Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad/deel 3

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 4 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Pfew, ging daarstraks bijna van de vlakte...misselijk en duizelig. Of dat nou van de hormonen is ineens of van een griepje???

Vind ik altijd een beetje eng...:cool:

2. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Mooie knal test!!

3. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    petra en missymaaike helaas welkom.
    onderzoeken heb je gewoon recht op hier is het ook een vreselijke strijd geweest wij hebben ook al een kindje en er werd door onze gyn ook gezegt dat het onzin was om onderzoeken te laten doen want ik ben jong raak snel zwanger en heb al een dochter dus wat wil je nog meer.
    ik heb dus echt onderzoeken geeist en ik bleek dus wel degelijk wat te hebben ik heb namelijk het antifosfolipidensyndroom.

angelica balen dat er maar 4 over zijn gebleven ik snap dat je meer had verwacht maar ik hoop voor je dat deze 4 eitjes het prima blijven doen.

mykelti volgens mij zijn het je hormonen ik ben tijdens de zwangerschap van onze dochter ook vaak genoeg bijna onderuit gegaan.
    succes morgen bij de echo.

lobi moest jij morgen nou terug komen??

4. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland

Hoi Petra,

Welkom (helaas). Tja...hoe houd men het hier vol, heb ik me ook al vaak afgevraagd, aangezien ik ook lang niet zo veel voor mijn kiezen heb gehad als sommige dames hier.
    Wat ik weet van mij zelf is dat ik na beide mk's zo'n fase door heb gemaakt waar jij nu in lijkt te zitten. Niet eens kunnen denken aan snel weer proberen omdat je vertrouwen compleet weg is, en natuurlijk veel teleurstelling en verdriet. Bij mij is het beide keren zo geweest dat ik na een week of 2 al weer wist dat ik weer verder wilde proberen. Geef het tijd, het is nu nog zo rauw!
    Sterkte!

5. Ja om 9.40. Spannend dus!!

Meleka hoe is t nu?

6. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Hoi Missymaaike, ook voor jou (helaas) welkom.
    Na 2 miskramen kun je sowieso vragen om een chromosomen onderzoek. Tja en dat "domme pech" daar heb ik (en ik denk meer meiden hier) een behoorlijke allergie voor. Een echo om te checken of je schoon bent moeten ze je echt geven hoor!
    Sterkte!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Mimi: mooie test hoor!

@Angelica: kan me voorstellen dat het tegenvalt, maar 4 hele mooie eitjes is toch ook wel heel fijn! En wie weet is er nog maar 1 van nodig.... :)

@Petra en Maaike: helaas welkom. Herkenbaar, die angst om weer ervoor te gaan. Heeft bij mij na de eerste miskraam maar een paar dagen geduurd en deze keer duurt het wat langer, (maar hier dan ook verdenking op asherman, waardoor ik echt niet zwanger wil worden voordat dat verholpen is).
    Mijn gyn gaf aa, en dat staat ook in de folder herhaalde miskramen van het NVOG, dat bij meer dan 2 miskramen na onderzoek bij ongeveer 15-20% een oorzaak gevonden wordt. Dat lijkt me toch niet helemaal niks, want dat is dus 1 op de 5 of 6 vrouwen met meerdere miskramen! De kans is dan altijd nog groter dat er niets gevonden wordt, maar toch...

@Meleka: he meis, wat een narigheid allemaal! :( Ik duim voor je!

@Mykelti: mijn ijzer en mijn bloeddruk zakken altijd direct als ik zwanger ben, en dan kan ik dus ook zo ineens misselijk worden en het zwart voor m'n ogen krijgen... Ik zou dus eerder denken dat het hormonen zijn dan een griepje...

8. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    hier vinden ze het allemaal niet nodig .
    ze zei dat omtrend mijn leeftijd en het redelijk snel zwanger word 8 cyclussen en 5 cyclussen en ze zij dat heel veel mensen wat gevonden word bij die onderzoeken dat het niet nodig is.
    domme pech en volgende keer komt het wel goed, en tja de natuur vond dat het zo moest zijn
    tevens wou ze vorige keer nog een bloed onderzoek doen en nu opeens hoefd dat allemaal niet meer .
    ik merk dat ik vooral heel boos ben hoe ze met me om is gegaan en dat dat mijn verdriet overheerst.
    heb geen echo gehad krijg geen echo na die tijd ik vroeg zelfs aan haar hoelang mag die miskraam duren daar gaf ze zelfs geen antwoord op het mocht zo 3 weken duren voor ik zou stoppen met bloeden .

ik weet op dit moment gewoon niet zo goed wat ik moet doen in de plaats naar fertiliteiten gewoon naar de gyncologie gaan of hellemaal naar een andere ziekenhuis of me huisarts om raad vragen?

9. raspberry

Ik zou iig even informeren of er in jouw ziekenhuis of een ziekenhuis in de buurt, een gyn zit die wat anders te werk gaat en die wel onderzoeken wil laten doen. Je hebt er namelijk gewoon recht op, het staat gewoon in de richtlijn voor gyns, (zie de link van suus).
    En een controle-echo, jeetje: hoe moeilijk is dat nou? Wel om vragen hoor. Je kunt er wel van uit gaan dat alles goed is, maar het is wel fijn om dat ook even zeker te weten.
    Pff, die mentaliteit in de nederlandse gezondheidszorg.... :(

10. Flavour

Flavour Niet meer actief

Mooi zo, maar ik kan me voorstellen dat het teleurstellend is. Nu maar hopen dat dit echte toppertjes zijn. Wanneer hoor je meer?

Suus

11. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik ben gewoon heel erg boos en ben daar door heel erg dicht geklapt ... heb echt het gevoel dat ze niks voor mijn wilt doen.
    bij ons is fertiliteiten en gyncologie gescheiden maar weet niet of dat zin heeft.
    ga in iedergeval morgen me huisarts bellen om voor te legen hoe nu verder ... ik baal er van

12. raspberry

Fertiliteit hoor je niet echt thuis, lijkt me, als je wel makkelijk zwanger wordt... (want dat is toch doorgaans waar die zich hier in Nl mee bezig houden...)
    Maar kijk anders eens even op de website van je ziekenhuis, want tegenwoordig worden artsen daar vaak wel voorgesteld en dan kun je zelf eens kijken waar je thuis denkt te horen?

13. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    het verhaal is zo ...
    ik zit in een rolstoel heb dystrofie en dystonie omdat ik zoveel medicijnen heb gebruikt heeft mijn huisarts mijn doorgestuurd naar de gyncoloog maar me vriend moest zaad inleveren en toen kwam hij bij fertiliteiten terecht en die zeiden dat wij daar beter op onze plek waren
    .
    toen na eerste bezoek zwanger geraakt na paar weken mis gegaan 7 weken en 2 dagen( vruchtje was 6 weken en 2 dagen groot) en toen 2 maanden geen menstruatie en niks daarna na 5 maanden weer zwanger en nu na 5 weken en 6 dagen is het fout gegaan.

denk je dat ik beter bij een gyn pas ik weet het namelijk allemaal niet meer

14. Flavour

Flavour Niet meer actief

Als het zaad van je man goed is, en dat is het, en je wordt spontaan zwanger, dan zou ik denken dat je thuishoort bij een gynaecoloog ja, niet bij een fertiliteitsarts.

Een gyn heeft ook meer verstand van miskramen lijkt me. Loop je in het Flevo?

Suus

15. raspberry

Je bent spontaan zwanger geraakt ondanks slechte zaadkwaliteit van je vriend? Tja.... lastig waar je dan thuishoort, zeker vanwege ook je eigen beperkingen.
    Ik zou dan misschien binnen fertiliteit misschien eerst maar eens een andere gyn vragen.
    Overigens: pas na 2 mnd weer ongesteld na een miskraam, is heel normaal... Verschilt van vrouw tot vrouw wanneer je cyclus weer op gang komt.

Ik ga trouwens ff een filmpje kijken, dus reageer pas later weer :)

16. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ja mijn vriend had 17000000 miljoen zaadjes per milliliter en dat was volgens haar een 6- maar omdat hij meer ml aan maakde compenseerde dat weer de verminderde aantal. en gaf ze al met al een 8,5 als cijfer.

en ja ik loop in het flevo ... ken je daar gyn die goed zijn ?

17. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    HMMM, jammer.
    Hoe gaat dat nu in zijn werk dan? Plaatsen ze meer dan 1 bevruchting terug? En kunnen de anderen worden bewaard voor een volgende poging, of is dat alleen bij zaad en eicellen?

18. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Maar beetje voorzichtig doen dan. Griepje heerst overigens wel.

19. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Ontzettend naar dat je met al het verdriet zo weinig duidelijkheid krijgt en zo voor jezelf op moet komen, maar wel doen hoor!
    Echo eisen, en gewoon net zo lang vragen stellen tot je helderheid hebt. Veel sterkte!!

20. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik ga morgen de huisarts bellen hoop dat zei een oplossing weet zodat ik toch nog ergens naar toe kan waar wel geluisterd word

Deel Deze Pagina