nou van morgen barste de hel weer los gister was het bijna over maar het is nu dus weer terug vreselijk. ik ben toch maar even langs de huisarts geweest omdat ik tenslotte toch aan de bloedverdunners zit. mijn baarmoeder zit dicht en is stug dus dat is goed zei ze. als ik zaterdag nog een positieve test heb moet ik het ziekenhuis bellen en daar volgende week heen voor een echo. ze zei dat het 2 kanten op kon (maar dat weet ik ondertussen wel) ook zei ze dat het allemaal wat erger kon lijken door de bloedverdunners ik hoop het zo. ik doe er nog even een foto bij van de test van vanmiddag. heb toch maar even kruidvat testen gehaald. ik snap alleen niet waarom mij foto toestel zo wazig is maargoed.
Dreamz, wij kregen ook niet altijd heel snel een afspraak met haar. Ik loop sinds september vorig jaar in Gent en eind januari werd pas duidelijk wat er met mij aan de hand is. Telkens wachten op onderzoek en uitslagen/afspraken. Nu vanwege mijn aandoening haast geboden is en we bezig zijn met vruchtbaarheidsbehandelingen, krijg ik snel/sneller een afspraak. Tegen mij zei ze eerder (toen we nog niet bezig waren met vruchtbaarheidsbehandelingen) dat ik in geval van zwangerschap wel direct kon komen. Ik hoop dat dat voor jou ook geldt. Ik weet niet waarom Suus wel zo makkelijk medicatie voorgeschreven kreeg. Misschien door haar inhoudelijke dossier en uitslagen? Het is moeilijk om verschillende patiënten 1 op 1 te vergelijken zonder dossierkennis. Ik vind het heel rot voor je, maar toch ben ik ook blij met een arts die verantwoord en voorzichtig omgaat met het voorschrijven van medicatie. Prednison valt bij haar niet onder de hulpmedicatie waarvoor geldt baat het niet dan schaadt het niet. Ook bij mij was ze erg terughoudend daarmee. Utro en asperine waren geen probleem. Prednison heb ik tot op heden niet gehad (maar ook niet zwanger meer geweest). Ze wil liever niet dat iemand lange tijd prednison gebruikt. Ik hoop (en verwacht eigenlijk ook wel) dat ze zal antwoorden dat ze je eerder zal zien in geval van zwangerschap.
Mimi inderdaad wat vreselijk Zou er volgende week (dan zou je toch normaal gesproken moeten gaan menstrueren?) al iets te zien kunnen zijn op echo? Nee toch?
dreamz je bent dus al een keer bij haar geweest?? vreemd dat ze je dan niet verder wil helpen per e-mail. meleka wat een toestand maar deze ronde proberen kan geen kwaad misschien is het eitje wel nog goed genoeg.
Precies Mimi. En ik vind het eigenlijk ook wel een verademing om even gewoon voor het echie te vrijen en niet met spuiten bezig te zijn. Hartstikke mooi dat die behandelingen mogelijk zijn, maar niet echt mijn hobby
vrij weinig ze ziet een zwangerschapsring als het goed is. ik heb al vaker een echo gehad met 4 weken omdat ik vreselijke buikpijn had toen gingen ze kijken of het wel in mijn baarmoeder zat dus hoop dat ze dat volgende week ook kunnen zien de dokter zei het zelf dus neem aan dat die wel weet wat ze zegt. en anders willen ze in het ziekenhuis misschien wel bloedprikken om te kijken of de hormonen stijgen. zaterdag moet ik ongesteld worden. ik vloei morgen al 1 week. kan je het 2de streepje duidelijk zien op de test??
dat kan ik me goed voor stellen een kindje maken hoort iets romantisch te zijn al zal de romantiek er bij een hoop van ons al een beetje af zijn en meer een moeten zijn helaas
Meleka, ik hoop dat ze me in geval van zwangerschap wel eerder wil zien. Ik ben al eerder bij haar geweest, maar het lijkt wel of ze dat niet vat ofzo... Mimi, jemig wat balen dat je zo in onzekerheid zit... als je een foto maakt met het bloemetje op je camera zou hij wel duidelijk moeten zijn.
dankjewel dreamz techniek is niet zo mijn sterkste kant dat laat ik aan mijn man over. nou hier komt hij dan nog een keer
Ik vind de test nog wel overtuigend, maar heb je niet meer die andere testjes? Misschien is het qua vergelijking beter om die andere testjes te blijven doen, zodat je daar een rijtje van kunt bijhouden...
die heb ik ook nog maar die worden dus echt niet donkerder dus dacht haal toch maar even wat anders misschien geven die andere toch wel vals positief maar dat is dus niet zo
Okee dat is wel balen dan... Misschien is het dan toch een goe didee om zo snel mogelijk je bloed te laten testen op hcg waarde, bijvoorbeeld vandaag en dan weer overmorgen, dan krijg je een duidelijker beeld dan die rottesten...
dat dacht ik ook maar mijn huisarts zegt dat dat nu echt nog niks uit maakt dat je er met deze termijn wel een week tussen moet laten en tegen die tijd ben ik natuurlijk al lang bij de gyn geweest. ik moet wel zeggen dat ik deze test wel vrij duidelijk vind voor 11dpo. dus als het zo blijft maar volgende week een afspraak maken bij de gyn en die week erop moet ik ook naar het amc dus dan kunnen ze dan nog een keer kijken. denk dat ze volgende week weinig zeggen. ik heb 2 keer een vroege miskraam gehad ( die ik dus niet eens mee reken) maar daar werden de testen na 2 dagen echt wel een stuk lichter deze blijft gewoon hangen. ik heb nog 1 kruidvat test over die bewaar ik tot zaterdag dan moet hij lijkt mij wel een heel stuk duidelijker zijn. dit streepje kwam er trouwens meteen te staan
Ha Mimi, wat verschrikkelijk spannend. Dat bloedverlies maakt het allemaal wel heel erg onzeker weer, al hoop ik dat dit zo'n verhaal is van 'goed zwanger ondanks bloedverlies'. Angelica, wat een domper van niet-zwanger en de cyste, maar wel heel fijn dat je in Gent verder gaat. DS werkt idd met een ander protocol en ze laten eitjes langer doorgroeien. Ook plaatsen ze later terug. Het moet gewoon gaan lukken nu!!! Meleka, fijn dat DS toch wil meedenken wat betreft de medicatie die jij voorstelt. Wat een frustratie allemaal, nu weer met die misschien-cyste. Ik hoop gewoon dat het een dik vet ei is dat jullie zelf gaan bevruchten. Dreamz, ik heb nog nooit nieuwe medicatie van DS gekregen via de mail, dat is een misverstand. Ik heb 1 afspraak bij haar gehad waarin duidelijke afspraken zijn gemaakt over prednison en utrogestangebruik. De keren dat ik medicatie kreeg via de mail, ging het altijd om herhaalreceptuur. En wat Meleka zegt is waar, prednison is niet helemaal zonder risico door de verhoogde kans op infecties. Het valt niet uit te sluiten dat mijn blaasontsteking en de gebroken vliezen ook een uitvloeisel zijn van prednisongebruik. Ze zal het dus alleen voorschrijven als ze je daar goed over heeft voorgelicht en als ze denkt dat er echt geen andere opties meer zijn. Ik raad sowieso iedereen die pred gebruikt tijdens de zwangerschap aan om zich regelmatig op blaas- of andere ontstekingen te laten controleren, desnoods bij de huisarts, zodat er op tijd AB kan worden gestart. Neem geen genoegen met een sneltest bij het vermoeden van blaasontsteking, want die zijn nogal eens vals-negatief. Een week na mijn zogenaamd goede urinesneltest, braken mijn vliezen dus ten gevolge van een zeer ernstige en verwaarloosde blaasontsteking. Heel frustrerend dat je pas in oktober bij haar terechtkan. Ze heeft inderdaad een enorme wachtlijst, vandaar dat ik altijd aanraad om zo vroeg mogelijk een afspraak met haar te maken als je zelfs maar in de verste verte overweegt om naar Gent te gaan. Ik hoop dat je bij zwangerschap eerder naar haar toe kunt. Suus
Hey dames, het is toch eigenlijk wel te triest dat jullie allemaal naar Gent hebben moeten vluchten om een juiste diagnose en ook behandeling te krijgen...echt bedroevend. We wachten nog een tijdje en gaan hier dan ook serieus over nadenken... Aankomende dinsdag hier een afspraak met een acupuncturist. Had iemand hier dat ook niet eens gedaan en wat was je ervaring? Hij heeft goede hoop veel te kunnen betekenen, dus ik ben heel benieuwd! Morgen prikken voor het chromosomenonderzoek. Heel benieuwd of daar iets uit gaat komen... Mimi, ik hoop dat het door de bloedverdunners komt. Sterkte. Meleka, ik duim ook voor een mooi ei! Dreamz, hopelijk heeft ze nog ergens een gaatje en mag je eerder komen.
Hey meiden, Hoe is het hier allemaal? @Mimi in iedere geval toch spannend. Ik hoop dat het toch een plakbeeb gaat worden. @angelica wat naar weer een cyste. Moest je vandaag naar de S? Ook dat je niet zwanger bent is flink balen! Gaan ze wat aan die cyste doen? @ Snelly hoe is het nu met jou? @ Suus gelukkig gaat het de goede kant op met die kleine meid. Hopenlijk nog een paar weken volhouden en dan is ze thuis! Die blaasontsteking klinkt logisch. Dat is ook de reden waarom ik nu heel hard aan het nadenken ben of ik straks met ivf wel of niet prednison ga gebruiken. Mijn antispermalichamen waren 64 net boven de grens van 40. Ik heb besloten mijn ivf toch in Nederland te gaan doen. Het is mij te belastend om zo'n intensieve behandeling in Belgie te gaan doen ook mede omdat niet duidelijk is wat er wel of niet vergoed wordt door mijn zorgverzekeraar. Aan prednison wil mijn huisarts best meewerken. Ik heb n voorraadje nu liggen maar ik ben zelf heel voorzichtig. Zeker omdat ik heel gevoelig voor ontstekingen ben (dat is denk ik ook de reden van mijn verklevingen...ik ben 9 jaar geleden zo ontzettend ziek geweest van verwaarloosde blaasontstekingen) 4 maanden heb ik daar mee gelopen. Ik persoonlijk denk dat ik helemaal niet meer in de categorie val van herhaalde miskramen. Ik heb ooit maar 1 embryo gezien en daarvoor ben ik ook nog gecurreteerd (dus Asherman kan ook een oorzaak zijn van verklevingen in de eileiders) en eigenlijk de andere 5 keer nooit een embryo. Ik denk dat ik altijd gewoon buiten de baarmoeder zwanger ben geraakt en ik heb lopen zoeken in de verkeerde richtingen (vitamine B12, schildklier,antispermalichamen) omdat er nooit is gekeken naar mijn eileiders.... Ik denk echt dat dit maar het enige probleem is. Wat vinden jullie? Ik heb volgende week een afspraak staan in Almere (deze werkt samen met het VU). Kijken wat zei zeggen! Het liefst heb ik daar mijn IVF behandeling. Fijne avond.
Hallo allemaal. Ik heb een vraagje... Er zal ongetwijfeld al het een en ander over in dit topic beschreven staan, maar om nou al die pagina's terug te lezen Ik heb 2 miskramen achter de rug, vorig jaar juni en afgelopen mei en nu hebben we allebei bloed geprikt voor chromosoomonderzoek. Mijn vraag is wie dit ook heeft gedaan en of er wat uit is gekomen of gelukkig juist niet. Zo ja, wat er aan gedaan is/kan worden. Er is ook nog bloedonderzoek gedaan voor wat andere dingen, zoals bloedstolling, maar daar is niets uit gekomen! Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte en hopelijk krijgen velen van ons snel goed nieuws, na alle ellende die we achter de rug hebben! Groetjes Pasjuh.
pasjuh ik heb ook een chromosomenonderzoekgehad. bij mij kwamer niets uit. hopenlijk bij jou ook niet. de kans is vrij klein dat er iets uit komt (tenminste dat zei mijn arts destijds). jij ook veel sterkte! hopenlijk komen ze er snel achter wat de oorzaak is. bij mij zijn het mijn eileiders.
Ook ik heb een chromosomenonderzoek gehad, waar niets uit kwam. De rest van de onderzoeken is ook niks uitgekomen. Hey meiden, morgenochtend heb ik een afspraak bij Prof. Noens. Denken jullie dat hij misschien wel prednison zou voorschrijven?
Hoi Meiden, Ik wil niet inbreken in jullie clubje, maar heb na jarenlang meelezen besloten een beetje actiever mee te doen op dit forum. Misschien hebben jullie iets aan mijn ervaringen: In het kort: ik ben in 2005 en 2006 4 keer zwanger geweest, wat uitgelopen is op 4 miskramen (2 hele vroege en 2 MA's waarbij het vruchtje rond de 6-7 weken gestopt was met groeien). Daarna ben ik uitgebreid door 2 verschillende ziekenhuizen in Engeland onderzocht, waaronder de recurrent miscarriage clinic in st. Mary's hospital in Londen (in 2007). De enige mogelijke afwijking die ze toen gevonden hebben was een verhoogde thromboelastin waarde (weet niet precies hoe dat in het Nederlands heet, maar het is een vrij experimentele test die iets te maken heeft met bloedstolling). Daarvoor hebben ze me bij een eventuele toekomstige zwangerschap 150 mg aspirine per dag voorgeschreven. (Ik had bij mijn vierde zwangerschap al door het eerste ziekenhuis waar ik ben onderzocht al 75 mg aspirine per dag voorgeschreven gekregen, wat uiteindelijk niet heeft geholpen: na met 6 weken hartactie gezien te hebben op een vroege echo was dit met 7 weken gestopt). Na eerst binnen 12 maanden tijd 4 keer zwanger te zijn geweest lukte het nu ineens jarenlang niet meer, totdat ik in juni vorig jaar eindelijk weer een positieve test in handen had! Met behulp van de aspirine ben ik in februari dit jaar bevallen van een gezonde knul, Oliver. Ik ben ook niet de jongste (net 41 geworden 2,5 week voor de bevalling), dus had al meerdere malen bijna de moed opgegeven, maar zo blijkt maar: er is hoop! Groeten, Patricia