jeetje meid wat een verhaal. ik kan me voorstellen dat 2 dingen nu teveel is. waneer gaan ze het nog eens controleren??
@aloha ja heel fijn dat k zo snel alweer mag! hopelijk nu toch je ei en dat t deze maand raak is! @mimi.. ja en dan nog tot de 15e week in spanning.. de eerste keer ging t toen pas fout.. maar hopen dat t niet weer gebeurd! balen van je ontsteking zeg! @hanneke so dat is wel ff schrikken! wanneer word er weer naar gekeken? begrijpelijk dat je dat van je schouder nu uitstelt..
Volgende week moeten we het weer inleveren.. dus dat doen we maandag gelijk denk ik. Maandag moet ik ook weer naar het ziekenhuis om te kijken als wel bij mij alles goed blijft gaan.. op dit moment zag het er wel mooi uit. 3 jaar lang hebben ze hier nooit naar gekeken ik heb alles ondergaan.. dit was toch een kleine moeite?? Vind het alleen gek dat ik wel 4x zwanger ben geweest :O
Wat balen Mimi Mijn moeder heb ik net weer opgehaald uit het ziekenhuis. Er was geen acute reden om te blijven en dinsdag al heeft ze een afspraak bij haar eigen cardioloog in haar eigen ziekenhuis gekregen voor nader onderzoek. Jonge ouders kleine zorgen, oude ouders grote zorgen
Hanneke, wat een wending krijgt jullie verhaal zo Ik duim dat dit gewoon een keer was en dat de volgende keer blijkt dat er op dat vlak niets aan de hand is.
wat een heftige wending hanneke.. kan me voorstellen dat het een hele shock is.. maar in mijn oren klinkt het wel dubbel.. je raakt wel zwanger maar gaat fout door langzaam slecht zaad..? dan zou je toch juist niet zwanger worden.. als er bevruchting plaatsvind is er toch juist een goede zaadcel bij het eitje gekomen? of ben ik nou zo blond? als je inderdaad door slecht zaad een miskraam maar wel een bevruchting kunt krijgen vind ik het ook vreemd dat dat onderzoek nooit eerder gedaan is.. en dan wil ik dat onderzoek hier ook gedaan hebben! Wat is de reden dat ze nu zijn zaad hebben onderzocht? ik heb een poosje niet meegelezen dus ken je verhaal niet helemaal... @hier, ja hopelijk stijgt me temp nu dan wel mooi, heb even na vorige maand gekeken toen steeg me temp ook langzaam.. dus wie weet. ergens baart me dat zorgen want wat ik overal lees wijst dat op een telaag progestoron.. naja we wachten het maar weer af.. ben maar even onder de douche gestapt want was echt super ranzig haha me kramp enz is nu ook weg
Heftig! Hoop dat alles mee zal blijken te vallen. Sterkte! Lees net dat ze weer thuis is, gelukkig maar!
Zoals je ziet aan mijn banner ben ik al heel wat maanden niet zwanger geweest.. Ik ben dan wel een paar maand nog even aan de pil geweest maar daar ben ik toch snel weer mee gestopt. Ik vond het ook heel dubbel maar met de jaren kan het ook slechter worden, en dat is hier waarschijnlijk het geval.(vertelde ze me.) Waarschijnlijk ben ik super vruchtbaar zodra er een goede zaadcel tussen zit ben ik al zwanger... Als ik naar mijn zussen kijk die waren met alle kinderen binnen een maand zwanger, mijn moeder ook en mijn oma ook. Ze stapte allemaal van de pil af en de volgende maand waren ze zwanger. (mijn moeder heeft 4 kinderen mijn zus 2, mijn oma 2 en mijn andere zus krijgt de eerste.) Deze arts die wou het gewoon voor de zekerheid allemaal controleren, een normaal mens hoort tussen de 20 miljoen en 50 miljoen zaadcellen te hebben beneden de 20 is al weinig mijn man had er nog niet eens 10 mil.. en dan normaal hoort 25% goed te zijn mijn man had maar 8%. Als ik jou was zou ik er ook naar vragen, het kost een kleine moeite en het kan ook bij beiden liggen zei ze.
Och wat onwijs kl*te! Zijn er methoden om gezond zaad productie te stimuleren? Of dat ze het gezonde zaad er uit filteren? Ik meen zoiets ooit begrepen te hebben. Al kan ik me voorstellen dat je nu nog niet toe bent aan dat soort oplossing gericht denken. Eerst maar een samen bijkomen van de schrik. Sterkte!
Ik had ook vaak een langzaam stijgende temp, zo ook bij de laatste zwangerschap, en toen ben ik pas vanaf posi/zwangertest met Utrogestan begonnen... Suus
@Suus: het eindresultaat is inderdaad het belangrijkste! En ik denk zeker dat "wij als meerdere miskraam-dames" geen onbezorgde zwangerschappen meer zullen kennen. Wij zijn nu zo ontzettend voorzichtig, en hoewel vast-vast is, laat ik toch voorzichtig onze reu uit die nog wel eens onverwacht een giga ruk aan de lijn kan geven en sex is al helemaal uit den boze...niet dat ik daar zin in heb momenteel... @Hanneke: jeetje, wat is dat schrikken zeg! Je zou verwachten dat het dan van recentelijk is, gezien het feit dat je al 4 keer zwanger bent geweest? En dat "slechte" spermacellen een miskraam kunnen veroorzaken gelooft de gyn hier niet. Ik heb het toen toevallig gevraagd omdat ik het me afvroeg. Hopelijk is dit een eenmalige slechte oogst en is de volgende keer beter. Ik duim voor jullie! @Meleka: fijn dat het niet ernstig was met je moeder! @Aloha: jakkes, zo'n hoeveelheid... Hopelijk een mooi ei! Ik heb nu af en toe wel dat gevoel, maar dan valt het alleszins mee...loop de hele dag af en aan naar de wc om die reden... @Y30: al een paar dagen geen bloed meer gezien, lees ik? Top! Hier weer een wat beter gevoel dan gisteravond. Alleen vanochtend wat bruinig creme aan mijn wc papiertje, maar verder niet. Dat geeft wel moed. Klachtjes zijn mild en heel wisselend, dat is wel apart/grappig. Morgen wordt mijn schoonvader 70, dus dan gaan we het vertellen. Wel altijd sneu als het dan alsnog mis is, maar het is zo'n mooie dag en we willen altijd wel graag dat ze het weten. Mijn ouders weten het al sinds zondag, maar die wonen dan ook om de hoek. Vertellen jullie het altijd snel of wachten jullie daarmee?
Het wisselde bij mij. De ene keer vertelden we het snel, de andere keer niet. Net wat goed voelde op dat moment. Hanneke, wat een schrik. Ik vind het wel apart, omdat je al zo vaak zwanger bent geweest. Wie weet is het toch iets eenmaligs? Je moet maar eens googelen, maar boxershorts en niet meer in bad zijn sowieso goeie ideeën. Ook kun je je man selenium/zinktabletten geven en een goeie multivitamine. Ik heb ook altijd gehoord en begrepen dat slecht zaad geen mk kan veroorzaken, maar heb dat zelf nooit zo logisch gevonden. Volgens mij kunnen afwijkingen zowel door de man als de vrouw veroorzaakt worden. Mijn man is bovenstaande vitamines dus ook gaan nemen na de vijfde mk. Suus
@Hanneke: mijn man is gaan slapen zonder onderbroek en droeg idd overdag losse boxershorts. Verder minder alcohol en koffie.
@ mykelti hier nog aan niemand verteld en hoop t nog ff vol te kunnen houden tot de 12 weken! bij vorige zwangerschappen direct verteld, maar vond t wel vreselijk om weer te vertellen dat ik een miskraam heb gehad daarna.. @snelly hoe is t gegaan gister?
Oké... Hier geeft ff nu me ei aan 3 dagen geleden. Temp vanmorgen weer iets gestegen. Het liefst begin ik dus ook met urogestan maar Ik heb dat dus niet. Hier is het maar hopen dat me bms goed opbouwt zonder prigestoron, als dat inderdaad te laag is dan he. Ik kan het wel denken maar miss is het gewoon goed. Het is nu weer duimen en afwachten en hopen dat me lichaam het zonder hulp ook aankan een keer. Klein toeval volgens ff ben Ik met dit ei indien zwanger op de verjaardag van alohaman uitgerekend haha