Dat is wel een heeeel klein restje hoor! De meeste gyns zouden daar geen curettage voor inplannen omdat zo'n kleine rest vaak met de menstruatie mee komt. Wat zijn je verdere klachten? Heb je nu nog steeds bloedverlies? Suus
Nee, je huisarts krijgt geen bericht. De mijne niet tenminste. Huisartsen moeten zich bij hun leest houden, ze hebben geen verstand van herhaalde miskramen. Geeft niet, maar heb er dan ook geen ongefundeerde mening over. Je hebt geen verwijsbrief nodig, die had ik ook niet. En je moet een kopie van je dossier meenemen naar de afspraak. Maak wel een afspraak met De Sutter zelf en niet met een ander! Suus
ik heb een mail gestuurd naar het mail adres wat jij me gegeven heb en boven in de brief staat de sutter dus neem aan dat het duidelijk is dat ik bij haar wil en anders mail ik wel weer dat ik alleen bij haar wil. klinkt misschien heel stom maar die stomme e-mail geeft me alweer een hoop vechterslust heerlijk
voorheen vond ik haar echt niet aardig, maar nu is ze geweldig. ze belt me ook weleens om te vragen hoe het gaat. Vorige keer moest ik alle onderzoeken en resultaten van IVIG en Gent faxen voor andere patienten Mijn man moet van mij naar haar toe. Zijn vader, 2 ooms en opa zijn overleden aan hartaanval. effe checken
Mijn huisarts belde me in juni ook om te vragen hoe het ging omdat ik daar in de wachtkamer m'n vliezen brak. Zag ik op het overzicht van mijn ziektekostenverzekeraar dat ze me daar 4 euro zoveel voor in rekening hadden gebracht. Dat vond ik weer wat minder charmant... Suus
Probleem is dat ik nog posi test op zwangerschaps testjes, dus nog HCG en dus geen eisprong en geen ongi. HCG is geprikt, ga zo bellen of de uitslag er toevallig al is. Ik had namelijk ook gehoopt dat het met de volgende menstruatie mee zou komen. Maar zij was heel duidelijk: Als HCG volgende week niet voldoende gezakt is komt er geen menstruatie en moet de rest er uit. Ik heb nog wel bloedverlies, maar sinds dit weekend nog maar minimaal, het wordt nu ook bruinig. Tot vanmorgen zag ik dit nog als iets positiefs, nu zou ik toch liever zien dat ik nog 1 x flink ga bloeden en die rest er uit zichzelf uit komt. De GYN geeft aan dat die kans heel klein is, na zo'n lange tijd. Y
dat vind ik ook denk je dat ze intressen heeft in jou maar als je de rekening ziet komt het bij mij meer over alsof ze het doet omdat het moet en om haar zakken te vullen
ik wil je geen valse hoop geven maar hier is ook eerst de bloeding gestopt voordat het daad werkelijk ging gebeuren (altans daar ga ik nu nog van uit)
Dat is mooi kl*te, Y30! Maar zo'n kleine rest moet er volgens mij echt niet met een curretage uit. Ik zou staan op een hysteroscopie, dit maakt de kans op ellende achteraf zoveel kleiner. (verklevingen bedoel ik) Daarnaast wordt dan met zekerheid alles nauwkeurig verwijderd omdat er een cameraatje in je bm is dan. Dit is een gebruikelijke methode bij verwijderen van kleine resten. Voorwaarde is dat er niet meer heel veel bloed in je bm aanwezig is (of een grote rest) omdat er dan niets meer gezien kan worden met die camera. Sterkte meid!
Maja heeft helemaal gelijk, je hoort een hysteroscopie te krijgen. De rest zit zo te horen erg vast. Kans bestaat dan dat ze ruw gaan curetteren omdat ze de rest er niet uit krijgen, en dus grotere kans op verklevingen. Dat is ook de manier waarop ik Asherman heb gekregen. Na curettage kleine rest, nog een keer curetteren, en pas toen een hysteroscopie waaruit bleek dat de rest muurvast zat. En daarna had ik dus Asherman (verklevingen). Bijkomend voordeel is dat ze dan gelijk kunnen zien of je bm er verder wel goed uitziet, kun je dat weer afstrepen van je herhaaldemiskramenonderzoekslijstje (mooi Scrabble-woord). Succes! Suus
Bedankt voor het advies meiden! Ik zal goed voor mezelf op komen maandag!! De hele reden waarom ik met medicatie de mk heb opgewekt is om curretage en mogelijk asherman te voorkomen...
GRRR...tijd even uit het oog verloren dus bel net strak om 17 uur de secretaresse van de GYN voor HCG uitslag, natuurlijk al weg.
Hey dames, jullie zijn allemaal schatten, maar dat mag waarschijnlijk niet baten. Mijn HCG was maar 12 hoewel ik het dan raar vind dat ik zulke strepen en een posi digi heb, maar goed...het gyn team dacht niet dat dit een gezonde zwangerschap was. Wederom helaas... Nu volgende week of vrijdag weer bloed prikken, maar ik had het idee dat ze verwachten dat het dan al mis is gegaan. Gewoon k*t dus weer...
@Snelly: jakkes, dat klinkt niet lekker! Wanneer wordt je man geopereerd? @Y30: zo sneu, dan heb je al een mk en dan nog al die narigheid er achteraan...sterkte! @Suus: goed om te horen dat de kleine zo goed gaat! @Angelica: groei eitjes groei! @Mimi: succes in Gent. De eerste keer? Even een verdere toevoeging: hier dus nog geen uitvloeiing oid gezien, maar wel pijn in mijn darmen op de plekken die altijd gevoelig zijn. Mijn buik ziet er ook uit als een ballonnetje.. Gisteravond heb ik mijn man ook gevraagd naar Gent. Wellicht dat we daar ook niet te lang mee wachten. Hoe doen jullie dat? Alleen daar onder behandeling of hier en daar?