Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad/deel 2

Discussie in 'Miskraam' gestart door Meleka, 5 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flavour

Flavour Niet meer actief

De Sutter schrijft vaak een combinatietherapie voor: aspirine, utrogestan en prednison. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat juist deze combinatie de kans op een nieuwe miskraam verkleint.

2. Vlijtigliesje

Vlijtigliesje Actief lid

12 sep 2009
    236
    2
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Suus! Ik zal eens kijken of ik jullie kan bijhouden.

Ik heb volgens mij zo'n beetje alle standaard onderzoeken gehad (chromosomen, hormonen/schildklier/progesteron etc., vitamines, tig echo's) en 2,5 jaar geleden een hysteroscopie (deze staat dus los van zwanger worden/zijn maar had te maken met zwaar bloedverlies tijdens menstruatie). Alles is gewoon goed. Laatst is het sperma van mijn vriend ook een keer onderzocht (nooit eerder gedaan omdat hij al een dochter heeft en mij meerdere malen zwanger heeft gemaakt) en hij blijkt zelfs super zaad te hebben. Dus daar ligt het ook niet aan.

Onderzoeken hebben plaatsgevonden in het Maasstad ziekenhuis en het ErasmusMC in Rotterdam. En heb de standaard conclusie gekregen: niks aan de hand met je, gewoon pech... Mag nu, als ik dan nog niet weer zwanger ben, in juni terugkomen voor IUI. Maar goed, dat verlaagt de kansen op een miskraam natuurlijk niet.

Ben trouwens net 39 geworden dus dat werkt ook niet mee...

Ik ga iig de aspirine (als het 100mg) is nemen!

groetjes,
    Lies

Edit: ik ben ook aan het nadenken om de stap naar Gent te nemen...

3. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    #1603 maja246, 5 apr 2011
    Laatst bewerkt: 5 apr 2011
    Mimi: super, wat een goed nieuws!!

Liesje: het gaat inderdaad snel hier, ik hou het ook niet altijd bij omdat ik niet iedere dag kan kijken, maar dat geeft toch niet?
    Het klinkt mij trouwens wel dat je goede begeleiding van een gyn nodig hebt, gedegen onderzoek en advies qua medicatie is echt belangrijk. Daar kan je hier wel het een en ander over lezen denk ik.

Leonieke: zie dat dit je officiële "1e ronde" weer is. Wat betekent de vraag-diagnose dubbele bm/tussenschot hierin?

Angelica: woe 13 april heb ik de hystero. Zie er als een berg tegenop moet ik zeggen.

4. Vlijtigliesje

Vlijtigliesje Actief lid

12 sep 2009
    236
    2
    0
    NULL
    NULL
    Jij ook bedankt voor je reactie Liselotje! Zie mijn verhaal hierboven.

Ennuh, als ik niet snel reageer komt dat gewoon door werk/drukte. Ben de komende dagen ook op de hei voor werk, maar kom zeker terug hier!

5. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Lobi: 1e dochtertje geboren en overleden jan. 2008. 2e dochtertje geboren december 2008. Nu ronde 18 voor 3e kindje

Suus: 5 miskramen in 2009 en 2010 (6 tot 9 weken), toen placentagezwel en het syndroom van Asherman, nu dankzij prednison eindelijk goed zwanger en uitgerekend in september.

Angelica 2 bbz, linker eileider verwijderd. 3 mk in 2009 en 2010. 7 iui gehad. Zit nu in spanning

Aowyn: Prachtig dochter geboren in 2008. 5 miskramen in 2010 en 2011 (4 tot 8 weken). Oorzaak onbekend. Slikt zelf aspirine 100mg. Ronde gehad met late ei en goed zwanger. Uitgerekend in november.

Nanette: 5 miskramen van 2009-2011.Oorzaak onbekend. Slikt b12, vit d (ivm tekort) en asperine. Meerdere malen licht pos testen toch ongesteld. Verkleving in baarmoeder, mei 2011 verwijderen (emanuel)
    2007 bevallen van een prachtige dochter! Manuele placenta verwijdering. Eerste deel van de zwangerschap heftige bloedingen.

Leonieke: maart 2010 vmk met 5w4d. 1e dochtertje overleden en geboren december 2010, Placentarest verwijderd febr en mrt '11. Kijkoperatie: BM-Schot of dubbele BM. Nu officiele ronde 1 voor 2e kindje.

Lisettebezig vanaf 5-2002 6 miskramen (2002, 2004, 2005, 2007, 2009 (2x in 2009)) Ik gebruik nu Prednison, Thyrax, en Progesteron. Licht trage schildklier en antistoffen tegen sperma. ik loop in Gent vanaf 1-2011 (voorheen Amc en Sophia Ziekenhuis Zwolle)

Babs: 2 jaar bezig, 4 miskramen (tussen 5 en 7 weken), oorzaak onbekend, bij volgende zwangerschap Ivig behandeling in Gent.

Meleka: 3 miskramen: 2008/2009/2010. Mogelijke oorzaak adenomyose. Hiervoor in Gent bij professor De Sutter onder behandeling middels decapeptyl depot. In juni eerste ivf poging. Verdenking van een (gedeeltelijk) tussenschot door dr. Campo Leuven wordt april gecheckt door dr. Emanuel, Spaarne ziekenhuis. Bij de volgende zwangerschap gebruik ik in ieder geval utrogestan, asperine en vitaminen.

Mykelti: Bezig sinds juni 2009. 1 MA april 2010 met 9+4 en 2 VMK. Sinds maart 2011 in de MMM. In afwachting van keuze kijkoperatie/HSG. Diverse onbegrepen vitaminetekorten, waaronder B12 (spuit wekelijks), vit D, E en GLA.

mimi: 3 miskramen en 1 prachtige dochter geboren in 2009.na onderzoek is gebleken dat ik het antifosfolipidensyndroom heb.nu weer zwanger ik gebruik nu asperine en spuit fraxiparine hopenlijk uitgerekend in november

maja: mola 2006, dochter 32 weken 2007 - gezond!, dochter 2008 - gezond!, MA 12 weken 2010, BBZ 2010, MA 8 weken 2011. Complicaties bij MA's, slecht verwijderbaar restweefsel. Momenteel onderzoek hiernaar.

6. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    We gaan helaas nogal gelijk op, Vlijtigleisje.

Ook wij zijn sinds september 2008 bezig, helaas ook drie miskramen. En sinds april vorig jaar niet meer zwanger geweest. Ik ben 40 geworden.

Zou je er niet voor voelen om in Gent een second opinion te laten doen? Moet niet natuurlijk, maar ook gezien je leeftijd. Je wordt daar heel goed nagekeken en eventueel geholpen. Als ik daar niet heen was gegaan, dan was mijn aandoening nu waarschijnlijk nog niet ontdekt en vielen we nog steeds in de categorie domme pech met alle gevolgen van dien.

7. Flavour

Flavour Niet meer actief

Vlijtig Liesje, twijfel niet en maak een afspraak met De Sutter in UZ Gent. Zij kan kijken of er meer onderzoek nodig is en zal je aspirine en utrogestan voorschrijven. En wellicht ook prednison. Ze is goed, maar ook zo menselijk, gewoon aardig. Als je haar mailadres wilt hoor ik het wel.

Wij zijn destijds maar 1 keer naar Gent geweest. De rest ging en gaat per telefoon en mail.
    Suus

8. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Lobi: 1e dochtertje geboren en overleden jan. 2008. 2e dochtertje geboren december 2008. Nu ronde 18 voor 3e kindje

Suus: 5 miskramen in 2009 en 2010 (6 tot 9 weken), toen placentagezwel en het syndroom van Asherman, nu dankzij prednison eindelijk goed zwanger en uitgerekend in september.

Angelica 2 bbz, linker eileider verwijderd. 3 mk in 2009 en 2010. 7 iui gehad. Krijg nu IVIG in UZ GENT en ik slik, prednison en ascal. Zit nu in spanning

Aowyn: 5 miskramen in 2010 en 2011 (4 tot 8 weken). Oorzaak onbekend. Slikt zelf aspirine 100mg. Ronde gehad met late ei en goed zwanger. Uitgerekend in november.

Nanette: 5 miskramen van 2009-2011.Oorzaak onbekend. Slikt b12, vit d (ivm tekort) en asperine. Meerdere malen licht pos testen toch ongesteld. Verkleving in baarmoeder, mei 2011 verwijderen (emanuel)
    2007 bevallen van een prachtige dochter! Manuele placenta verwijdering. Eerste deel van de zwangerschap heftige bloedingen.

Leonieke: maart 2010 vmk met 5w4d. 1e dochtertje overleden en geboren december 2010, Placentarest verwijderd febr en mrt '11. Kijkoperatie: BM-Schot of dubbele BM. Nu officiele ronde 1 voor 2e kindje

9. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    #1609 butterfly stars, 6 apr 2011
    Laatst bewerkt: 6 apr 2011

Angelica 2 bbz, linker eileider verwijderd. 3 mk in 2009 en 2010. 7 iui gehad. Ik heb antistoffen tegen sperma en ik Krijg nu IVIG in UZ Gent en ik gebruik prednison, apsirine en vitaminen Zit nu in spanning

Aowyn: Prachtig dochter geboren in 2008. 5 miskramen in 2010 en 2011 (4 tot 8 weken). Oorzaak onbekend. Slikt zelf aspirine 100mg. Ronde gehad met late ei en goed zwanger. Uitgerekend in november.

Leonieke: maart 2010 vmk met 5w4d. 1e dochtertje overleden en geboren december 2010, Placentarest verwijderd febr en mrt '11. Kijkoperatie: BM-Schot of dubbele BM. Nu officiele ronde 1 voor 2e kindje.

Lisettebezig vanaf 5-2002 6 miskramen (2002, 2004, 2005, 2007, 2009 (2x in 2009)) Ik gebruik nu Prednison, Thyrax, en Progesteron. Licht trage schildklier en antistoffen tegen sperma. ik loop in Gent vanaf 1-2011 (voorheen Amc en Sophia Ziekenhuis Zwolle)

Babs: 2 jaar bezig, 4 miskramen (tussen 5 en 7 weken), oorzaak onbekend, bij volgende zwangerschap Ivig behandeling in Gent.

Meleka: 3 miskramen: 2008/2009/2010. Mogelijke oorzaak adenomyose. Hiervoor in Gent bij professor De Sutter onder behandeling middels decapeptyl depot. In juni eerste ivf poging. Verdenking van een (gedeeltelijk) tussenschot door dr. Campo Leuven wordt april gecheckt door dr. Emanuel, Spaarne ziekenhuis. Bij de volgende zwangerschap gebruik ik in ieder geval utrogestan, asperine en vitaminen.

Mykelti: Bezig sinds juni 2009. 1 MA april 2010 met 9+4 en 2 VMK. Sinds maart 2011 in de MMM. In afwachting van keuze kijkoperatie/HSG. Diverse onbegrepen vitaminetekorten, waaronder B12 (spuit wekelijks), vit D, E en GLA.

mimi: 3 miskramen en 1 prachtige dochter geboren in 2009.na onderzoek is gebleken dat ik het antifosfolipidensyndroom heb.nu weer zwanger ik gebruik nu asperine en spuit fraxiparine hopenlijk uitgerekend in november

maja: mola 2006, dochter 32 weken 2007 - gezond!, dochter 2008 - gezond!, MA 12 weken 2010, BBZ 2010, MA 8 weken 2011. Complicaties bij MA's, slecht verwijderbaar restweefsel. Momenteel onderzoek hiernaar.

10. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Angelica heb je al getest?

11. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    He meiden, ik probeerde terug te lezen. Ben mijn laptop vergeten dus ik zit nu met een oude leenbarrel.
    Ik heb getest en nog steeds een licht streepje, morgen weten we meer

12. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Mimi geweldig, heb je mooie plaatjes meegekregen?

Vlijtigleisje ik sluit me aan bij de rest. Als het zkh in Ned verder had gekeken dan had ik nu niet zoveel mk gehad. De Sutter is fantastisch.

Tentamen ging wel goed gisteren, ik ben zo nerveus, dat ik zelfs mijn man op kast heb gejaagd vanmorgen:D

13. Flavour

Flavour Niet meer actief

Zooooo spannend Angelica! Fijn dat je tentamen goed ging. Morgen een duidelijk streepje. Vind ik gewoon.

Suus

Ps je gebruikt ook nog utrogestan :)

14. Joehoe

Joehoe Bekend lid

17 mei 2008
    558
    0
    0
    Hey meiden,

Even een update van mijn kant. Ik vind t bijna vervelend om te zeggen omdat het op het forum hier best goed gaat met iedereen (gelukkig!). Maar helaas hier weer mis.
    Na een goede echo vorige week maandag (8wk+6), hadden we voor het eerst weer eens een beetje hoop gekregen. Gisteren bleek helaas dat het hartje is gestopt met 9wk+3. Ik had gisteren eigenlijk 10 weken moeten zijn...

Ik voel me zo vreselijk... ben zo bang dat ik nooit een kindje zal kunnen krijgen. 1 ding weet ik wel zeker: ik wil naar Gent. Moet alleen vriendlief nog even overtuigen.
    Mijn Gyn wist ook niet wat hij moest zeggen, had er een heel goed gevoel bij en snapt er niets van. Hij gaat het in de groep van 12 gyn's gooien, maar of daar iets uitkomt, het blijft NL! Ik heb wel bij hem ook al Gent genoemd.

Eerst maar dit weer eens verwerken. Zometeen de curettage.
    Gelukkig hebben we een hartstikke mooi huis gekocht en hebben we alle hulp van de wereld, zodat we zondag kunnen verhuizen. Ik hoop dat dit mij nog een positieve impuls gaat geven.

Nou meiden, jullie weten allemaal hoe het voelt... ik blijf hoop putten uit jullie verhalen! Dikke kus

15. Flavour

Flavour Niet meer actief

O God, wat verschrikkelijk. Hoe kan dat nou? Lieve Joehoe, ga inderdaad naar Gent en koop het boek 'Is Your Baby Body Friendly' van Alan Beer (Amazon). In Nederland kunnen ze niets voor je doen, ook al zouden ze het willen. Ik zal je het mailadres van De Sutter pb'en. Stuur haar zo snel mogelijk een mail, want ze heeft een wachtlijst van een aantal maanden. Wat verschrikkelijk is dit voor jullie, ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen.

Suus

16. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Joehoe, jeetje meid vreselijk ik wens je heel veel sterkte toe.
    De Sutter is echt geweldig, ik hoop dat je naar haar toe gaat en dat ze jou kunnen helpen

Succes met het verhuizen, ik hoop dat al je dromen uitkomen

17. leonieke

leonieke Niet meer actief

Dat het ofwel een schot, ofwel een dubbele BM is. Dit moet met een echo nog worden bekeken.
    Heb weer 2 goede cycli gehad nu, maar deze is de eerste die we weer benutten, want nu pas 'groen licht'. Vandaar..

Stel dat het een schot is dan kan deze evt verwijderd worden ivm verhoogde kans op mk's..

18. leonieke

leonieke Niet meer actief

Joehoe, wat verschrikkelijk dat jullie dit weer moeten meemaken.. sterkte..

19. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    joehoe ik zit met tranen in mijn ogen heel veel sterkte

20. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    haha ja dat is het zeker we moeten alles aandragen maar zal ook eens vragen wanneer ze met mijn bloeddruk gaan beginnen.

Deel Deze Pagina