Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad/deel 2

Discussie in 'Miskraam' gestart door Meleka, 5 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    okee, dank je voor je antwoord... dan ga ik me geen zorgen maken... nu wachten op ongi en dan weer verder...

mijn zus had reiki gedaan, en die vertelde me dat ik eerst innerlijke rust moest vinden... ha, heeft ze wel gelijk in maar dat valt vies tegen allemaal..

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nee, ze willen gewoon niet, ze laten jullie barsten. Steeds houden ze je een wortel voor, en die trekken ze dan snel weer weg. Er wordt van alles beweerd en aangenomen, maar wat er van hun verhaal klopt, dat weten ze zelf eigenlijk niet en dat interesseert ze totaal niet. Ze denken kennelijk: ach, mevrouw is nog jong, het komt vanzelf wel goed. Als ze je nu weer afwijzen, hoef je van het Radboud officieel niets meer te verwachten. Als je daar vrede mee hebt, prima, zo niet: wegwezen.

Suus

3. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Lieve Mar, ik heb nu al 9x iui gehad en ik krijg een hele lage dosering hormonen namelijk 37.5 gonal vanaf cyclus dag 5. je eitje gaat al groeien als je ongi wordt. Ik heb max 1 of 2 eitjes en meestal doet er maar 1 mee. Bij zijn ze er ook met IUI acter gekomen dat ik geen eisprong heb elke maand terwijl ze wel mijn eisprong 3 mnd achter elkaar hebben gecontroleerd, die waardes waren goed. Nu moet ik pregnyl spuiten.

Het is soms zo moelijk dat je 2 strijden moet leveren. Ik wil je even een knuffel geven. Het is niet makkelijk als je daar zit en je komt niet verder. ik heb ook zulke gesprekken gehad.

Wil je aan je arts vragen waarom IUI of IVF uberhaupt bestaat als het toch niet werkt?

4. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    :x:xDaar is die grote betonnen muur weer:x:x:x:x:x.Dikke knuffel meid. Ik kan je weinig tips geven maar er zijn er genoeg die er alles van af weten.

5. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Hey lieverds! Ben er snel op zwp want begin me weer flink beroerd te voelen. Maar de echo was goed! Bijna meteen zag je de zwarte vlek en toen de dooier zak gevolgd door ukkie puk. Hartje ook gehoord, luid en krachtig, net als bij ons dochtertje!
    Duur klopte ook precies, 7w3d en dd is nog steeds 11-11.
    Mocht mij melden bij de vk, zo gezegd zo gedaan, 19 april vk.

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

JAAAAAAAAAAAAAA! Gefeliciteerd!!!!

Suus

7. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48

SUPER!!! Gefeliciteerd meid, wat een opluchting zal het toch voor je zijn. Vervelend dat je je zo misselijk voelt, maar wat een geweldig nieuws, lekker genieten!

8. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    oh wat geweldig heb je mooie foto's?

9. snelly

snelly Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland

JAAAAA we lopen de polonaise Gefeliciteerd wat een super goed nieuws:D:D:D:D:D

10. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Hoi meiden,
    Even een update, ik ben vannacht helaas toch ongi geworden...
    Dus op naar de volgende en voorlopig laatste ronde, ik hoop dat de pendels en tarotkaarten het deze keer bij het rechte eind hebben!

11. Flavour

Flavour Niet meer actief

Gatverdamme, Dreamz. Niet leuk!!!

Suus

12. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    nee, zeker niet leuk
    knuffel

13. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Aowyn: wat een supergoed nieuws! Gefeliciteerd!

@ Dreamz: Wat ontzettend jammer meid. Ik hoop dat de
    voorspellingen uitkomen volgende maand!

@ Marjolein: Sterkte meid met dit gedoe :x Dikke knuffel!

14. liselotje1977

liselotje1977 Actief lid

25 mrt 2011
    222
    0
    0
    Financieel adviseur/directeur
    Flevoland
    Marjolein laat je niet van je wens weghouden. Ik heb mij 7 jaar aan het lijntje laten houden en nu heb ik pas voor het eerst het gevoel dat er iemand echt naar mij luistert! Ik had ook gehoopt dat ze mij gelijk IVF zouden geven in Gent maar ze legde heel goed uit dat ze eerst wilde proberen met prednison omdat zij van mening zijn dat IVF in mijn geval minder kans heeft dan bij andere mensen. Door haar uitleg begreep ik dat we dat eerst konden en moesten proberen. Ik heb nooit wat geprobeerd. Ja thuis een jaar zonder controle van een arts. Elke keer moest ik een jaar thuis proberen was ik niet zwanger mocht ik terugkomen. En elke keer raakte ik zwanger binnen het jaar met het gevolg dat ik nu 7 jaar verder ben. Ik vind het belangrijk dat je een goed gevoel hebt en dat je niet met een kluitje het riet in wordt gestuurd. Good luck!

Aowyn van harte gefeliciteerd met je mooie echo! Wat heerlijk! Wanneer mag je weer? Ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

Dreamz echt balen dat je ongi ben geworden. Wat is jouw verhaal? Ik ben hier net en moet iedereen nog een beetje leren kennen. Duimen op een goede volgende ronde!

Hebben jullie van die prednison ook een apart gevoel in je buik, kleine steekjes enzo?

15. Joehoe

Joehoe Bekend lid

17 mei 2008
    558
    0
    0
    Hey meiden,

Even een korte update van mijn kant, na een week vol moeheid, hartkloppingen en spanning... vandaag een goede echo, via de buik nog wel (8wk 6 dagen)!
    Ik kan het gewoon weer niet geloven... echt zo raar!! Ik voel niets meer in mn borsten, maar de gyn zegt dat dat ook kan. De termijn klopte ook weer.
    Omdat de afgelopen 2 weken erg zwaar waren om door te komen, mag ik volgende week weer komen.

Zou het dan toch goedkomen?? Nu weer met wat meer moed op weg naar volgende week. Intussen gaan we verhuizen, maar ik doe het lekker rustig aan! ;)

Dikke knuffel voor iedereen hier. Ik volg jullie wel hoor! :)

16. Lieve meiden, dank jullie voor jullie lieve reacties! Ik heb het er met mn man nog over gehad. Hij hoefde niet perse een 2nd opinion als ze ons niet willen helpen. Maar ik heb besloten dat ik dat wel wil. Hij vind het oke. Dus als de gyn belt woensdag dat ze ons niet gaan helpen, wat ik overigens verwacht, dan ga ik mijn dossier opvragen en verder kijken!

Liselotje, vreselijk ook die situatie van jou... Ik had me iig al voorgenomen dat als ik nog een miskraam zou krijgen, ik dit ZEKER niet meer ga melden. Ik heb alle onderzoeken in relatie tot miskramen gehad, dus het enige dat ik ermee zou bereiken is dat ik nog langer moet wachten.

Het is toch vreselijk eigenlijk. Ik snap dat ze niet iedereen kunnen helpen, dat ze richtlijnen moeten hanteren en dat er regels zijn. Maar ik zou het zoooo fijn vinden als ze in bepaalde situaties hiervan af zouden willen/durven wijken. Hun hart een keer zouden laten spreken in plaats van hun draaiboeken. Liselotje in jouw situatie ook. Ik weet niet wat je leeftijd is, maar iedereen hamert er tegenwoordig op niet te laat te beginnen met kinderen, omdat de risico's zo oplopen (en ook de kans op een zwangerschap daalt) en dan laten ze je 7 jaar aanmodderen... Ik heb er geen woorden voor:(:(:(

Joehoe en Aowyn, super voor jullie meiden!!! Probeer een beetje te genieten (al snap ik dat dat heel moeilijk is natuurlijk!)

17. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    Aowyn super zeg!! lekker dat je naar de verloskundige mag.

joehoe fijn dat bij jou ook alles goed is!!

marjolein wat een gedoe zeg ik dacht altijd als je binnen een jaar niet zwanger ben dat je dan hulp kreeg maar daar was ik blijkbaar te naief in hoop voor je dat je woensdag goed nieuws krijg.

suus ik snap dat je het nog niet durf in september zijn ze meestal weer dus dan kan je natuurlijk ook gaan.
    wel lekker dat je zus alles bewaard heeft wij hebben alles zelf moeten kopen we zijn de eerste van beide gezinnen en dat zal voorlopig ook nog wel even zo blijven.

ik moet nog 2 nachtjes wachten en dan hebben wij weer de echo vind het wel spannend normaal zien we met deze echo dus een heel traag hartje en dan is het eigenlijk altijd de week erna over maar we houden goede moet.

18. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    marjolein dikke dikke knuffs

Dreamzz he ongi :( knuffs

Johoe super dat alles goed was!

Ik heb mijn 2 echo foto's in mijn album :)

19. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Ik heb 2 vragen namens een vriendin en een forumvriendin.
    Zal ze in aparte posten doen.
    Hun situaties zijn bekende en ik hoopte op advies of tips voor ze? Iig bedankt voor het lezen!

Eerste situatie:
    Forumvriendin is in de MMM. Ze moeten het komende half jaar proberen en daarna IUI. Zij heeft vaak een LF van 8 dgn. (Haar zus ook en die is geloof ik zwanger van nr.2?) maar na haar eisprong was haar progesteron waardes 10,8! Haar baarmoederslijmvlies was wel goed, dus daar ligt het niet aan (heb andere forumdinnie waarvan prog invloed had op de bm.slijmvlies).
    We hebben haar ook verteld (ik van kennis hier en andere forumdinnies in de MMM) dat 20 liefst 30 moet zijn voor een goede eisprong. Zij twijfelt nu wel en durft nog niet zo in te gaan tegen de gyn en haar man heeft niet veel zin in weer verhaal doen bij een andere. Ik heb gezegd dat ik het hier over zou vragen. Omdat sommige van jullie hier meer verstand van hebben.

20. Aowyn

Aowyn VIP lid

16 dec 2007
    15.763
    1
    38
    Tweede situatie betreft B12
    Mijn vriendin is moeder van 2. De eerste is net zou oud als mijn dochtertje en de 2e is nu een half jaar. Tussen die 2 was zij onwetend zwanger en kwam pas achter toen zij beviel, met 16 weken. Ik was er toen ook bij op msn (was laat in de avond en man op booreiland en niemand bereikbaar) om haar te begeleiden en steunen. Zij kampt al 5 jaar met dit probleem, dus voor de kids en borstvoeding etc.
    Ik heb haar verhaal meegenomen:

Ik heb zo ontzettend veel last van mijn lage B12... De huisarts neemt mij absoluut niet serieus, ze blijft erbij dat mijn waarde van 180 hoog genoeg is. Om even een beeld te geven:

150 - hieronder is officieel tekort.
    350 - aangetoond dat men hieronder last kan krijgen van symptomen
    500 - 700 - zitten de meeste normale gezonde mensen tussen

Ik heb dus geen officieel tekort, vandaar dat de huisarts verder niets doet. Maar ik ben zooooo moe, constant. Ik kan niet meer helder denken. Ik ben nooit 100% wakker in mijn hoofd, maar altijd beneveld. Ik voel me gewoon de hele dag alsof ik 5 glazen alcohol op heb. Met concentratie heb ik de grootste moeite. (leuk voor mn studie ook) Ver auto rijden durf ik niet meer, levensgevaarlijk... Ik heb zelfs zo nu en dan flink last van afasie, ik kom gewoon niet meer uit mijn woorden.

Ik heb haar ook gezegd (uit verhalen hier) dat het bij de HA ook niet zo bekend was blijkbaar. Zij woont in Limburg.

Wat kan zij nu doen?

Deel Deze Pagina