suus de bloeding zet door mijn man heeft me ziek gemeld. ik voel me echt vreselijk slap en bloed nog steeds voor mijn doen flink. dan word er gezegt het zal iets meer zijn als een normale menstruatie nou ik denk dat het wel 4 keer zoveel is. angelica wat appart dat je eitjes al zo groot zijn. is dit alleen maar goed?? y30 jeetje meid denk je verder te kunnen krijg je dit weer. snelly sterkte met je man
Arme Y30, wat ontzettend rot voor je. Hoeveel zit er nog in de baarmoeder dan? Als jouw gyn echt denkt dat die resten vast zitten, dan moet hij ze verwijderen door middel van een hysteroscopie. Dan zien ze wat ze verwijderen namelijk, in plaats van blind met zo'n zuiger aan de slag te gaan. De schade blijft dan zo beperkt mogelijk. Suus
Toch wel 'fijn' dat het doorzet, dat scheelt weer een curettage. En ja, dat zeggen ze altijd bij een mk, ze zijn getikt in het ziekenhuis, dat weet je toch . Sterkte hoor, ik heb je de artikelen gemaild. Suus
suus dat ze getikt zijn in het ziekenhuis wist ik inderdaad maar soms trap ik er dus toch nog wel in. misschien is dit ook wel goed zo ik heb na de 2 curretage's nooit meer een normale menstruatie gehad zoals ik gewend was dus misschien is deze grote schoonmaak ook wel weer ergens goed voor. ik heb de sutter gemaild heb de mail in word getypt zodat ik zeker wist dat er geen spellings fouten in zaten haha. ik ben benieuwd wat ze terug mailt ik heb het kort gehouden maar wel duidelijk vermeld hoe de stand van zaken zijn en hoe ik het graag zie. ik ben dus erg benieuwd. duurde het bij jullie lang voordat ze wat terug mailde???
Spannend Mimi. Ze reageert eigenlijk altijd wel binnen een paar dagen, maar soms is ze op congres en duurt het wat langer... Suus
Y30 wat een nare situatie zeg. Ik hoop dat je lichaam vanzelf goed schoon wordt. Sterkte Mimi sterkte meid, wanneer krijg je controle? Grootte maakt niet uit ben alleen sneller klaar met een poging ja de punctie doen ze pas boven de 17 mm
angelica ik mag vrijdag weer op controle om mijn hcg waarde nog een keer te bepalen maar ik neem aan dat die goed daald. suus het is zeker spannend het geeft me toch weer een beetje hoop ik moet alleen zeggen dat ik schrik van de vele ontstekingen die je krijgt van prednison ik moet dus echt om een anti biotica kuur vragen. moet je deze al die weken slikken?? heb jij het gemeld in het ziekenhuis waar je loopt dat je het slikt?? en kreeg je hiervoor nog extra controle's??
Je hoeft helemaal geen ontstekingen te krijgen van prednison, maar je moet er wel op bedacht zijn. Mijn ziekenhuis was zeker op de hoogte, alleen hebben ze dus geen actie ondernomen toen bleek dat ik GBS had. Dat was heel erg dom. Antibiotica heb je alleen nodig als je een ontsteking zou krijgen. Daar moet je dus zelf ook alert op zijn, maar je arts, bijvoorbeeld de HA ook. Ik wil benadrukken dat ik verschillende vrouwen ken die dankzij pred na veel mk's eindelijk goed zwanger bleven en geen onsteking kregen. Suus
Ik ben ook heel positief over deze aanpak van Gent Ik hoop dat we morgen te horen krijgen dat we de punctie deze week hebben. Ik prik nu al 6 dg oooooh zo spannend
ik ben erg benieuwd hoe mijn huisarts hier op gaat reageren mocht ik het krijgen maar goed dat is niet mijn probleem. mijn man vroeg hoe het zit met de recepten maar die krijg je toch gewoon via de mail van haar?? daar hoef te toch niet voor naar gent?? als ik de afspraak heb staan dan zal ik nog even mijn zorgverzekering op de hoogte brengen de vorige keer dat ik belde heb ik al laten weten dat gent een optie was voor ons en er werd toen gezegt dat dat geen enkel probleem was dat ik alleen voor behandelingen zoals ivf of iui toestemming moest vragen. nu ik op freya kijk kom ik ook heel veel tegen over dokter pfeiffer die naam heb ik hier nog niet gehoord.
Dr. Pfeiffer is een immuunarts (geen gyn) in Duitsland. Hij doet niet zo gek veel meer dan De Sutter eerlijk gezegd, maar wat hij wel doet is z'n patiënten op ontstekingen controleren als ze prednison gebruiken. Naar verluidt doet De Sutter dat ook, maar alleen als je erom vraagt. Dan moet je dus wel regelmatig op en neer naar Gent. Pfeiffer schrijft overigens ook Intralipide voor als hij dat nodig vindt. Nadeel is dat je volgens mij alles zelf moet betalen, aan onderzoekskosten en zo. Maar het fijne weet ik er niet van. Maartje wel, die liep daar ook. Als je de verzekeraar belt: zeg NIET dat het om een second opinion gaat, want dat levert alleen maar extra gelazer op. Zeg dat het om een gewoon consult gaat, meer niet. Recepten gaan inderdaad per fax naar je apotheek. En je huisarts, tsja... De mijne is heel ruimdenkend maar reageerde ronduit geschokt toen ik vertelde dat ik prednison zou gaan nemen, terwijl ik haar niet eens om haar mening vroeg, ik deelde het gewoon mee. Ze kwam met verhalen over Softenon en Des, echt van de pot gerukt gewoon. Toen heb ik gezegd dat ze zich eerst maar eens moest verdiepen in de materie en dat ik dan nog weleens terug zou komen. Dat heeft ze gedaan, en ze kon in de literatuur geen echte bezwaren vinden tegen een lage dosering prednison in de zwangerschap. Suus
Bedankt voor de tip, zal dit zeker met haar bespreken maandag! Deze Gyn vervangt mijn eigen Gyn (ken allebei, werken als duo). Mijn eigen Gyn had voor de vakantie gezegd dat er nog 0,9 cm zat en deze gyn had het over 1,05 cm, ik gaf aan dat dat niet kon omdat ik in Italie zoveel verloren was, maar zij gaf aan dat de metingen zo dicht bij elkaar liggen dat de resten waarschijnlijk nog precies even groot zijn, en er in Italie niets van de rest zelf uit gekomen is. Ik snap dat eigenlijk niet, hoe kun je nou grote stolsels en enorm veel bloed verliezen en dat de rest dan nog even groot is??
haha mijn huisarts zal ook geschokt zijn dat weet ik wel zeker. maar de huisarts krijg toch ook bericht neem ik aan als je in gent bent geweest?? toen ik na mijn vorige curretage een verwijs brief vroeg voor het geertgen kreeg ik inderdaad ook een hele preek over des. nu heb ik toch geen verwijsbrief nodig?? moet ik de sutter mijn dossier nog opsturen of moet ik die meenemen??
mijn huisarts was alleen geinteresseerd en vond het spannend voor mij. Ik moest alleen op mezelf letten en genoeg rust nemen