Hai meiden, Tot zover gelezen dat er weer een paar meiden hier zwanger zijn!! Gefeliciterd!! Geweldig!! Anderen die een knuf nodig hebben? Bij deze! Onze dochter is afgelopen woensdag geboren met een ks,ze lag in een stuit!! Alles is goed gegaan. Naam en foto staat in me album!! Suus, gaat ie goed met jou en de kleine?? Xxx mamatje
gefeliciteerd mamatje!! hoe gaat het met jullie?? ik heb je een verzoek verstuurd om vrienden te worden want ik kan jullie kleine meisje niet zien
He meiden, afgelopen weken weinig energie gehad om hier bij te blijven lezen, maar ik begin weer wat bij te komen. Ben nog pokkemoe wel, maar m;n hormonen zo'n beetje kwijt, (gisteren een tuurtest, alhoewel na indrogen nog wel vrij duidelijk, maar OK). En dat merk ik dus wel aan m'n stemming. Maar goed, kom hier dus weer meekletsen @Mamaatje: gefeliciteerd! @Hanneke: heftig joh! Maar wat ik van iemand anders begreep, wiens man ook slecht zaad heeft, is dat je best zwanger kunt worden als je maar voldoende klust en dan moet je de mazzel hebben dat de goede zaadcellen komen waar ze horen te zijn, (als die voorin de hele stroom zitten, zal de kans daarop groter zijn dan als ze geblokt worden door een partij slechte...). Lijkt mij ook dat langzaam zaad geen miskraam veroorzaakt, maar mogelijk dat zaad ook langzaam kan zijn doordat er in de basis al iets niet goed is? En lijkt mij dat zaad ook om andere redenen niet OK kan zijn. Zoals eicellen in kwaliteit achteruit gaan in de loop van de jaren, gaat de kwaliteit van de zaadcellen bij een man in de loop van de jaren ook achteruit, dat lees ik iig wel als het over vruchtbaarheid enzo gaat. @Mykelti: ook gefeliciteerd nog! Snap wel dat je voorzichtig doet hoor! Had ik ook. Hier trouwens is mijn libido ook onder vriespunt zodra ik zwanger ben.... Wij vertellen het altijd snel, (altijd klinkt trouwens wel weer erg vaak, 3 keer zwanger geweest en alledrie keren snel verteld). Wat iemand anders ook al zegt: het is zo raar om pas iets te gaan vertellen als het al mis is. En ik ben sowieso iemand die zich gemakkelijk uit bij anderen, dus vind het prettig als anderen met me meeleven en me steunen. Dus dan kunnen mensen het maar beter weten ook
@all: hier dus gisteren een hele lichte test nog, maandag nog vrij duidelijk positief, dus de hormonen zijn behoorlijk aan het zakken nu. Dacht nog geen eisprong te kunnen hebben dus, dus nog geen condooms gebruikt, maar vervolgens wel eisprong-achtige dingetjes en inmiddels zakt mijn bloeddruk, lijkt het, wat ik altijd heb als ik zwanger ben... We wilden eigenlijk even niet zwanger worden, maar goed.... mocht het raak zijn, is dat misschien het kadootje waarop we al 14 maanden wachten, (langer eigenlijk, maar 14 maanden geleden zijn we echt voor een tweede gegaan, voor die tijd stelden we dat uit, omdat we hier baggerslechte nachten hadden door Thirza's chronische oorontstekingen). Nouja, we zullen zien. Doe toch wekelijks een testje momenteel, om te checken hoe het met m'n hormonen zit, dus dan houden we die wekelijkse test er nog maar een week of 2-3 in nu. Wel dubbel: aan de ene kant hoop ik er nu toch weer op, aan de andere kant voel ik me direct bijna misselijk worden van de spanning, omdat ik veel te bang ben dat het opnieuw mis zal gaan... Nouja, dinsdag afspraak bij de gyn, waar we dus iig chromosomenonderzoek gaan krijgen als het goed is, (omdat miskramen in mijn familie voorkomen), en er naar mijn schildklier gekeken gaat worden. En dan volgende week dinsdag dus afspraak bij dr E.
@Mamaatje: gefeliciteerd met jullie dochter! @Rozemarijke: je maakt het spannend! Hoeveel dagen denk je nu na je eisprong te zijn dan? Wat ik me afvraag: je test nog positief toch na de miskraam of heb ik dat verkeerd begrepen? Kun je een eisprong krijgen wanneer je nog HCG in je bloed hebt? Hier lekker naar mijn schoonouders geweest dit weekend. Ons neefje ook weer gezien en het nieuws verteld. Tante van mijn man moest helemaal huilen, zo schattig! Verder alles ok. Misselijkheid is niet meer zo aanwezig, vermoeiheid en nachtbraken wel. Verder geen bruinverlies meer gehad!!!
Ja, in theorie zou ik ook geen eisprong kunnen hebben nog. Maar mijn lijf deed van de week ineens wel erg eisprongerig. En nu dus dat m'n bloeddruk zakt. O, en ik loop ineens weer keiveel naar de wc. Volgens mij heb ik dan woensdag of donderdag een ei gehad. Maar goed, kan ook gewoon post-miskraam-lastige-eisprong zijn, misschien. Beetje dubbel allemaal: hoop er eigenlijk wel op, maar het doorkruist de onderzoeken die nu gepland staan en dat maakt het weer erg angstig allemaal: als er wel echt wat mis is, waardoor die miskramen, of iig de tweede, veroorzaakt wordt, dan zou een nieuwe zwangerschap dikke kans ook weer mislopen en daar zitten we niet op te wachten natuurlijk. Al helemaal niet omdat we er hier steeds pas vrij laat achter komen en je dan ook gewoon weer een boel tijd 'kwijt' bent. Nouja, we zullen zien. Als ik wel zwanger raak, moet het misschien ook gewoon zo zijn en is het iig weer even totaal spontaan gekomen, ipv door gericht klussen....
Spannend hoor! Had hier ook totaal niet verwacht zwanger te zijn deze maand...en tsjakka! En dat van die onderzoeken snap ik ook helemaal. Onze onderzoeken zijn ook nog niet allemaal terug, dus is ook maar afwachten of dat allemaal goed is. Ach we zien wel! Hopelijk gaat het hier nu eindelijk een keer goed...5x is scheeprecht is een mooie nieuwe uitspraak!
rozemarijke er staat dus een hoop bij jullie op het programma. gaan jullie alleen het chromosomenonderzoek doen of ook de stolling?? is er een oorzaak gevonden bij de rest van je familie leden die ook herhaalde miskramen hebben?? mykelti leuk hoor hoe je familie gereagreerd heef. wij vertellen het ook altijd meteen maar alleen tegen (schoon) ouders en mijn beste vriendin. ik heb toch altijd behoefte om er over te praten bovendien vind het het makkelijker om te zeggen dat het mis is gegaan als ze het weten als dat je moet zeggen ik wass zwanger maar krijg een miskraam. ik heb een beetje een off day de zolder is zo goed als klaar we hebben gister de knieschotten opgehangen en vandaag hebben we alle spulletjes erachter gezet dus ook de baby spullen en dat vond ik wel erg moeilijk. ook het idee dat we er zouden gaan slapen als de 2de kwam zit me erg dwars. we zitten dus nu met een prachtige zolder waar we nog geen idee van hebben wat we ermee gaan doen
@Mykelti: Leuk dat je zo'n hart verwarmende reactie hebt gekregen op jullie goede nieuws. @Rozemarijke: Als er nu nog HCG in je urine zit kun je inderdaad geen eisprong hebben gehad. Maar wat niet is kan nog komen. @mimi: kan me voorstellen dat die (tot dusver) doelloze zolder, pijnlijk is. Hier: ik denk dat ik mijn eisprong gemist heb, mijn test van gister was lichter dan die van eergister en die van vandaag kon ik het streepje nauwelijks meer van zien. Ik baal er best een beetje van en manlief ook, want er is geen enkele (bijna) posi test bij geweest en ik test al 21 dagen (vanaf dag 11 cyclus):x. Nou maar hopen dat ongi dan in ieder geval snel komt, of alsnog een posi test.
Van het weekend heb ik veel opgezocht over hoe alles zit.. en ik snap er echt helemaal niks van! Dan lees je of hoor je dat het miskramen kan veroorzaken en dan hoor je weer dat, dat niet kan. Wel vertelde iemand mij dat het ook van het laatste jaar kan zijn.. ik ben wel een paar keer goed geschrokken zo heb ik een formulier meegekregen waar alles in staat zo moet een man tussen de 20 en de 225 miljoen zaadcellen hebben per mil en mijn man zat onder de 10 mil en het zaad moet daarvan 50% bewegelijk zijn man man had maar 8%. En hier word weer verteld dat je dan niet te veel moet klussen omdat er dan meer word aangemaakt. Ik weet wel dat wij alle 4x op de eisprong dag hebben geklust (zodra ik hem had gevoeld.) Weet jij zo hoe slecht het zaad was van die gene?? Mijn man heeft nu een formulier meegekregen en hij moet een semen opwerk test doen.. ik heb het even opgezocht wat dat is en dan gaan ze kijken als het wel goed is voor een iui, ivf en een icsi. Morgen moet ik weer naar het ziekenhuis want ze willen kijken als wel bij mij alles goed zit.
Rozemarijke, spannend hoor. Met laag-hcg kun je zeker wel een eisprong krijgen. Zo ben ik weleens zwanger geraakt. Mykelti, het klinkt allemaal goed. Wat vreselijk spannend allemaal. Zo te lezen heb jij er een goed gevoel over . Hanneke, wat een rotsituatie. Vooral ook omdat je dit natuurlijk niet verwacht! Ik hoop nog steeds op iets eenmaligs. En op zich heb je altijd nog icsi achter de hand. Maar ja, leuk is anders. Mimi, ik voel hoe verdrietig je bent en ik snap het. Kon je maar in de toekomst kijken... Liefs voor allen, Suus
@Hanneke: kan me goed voorstellen dat je er van schrikt! Zet alles toch behoorlijk op zijn kop. Hopelijk is het volgende zaad monster veel beter. Sterkte!
Hey Dames, FF snel heb het super super druk. Operatie is goed gegaan het was een draadfistel geworden van een hechting van de operatie toen hij baby was. Hij kon de zelfde dag weer naar huis. Zaterdag ging het redelijk maar zondag ochtend had ie zo'n pijn dat was niet meer uit te houden. Na weer een dagje zh en 2 morfine tabletten was de pijn zo goed als weg. Echo's waren goed niks aan zijn lever galblaas of nieren want daar zat de pijn niet bij zijn navel. Wel waren ze lever waardes iets verhoogt en zijn bloeddruk was 160/103 dus dat was wel hoog. Vandaag weer ff naar de ha bloeddruk meten want hij kon gewoon weer lekker naar huis.
@Y30: hmmm balen...niet enigszins in de buurt geklust? Ik heb ook maanden gehad dat ik wel een eisprong had, maar mijn ovutest niet knalde. @Hanneke: ik vind het idd ook wel apart dat hij zo snel weer moet testen, want het is idd dezelfde aanmaakperiode. Dat opwerken hebben we hier ook gehad. Ben heel benieuwd en ik duim voor jullie! @Suus: ja, heb er een goed gevoel over. Soms zou je alleen iets meer symptomen willen, maar dat zegt natuurlijk niets over het goed gaan of niet. Ik ga ook proberen rust te bewaren en gewoon te wachten tot 14 oktober! @ Snelly: gelukkig dat het een kleine ingreep is geworden! Hopelijk is hij snel weer het mannetje!
@Mykelti: he jeetje joh! Hopelijk is het niks! Ik duim voor je! @Hanneke: ik weet de waarden van diegene niet, helaas. Volgens mij verschillen ook hierover gyns weer enorm van mening, je leest er toch wel veel verschillende dingen ook over idd.