je hebt de sutter dus al gemaild?? zei ze nog iets waar je nog wat aan had?? schrikken zeg van het bloed verlies!!
Hallo Dames, ik weet eigenlijk niet of ik hier helemaal op mijn plek ben. Ik heb namelijk na drie miskramen al een prachtig gezond dochtertje mogen krijgen. Nu is ze ruim een jaar en we zijn toe om het nog een keer te proberen. Nu ik er weer mee bezig bent komen al die angsten toch weer boven. En ik ben erg benieuwd hoeveel miskramen ik er dit keer krijg voor dat er een goede zwangerschap is. Misschien wel geen. Misschien wel nog meer? Ik heb geprobeerd om het een beetje bij te lezen in welke situatie jullie zitten, maar het is nog niet helemaal gelukt om het te begrijpen. (ik ben niet zo goed in begrijpend lezen Ik besef heel goed dat mijn situatie heel anders is dan meiden die nog helemaal geen kinderen hebben, dan zijn die miskramen toch angstiger. Zijn er hier meer meiden die al een kind hebben? Groetjes! Esli
wow ja ik kan mij het goed voorstellen dat je de kriebels van hebt! ik duim dat het zo blijft meissie!
Suus bijna 26 weken mooi! op naar de 27 weken en meer! Esli ik heb al een kind Ik raakte meteen zwanger van mijn dochter in ronde 1 en het bleef goed. Maar voor kind nr 2 pfff... Ik ben erg vruchtbaar en samen met mijn man ook, dit is namelijk mijn 6e zwangerschap sinds Jan. 2010. Deze gaat goed en ik en nu zelfs bijna over de helft. Ik kan mij jouw angst goed voorstellen! Dit maakt ons voorkeur naar 3 kinderen erg minder. Nog zo'n jaar beleven zie ik niet zitten, ben zo onzeker, nu nog hoor. Ben pas opgelucht als mijn manneke gezond en wel in mijn armen ligt
Ik ben momenteel echt uitgeput dus blijf maar even. Heb vandaag van Uithuizen (Eemshaven) naar Rottumeroog(of zoiets) gelopen. Laatste mk was in mei, dus ik was helemaal niet fit maar uiteindelijk toch maar gegaan. Vorig jaar ook al door een mk niet mee kunnen lopen naar Ameland, ben het zat. Ben iig goed uitgewaaid(storm). Alleen de boot terug was dodelijk dat duurde liefst 5 uur(te laag water) Dat lijkt niet erg veel te helpen in het AMC. IS het zonder meer mogelijk om in Gent behandeld te worden of hangt dat van je verz. af? Wel moeilijk om die stap te maken zo ver weg. Wat is er toch mis met ons stelsel dat alles zo onnodig moeilijk wordt gemaakt. Ik woon in Dronten, dus kan naar Lelystad, soms Dronten en soms Emmeloord.
Welkom Esli, Ik heb een zoontje van 3 voor hem heb ik 2 mk gehad en vorig jaar jul weer begonnen. Was gelijk zw maar met 13 wk kwamen we er achter dat ik mijn 3e missed abortion had met 9wk. Toen jan weer zwanger en wederom weer een ma met 9wk. Ik hoop voor jou dat je nog een mk bespaard wordt.Wij gaan het nog 1x proberen mijn man heeft het helemaal gehad. We hebben een prachtige zoon en dan zijn we gelukkig met wat voor prachtigs wij hebben gekregen. Al moet ik zeggen dat ik wel depri wordt bij de gedachten dat ik het misschien niet nog een keer mag meemaken.
Ze zei dat het haar erom gaat dat onze baby gezond wordt geboren en dat ze daarom progesteron wil voorschrijven, buiten de protocollen om. Een andere patient van haar, die ik goed ken, heeft het van de week met haar over mijn 'geval' gehad en DS heeft toen gezegd dat de blaasontsteking de meest waarschijnlijke oorzaak van de gebroken vliezen is. Suus
Iliana, als je een restitutieverzekering hebt zal Gent sowieso wel worden vergoed, maar je kunt even contact opnemen met je verzekeraar en informeren. Mocht je naar Gent willen, dan heb ik het mailadres van De Sutter wel voor je. Suus
Wat goed van Pr de Sutter dat ze zo meedenkt! Alles om de baby te laten zitten toch! Maar ehm die blaasontstekingen... toen mijn man en ik een half jaartje bij elkaar waren ben ik heel erg ziek geweest in Turkije en Nederland. Ik was eerst op vakantie in Turkije en kreeg daar accute koorts. En echt hele hoge koorts (40,5) dus heeft hij mij daar naar een lokaal ziekenhuis gebracht. Na een aantal onderzoeken bleek ik uitgedroogd te zijn en die arts dacht aan een darminfectie maar wist het niet zeker (lekker vaag zeg maar). Ik moest aan t infuus maar omdat ik 2 dagen later zou vertrekken en doodsbenauwd ben voor infuzen heb ik t kunnen rekken totdat we naar Nederland gingen. Ik kreeg wel antibiotica en in Nederland ging het ineens stukken beter. Een paar weekkies later kreeg ik accute pijnen in mijn rechterzij, viel ik regelmatig flauw overgeven e.d. Dus ben ik in Almere naar het ziekenhuis gegaan weer die hoge koorts er bij. Bleek ik een hele zware blaasontsteking te hebben die richting een nierbekontsteking ging... ((ik verloor ook bloed tijdens plassen) Ze zijn toen 2 weken bezig geweest te achterhalen welke bacterie het was want het was geen standaardbacterie. Uiteindelijk is dat toen overgegaan na een maand! Een half jaar later had ik mijn eerste zwangerschap en dat leidde tot een miskraam... Zou het kunnen zijn dat er een soort stof in je lichaam komt van die blaasontstekingen???? Esli welkom hier! Ik heb geen kids maar er zijn hier meerdere meiden die al wel kids hebben! Jouw verhaal is ook niet makkelijk geweest. Hopenlijk ben je snel weer zwanger en krijg je een plakbeeb! Illiana ik begrijp het wel dat je het even moe bent! Mijn verzekering doet helemaal niet moeilijk je moet t wel even afstemmen met ze. Bij IVF en IUI moet je wel weer een aparte machtiging laten afgeven en ik ben nu aan het regelen dat het ziekenhuis rechtstreeks bij mijn zorgverzekeraar declareert anders kan je voor IUI en IVF vooruit gaan schieten... En ziekenhuizen zijn niet zo snel met declareren dus voordat jij het vergoed krijgt... Maar ik voel wel dat ik in Gent in een warm bad kom en veel meer naar de patient wordt geluisterd. Zeker qua medicatie zijn ze daar verder dan in Nederland... In Nederland is alles in onderzoek. Je kan er zo vaak heen gaan als je wilt natuurlijk. Je kan bijvoorbeeld de herhaalde miskramen daar eens laten onderzoeken en vragen om progesteron en prednison (indien nodig natuurlijk) en de verdere behandelingen in Nederland doen. Dan hoef je misschien maar 2-3. Mijn man vindt het zo'n fijn ziekenhuis dat hij liever alles daar blijft doen dan maar heen en weer rijden! Ik ga sowieso de eerste IUI daar doen met de echo's in Lelystad. Dat heb ik al geregeld. Ik woon in Swifterbant dus we wonen dichtbij elkaar! Grappig!
Liselotje, dat zou ik zeker goed laten uitzoeken van de bacterie. Zeker ook omdat prednison je weerstand verlaagt. Mocht de bacterie dus sluimeren, dan kan die met pred zo weer de kop opsteken. En sowieso krijgt zo'n bacterie meer kans als je zwanger bent, want dan is je weerstand vanzelf al lager. Het kan dus zijn dat je meteen AB nodig hebt als je weer zwanger bent. Kun je via het betreffende ziekenhuis misschien achterhalen welke bacterie het geweest is?
Het staat inderdaad al vast.. gek idee eigenlijk he? Ik heb altijd een LF van 11 dagen.. dus het wordt 1 dezer dagen duidelijk.. Tempen ging vanochtend ff de mist in (bad timig..!) werd waker zonder dekens.. Ik ga maar van de negatiefste temp uit. He bah.. de jouwe is ook naar beneden zie ik... morgen weer omhoog hoor..! Woensdag ga je testen? Ik hoop zo dat je deze ronde geluk mag hebben.. en niet alleen met een postieve test, maar vooral ook voor de tijd erna..!
gelijk ab als je zwanger bent? ingewikkeld allemaal ik ga t zkh in almere vragen! het is nu 9 jaar geleden. leo in gent zeiden ze dat je van temp niet 100% aan kan! ik zie t wel. gisteren en eergisteren was ik heel erg moe vandaag iets minder maar ja woensdag weet ik t! wanneer ha je testen?
Ja ik ook..! En daar ben ik wel blij mee, want dat had ik voor Pim* ook altijd.. In dat opzicht 'ben ik er weer' zeg maar.. (puur in lichamelijke zin, niet eens qua zwangerschapskans) Hoe bedoelde Gent dat? Dat een hoge temp geen garantie geeft? Of dat een lage temp alsnog goed nieuws kan betekenen? Ik ga morgen testen.... nod is dinsdag/woensdag..
Gelijk en reglmatig controleren op ontstekingswaarden als je zwanger bent, en zsm met AB starten indien nodig. Maar vraag eerst maar op hoe het zit met die bacterie. Suus
oke dan zijn de cranberry pillen dus niet verkeerd om in te nemen baad het niet schaad het niet. heb jij nu weer gewoon progestron bollen?? je hebt dacht ik ook spuiten die geven ze wel eens als je al een vroeggeboorte hebt gehad. ik weet niet of het spuiten en de pillen de zelfde werking hebben??
wij hebben ook 1 dochter ik heb 2 miskramen voor haar gehad en 2 erna. wij hebben wel besloten om onderzoek te doen ook omdat mijn zwangerschap heel naar was en bij ons kwam er uit dat ik het antifosfolipidensyndroom (stollingsziekte) heb. dus wij zijn heel blij dat we op ons gevoel hebben vertrouwd en onderzoeken geeist hebben. het is heel logies dat je door er weer aan te beginnen angstig word maar ik hoop voor jullie dat het nu in 1 keer goed mag gaan
Ik ben nooit gestopt met progesteron, maar nu slik ik. Injecties krijg ik inderdaad na de eerste vroeggeboorte, maar nu krijg ik van het AMC helemaal niks. En bollen zijn beter dan helemaal niks, denk ik dan maar... De werking is hetzelfde, maar injecties zullen wel net wat effectiever zijn denk ik.