Eigenlijk is dat niet eens zo eng als je denkt. Ik vond het fijn om op de OK te kunnen meekijken dat ze dat heel zorgvuldig deden, en je ziet alleen wat flubbertjes weefsel, meer niet. Bovendien was het eigenlijk helemaal niet pijnlijk, in mijn geval. Suus
Meleka, superrot voor je. Het lijkt me een heel moeilijk proces. Alsof je niet al genoeg voor je kiezen had gekregen... Suus
Heftig hoor! Ik heb hier regelmatig aan de andere kant gestaan, heb in de volwassen psychiatrie gewerkt. Heb vaak gezien hoe hard het voor de familie is, wens je dan ook heel veel sterkte!!
Ik houd me maar voor dat het voor mijn broer, die altijd zo veel voor haar heeft gedaan en die het onderwerp van haar waanideeën is, nog veel erger is. Niet alleen wordt hij keihard beschuldigd door zijn eigen moeder, hij is ook gewoon zijn moeder kwijt. Ik heb haar nog.
*breekt even in* @Meleka: jeetje heftig hoor heel veel sterkte en extra dikke knuffel! Even over de hystero... die heb ik pas gehad zonder pijnstiller, verdoving of wat dan ook en ik voelde helemaal niets... vond het fijn om mee te kijken op het scherm. Hoop voor degenen die het nog krijgen dat het ook zo meevalt!! Liefs
Thnks voor je reactie. Het is toch juist meer: 3x200mg= 600 mg p dag en 2x400 mg = 800 mg per dag (8 pillen van 100mg inbrengen per dag dus). Of begrijp ik het verkeerd? Fijn wat je schrijft over de bijwerkingen, want daar ben ik inderdaad een beetje bang voor. Ik lees over duizeligheid/ slaperigheid etc. Zou je minder snel bijwerkingen hebben als je ze vaginaal neemt dan wanneer je oraal neemt? Gyn vertelde dat het orale tabletten zijn maar dat ik ze vaginaal moet gebruiken.
meleka heftig hoor hopenlijk komt er snel een goede passende oplossing maar als ze het zelf niet ziet zal het nog moeilijk worden. mykelti in welk ziekenhuis heb jij dan cytotec gekregen voor je curretage?? ik heb dit nooit gekregen in het mca vandaar dat ik het in het amc ben gaan halen hier is de bloeding gestopt het liep gelukkig langzaam af niet als na de curretage dat ik maanden dan weer wel dan weer niet ongi ben dus hoop dat dit nu zo blijf en dat ik over 4 weken weer netjes ongi ben en we het dus weer verder kunnen proberen. ik heb trouwens nog niks van dr. de sutter gehoord ik heb haar afgelopen maandag gemailt hoelang moet ik dit afwachten voor ik haar nog eens een mail stuur??
Sorry Maja, ja het is idd meer. Ik zou 3 x 200 aanhouden, dat is meer dan zat. En idd veel minder bijwerkingen vaginaal volgens De Sutter. Had ze zelf ook niet echt, afgezien van gespannen borsten. Suus
Dames ff een ego bericht. Vrijdag het zh gebeld voor een afspraak echo. We hadden natuurlijk het laatst met de gyn afgesproken dat ik elke week een echo kreeg vanaf 6-7wk bij vk. Nou dat kon weer niet bla bla bla dat heeft ze verkeerd gezegd enz enz ja jeetje de moed zakte echt weer in mijn schoenen. 19 sept moet ik naar de vk met ong 8wk. Maar de vroege echo die moest ik maar bij gyn regelen en anders bij de vkpraktijk de Poort ?????????. Gyn gebeld 5 sept krijg ik een echo dan zit ik tussen de 6-7wk weet niet precies hoe ver ik ben.Belt ze terug zegt ze een termijn echo doen we pas met 10 wk. Ik zeg ik heb hem altijd met 7 wk gehad was geen probleem??? nee we doen hem altijd met 10 wk (nou ik kon wel janken)Ze zei we doen het alleen als je een bbz heb gehad of een Ma. Nou dat waren er 4 dus ooooooooooooooooooooooooo Nou dan kan ie wel blijven staan. Maar ik sta erop dat ik dat ik daartussen nog een echo krijg. JA ALS ZE NOU EENS VERDER KEKEN ALS HUN NEUS LANG WAS IN DE PAPIEREN. HEb helaas ook weer slechte gevoelens dus ik ben bang dat het weer fout gaat aflopen.
Hey meid, wat een naar gedoe bij het z'huis! Je zou inderdaad denken dat ze eerst even lezen in de computer voordat ze je proberen af te schepen. Helaas hier geen betere ervaringen, het lijkt wel of die assistentes maar 1 opdracht hebben, zoveel mogelijk mensen buiten de deur houden. Goed volhouden dat je die extra echo wilt! M.b.t. je gevoel dat het weer mis is. Ik kan alleen maar zeggen dat ik zo hoop voor je dat het een tijdelijke emotionele dip is, en het gewoon goed gaat dit keer.
Tjonge wat een gedoe zeg meid!! Wat kunnen ze toch de bloed onder de nagels vandaan halen zeg.. Maar gewoon vol houden, ze hebben het je beloofd dan moeten ze het ook doen. Ik snap dat je bang bent dat het weer mis gaat.. maar probeer hoop te houden! en hopen dat je snel een mooie echo krijgt.
Frustrerend Snelly, en voor ons allemaal helaas zo herkenbaar! Natuurlijk ga je niet tot 10 weken afwachten, dat is belachelijk. Tussen 6 en 7 is op zich idd en goede termijn. Meestal zou er dan wel een hartje moeten kloppen. Dat afwachten is een crime. En de negatieve gevoelens herken ik. Ik hoop dat ze niet kloppen en ik duim voor je. Suus
snelly jeetje wat een gedoe weer maar hou vol logies dat je met 6 weken een echo wil. nou ik ben weer aan het vloeien het is niet veel alleen met afvegen maar het is dus wel aanwezig. wat moet ik hiermee?? moet ik als ik het morgen nog heb de sis echo afbellen?? het blijft bij mij zowiezo moeilijk om die echo te maken want sins de curretage blijf ik altijd wel een beetje bloeverlies houden tot de eisprong.
Mimi, de SIS zou ik niet afbellen hoor, ik zou niet weten waarom. Dat tussendoor vloeien is best raar, vind ik. Wie weet zien ze morgen iets wat een oorzaak zou kunnen zijn. (Al blijf ik erbij dat er een hoop is dat je met zo'n waterecho niet ziet.) Het is niet pijnlijk of zo en gaat heel snel. Ze spuiten voorzichtig wat water naarbinnen en maken dan een normale inwendige echo. Het is in 5 minuten gepiept. Daarna verlies je nog een beetje water maar ook dat ben je zo kwijt. Suus
dankje suus het is nu al weer over ik stond er vanmorgen mee op en je ligt natuurlijk de hele nacht dus misschien dat het daardoor komt. maar omdat het normaal stopt en weer helemaal op nieuw begon raakte ik een beetje in paniek. als het zo blijft dan ben ik blij. ik vind dat navloeien ook heel erg vreemd ik geloof het amc ook en die waren inderdaad ook niet voor curretage denk dat ik er dus goed aan gedaan heb om daar heen te gaan nou worden de rest van de bloedonderzoeken ook gedaan hoef ik dat straks in gent allemaal niet meer te laten doen dat scheelt weer. fijn dat de sis niet pijnlijk is ik kan vrij goed tegen pijn maar blijf dit soort dingen altijd eng vinden.
@mimi: succes morgen! Hier: begin ook al wat op te zien (spanning te voelen) voor morgen. Gelukkig morgen ochtend (na het bloed prikken) gewoon werken, dus dan heb ik wat afleiding. Heb verder mijn briefje met vragen al klaar liggen voor de gyn. Hoop maar dat het HCG zo ver gezakt is dat ingrijpen niet nodig is!
Nee, dat is meer iets voor een enkel streekziekenhuis om curettages te propageren . Fijn dat ze daar meer onderzoeken doen, dat scheelt inderdaad weer. Succes morgen! Suus
Helaas heb ook ik er meerdere gehad Vandaag mijn 4e! Het gaat telkens mis bij de 6 weken! Wat zit geluk en verdriet toch dicht bij elkaar! Overal om me heen ho