wat van???
Niks hoor, gewoon 1 per dag. 80 mg toch? En luteale fase die kort is, kan duiden op progesterontekort. En progesterontekort kan mogelijk weer niet goed zijn voor de zwangerschap. Maar omdat ze daar in Nederland nog eerst zelf onderzoek naar moeten doen, zeggen ze dat het geen kwaad kan, want zo staat het in de richtlijnen. Suus
Mimi, voor nu dus goed nieuws! Mijn duimen blijven draaien!! Wat was ook alweer de reden dat je nu aspirine en heparine krijgt? En dan dat legaal is? wat is er precies veranderd qua regels? Nanette, geen idee. Helaas kan ik je er niet mee helpen? zou t oud bloed kunnen zijn?
ik heb het antifosfolipidensyndroom. haha het klinkt een beetje raar dat ik het nu legaal slik maar ik bedoel eigenlijk dat ik het nu op recept van de dokter heb gekregen want de richtlijnen zijn veranderd het is nu vanaf positieve test. ik slikte het wel al maar dat deed ik dus zonder toestemming van daar dat ik dus legaal zei
zwaai Hey ladies Sorry dat ik erg weinig ben. ben erg beroerd. Neem 3x daags een zetpil van Emesafene en nog een rotgevoel en veel liggend. Vandaag gelukkig niet gespuugd maar wel paar keer gerend, anders is het met de meds 3-7x raak op een daag Ben ook ziek thuis gemeld. Ik probeer ook een goede moment te zoeken om mijn aspirine binnen te krijgen én mijn vit tablet pfff lastig zo. marjolein ze hebben het ook bij de DA. ASPIRINE staat erop boven helft wit onderhelft groen en dan 100mg moet je hebben. Van Bayer (merk) en oplossen in water en drink smakelijk! Ik hoop dat alles goed is hier en anders mega dikke knuffels! Hoop gauw weer aangesterkt te zijn om weer gezellig mee te kletsen! Trouwens hormonen, dromen en angst voor naderende echo (a.s. maandag) valt niet goed hoor brrrrrr denk dat ik in de wachtkamer flauwval van de spanning :/