Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad/deel 3

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 4 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Babs, hopelijk gaat de IVIG iets goeds voor ons doen, maar bij Dokter de Sutter ben ik wel klaar.

Rozemarijke, ik kruip absoluut niet in een slachtofferrol hoor, maar als je had gezien hoe ze tegenover me zat, dan zou je begrijpen waarom ik me zo gekwetst voel.
    Ik ga haar dus geen mail sturen, want ze zei me nog dat ik haar niet hoefde te mailen.
    Daarnaast weet ze precies hoe het er bij mij voor staat.
    Ik ga niet nog een dag laten verpesten door deze vervelende ervaring, dus ik hou er over op!

2. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    @Dreamz, jeetje meid wat een eikel van een arts.. dit konden ze inderdaad net zo goed via de e-mail doen!
    Afvallen is vaak makkelijker gezegd dan gedaan bij veel mensen, hopen dat je arts toch nog bijdraait en de prednison gaat geven gewoon door blijven zeuren.

3. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

3 nov 2008
    1.066
    1
    38
    Ik ben trouwens gisteren bij de internist geweest en deze vind dat ik gewoon alvast de voorbereidingen kan nemen op de icsi in januari.
    Hij houd me wel in de gaten zo moet ik over 3 weken weer bloedprikken en heb over 4 weken weer een afspraak.

4. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    dames even beknopt. gister heftige dag. heell kort samengevat 2 duidelijke testen en half uur later bloed. veel gezeur weer met Gyn NL. kotsmisselijk word je ervan. Einde vd dag gebeld door huisarts. die was het zat en wil actie ondernemen, moet er morgen heen. Soweiso word de koorts nagekeken en ze vind dat er te weinig gebeurd momenteel ( ze kan de onderzoeken volgen) uitgelegd van Belgie, stond ze compleet achter. Moet morgen met haar praten, ze wil extra onderzoeken alvast instarten dan maar via haar.

Ik heb dus heel snel een lijstje nodig van wat ik met haar wil bespreken.
    Ik dacht sowieso aan:
    -schildklier ( weigert gyn NL)
    -vitamines B ( weigert gyn NL)
    -glucose spiegel (weigert gyn NL)
    -stolling vaart achter zetten
    -immuunsysteem checken kwam HA mee...!! want heb elke keer rond nod of mk absessen en schimmelinfecties op me huid en dat duidt blijkbaar op een verstoord immuunsysteem..
    maar hoe en waar op checken dan bij dat immuunsysteem? kan iemand me dat vertellen?
    -progestoron controle
    -baarmoederslijmvlies opbouw controle? zelf bedacht maar als dat niet opbouwd nestelt in mijn logica niets goed in??

en verder....???

5. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    o en de gyn NL had huisarts een brief gedaan dat ik niet zwanger mocht worden....

wij weten van niets! en er is geen medische indicatie voor. in dezelfde brief stond dat ik psychische hulp nodig had.. want ik zou weglopen voor mijn problemen doordat we vaak weekenden weg zijn. ( zo leven wij nou eenmaal veel festivals enz altijd al.. zal pas zorgwekkend zijn als we dat niet meer deden)

huisarts vond alleen die brief al ongelooflijk frustrerend, ze is kortgezegd niet te spreken over gyn NL.

6. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    hmmz na de ervring van dreams zie ik mijn Gent verhaal ineens ook minder zonnig in...

7. Flavour

Flavour Niet meer actief

Wat raar en frustrerend allemaal. Kijk even op www.herhaaldemiskramen.nl onder Suus, daar staat alles over de onderzoeken wat ik ervan weet.

En Gent zou ik niet zomaar afschrijven. De Sutter kijkt naar de patiënt, en beoordeelt per situatie. Volgens mij is het niet per se zo dat ze geen prednison meer voorschrijft, ze doet het alleen niet te snel, en niet als ze (kennelijk) denkt dat de oorzaak van miskramen niet in immuunproblemen ligt. Ik zou het dus zeker proberen als er uit de onderzoeken via je huisarts niets komt.

Ik weet niet waar je woont, maar kun je niet naar het AMC voor wat meer onderzoek? Daar heb je met al jouw miskramen wel recht op. Niet dat dat nou een zaligmakend ziekenhuis is, maar op de herhaalde miskramenpoli kijken ze in ieder geval wel naar stolling, chromosomen, schildklier en dat soort zaken...

Suus

8. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    het klinkt in mijn ogen ook alsof ze er huiverig voor is.
    misschien vind ze de ivig samen met prednison wel teveel.

ik begin hem net als aloha een beetje te knijpen ik ben natuurlijk bij het geertgen al eens tegen de muur gelopen en wil dat nu niet nog eens bovendien is gent het laatste wat mijn man wilt proberen (dit begrijp ik van zijn kant maar ik ben er nog lang niet aan toe om te stoppen)
    ik probeer me er nog geen zorgen over te maken bij mij is er tenslotte wel wat gevonden en als je goed zoekt op internet (maanden lang) word prednison bij het afs wel vaker voor geschreven.

9. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    aloha fijn dat je huisarts zo mee werkt!!
    ik weet alleen niet of je huisarts alles mag laten prikken ik dacht altijd dat ze daar beperkt in zijn maar misschien is dat niet meer zo.
    wat suus zegt het amc is niet alles maar ze zetten wel vaart achter de onderzoeken.

10. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Ja die site heb je me al vaker gegeven, en ik geef hem vaak weer aan andere door de laatste tijd ook ;) ik denk dat ik dat lijstje maar weer meeneem, had ik toen maanden terug ook mee naar de gyn NL.
    Ik heb zelf ook alleens aan het amc gedacht. wellicht dat ik dit ook maar ga voorstellen.

Chromosomen hebben ze al gedaan, die waren ( volgens de gyn) oke. De manier waarop ze de uitslag gaf zit me wel dwars, ik had er 3 en man had er 23. ja dus? zijn die 23 dan ook in de vorm waarin ze horen of? maar goed, ik neem aan dat ze het wel gezegd hadden als dat niet zo was. Dr dS wil mijn hele dossier hebben, ik moet dit opvragen bij de gynNL, drdS wil het namelijk zelf beoordelen..
    Stolling heb ik de papieren voor in huis al maanden, mag deze week prikken. Maar wil liever dat de uitslag via de HA gaat en niet via de rotgyn.

Ik merk dat ik strijdlustig ben momenteel, maar tegelijkertijd ook erg verward met waar en hoe te beginnen.

11. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    He lieve meiden,

Allereerst DREAMZ KNUFFEL KNUFFEL KNUFFEL KNUFFEL
    Ik kreeg in het L. UMC te horen dat het kwam doordat ik te dun was.
    Mijn vriendin kreeg ook te horen dat haar mk kwamen door haar overgewicht

Een andere vriendin kreeg geen ivf vanwege overgewicht.

Babbs, ik slik prednison en daarnaast ook nog IVIG, volgens dr noens kon dat helemaal geen kwaad.
    Ik heb dit ook gelezen in het boek van A. Beer

Alle nieuwe meiden helaas welkom

12. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    bereid je maar voor hier was het een heel gevecht om mijn dossier te krijgen.
    laat het wel eerst naar jou thuis opsturen dan kan je een kopie maken en die meenemen naar de sutter.
    ik vraag nu trouwens van alles wat ze onderzoeken een kopie van de uitslag dan kan je zelf kijken wat de uitslag was en met vragen ben ik ook altijd naar de huisarts gegaan

13. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    misschien een hele stomme vraag... maar waarom krijgen sommige van jullie ivf of icsi? ook wegens de miskramen of omdat zwanger worden ook niet lukt?

14. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Ja ik heb het ookal door dat het lastig is. maar volgens mij moet de huisarts wel per direct je dossier op kunnen vragen toch? ga ik het morgen ook maar eens over hebben.

15. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, voor jouw stollingsprobleem wordt vaker prednison voorgeschreven. Het ligt dus bij jou weer anders. Maar ik snap dat je 'm begint te knijpen.

Suus

16. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    angelica morgen weer een echo spannend hoor!!

ik ben nu eigenlijk alleen heel benieuwd op welke gronden de andere meiden prednison hebben gekregen?? en wat hier dus anders aan is als bij dreamz?

17. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, ik snap dat je niet weet waar te beginnen. Laat het dus maar via de huisarts lopen. Het is gewoon wettelijk geregeld, het inzagerecht in je dossier. Ik had het binnen een mum van tijd binnen, zonder problemen.

Suus

18. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik kreeg het pas na 5 miskramen, omdat er geen enkele andere reden was gevonden afgezien van de stollingsafwijking, en omdat ik ál het andere al geprobeerd had: heparine, aspirine, B-vitamines en utrogestan. Het was een noodgreep omdat niets hielp.

Kabouter kreeg het omdat ze anti-tpo heeft, en Angel vanwege de sperma-antilichamen.

Het zou best kunnen dat ze het alleen voorschrijft als er een harde indicatie is, en verder 'pas' na 5 miskramen? En misschien speelt je leeftijd ook nog mee? Ik was 35 toen ik bij haar kwam.

Suus

19. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    ik moet me ook nog geen zorgen gaan maken.
    maar ik ben natuurlijk al eens eerder met een goed gevoel weg gegaan het was me toen eigenlijk al zowat belooft ik wil dit natuurlijk niet nog eens meemaken.
    bovendien klinkt het misschien vreemd maar sins ik de afspraak heb staan bij de sutter voel ik me een stuk beterder dus hoop eigenlijk dat dat zo blijft.

heb jij of iemand anders nog tips als we naar gent gaan??
    wij vertrekken 's morgens vroeg al vanaf mijn ouders dan hoeven we maar 1 1/2 uur te rijden en hebben we meteen oppas voor onze kleine meid.
    maar dan zijn we als het verkeer mee zit en we het meteen vinden veel te vroeg in gent we wouden eigenlijk dus nog even gaan winkelen.
    is het leuk winkelen in gent??
    en heeft iemand nog tips voor een lekker restaurantje daar in de buurt??
    we hebben gesloten dat we er toch maar een gezellig dag van gaan maken het gebeurt niet vaak nouja eigenlijk nooit dat we onze dochter niet bij ons hebben.

20. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik snap dat je je zorgen maakt, hoor Mimi. Gent heeft een leuk, oud centrum. Restauranttips heb ik niet, wij hadden nogal pech daarmee.

Suus

Deel Deze Pagina