Ja, ik probeer ook positief te blijven hoor! Maar het is zo deprimerend om hier maar te liggen, en dat elke dag hetzelfde is, dat ik geen uitzicht heb, dat ik alleen maar mag plassen en niet eens zelf even wat uit de koelkast kan pakken op de gang, 5 stappen verder. Et cetera. Daar word ik toch gewoon chagrijnig van, al ben ik nergens beter af dan hier, en ook heel blij dat het fysiek zo goed gaat!
Meis, ik weet het, ik herken het. Al was het bij mij (hopelijk) een stuk korter dan dat jij er zal liggen. Probeer je eraan over te geven, en het over je heen te laten komen...
Ja snap het... Je kan geen kant op. Lichamelijk niet, maar geestelijk ook niet. Ik kan je ook geen advies geven. Ik had juist in het ziekenhuis meer rust, ik had geen enkele plek waar ik liever wilde zijn, ik wist dat ik daar t allerveiligste was en dat is t enige dat telde voor mij. Ik hoop dat je toch wat rust vindt meis, dat maakt het voor jezelf wat draaglijker. Heel veel sterkte en weet dat er veel mensen zijn die aan je (jullie) denken en meeleven!
Hey, Lobi, wat goed, echt begonnen! We gaan voor een pracht ei volgende week!! Net als bij Angelica!! Meleka, fijn dat je je (in ieder geval met vlagen) wat beter voelt. Heb je al extra tijd gereserveerd? Suus, je gaat (naar omstandigheden) hardstikke goed, volhouden zo!! Iedereen die aan de klus is, of aan het wachten: ik hoop dat juni iets moois voor jullie brengt! Zelf vandaag hysteroscopie gehad; helemaal in orde, heb een perfecte baarmoeder volgens de arts. Ook eerste Ivig gehad, heb nergens last van. Vind het wel spannend dat er nu zo'n vreemd goedje in m'n lijf zit... Maar ja, wie weet wat het ons brengt... Angelica, hoe gaat dat bij jou altijd met de betaling (Noens heeft het een tijd geleden wel uitgelegd, maar ik weet het niet meer helemaal en ben het vergeten te vragen vandaag). Ik geloof dat je eerst een rekening krijgt, die je terug moet sturen toch? Knuffel voor iedereen! Lfs Babs.
Babs: wat goed! Veel plezier volgende week Kan me voorstellen dat je die Ivig (geen verstand van overigens) spannend vindt, hoop dat het goed resultaat zal gaan geven! Angelica: met mij gaat het goed, ben duidelijk rete-zwanger dus voel me niet zo fit zogezegd. Tja, verder valt er nog nix over te zeggen, over 2 weken echo (tenzij er eerder aanleiding voor is, maar dat hoop ik heeeeel erg van niet uiteraard) Suus: 1 week erbij! Lees hoe moeilijk je het hebt. Zo logisch.. hou je taai meid!
Lobi, het is ook zo dat ik hier in goede handen ben, maar het wachten is in theorie zo eindeloos, tot 15 weken, dat is niet te overzien. Bovendien zal mijn meisje heel erg ziek zijn als ze een dezer weken geboren wordt. Ik weet niet, maar die twee dingen maken het moeilijk om rust te vinden.
Babs, fijn dat de hystero goed was! En spannend van de IVIg! Maja, ga zo door. Niet fit is goed, in dit geval. Suus
Suus, misschien vind je dit stom hoor.. maar ik zat te denken wat een mens kan doen als je moet wachten wachten en nog eens wachten zonder afleiding... Heb je weleens serieus overwogen om een boek te schrijven? Over al jouw ervaringen en met jouw adviezen weet ik zeker dat er een markt voor is (wij wij wij!) en het leidt je wat af en helpt je alles wat je is overkomen wat te rangschikken misschien. En daarbij, ik vind dat jij heel prettig, duidelijk en grappig kunt schrijven...
Haha Leo, ja dat heb ik weleens overwogen, maar juist door alles wat er nu weer gebeurd is ga ik juist steeds meer twijfelen. Dé oplossing voor die miskramen bestaat niet, dat is wel duidelijk, en kennelijk is er een reden dat de meesten hier significant meer fysieke tegenslagen te verwerken krijgen dan anderen, maar ik heb geen flauw idee wat die reden dan wel moge zijn. Een ervaringsboek kan ik wel schrijven, maar ik weet niet of ik daar al genoeg afstand voor heb. Maar ik zal er es over nadenken. Lief dat je zo meedenkt. Even wat anders, ben je altijd zo absurd vroeg uit de veren? Suus
Lieve Suus, ik snap het. Dat maakt jouw situatie natuurlijk duidelijk anders dan de mijne (alhoewel ik ook de gehele zwangerschap paniek had dat mijn meisje in mijn buik zou sterven). Ik hoop zó dat je de kracht vindt om vol te houden en de moed bij elkaar kan blijven sprokkelen om door te gaan!! Sterkte meis, je bent constant in mn gedachtes!! En ik vind t idee van Leo wel heel goed! Mss inderdaad geen boek met dé oplossing, als die er al is, maar een ervaringsverslag van jouw zoektocht en ervaringen. Ik zal t zéker lezen!!
Ik knok wel door hoor Lobi, ik ben onwaarschijnlijk slecht in opgeven. Maar af en toe ga ik wel even mopperen . En dat boek van mij, dat kennen jullie allang, haha. Suus
Ha Angel, dat uitstrijkje kan ook bij de ha inderdaad. Het gaat om GBS: groep B streptokokken. Je moet laten nakijken of je gekoloniseerd bent, zoals dat heet. Of er een relatie is met miskramen weet ik niet. Dat is iets wat ik nog moet uitzoeken. Maar het is goed om te weten dat je drager bent als je al zo veel ellende hebt gehad met miskramen. Dan kun je extra alert zijn op blaasontstekingen en andere infecties. En dan kun je met AB tijdens de bevalling een hoop ellende voorkomen. En neem dus even contact op met De Sutter, want ik heb dus begrepen dat ze nu uit voorzorg antibiotica voorschrijft als je prednison van haar krijgt. Suus
Ik had niet anders verwacht hoor!! Maar af en toe wat bemoedigende woorden zijn wel fijn toch?! En inderdaad, we kennen het wel, maar toch ga ik het lezen haha
Angelica, ja inderdaad, een boek om mensen inzicht te laten krijgen wat weg ze moeten doorlopen om geholpen te mogen worden... Misschien dat het bij mensen die er niet mee te maken krijgen ook wat empathie oplevert..
Angelica, weet jij dit? : Ik zet de gonal f s ochtends. Als ik voor de follikelmeting moet hoe gaat t dan?. De gyn zei dat als er een goed eitje was, dat ze dan daar de pregnyl wel konden zetten. Maar volgens mij mag dat pas een x aantal uren na de laatste gonal f spuit?? Is dat inderdaad waar? Maar die heb ik dan net die ochtend nog gehad...
Hoi meiden. Ik denk ik plaats ook weer even een kleine update. Met jullie gaat het zo te lezen beetje kwakkelend. met de 1 gaat het de goede kant op en met de ander is het weer wat minder positief. Hoopt dat het binnenkort voor ons allemaal positief is. @suus. Met name jou bericht schokte me wel. Maar gelukkig gaat het stapsgewijs toch de goede kant op.. Veel sterkte! Nou mijn update is wel redelijk positief. Ben inmiddels bij elkaar al zo'n 16 kilo afgevallen en is me BMI uit het gezondheidsrisico zone.. Erg trots op. Al ben ik er helaas nog niet.. Ik moet volgende week weer naar het ziekenhuis voor controle. Hopen dat ik van de medicijnen afkan en weer groen licht krijg om te gaan beginnen onze droom waar proberen te maken. Aan de andere kant ben ik als de dood weer zwanger te raken. Hoe zal het nu gaan? Maar goed denk als we groen licht krijgen ik niet weet hoe snel we weer gaan proberen
Heel knap van je Tess! Ik hoop dat je snel weer zwanger bent, maar kan me je angst levendig voorstellen. Suus