Doe ik normaal ook altijd. Soms wel 2 A4tjes vol Maar ik heb nu maar 1 vraag: wanneer krijgen we nou eens hulp?!?!!??!
Dat hulp onze kansen niet zou verhogen. Ze hebben berekend dat ik 50% kans heb om in een jaar zwanger te worden. Ze zei dat ze eigenlijk pas gaan helpen als de kans, ik dacht, tussen de 30 en 40 is. Maarja als ze uiteindelijk wel zullen gaan helpen verwachten ze t blijkbaar wel. Is dus onzin. Oh ja en dat hulp stressvol is. Pfff alsof dit dat niet is. En daarbij, mag ik dat ajb zelf beslissen! Ook zei ze dat ze tellen vanaf de zwangerschapswens en dat dat is vanaf mei 2010. Toen heb ik mn miskraam gehad. Toen werd ik echt boos. (Is mss maar goed dat we straks een andere gyn hebben..¡)
Ik zeg het nu allemaal wel heel stoer maar zo ben ik niet hoor hahahaha Waarom zijn ze arts geworden? Ik dacht om mensen te helpen? In het LUMC waar ik loop heb ik 80% kans op een goede zwangerschap. Ze wilden me helpen, omdat ik nog maar 1 eileider heb en omdat ze fouten hebben gemaakt bij mijn bbz. ik moest het na mijn eerste bbz een jaar zelf proberen. Ik ben toen naar MCK gegaan en daar gingen ze iui doen. Het LUMC nam het over, omdat mck een fert kliniek is en mij niet konden helpen met mijn mk. Anders was ik daar gebleven.
Angelica zo denk ik er ook precies hetzelfde over. Ik hoop vandaag eindelijk een gyn te treffen die empathie heeft en wil helpen!! En fouten...pffff die zijn er bij ons ook genoeg gemaakt.. Ik zei net tegen mn man dat als ze ons niet willen helpen, ik een 2nd opinion wil. Maar ik hoop zo van wel, in t Radboud is gewoon alles bekend en het is dan weer zo'n gedoe... Ik heb trouwens geen 50% kans op een goede zwangerschap, maar 50% kans om uberhaupt zwanger te worden in een jaar. Dan moet t als t al lukt ook nog maar eens goed gaan. En met alles wat er aan mij mankeert is die kans ook niet heel erg groot. Nouja straks weten we meer... Ben benieuwd..
Aowyn, heel veel succes!!! En Marjolein: de beuk erin daar in Nijmegen. Het heeft nu lang genoeg geduurd en het jaar is al bijna om. Lfs, Suus
Ach ja je leert er mee leven. AL denk ik ook wel eens hoe zou het leven zijn zonder die pijn. Maar ik ben verders gelukkig. Heb meer last van die miskramen.:x
Angelica, Ik weet niet precies wat IUI inhoudt maar het zal vast voor een heel goed doel zijn. IK duim duim duim voor je. O ja over het lumc gesproken ik moet nog bellen.
IUI Bij een intra-uteriene inseminatie worden geselecteerde zaadcellen direkt in de baarmoederholte gebracht (intra-uterien). IUI is waarschijnlijk de meest toegepaste vruchtbaarheidsbehandeling in Nederland. Bij een IUI worden alleen de zaadcellen in de baarmoeder gebracht. Om deze reden wordt het sperma van de man voorbewerkt in het laboratorium om de zaadcellen te scheiden van de vloeistof. Dit opwerken gaat welliswaar ten koste van het aantal zaadcellen, maar wel worden hierdoor de beste zaadcellen gebruikt en zo goed mogelijk geconcentreerd.
Thnx nu ben ik weer een beetje bij en weet ik ook gelijk wat er gedaan is. Afspraak gemaakt kan 15 apr al terecht dus super snel al zeg ik het zelf. Wel prettig aangezien wij geen problemen met zw hebben en ook niet niet klussen ha ha behalve deze maand dan. 13 apr moet ik naar de tandarts ben 6 jaar niet geweest en het is nu echt nodig . Heb wel gelezen dat je mk kunt krijgen van een slecht gebit, maar in zo'n slechte staat is het niet. Hoe is het gegaan marjolein
Nou meiden we zijn weer terug. Deze gyn gaf ook aan dat ze t idee hebben dat IUI of IVF onze kansen niet echt zouden verhogen en dat de kans bestaat dat ze ons twee tot twee en een half jaar laten wachten. Toen ik vroeg waarom ze dan wel gaan helpen en blijkbaar dan wel denken dat t zal helpen en dus de kansen vergroot zei ze omdat de kans op een zwangerschap na een jaar afneemt. Maar goed ze gaat t vanmiddag in t overleg bespreken en woensdag belt ze me terug, ik verwacht er maar niet teveel van. Wel zei ze dat er risico's zitten aan iui, als ze t met hormonen doen tenminste. Ik met mijn baarmoeder wil natuurlijk geen meerlingenzwangerschap. Maar ik zei al dat ik zonder hormonen iui wil. Maar goed conclusie ff afwachten maar weer maar helaas met maar weinig hoop
Nou, dat klinkt weer niet best, Marjolein. Want ze hadden al hulp toegezegd, en nu lijken ze weer een beetje terug te krabbelen. Ik hoor niemand over jouw verminderde kansen omdat je ene eierstok zo hoog zit, trouwens. Dat vind ik vrij idioot, want dat jij minder kansen hebt dan een ander, is evident. Het voordeel van IUI met hormonen is overigens dat je elke maand een eisprong kan forceren in je goede eierstok, dus voor jou heeft IUI wel degelijk enorm veel toegevoegde waarde. Het verdubbelt je kansen dus, simpelweg. En met een juiste dosering hormonen voorkom je dat er te veel eitjes rijpen. Weet je al waar je naartoe gaat als het Radboud je inderdaad weer laat zwemmen? Suus
Tja Suus het is gewoon verdomd hard boksen tegen een gyn. En al helemaal als ze het met zn allen eens zijn met elkaar... Ik noemde mijn linker eierstok, dat die links onder mn ribben zou zitten maar tot op heden is dat nooit bewezen. En dat zal volgens hen ook niet gebeuren (zoeken naar een speld in n hooiberg). En of ik verminderd vruchtbaar ben met maar 1 eileider/eierstok daarvan zei ze dat ze dat gewoon niet weten. Zal dus geen indicatie zijn helaas. En wat betreft iui met hormonen. Ik wil echt niet meerdere eitjes. Ik bedoel ik zou niets liever willen, maar lichamelijk is dat echt niet slim. Dus hormonen niet wrs. Maar ze hebben toch ook een hormoon waarvan ze een eitje zeker laten springen zonder stimulatie van meerdere eitjes? Nouja ik wacht t wel allemaal af. T heeft toch geen zin alles te bedenken als ze toch niet willen helpen... Ze heeft trouwens wel een uitstrijkje gemaakt omdat ik tussentijds wat bloedverlies heb. En rechts zat een beginnend eitje. Deze maand dus maar weer hard ons best doen...!
Als er meerdere eitjes rijpen, dan kun je de IUI altijd afblazen. Er is dus helemaal geen extra risico. Meerlingen bij IUI komen sowieso niet zo gek veel voor omdat ze heel zorgvuldig doseren. Zonder hormonen heeft IUI eigenlijk niet veel zin bij jou, denk ik. Of je verminderd vruchtbaar bent met 1 eierstok is een kwestie van een paar maandjes met echo meekijken. Als je elke keer een eisprong rechts hebt, ben je niet verminderd vruchtbaar nee, maar gezien jouw verhalen is dat niet zo. Ze zijn dus liever lui dan moe, want ze kunnen best aantonen dat je niet verminderd vruchtbaar bent, maar ze hebben er geen zin in. Misschien bedoel je clomid? Of pregnyl? Eerste krijg je als je zelf geen eisprong kan krijgen, tweede gebruik je om eisprong te forceren bij hormoongebruik. Ze laten je gewoon stikken, vind ik. De regels zijn helemaal zo star niet, zij interpreteren ze alleen heel star. Hoop dat het goed is met het uitstrijkje. Goed dat je het even laat checken. En je bent niet gebonden aan het Radboud hè. Je kunt elders zwanger raken en dan je zwangerschap wel weer in het Radboud laten begeleiden. Suus
He suus, even een vraagje... Ik heb al sinds zaterdagavond geen bruinverlies meer maar ik blijf een onbestendig gevoel hebben in mijn buik, alsof ik nog steeds ongi ben... Hoort dit er bij?
O Suus dank je voor je reactie. Je hebt denk ik wel (weer) gelijk! Ik moet nu weg, maar ik probeer snel weer te reageren! Trouwens iedere maand ff checken of ik idd een eisrpong heb, heb ik vorige x al gevraagd. Dat weigerde ze. Om mij niet bekende redenen. Dus idd de WIL om te helpen is er tot nu toe iig niet geweest! Helaas.