Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad/deel 2

Discussion in 'Miskraam' started by Meleka, Mar 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. liselotje1977

liselotje1977 Actief lid

Mar 25, 2011
    222
    0
    0
    Financieel adviseur/directeur
    Flevoland
    okay lisette zal ook weer meedoen dan hahahah. Bonusan ik ga even googelen. Maar wellicht dat mijn huisarts van de week ook weer gaat beginnen hoor mocht ik zwanger zijn....

2. leonieke

leonieke Niet meer actief

9 jaar bezig meis.. jeetje mina.. Gelukkig heb ik die ervaring niet. Knap dat je blijft strijden ondanks je tegenslagen en tegenwerking (?) in NL..

Dostinex is echt zooi ja! Ik heb er 1tje gehad in december (om melkproductie te stoppen).. maar die viel niet lekker zeg maar.. daarna mega strakke hemdjes gedragen zodat ik die tabletten maar niet hoefde..

Studeer ze.. klinkt euh.. ingewikkeld vooral..;)

3. Flavour

Flavour Niet meer actief

Mykelti, na twee mk's heb je recht op chromosomen en stolljngsonderzoek. Dat mogen ze je niet weigeren. Zoek de richtlijnen maar eens op. Google 'herhaalde miskramen' en NVOG.

Suus

4. leonieke

Mimi, Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar! Wat zei ze??? :D

5. Flavour

Flavour Niet meer actief

Zie mijn vorige post.

6. Nee hoor, ik slik nog steeds orthica. Dit gaat goed, dus durf niet zo goed te switchen:)

7. leonieke

Ik ga ervandoor meiden... heb een klusje te doen.. ;)

8. leonieke

Oh.. ik dacht het.. :) Bemoei me weer met dingen die ik niet zeker weet.. snorrie

9. Flavour

Flavour Niet meer actief

Haha, zei ik het niet! :D

10. Flavour

Flavour Niet meer actief

Klinkt spannend ;). Goeie avond!

11. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

Aug 17, 2009
    1,850
    2
    38
    NULL
    NULL
    haha nee heb me ingehouden.
    dat ik binnen kwam zei ze meteen jullie hebben goed nieuws ik zeg nou dat moeten we nog even afwachten tot de echo geweest is.
    voor de rest deed ze haar best.
    ik heb wel aan deze dokter gevraagd of ik nog bloed moest laten prikken of zo maar deze zei van niet maar ik zal het volgende week aan mijn eigen gyn vragen.
    als je tekort bloedplaatjes heb merk je dat zelf niet ook??
    vanaf wanneer begonnen ze bij jou met bloeddruk meten dat is bij mij namelijk nog niet gebeurt??

12. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nee die lage bloedplaatjes merk je vaak niet meteen, dus moet je echt laten checken. Is link als ze te laag zijn hoor. En bloeddruk moet bij elk gynbezoek als je heparine spuit. Kleine moeite, en ook belangrijk. Het is wel weer doe-het-zelven hè, in het MCA :(.

Suus

13. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    je hebt gelijk :D:D

14. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    De smelttabletten heb ik dus... krijg ik gelijk ook folium binnen met bonusan..

15. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    wat goed nieuws voor je meis!
    De eerste grens is gehaald...
    Op naar de volgende!

16. Aowyn

Aowyn VIP lid

Dec 16, 2007
    15,763
    1
    38
    Lobi: 1e dochtertje geboren en overleden jan. 2008. 2e dochtertje geboren december 2008. Nu ronde 18 voor 3e kindje

Suus: 5 miskramen in 2009 en 2010 (6 tot 9 weken), toen placentagezwel en het syndroom van Asherman, nu dankzij prednison eindelijk goed zwanger en uitgerekend in september.

Angelica 2 bbz, linker eileider verwijderd. 3 mk in 2009 en 2010. 7 iui gehad. Zit nu in spanning

Aowyn: Prachtig dochter geboren in 2008. 5 miskramen in 2010 en 2011 (4 tot 8 weken). Oorzaak onbekend. Slikt zelf aspirine 100mg. Ronde gehad met late ei en goed zwanger. Uitgerekend in november.

Nanette: 5 miskramen van 2009-2011.Oorzaak onbekend. Slikt b12, vit d (ivm tekort) en asperine. Meerdere malen licht pos testen toch ongesteld. Verkleving in baarmoeder, mei 2011 verwijderen (emanuel)
    2007 bevallen van een prachtige dochter! Manuele placenta verwijdering. Eerste deel van de zwangerschap heftige bloedingen.

Leonieke: maart 2010 vmk met 5w4d. 1e dochtertje overleden en geboren december 2010, Placentarest verwijderd febr en mrt '11. Kijkoperatie: BM-Schot of dubbele BM. Nu officiele ronde 1 voor 2e kindje.

Lisettebezig vanaf 5-2002 6 miskramen (2002, 2004, 2005, 2007, 2009 (2x in 2009)) Ik gebruik nu Prednison, Thyrax, en Progesteron. Licht trage schildklier en antistoffen tegen sperma. ik loop in Gent vanaf 1-2011 (voorheen Amc en Sophia Ziekenhuis Zwolle)

Babs: 2 jaar bezig, 4 miskramen (tussen 5 en 7 weken), oorzaak onbekend, bij volgende zwangerschap Ivig behandeling in Gent.

Meleka: 3 miskramen: 2008/2009/2010. Mogelijke oorzaak adenomyose. Hiervoor in Gent bij professor De Sutter onder behandeling middels decapeptyl depot. In juni eerste ivf poging. Verdenking van een (gedeeltelijk) tussenschot door dr. Campo Leuven wordt april gecheckt door dr. Emanuel, Spaarne ziekenhuis. Bij de volgende zwangerschap gebruik ik in ieder geval utrogestan, asperine en vitaminen.

Mykelti: Bezig sinds juni 2009. 1 MA april 2010 met 9+4 en 2 VMK. Sinds maart 2011 in de MMM. In afwachting van keuze kijkoperatie/HSG. Diverse onbegrepen vitaminetekorten, waaronder B12 (spuit wekelijks), vit D, E en GLA.

mimi: 3 miskramen en 1 prachtige dochter geboren in 2009.na onderzoek is gebleken dat ik het antifosfolipidensyndroom heb.nu weer zwanger ik gebruik nu asperine en spuit fraxiparine hopenlijk uitgerekend in november[/QUOTE]

17. Aowyn

Aowyn VIP lid

Dec 16, 2007
    15,763
    1
    38
    Mykelti hmm we gaan idd voor plakbeeb meid! Maar jammer dat ze niet de c. test wou doen!

Mimi super meid!!! kom je spammen :)

18. Vlijtigliesje

Vlijtigliesje Actief lid

Sep 12, 2009
    236
    2
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden, mag ik even inbreken hier? Ik lees vaak mee hier en wilde al vaker wat schrijven maar ben bang dat ik het allemaal niet bij kan houden ;) Vind het wel super hoe jullie elkaar steunen en advies geven.

Wij zijn sinds september 2008 bezig voor een kindje en tot op heden helaas geen succes... Heb in ieder geval 3 miskramen gehad en ben nu sinds juni vorig jaar niet meer zwanger geweest.

Wat ik me nu afvraag is of het verstandig is om op eigen houtje in ieder geval aspirine te gaan gebruiken. Ik heb hier een doosje liggen (zo'n groen/wit doosje van 100mg volgens mij) en heb net mijn eisprong gehad. Kan ik die gewoon slikken?

Alvast bedankt!

groetjes,
    Vlijtigliesje

19. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ha Liesje, als het echt 100 is (en geen 500) en je bent verder goed gezond, dan kan het geen kwaad. Heb je al onderzoek gehad naar de oorzaak vd mk's?

Enneh, je mag hier ook schrijven als je niet elke dag tijd hebt en niet altijd alles terugleest hoor!

Suus

20. liselotje1977

liselotje1977 Actief lid

Mar 25, 2011
    222
    0
    0
    Financieel adviseur/directeur
    Flevoland
    Ik heb dat ook eventjes gedaan kinderaspririne 80 mg maar dat heeft bij mij niets uitgehaald. Wat ik hier zo lees ik weet niet wat de andere meiden vinden is dat aspirine vaak in combi met amdere medicatie wordt gebruikt. Loop je al in een ziekenhuis Vlijtigliesje?Zo ja waar? Vervelend dat je ook deze situatie mee maakt.

Share This Page