Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad/deel 3

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 4 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Ik heb om 15.10 een afspraak bij de gyn (helaas vervanger) dan hoor ik mijn HCG waarde en wordt er indien nodig en plan opgesteld.

2. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland

Welkom (helaas). Heel herkenbaar wat je schrijft hier ook twee x mis in 6 maanden, en ook last gehad van een gyn die me achteraf onterecht hoop gaf.
    Wens je heel veel sterkte vanavond, het is zo rot om daar te liggen, met je benen wijd te wachten of je kindje (nog) leeft of niet. Was voor mij 2x over het heftigste moment van de miskraam.

Hoop op het beste voor je!

3. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Bespottelijk! Twee keer de zelfde fout en dan niet kijken of ze je ergens tussen kunnen zetten?:x
    Zou mijn verzekeraar bellen en de situatie voorleggen, misschien kunnen zij een eerdere plek voor je afdwingen.

Kan me zo voorstellen dat je baalt, je zet je leven in de wacht met het oog op een bepaald termijn en nu wordt die termijn zonder pardon opgerekt. Goed voor jezelf opkomen!!

4. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    suus maar ik kan nu de sutter toch nog niet mailen want ik weet nu toch nog niet waar ik dan in me cyclus zit??
    stom he ik ging even boodschappen doen en bedacht het me toen ineens.

5. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    hanneke erg zeg.
    wat voor schouder operatie krijg je??
    en kan je niet je zorg verzekering bellen die doen aan zorgbemiddeling dan kunnen ze kijken of je niet in een ander ziekenhuis eerder aan de beurt bent.

moesch ik hoop dat je gevoel ernaast zit al weet ik donders goed dat mijn gevoel het eigenlijk altijd goed had.

6. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @mimi: wat fijn dat je een datum hebt!
    @meleka: Liever zwanger dan ongi natuurlijk, maar je kunt in ieder geval weer verder!

@Moesch: Baarmoeder mond schijnt inderdaad wat open te blijven staan na een zwangerschap, weet alleen niet of dit ook tijdens een nieuwe zwangerschap zo is, of dat het zich dan sluit om kindje te beschermen??
    Wat betreft het bruin verlies, ik hoop zo voor je dat je bij de 50% van de zwangerschappen hoort waarbij het niets betekend, maar kan me goed voorstellen dat je er niet gerust op bent!

Misschien toch maar eerder een echo?? Met 5-6 weken kunnen ze in ieder geval zien of er een vruchtje in het vruchtzakje zit.
    Maar dat zegt natuurlijk nog weinig over of het goed is...
    Ik leef met je mee, is zo rot om te moeten wachten tot een echo terwijl je al het idee hebt dat je die echo misschien niet eens haalt. Hopelijk stopt het vloeien!!

7. Flavour

Flavour Niet meer actief

Je kunt zeggen wat je wilt en waarom, en als ze akkoord gaat, dan kun je afspreken dat je het secretariaat belt zodra je ongesteld bent.

Suus

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Hanneke, dat is belachelijk. Vraag idd je verzekeraar om bemiddeling, en als dat niets uithaalt zou ik simpelweg zelf ziekenhuizen bellen en naar hun wachttijden vragen. Neem tenminste aan dat je een restitutieverzekering hebt, dus vrije keuze.

Suus

9. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    dat is ook een goeie.
    alleen wilt mijn man dat we eerst met de sutter zelf gaan praten.
    dus dat heb ik maar gerespecteerd het is voor hem namelijk al heel wat om naar gent te gaan daar heb ik echt mijn best voor moeten doen.
    ik denk dat hij stiekem hoopt dat het voor die tijd nog een keer raak is en we dus helemaal geen andere middelen nodig hebben.
    tuurlijk hoop ik dat ook maar ik weet ondertussen wel beter.
    ik heb ook al een mail van de assistente waar ik me moet melden.
    moest je nou ook ergens geld betalen?? is dat bij de inschrijfbalie en hoeveel is dat?? dat kreeg je niet terug van de verzekering toch??

10. Flavour

Flavour Niet meer actief

Dat kan natuurlijk ook, eerst het gesprek afwachten, al ben je dan wel algauw weer een maand verder.

Je betaalt volgens mij 100 euro bij de inschrijfbalie, maar volgens mij krijg je dat wel terug. (Ik weet het niet, ik heb het zelf nooit betaald.)

Suus

11. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    waarom zit er verschil in wie wel en wie het niet hoefd te betalen??

12. MoesCH

MoesCH Fanatiek lid

23 jan 2009
    4.303
    1.389
    113
    Vrouw
    hanneke en y30 ik heb met 7 wkn een echo.. dus nog 2 weekjes..
    heb vanmiddag weer ff gevoeld.. en t zit dicht is hard en zit erg hoog nu.. dus denk wel goed! nu ga ik echt niet meer voelen.. zo dom!
    bruinverlies is echt heel erg weinig.. gwn wit slijmverlies dat een beetje bruinig is..

13. Flavour

Flavour Niet meer actief

God mag het weten...

14. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iedereen moet dit betalen in Gent. Het is voor hen denk ik een zekerheid bij nieuwe patiënten. Daarvan wordt het consult en evt andere dingen betaald.

CZ zei mij dat ik het als cz-verzekerde eigenlijk niet hoeft te betalen, de rekening van dit voorschot mag direct naar cz. Maar Gent doet daar moeilijk over en laat je dan toch betalen (andere rekeningen sturen ze wel direct naar cz). Ik moest het dus ook aan de balie bij inschrijving betalen.

Je kunt het voorschotbedrag van 100 euro declareren bij je zorgverzekering. Ik kreeg dit bedrag direct op basis van de kwitantie van dit voorschot terugbetaald. Maar eenzelfde kwitantie voor het voorschot van de iui werd door cz niet geaccepteerd bij declaratie. Toen moest ik de facturen van Gent afwachten en declareren. Dit is ook niet gek, want Gent vraagt om je bankrekening (bij mij pas bij het betalen van het voorschot voor iui) om het restant aan voorschot dat niet nodig blijkt te zijn terug te betalen. Ik houd ook zelf in de gaten dat ik een evt restant aan voorschot terug krijg ;)

15. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik mag me trouwens morgenvroeg om kwart voor negen melden in Gent. Dat wordt heel vroeg opstaan! Manlief heeft geen vrij kunnen vragen, maar gaat toch mee. Fijn.

16. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik hoefde het dus niet te betalen. Kreeg de rekening thuis, en die heb ik gedeclareerd. Verzekeraar betaalde rechtstreeks uit aan Gent.

Succes Meleka, fijn dat je man meegaat.

Suus

17. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Fijn dat de echo gepland staat, hopelijk gaat het de komende twee weken gewoon goed.
    Je klinkt er in ieder geval al wat positiever over, klopt dat?

18. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Hier: HCG 10, dus wel behoorlijk gezakt maar niet op 0.
    Omdat het redelijk gezakt is mag ik van de gyn nog afwachten (geen curretage o.i.d.). Over twee en halve week weer bloed prikken en dan heb ik op 9 sept. een telefonisch consult met mijn eigen gyn. Als HCG dan 0 of uiterlijk 1 is, dan zal er binnen ongeveer 4 weken een menstruatie volgen en moet ik daarna langs komen voor een echo, om te zien of de resten dan EINDELIJK weg zijn.

Al met al zijn we dus zo 6 weken verder voor we ons weer mogen bezig houden met klussen. Daar baal ik wel van!
    Ik heb me dan ook voorgenomen om de komende tijd wat minder op dit topic te komen, als ik toch niets mag dan wil ik proberen om er ook wat minder mee bezig te zijn.
    Zal af en toe nog wel komen kijken, kan ik toch niet laten;).

19. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Meleka oh wat goed morgen een echo

Suus hoe gaat het

Y30 fijn dat het minder is
    Ik hoop dat je ongi snel komt

Mous ik duim voor je

20. Flavour

Flavour Niet meer actief

Pfff wat een ge-eikel. Dit heb ik ook eens gehad na een mk, je wordt er horendol van. Maar.... 10 is wel hoopgevend hoor. Alles lager dan 4 wordt al beschouwd als negatief, dus dat is dan weer positief, zeg maar :).

Sterkte, afwachten is echt niet fijn.

Suus

Deel Deze Pagina