Ik zou het in elk geval lezen! Ervaringsboek is ook een goed idee... misschien is dit niet het geschikte moment voor publicatie maar het uiteenzetten van alles wat je hebt meegemaakt is misschien een begin? Euhm.. ja... ik ben elke dag om 6 uur op.. *gaap* en doe dan een bakkie en een broodje achter de pc...
Hallo dames, ik was al opzoek naar een topic over dit onderwerp. ik zelf heb 6 keer een miskraam gehad en heb op dit moment waarschijnelijk de 7de ik vind het fijn om erover te praten met vrouwen die het zelfde hebben meegemaakt want ik voel me nooit echt begrepen ik heb voor mijn dochtertje 4 keer een miskraam gehad en nu ben ik afgelopen dec gestopt met de pil en heb ik een mk gehad in februari en mei. ik had nooit gedacht dat ik nu al weer zwanger zou zijn, maar ik teste zondag toch postief, maandag ook en dinsdag was hij zelfs ietsje donkerder, maar woensdag en vandaag zijn de testen op een (indroogstreepje na) weer negatief. mijn symptonen trekken weer weg. ik ben benieuwd hoe het nu veder zal aflopen, al heb ik er al geen vetrouwen meer in. ik liep/loop bij de gyn, ze onderzoeken nu mijn bloed op een stollingsziekte, mijn chromosomen onderzoek was gelukkig wel goed
OemRomaissa, helaas welkom hier. 7 Miskramen meis...jeetje. Heel veel sterkte. Wat ik me afvraag, bij welk ziekenhuis loop je? En weet je toevallig waar je precies op onderzocht wordt? Bij mij hebben ze prius onderzoek gedaan (kun je terugzien in mijn album). Suus heeft nog een uitgebreidere lijst. Ik zou alles goed laten uitzoeken, want 7 miskramen is geen toeval meer...
ik ben net terug van de dokter en ik heb weer/nog steeds een ontsteking. ze hebben nu weer een uitstrijkje gemaakt maar mocht wel alvast met de anti-biotica beginnen omdat het duidelijk in mijn urine te zien is. ik heb meteen gevraagd of ze me op gbs willen testen en dat word ook getest het is de vorige keer naar mijn curretage ook getest en toen had ik het niet. de dokter snapte alleen niet hoe ik iedere keer aan al die ontstekingen kwam na de curretage want de vorige keer had ik heel veel bacterien maar allemaal verschillend. ze snap dat ik de link leg naar de curretage en denkt zelf ook dat het daar door komt maar goed daar ben ik niet mee geholpen. nu dus maar weer een anti-biotica kuur en dan hopen dat we volgende maand gewoon goed kunnen benutten. wat een ellende zeg.
helaas welkom hier jeetje 7 miskramen wat een hoop. ik hoop voor je dat ze de oorzaak kunnen vinden waar ze dan natuurlijk wel wat aan kunnen doen.
ik loop nu bij het st anthonnius locatie ouderijn (utrecht) voor mijn dochtertje zijn ik en mijn man getest op chromosoomafwijkingen, en vorige week ben ik weer voor het eerst terug geweest, ik kreeg een inwendige echo en ik moest bloed afgeven om te kijken of er een stollingsziekte is. Aan de ene kant denk ik het niet, want tenslotte heb ik wel al een kindje. maar tijdens haar zwangerschap merkte ik dat mij lichaam haar constant wou afstoten, ik heb tot 20 weken constant menstruatiekrampen gehad en na 20 weken voorweeen die ontsluiting veroorzaakte, ik heb 4 keer in het zk gelegen met ook 1 keer weeenremmers, uiteindelijk is ze met 36 weken geboren. ik ben bang voor wat er komen gaat, diep in me hart weet ik dat het ooit wel goed komt, maar de vraag is wanneer, en hoevaak gaat er weer een mk komen? en dan altijd die domme opmerkingen van mensen"" je weet tenminste dat je zwanger kan raken "" mijn zus heeft ook 5 keer een miskraam gehad, haar dochter 3 keer en mijn moeder 3 keer, misschien is het wel erfelijk ofzo. in het ziekenhuis zeggen ze dat ze niet veel meer voor me kunnen doen na dit bloedonderzoek, omdat ze volgens hun meestal geen oorzaken kunnen vinden, maar als ik jouw berichtje lees, dat lijkt het erop alsof ze me in princiepe voor veel meer dingen kunnen onderzoeken. ik zit al lang met een vraagje he? zou het mogelijk zijn dat mijn lichaam misschien jongentjes afstoot en meisjes laat zitten?? ja allemaal theorien die zich afspelen in mijn hoofd. ik ben zo geobsedeerd om zwanger te worden en te zijn, ik vind het zelf niet leuk meer, nu ben ik dus ook in afwachtig of ik nog zwanger ben of niet meer (ik denk niet meer want de testen zijn negatief) maar iets zegt dan weer tegen me dat hij misschien over een paar dagen wel postief zal zijn en nu ben ik daarom dus al de hele dag zenuwachtig ik snap me zelf en mijn lichaam niet meer
Meis, er kan veel meer onderzocht worden dan de onderzoeken die jij krijgt! Helaas lopen we allemaal tegen dezelfde muur op, moeten we allemaal strijden om de onderzoeken te krijgen waar we recht op zouden moeten hebben en die zo belangrijk kunnen zijn... Je zegt dat je al een gezond kindje hebt, en dat is helemaal super natuurlijk, maar uiteindelijk wil dat niet zeggen dat er niks mis is. Wij zijn ons eerste dochtertje verloren door anencephalie (open hoofdje net als een open ruggetje). Onze chromosomen zijn nagekeken, ons dochtertje ook, conclusie: domme pech. Daarna weer zwanger geworden en een gezond kindje gekregen. Echter bleek tijdens de bevalling, keizersnede dat ik een halve baarmoeder heb, maar 1 eierstok en eileider en maar 1 nier. maar dit zou los staan van wat met ons eerste dochtertje was gebeurd. In mei weer een miskraam gehad en toen zelf aangedrongen op meer onderzoeken. Daar bleek uit dat ik een stofwisselingsziekte heb (verhoogde homocysteine waardes) en een te laag plasmavolume. De stofwisselingsziekte wordt in verband gebracht met de ziekte van mijn eerste dochtertje, dus niks domme pech, gewoon een heel duidelijk aanwijsbare reden! Ik slik nu vitamines om herhalingskansen te voorkomen. Maar het feit dat ik dus al een gezonde dochter heb, wil helemaal niks zeggen! Ik schrijf dit hier niet om je bang te maken of je af te schrikken. ik wil je er alleen op wijzen dat er echt wel meerdere onderzoeken mogelijk zijn dan die jij gehad hebt en dat je je niet hoeft laat weg te sturen met de mededeling, "u heeft al een gezonde dochter dus het kan" Ik wens je veel sterkte in je zoektocht en er zitten hier helaas veel ervaringsdeskundigen die je wellicht kunnen helpen! Sterkte en succes!! En inderdaad een dooddoener: je hebt al een kindje dus je weet dat je zwanger kan raken, wat heb je daar nou aan!!:x:x:x
Mimi, wat een verveldende nasleep... Gaan ze naast de ab niets doen om er achter te komen waar het vandaan komt? Was je er de vorige keren wel snel vanaf met ab? OemRomaissa, helaas welkom hier. 7 miskramen, heftig hoor.. Ik ben zelf ook altijd goed in allerlei theorieen bedenken, jammer is dat ze vaak niet te controleren zijn en je er dus ook vaak niet achter zult komen of er een kern van waarheid in zit. En dan zoveel miskramen in de familie, dat kan toch geen toeval zijn zou je denken. Zo te lezen is de zwangerschap van je dochter ook niet zo gemakkelijk verlopen, heb je medicatie gebruikt tijdens die zwangerschap? En zoals Lobi al schreef, je moet goed voor jezelf opkomen hoor met deze problematiek, anders kom je helaas helemaal nergens... Ik hoop voor je dat je snel een gezonde zwangerschap zult hebben! Lfs Babs.
OR, helaas welkom. Het zou zomaar kunnen dat jij wel een stollingsprobleem, hyperhomocysteïnemie of een schildklierprobleem hebt. Hieronder mijn onderzoekslijst. Voor mijn hele onderzoeksverhaal, zie Herhaalde miskramen - over de weg naar een effectieve zwangerschap bij Suus, 5 miskramen. Hoor het wel als je nog vragen hebt. Stollingsonderzoek stollingsproblemen kunnen miskramen veroorzaken omdat ze de aanleg en doorbloeding van de placenta kunnen verstoren Factor II mutatie, Factor II activiteit, Factor V Leiden Factor VII, Factor VIII, Factor X, Proteïne C geactiveerd, Proteïne S ag., Triglyceriden Fibrine D-dimeer, Lupus anticoagulans, As. Cardiolipine, IgG en IgM, Ant-beta 2 glycoproteïne-1, PT, aPTT, Proteïne C activiteit, Proteïne S activiteit Medicatie: ontstollingsmedicatie, zoals heparine en/of aspirine Schildklier: afwijkende schildklierwaarden of stoornissen (ook subklinische) kunnen schadelijk zijn voor de zwangerschap TSH en FT4, T3, TSH receptor antistoffen, TPO antistoffen Medicatie: bijvoorbeeld selenium, maar ook thyrax Lever: ALAT, ASAT Bloedbeeld: CK, Ferritine, Kalium, Kreatinine, Bezinking Hemoglobine, Leukocyten, Vitamine B een verstoring van de opname van Vitamine B kan miskramen en neuraalbuisdefecten veroorzaken Foliumzuur, Vitamine B12, Vitamine B6,Vitamine D Medicatie: hoge doseringen B12 (1mg), Foliumzuur/B11 (5 mg), B6 (25 mg) en D (10 mcg) Glucose een beginnende insulineresistentie wordt niet altijd opgemerkt, maar kan wel miskramen veroorzaken als er niet behandeld wordt Dagspiegel (nuchter, niet-nuchter, en na de lunch) ivm insulineresistentie. Medicatie: bijvoorbeeld methformine Homocysteïne hyperhomocysteïnemie kan miskramen veroorzaken, hangt samen met opname van B-vitamines. Als je homocysteïne te hoog is, laat je dan ook testen op het MTHFR-defect. Dat is een genetisch defect dat een te hoog homocysteïne veroorzaakt. Medicatie: hoge doseringen B12 (1mg), Foliumzuur/B11 (5 mg), B6 (25 mg) Immuunziekten: een gediagnosticeerde immuunafwijking wordt in het buitenland doorgaans behandeld omdat het een oorzaak kan zijn van miskramen ANA (cascade), Anti ds DNA (Crithidia), ANCA (IF, ELISA) Medicatie: prednison, IVIg, Intralipid Overig onderzoek: SIS-echo: weinig belastende waterecho waarmee een tussenschot kan worden opgespoord, maar veel meer vaak ook niet. Hysteroscopie: de baarmoeder wordt bekeken met een kijkbuis, zodat myomen of een tussenschot kunnen worden opgespoord, maar ook kleinere verklevingen (Asherman) die niet zichtbaar zijn met een SIS-echo, maar wel miskramen kunnen veroorzaken.
Mimi, idioot dat die infectie maar terug blijft komen. Heb je nu een 10-daagse kuur gekregen? Ik hoop dat het helpt. Geen GBS dus? Dat is mooi. Sterkte met de ellende! Suus
Helaas welkom, maar wel van harte natuurlijk. Wat heftig meid 7 mk. Zoals je ziet zijn er hier genoeg dames die er van alles van af weten. Ik heb net zoals Lobi Hyperhomocysteïnemie. Laat je niet afschepen want 7mk is geen toeval en al helemaal niet als het vaker in de familie zit. Even terug komen op je latere vraag. Ik vindt het niet zo'n gekke gedachten. Mijn buurvrouw kan dus geen meisjes krijgen elk meisje ging dood maar bij alle jongens ging het goed. Hoop dat je snel antwoord krijgt op al je vragen.
Lekker mimi maar niet heus. Heb je er anders ook last van. Ik als baby had al een blaas ontsteking en dat ging maar af en aan. Mijn hele jeugd het vervelende bij mij ik heb nooit pijn met plassen ik ben misselijk en ik heb hoofdpijn idioot he. Maar op mijn 16 3mnd met een blaasontsteking rondgelopen en met kuren maar het verbeterde maar niet. Inwendig echo niks te zien, maar het bleef maar toen maar weer inwendig echo. Wat bleek mijn plasbuis was vernauwd en is toen opgerekt en sinds dien geen last meer. Misschien ff verder kijken naar die ontstekingen want het moet toch een oorzaak hebben.
Shit ik moest vandaag bellen weeeeee wat ben ik slecht. Ga morgen ochtend ff bellen of alles binnen is. Strafpunten voor me
zit nu aan de foon homocysteine is 5,7 dus dat is keurig( was niet nuchter moet ik wel zeggen). De rest krijg ik nog te horen zo wachten op de ha Alles was goed foliumzuur was zelfs iets te hoog. Ben er erg blij om
Snelly dat is hartstikke goed! Welke vitamines slik je nu ook alweer? Want dan zou t betekenen dat je geen hyperhomocystemie hebt!!
Goeie waardes Snelly! Lobi, hyperhomo kun je toch alleen uitsluiten als je geen B-vitamines gebruikt? Maar hoe dan ook, met deze pillen heeft Snelly een prima waarde.