Lieve Suus, wat heerlijk dat het naar omstandigheden goed gaat met je meisje!!! Echt helemaal super! En dat het einde in zicht komt... Ben zo ontzettend blij voor je/jullie!! Eindelijk mag dan bijna het grote genieten gaan beginnen en hopelijk zijn snel alle zorgen verleden tijd! Snelly, wat rot dat je man zo reageerde. Kan me voorstellen dat je op iets positieverd had gehoopt (zou ik wel doen!) Hier, het gaat wel oke met mn 2 buurvrouwen. In mijn rijtje van 7 huizen zijn 2 kindjes geboren afgelopen half jaar, 2 buurvrouwen dus zwanger en nog een vrouw zwanger,. Het is de buurt, we wonen in een echte starterswijk met veel jonge gezinnen. Ik hou mezelf maar voor dat het voor mensen die helemaal geen kindje hebben nog veel moeilijker is... Maar rot vind ik het wel. We zijn afgelopen weekend even weg geweest en ik ben zo tot rust gekomen, zo heerlij genoten van alles. Dan kom je terug en meteen valt er een soort steen op mn maag als ik thuiskom. Blijkbaar doet het me toch meer dan ik zou willen..
Ik kan het me helemaal voorstellen, van die steen. Ik vind het zelfs nu nog moeilijk, die zwangere buiken. Dat had ik nooit gedacht. Het is zo beladen allemaal... Hoop voor jullie dat het nu gaat lukken, linksom of rechtsom. Suus
Dank je meis! En als er iemand weet hoe het voelt... Waar ik alleen moeite mee heb is dat het zo dicht bij huis is. ik kan zelfs thuis mn rust niet meer vinden en er afstand van nemen omdat ik er constant mee geconfronteerd word... Maar goed, oogkleppen op, happy face op en doorgaan!!!
@Lobi: dat lijkt me ook inderdaad. Het is ook geen kattepis om te zien dat het bij anderen zo van een leien dakje gaat. Heb ik persoonlijk ook erg veel moeite mee. Dan krijg je ook van die zwelgje-aanvallen: waaraan hebben we dit verdiend en waarom wij??? enzo... @Suus: wat goed dat je kleine meis het zo goed doet! Ik hoop voor jullie dat ze snel naar huis mag komen. Qua onderzoeken hebben we gehad: - progesteron op 8 DPO - 36 - HSH alles perfect, eileiders meer dan doorgankelijk - inwendige echo's alles ok - samenlevingstest ok, niet briljant, maar ergens een paar zwemmers gespot - zaad hubby ok, ook niet de beste, maar goed genoeg - cyclus ok Nog uit staan: - chromosomen onderzoek - stollingsonderzoek - schildklierwaardes (zonder anti TPO, want daar gelooft ze niet in) - nog een aantal bloedwaardes Nog doen: - AMH en uitgangsecho (mag nu pas bij een eerstvolgende menstruatie) - alle andere hormoonwaardes Kortom, er staat best nog wel wat uit. Heb wel gevraagd gisteren of er iets bekend was waar we wat mee konden, maar volgens hen niet, dus ben benieuwd of dat inhoudt dat alles goed was of dat ze op dat moment er niets mee konden... We zijn ons wel druk aan het oriënteren, maar denk dat we eerst 5 september even afwachten om te kijken waar ze mee komen. Vind het zo belachelijk dat ze gewoon niet experimenteel bijvoorbeeld progesteron geven, wat een kul! Ze weten het niet, dus laat maar lopen...althans...tot op heden. Ik blijf enigszins moed houden, anders word ik gek...
Dat is ook gewoon k*t! Hier net een collega met verlof gegaan en onze overbuuf schijnt ook zwanger te zijn...jakkes...overal waar je heengaat buik... Gisteren zei een collega heel goedbedoeld dat ik weer zo vrolijk keek. Niet natuurlijk, maar ik had net het ziekenhuis gesproken... Toen heb ik hem even liefjes gemaild dat ik ws wederom een miskraam kreeg. Toen moest hij even slikken... Het is soms moeilijk dat iedereen het weet bij ons, maar soms ook erg prettig als je k*t in je vel zit, want dan hoef je geen smoesjes te verzinnen, maar kun je het gewoon benoemen. Voor mij werkt dat... Dikke knuffel meis.
Trouwens een nieuwtje.. Ik ben onlangs benaderd door een journaliste. Zij schrijft samen met een gyn een boek over de 20 weken echo en wilde mij graag interviewen. In totaal interviewt zij 10 tot 12 vrouwen over hun ervaring over de 20 weken echo (allemaal uitzonderlijke situaties, dus geen standaard goede echo). Vorige week woensdag heeft het interview plaatsgevonden en februari volgend jaar zal het boek uitkomen! Ik ben heel benieuwd naar het resultaat!!
Waar ik overigens ook wel pissig over kan worden, is dat de gyn volhoudt dat er niets in mijn bm kan zitten waardoor ik de mk krijg. Ze hebben nl niets gezien op echo's en bij HSG. Dan wil ik eigenlijk zeggen dat ze er bij bv Leonieke ook pas bij een hystero achter kwamen dat ze een tussenschot heeft...maar ja, als je dat zegt, heb je gelijk de poppen aan het dansen...
Spannend Lobi! Dat wordt vast een heel mooi, emotioneel boek om te lezen. Je ontvangt toch wel meerdere bewijsexemplaren? Daar heb je recht op als geïnterviewde.
Ja dat is dubbel he. Maar uiteindelijk ben ik ook blij dat iedereen het weet. Ze snappen ook wel dat het niet makkelijk is allemaal, En meelevende reacties heb je meer aan dan aan reacties wanneer komt er eens een 2e?? (in onze situatie dan)
Ja dat lijkt me ook heel erg hoor. Ik vond die dikke buiken op m'n werk al een drama maar dit is nog erger natuurlijk. Idd kiezen op elkaar en doorzetten. Sterkte.
Tja dat weet ik niet... Mijn halve baarmoeder hebben ze pas tijdens de keizersnede ontdekt. Moet je voorstellen... Zou je niet eens naar het Geertgen kunnen gaan bijvoorbeeld? Ik denk dat ze daar wellicht meer zullen meedenken en eerder zullen meegaan in jouw verzoek
Dat heb ik eigenlijk niet gevraagd. Ik ging ervan uit dat ik er sowieso 1 zou krijgen, maar meerdere zou helemaal mooi zijn natuurlijk. De volgende x als ik haar spreek, zal ik het eens navragen.
Ik voel dan persoonlijk meer voor Gent, omdat ze daar nog verder kijken dan hun neus lang is. Dat lijkt me ook vreselijk, de vraag of er een 2e komt. Hier wel eens de vraag gehad van een oom van mijn moeder of het voor ons ook niet eens tijd werd...toen pats boem medegedeeld dat we graag wilden, maar dat de kindjes ons niet wilden en dan is het ineens stil. Mensen verwachten dat niet, maar dan ben ik niet zo heel tactvol. Als mensen er recht door zee naar vragen, dan ben ik ook bot...
Je hebt iig recht op 1, maar ik zou zeker een aantal bedingen voor vrienden c.q. familie. Zeker op dit gevoelige topic is dat wel een mooi boek om te geven. Meestal zullen ze hier ook niet moeilijk over doen. En als je ze zou moeten betalen, dan gewoon een dikke vette korting vragen, een symbolisch bedrag.
Mykelti, met alle respect, maar die hystero heb je echt nodig en zul je in Gent zeker krijgen. Anti/tpo is ook zeker geen overbodige luxe, maar dat weet je zelf ook natuurlijk. Is er ook homocysteine geprikt? In het MCA zijn ze oerconservatief. Suus
Mykelti, ik zou zeker naar Gent gaan, daar kom je verder dan hier. In NL zijn de artsen erg van de protocollen en percentages, maar een oplossing zoeken ho maar! Suus, wat super dat je meisje het zo goed doet!! Over de confrontaties met zwangere buiken, hou maar op! Hier op het dorp is zowat iedereen zwaar gereformeerd, behalve ik en ik zie niet anders dan alleen maar kinderwagens en zwangeren. En eerlijk gezegd ben ik dat best wel zat aan het worden! Ik wil ook, ik wil nu en ik wil dat het goed gaat!!!