Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad/deel 3

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 4 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    oke dus eigenlijk bij de gene die het gekregen hebben hebben ze allemaal wat gevonden.
    ik heb 5 miskramen gehad al tellen ze er in nl maar 4 zij vinden dat als je er 1 van een 2 ling verliest het geen miskraam is.
    ik hoop alleen niet dat de sutter erover valt dat we al een meisje hebben.
    ik heb het onderzoek wat ze in gent hebben gedaan uitgeprint die neem ik wel mee (neem aan dat ze die zelf ook kent).
    ik heb alleen de aspirine en fraxiparine geprobeert de progesteron zou ik eerst nog willen proberen voordat we aan de prednison gaan maar eigenlijk wil ik het het liefst allebei tegelijk proberen.

2. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    wat bedoel je met pech??
    ik heb nogal een zwakke maag we zijn 1 keer japans wezen eten nou dat heb ik geweten want heb 3 dagen dood ziek op bed gelegen

3. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Aloha ik krijg IVF, omdat ik al 1 eileider mist en de laatste 6 iui pogingen mislukt zijn.

Mimi ik hoop zo dat het goed is en dat ik de datum van de punctie te horen krijg

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Misschien kun je, als ze nu nog geen pred zou willen geven, afspreken eerst progesteron te proberen en als dat niet werkt prednison? Dat dat nu vast in je dossier komt te staan? Zo is het bij mij ook gegaan. Dus toen ik mk 5 kreeg ondanks de utrogestan, hoefde ik alleen nog het secretariaat te bellen voor het prednison-recept. En bij mij was er dus geen aanwijzing vooor immuunproblemen, afgezien van de 5 miskramen zelf. Wat jij hebt, antifosforlipidensyndroom, is wel een immuunprobleem. Er is bij jou dus een aanwijsbare immuunoorzaak, dus een goede reden voor prednison.

Suus

5. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Dankjewel Angelica, het is echt vervelend dat artsen maar aannemen dat je gewicht het probleem kan zijn.
    Het lijkt mij dat ze dan ook in mijn bloedwaarden wel afwijkingen zouden hebben gevonden, maar alles was perfect in orde.
    Dus dat gewicht valt ook wel weer mee dan.
    Maarja, we gaan nu maar weer hard ons best doen om zwanger te raken en dan naar Prof. Noens, dat vind ik dus echt de liefste arts die ik ooit ben tegengekomen.
    Wat hij zei was zo herkenbaar, ik geloof dat zijn eigen zus ook veel miskramen heeft gehad.
    Ik heb Dokter Noens trouwens nog gemaild of het zinvol is om de IVIG preventief te gaan gebruiken.
    Ben benieuwd.

Verder hebben mijn man en ik gisteren een lang gesprek gehad over de hele gang van zaken en we staan er beiden nu zo in, dat mocht de IVIG geen oplossing zijn, we de kinderwens gaan laten voor wat het is.
    Het is heel moeilijk, maar ik voel mijn dat we het, omwille van de relatie, niet tegen elke prijs moeten blijven proberen.
    Het kan natuurlijk ook zo zijn dat deze beslissing door alle emoties van gisteren is genomen.

Laten we hopen dat de IVIG ons gaat helpen, ik weet ook niet hoe we er tegen die tijd weer in staan.
    De IVF-pgs of pgd lijkt me ook zo ingrijpend.
    Daarnaast heb ik het idee dat ik nu al 3 jaar mijn leven leidt op een manier waarbij ik altijd rekening houdt met: Stel dat er een kindje zou komen.
    Een soort rem of zoiets.
    Er zijn heel veel dingen die ik nu laat gaan, omdat we zo graag een kindje willen, maar die andere dingen zijn ook grote dromen die ik wel zou willen verwezenlijken.
    Ik vind het erg lastig, wat ik wil gaan doen, is best wel zwaar, het is een luchtvaartopleiding die qua theorie wel mee valt, maar qua lichamelijke belasting wel zwaar is.
    Nou ja, we kijken het maar even aan, ik hoop gewoon dat we toch een ivig kindje mogen krijgen en dat ik eventueel later toch die opleiding kan gaan doen.

6. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    ik ga voor je duimen!!

7. Babss

Babss Actief lid

23 feb 2011
    471
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht inderdaad al dat jij het beide gebruikt. Ik wil zelf niet te veel op de zaken vooruit lopen (maak ik mezelf alleen maar gek mee). Als ik voor januari zwanger raak gaan we in ieder geval de ivig inzetten en anders wacht ik eerst de uitkomsten van de laatste bloedonderzoeken af. Afhankelijk daarvan, en natuurlijk van het advies wat dr DS me geeft, kijken we weer verder. Wel fijn dat je aangeeft dat het wel allebei kan in ieder geval.

Even voor de meiden die nog naar dr DS toe moeten; ik vind het erg vervelend voor dreamz hoe het gelopen is, maar er zijn ook genoeg positieve verhalen over haar te lezen. Zoals Suus al zegt, ze kijkt naar iedereen individueel en ieder geval is natuurlijk weer anders. Omdat ik al eerder bij een gyn in Gent geweest was vroeg ze aan het begin van de afspraak aan mij, ook wel een beetje bod, wat ik kwam doen omdat zij hetzelfde protocol volgt als haar collega's. Bij het nalopen van het lijstje onderzoeken bleek er toch het één en ander te missen en aan het einde van de afspraak bood ze haar excusus aan voor haar eerste vraag, dat vind ik dan wel weer stoer van haar. Ik wil maar zeggen; laat je niet afschrikken, een consult bij haar valt altijd nog onder het gezegde 'baat het niet dan schaadt het niet' en voor mij persoonlijk is dit toch wel een belangrijke stap in het proces (of daar uiteindelijk nu wel of niet een kindje uit voortkomt). Ik heb wel vertrouwen in haar kunde.

Lfs Babss.

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Gewoon het verkeerde restaurant binnengelopen. Was niet lekker, maar niet ziek geweest of zo.

Volgens mij heeft Meleka wel tips, of was dat nou iemand anders?

9. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Dreamz ik krijg op de dag van de punctie IVIG, dit komt omdat mijn lichaam antistoffen aanmaakt dus ben er blij mee en daarnaast gebruik ik prednison. Die ik trouwens via mijn HA krijg

10. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    oke dus stel dat we dat afspreken dan hoef ik niet net als dreamz weer heen om het te vragen dan hoef ik alleen maar te bellen voor een recept

11. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

9 dec 2010
    3.297
    96
    48
    Okee, ik wou dat mijn HA me ook pred zou voorschrijven, maar ik denk niet dat dat gaat lukken...

12. Flavour

Flavour Niet meer actief

Als je nu vast in je dossier laat zetten dat je prednison krijgt als utrogestan niet zou helpen: inderdaad.

Suus

13. Babss

Babss Actief lid

23 feb 2011
    471
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Angelica: Ik geloof dat ik in herhaling val als ik zeg dat ik het je zo gun dat deze poging gaat lukken, maar daarmee is het niet minder waar: ik duim voor je!!

14. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Thanks meiden, jullie zijn schatten

Ik ben gewoon naar mijn HA gegaan en ik heb alles meegenomen en uitgelegd en gezegd dat ze in Gent prednison geven en ik heb het boek van A. Beer en van internet een aantal dingen geplukt en ze vond dat voldoende

15. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg ivf vanwege de adenomyose (die miskramen kan veroorzaken) en die binnen 3-4 cycli terugkeert. Theoretisch/statistisch gezien raak je sneller zwanger van ivf dan op de natuurlijke manier. In praktijk werkt het bij mij echter niet zo.

16. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Let op, het hoeft niet lastig te zijn.
    Gebruik de juiste brief met daarin de wet genoemd en stuur de juiste gegevens mee. Dan MOET men aan je verzoek gehoor geven en binnen een redelijke termijn (14 dagen wordt als redelijk gezien).
    In mijn geval ging het heel eenvoudig.

17. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    Thnx voor de antwoorden en uitleg dames.
    Ik schrik ervan hoeveel termen ik ondertussen al ken, weet nog goed hoe ik hier begin het jaar kwam lezen en er niets van volgde.. hoe anders is dat nu pff

je bracht me wel op een idee angelica. ik ga toch ook de ha over de prednison vertellen wellicht werkt die ook wel gewoon mee al.

Hoelang duren overigens de uitslagen van stollingsonderzoeken?

18. Flavour

Flavour Niet meer actief

Week of twee, als ik het me goed herinner.

19. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    is het normaal dat bij stolling ook iGg en Igm worden meegenomen? deze staan op mijn bloedprikformulier bijgeschreven?

20. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, Meleka heeft helaas geen tips. Wij zijn, ondanks onze goede voornemens er een leuk dagje van te maken, nooit verder gekomen dan het ziekenhuisrestaurant en dat is geen aanrader ;)
    Wij moesten altijd zo vroeg van huis vertrekken, waren vervolgens blij dat we op tijd waren (of niet) en na afloop bekaf zodat we alleen maar aan de lange terugreis wilden beginnen. Om thuis een dutje te kunnen doen :)

Deel Deze Pagina