Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad/deel 3

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 4 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Schijnt idd per persoon heel verschillend te zijn, hoe gevoelig het dan is, zeg maar...althans dat zeggen ze hier in het ziekenhuis ook met de HSG. Heb jij die gehad en hoe heb je dat ervaren?

De HSG was bij mij giga pijnlijk (zonder enige pijnstilling, alleen plaatselijke in baarmoedermond, maar dat is geen overbodige luxe denk ik), dus ga zeker niet voor een onverdoofde hystero als die ooit gedaan gaat worden. ;)

2. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hmmm, vind mezelf momenteel niet zo leuk...soms mega sjaggo, maar vooral onvoorspelbare, idiote huilbuien... :(:cool:
    Gaan vast wel weer over, maar word er niet vrolijk van...en hubby ook niet...

3. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nooit een hsg gehad, dus daar kan ik niet over meepraten.

Toen ik in Gent de hysteroscopie kreeg, had ik de naproxen een kwartier van tevoren ingenomen, veel te laat dus. We waren door grote verkeersproblemen uren te laat in Gent en ik dacht dat de hystero niet meer door zou gaan daardoor. Daarom had ik geen naproxen ingenomen. Totdat duidelijk werd dat de hystero wel doorging. Toen heb ik dus snel 2 tabletjes naar binnen gewerkt. Maar of ze al zo snel werkten??? Maar geen enkele pijn gevoeld.

Bij de tweede hysteroscopie in Nl had ik wel op de juiste manier medicatie genomen (2 uur van tevoren was me verteld) en ook de avond van tevoren 2 tabletjes. En juist toen had ik wel last.

Ik ben daarom geneigd te denken dat de kunde van de persoon die de hysteroscopie uitvoerd (vooral het vocht inspuit) erg belangrijk is.

4. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde. Sinds vanmorgen kan ik er niet langer omheen dat mijn moeder geestelijk hard aan het aftakelen is. Ze gaat een anti- psychoticum krijgen zonder dat ze het weet. Het is echt noodzakelijk (ze gaat er anders aan onderdoor, ben zo bang een telefoontje te krijgen dat ze weer een hartaanval heeft gehad) en ze zou weigeren als ze het wist. En juist achterdocht en paranoya zijn haar probleem en ik wil mede daardoor zo graag eerlijk tegen haar kunnen zijn en haar geen reden geven om te wantrouwen. Maar er moet iets gebeuren :(

5. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48

6. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Curretages hier ook onder narcose! Zo'n held ben ik nu ook weer niet en inderdaad ik wilde het niet bewust meemaken.

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Och meissie, wat sneu voor jullie! Dat is toch wel heel erg, om je moeder zo te zien aftakelen...hele dikke knuffel
    En je doet er goed aan, hoe moeilijk ook, het is het beste voor haar.

8. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    #3008 Mykelti, 19 aug 2011
    Laatst bewerkt: 19 aug 2011

9. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Weet iemand van jullie van een samenwerkingsverband af tussen Gent en Hoofddorp (zkh of kliniek)?

Een kennis schijnt ook in Gent te lopen, bij een collega van De Sutter. Zij gaat voor sommige behandelingen naar Hoofddorp, schijnt een samenwerking te zijn met Gent?

10. Flavour

Flavour Niet meer actief

Geen officiele samenwerking voor zover ik weet, maar heb weleens gelezen dat ze daar wel de echo's doen voor sommige mensen. Heeft wel financiële consequenties, maar het scheelt een eind rijden.

Suus

11. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    OK, worden bepaalde zaken dan niet meer vergoed ofzo?

12. Flavour

Flavour Niet meer actief

Het punt is dat je in Gent de volle mep moet betalen, maar minder vergoed krijgt als je elders de echo's doet. Maar op sites als Het IVF-Moeders Forum en op het freya-forum weten ze hier veel meer over dan ik.

Suus

13. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Bij mij waren de hystero's om restweefsel na mislukte curettages te verwijderen, dat zal misschien ook nog wel uit maken (in ieder geval maakte het voor mij psychisch gezien uit)

14. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Dat is confronterend Meleka, wat is het leven hard he? Is ze zo anti-medicatie dat er geen andere mogelijkheid meer is?

15. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Vraagje:
    Angelica en Meleka, jullie gebruiken 3x200 Utro per dag. Dit lees ik op andere plekken ook terug hier. Ik heb 2x400 voorgeschreven gekregen, arts twijfelde zelf over de dosis en ik nu dus ook... lijkt me een beetje veel en ik ben vaak erg gevoelig voor bijwerkingen dus ben nog wat zoekende

Suus: hoeveel gebruikte jij?
    Ik ga het sowieso eerst maar eens ophalen en de bijsluiter goed lezen. (heb ik ook al wel op internet op gezocht)

16. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ook 3 x 200. Dat is standaard. 2 x 400 is minder toch? Voor bijwerkingen hoef je niet zo bang te zijn als je ze vaginaal inbrengt hoor. Je krijgt er hooguit wat gespannen borsten van.

Suus

17. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Mijn man en ik hebben besloten om nog een paar maanden te gaan kijken als we zwanger kunnen raken en als het goed blijft gaan..
    Als dit niet lukt gaan we kijken als we naar het buitenland kunnen.
    We slaan deze maand wel over omdat ik ergens volgende maand nog een schouderoperatie moet ondergaan.
    wel raar om weer voorbehoedsmiddelen te gaan gebruiken.. want 1 maand aan de pil daar doen we niet aan, lijkt me ook niet goed.

18. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zal zeker verschil uitmaken, bij mij was het alleen maar kijken.

19. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze heeft angst voor medicatie (van wie zou ik dat nu hebben ;) ).
    Maar ze is ook heel erg overtuigd van haar geestelijk gezond zijn, er mankeert haar niets. Haar paranoya en haar waanideeën zijn haar waarheid, haar realiteit. Ze mankeert niets vindt ze zelf.
    Ze is niet te overtuigen en er valt niet met paar te praten hierover.
    Ze krijgt eerst medicatie om de scherpe randtjes eraf te halen en hopelijk zal ze daarna open staan voor therapie en andere hulp.
    Zo oud worden is inderdaad hard. Hoe angstig moet het zijn als jouw werkelijk niet de werkelijkheid blijkt de zijn, dan valt alle grond onder je voeten vandaan.

20. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Ik denk ook dat, dat het verschil is.. moet er ook niet aan denken om te zien of te voelen hoe ze de laatste stukken weg halen van je zwangerschap.

Deel Deze Pagina