Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad/deel 3

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 4 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Jep, alle testen kwamen terug met normale waardes.
    Misschien is heparine wel een goed idee, zal het eens voorleggen als ik naar DS ga.
    Pathologisch onderzoek op vruchtje kwam uit dat de vaatjes niet goed doorbloed waren.
    Denk je dat heparine zou helpen dan?
    Ik heb ook al eens een mk gehad waarbij het hartje nog klopte, zou dat ook nog iets zeggen?

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    OK, Bayer 100 mcg. Foliumzuur slik ik wel, 2x de dosis overigens ivm mijn B12 tekort waar ik voor spuit. Ga zo nog even een extra zwangervitamine halen. Ik heb doorgaans een zware multi omdat de A, D en E bij mij ook tekort zijn, dus die zal ik dan afwisselen.

Zou die aspirine de bloedingen die ik doorgaans heb, niet extra stimuleren?

3. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Als je progesteron gaat gebruiken zouden die bloedingen niet voor moeten komen.
    Bij mij was het effectief in ieder geval, want ik wist pas dat het mis was bij de echo.

4. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Mykelti: onze berichtjes hadden elkaar blijkbaar net gekruist, maar wat super!! En natuurlijk zit je te shaken! Lief dat je mannetje emo werd, toch weer een fijne bevestiging van hoe belangrijk het ook voor hem is, toch.

5. Flavour

Flavour Niet meer actief

Vaatproblemen kunnen op slechte doorbloeding wijzen ja. Zou het zeker bespreken met DS. Dat kloppende hart zou ik met mijn boerenverstand aan immuunproblemen wijten. Maar dat geloofde DS geloof ik niet zei je. Toch zou ik als ik met jouw geschiedenis niet meer zonder prog en pred zwanger willen worden. Maar ik ben geen arts, is meer een gevoel.

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Als je B12 spuit, zou ik folium in 5 mg-dosering nemen bij zwangerschap. Een teveel aan B12 kan tekort aan B11 maskeren volgens mij.

En ik zou geen A slikken bij zwangerschap. Dan liever een goede zwangerschapsvitamine (al zou ik die zelf liever ook niet nemen omdat daar immuunsysteemversterkende vitamine C in zit).

7. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik had wel bloedingen met prog. Ook bij deze zwangerschap. Mykelti, als je altijd hevig bloedt als je zwanger bent, dan zou ik de aspirine skippen.

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Dreamz, weleens acu gedaan? Daar doen ze ook veel met verbetering doorbloeding.

9. Babss

Babss Actief lid

23 feb 2011
    471
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mykelti helemaal super!!! Echt een duidelijke streep!
    Hoop zo voor jullie dat dit een plakkerd is!

X Babs.

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik heb een laag normaal waarde gehad van B12, maar heel veel klachten. Die werden versterkt door het nemen van foliumzuur. Ik moet dubbel spuiten wanneer ik zwanger ben, dus neem ook dubbel foliumzuur, want B12 heeft om te werken ook weer foliumzuur nodig en folium heeft B12 nodig...lastige rakkers...

Dat is bij mij het lastige. Door mijn meerdere tekorten moet ik af en toe bijslikken. Overigens zijn ze in Amerika er inmiddels ook achter dat A niet zo schadelijk is als het lijkt. Maar het stelt me wel altijd voor een probleem....

Ben uiteraard de zwanger multi vergeten, dus neem een keer in de drie dagen ofzo zo'n multi. Niet teveel, maar wel genoeg om alles op peil te houden.

En ik bloed niet echt, maar heb wel gekleurd slijmverlies. Nu niet overdag, maar 's morgens wel...Dus wel/geen aspirine? En wat zeg je tegen de gyn?

Enne, heel toevallig deze week voor het eerst bij de acu geweest! Bijna te toevallig! Dinsdag weer heen, maar daarna is hij op vakantie. Dan weet hij misschien een collega waar ik zo lang heen kan gaan...pfffff....wilden jullie ook nooit dat je gewoon kluste, zwanger werd en dan nergens meer omkijken naar had???

11. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Ja snap ik, maar ik ga nu toch eerst proberen of de IVIG een oplossing voor me is.
    Ik ga in oktober sowieso naar DS en misschien dat ik dan wel op andere gedachten gebracht wordt door haar, maar heb op dit moment zoiets van: Pred is best wel een zwaar medicijn en de gevolgen zijn ook nog niet echt uitgezocht.
    Maar ik moet het allemaal even op me in laten werken.
    Misschien biedt ze me wel pred aan en gaan we het gewoon proberen.

Nee nog nooit gedaan, is ook wel een goed idee, ik ga eens rondkijken hier in de buurt!

12. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Precies! Hij is altijd zo betrokken!
    Hebben ook een digi gehaald...stom, maar dat wil je dan toch...maar wacht daar nog wel even mee...

Vanaaf naar mijn ouders...mijn moeder vroeg van de week al of oma er al was...offfff....die ziet het altijd aan me. En ze zou maandag mee naar het ziekenhuis, dus kunnen het niet geheim houden...maar dat willen we in principe ook nooit.

Wat ik me nou altijd afvraag over zo'n test: als KV reageert bij 20 eenheden, zie je dan het allervaagste streepje ofzo en naarmate je meer HCG hebt een donkerder streep? Dat laatste lijkt me logisch, maar wat is zeg maar de beginstreep?
    Ben helemaal niet onzeker hoor! ;)

13. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Dank je wel meis. Ik duim ook voor jou!

14. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik kan je niet adviseren wb de aspirine. Vraag het anders aan de arts maandag (al weet je dan eigenlijk ook wel wat je ge horen krijgt).

Ik zou lekker door-acu-en!

Suus

15. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik snap het. Al is er wel behoorlijk wat onderzoek gedaan naar pred hoor. Mensen met flinke astma slikken het namelijk ook tijdens zwangerschap. De dosering is ook wel heel licht en je slikt het maar een beperkt aantal weken. Je moet alleen wel je ontstekingswaarden in de gaten laten houden, door je HA of zo. Wie weet is IVIG al genoeg, al zit overal wel weer een risico aan. Ik vond IVIg juist enger :). Maar ik zou zeker pred vragen en laten voorschrijven voor het geval IVIg niet werkt. Dan heb je het vast, anders moet je straks evt weer opnieuw de Gentmolen door.

16. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ben er ook bang voor...MCA hè! Al krijgt die maffe gyn toch nog gelijk met haar "misschien ben je wel zwanger deze maand".... Verklaarde haar nog voor gek...:D

En dat ga ik zeker doen!

17. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Oh wat een mooie test
    duimen draaien xxx

18. Flavour

Flavour Niet meer actief

Dit is een prima KV-streep. Als het stijgt, wordt ie lekker vet. Daar gaan we voor.

Suus

19. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Dat is een goed plan, ik ga het idd maar gelijk vragen!
    Ik heb begrepen van Dr. Noens dat IVIG compleet veilig is en ik schrijf mee o een forum in Belgie en daar zitten heel wat geslaagde zwabgerschappen bij door Dr. Noens!
    Dus ik ga hte gewoon proberen en we zien het wel!

20. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @mykelti: Mijn ervaring is dat de streep op de kv test ook sneller komt naar mate je langer zwanger bent. Vk vertelde daar destijds over dat de snelheid van de streep meer zegt dan of het streepje licht of donker is. Al worden ze bij mij vaak ook wel donkerder.
    Wanneer ga je weer testen?

Deel Deze Pagina