Goed om te horen Suus, hopelijk vindt ze het nog veel te gezellig bij je binnen. En die zuster...grrrrrrrr Angelica, ik denk iets te zien. Spannend! Snelly, hopelijk heeft het effect! Hier is mijn ei weer eens zoek. Joh, ga afvallen, goed voor je cyclus...uhuh...die van mij is alleen maar van de rel. Maar goed, heb ook een paar dagen griep gehad 1,5 week geleden, dus dat zal wel meespelen.
Wij hadden de bijzonder geweldige co-assistent dr Nellensteijn. Zij gaat weg en omdat we meer vragen hadden (lees: te moeilijk waren) dan zij kon handelen, hebben we 28 juli een afspraak bij dr Van Rijn-van Weert. Kende haar niet, dus had gebeld om te vragen of zij een "echte" gyn is, want we zijn co-assistent moe... Vind ze daar niet onaardig, maar omdat ze het bij ons niet kunnen vinden, ligt het ineens aan mijn gewicht, terwijl ik toch prima zwanger was toen ik nog 23 kilo zwaarder was, alleen het kindje leefde niet. En met flink wat kilo's minder gewoon weer een mk dus....
ik ken dr van rijn ook niet. wat een onzin dat het aan je gewicht ligt. bij mij zeiden ze toen ik om onderzoek vroeg dat het tussen mijn oren zat en dat er toch niks uit het onderzoek kwam nou dus wel(dit heeft mijn eigen gyn niet gezegt maar een co-assistent) lees ik nou ook goed dat je nu 2 jaar zelf moet proberen zwanger te raken?? ik neem aan dat je het verhaal van lobi kent die moest ook maar blijven proberen die had dus mooi geen ei sprong. dus laat je niet aan de kant zetten met probeer het nog 2 jaar.
suus ik laat je morgen lekker met rust je hebt nu tijd nodig voor je eigen. maar ik zal morgen als ik in het amc ben extra aan je denken. en ik doe erna via zwangerschapspagina weer uitgebreid verslag. ik moet zeggen dat ik wel weer erg zenuwachtig ben ik ben zo bang dat het weer gaat tegen vallen
Ze hebben "alles" onderzocht, maar niets gevonden. Ook samenlevingstest gehad met FM, progesteron geprikt, HSG gehad en alles goed. Van Lobi weet ik ja, van het 30+ kippenhok We zijn flink pissed, want we zouden in juni beginnen met IUI, toen een halfjaar na de onderzoeken en nu weer later. Eerst werd me de keuze geboden tussen een HSG en een kijkoperatie. Vanwege pijn tijdens mijn cyclus wilde ik de kijkoperatie, maar dat bleek later toch niet te mogen van de gyns vanwege mijn bmi. Terwijl ik niet veel buikvet heb. Want ja, ik kon wel doodgaan tijdens de narcose...pardon Ze heeft later wel haar excuses aangeboden, want wij gingen lichtelijk flippen. De HSG deed zo onwijze veel pijn, ben geen pieperd, maar lag te janken op de tafel. Ze dachten ook dat het ballonnetje niet goed zat en paar keer opnieuw geprobeerd, maar zat wel goed. Was echter net of ze me van binnen uitscheurden...poeh Maar nu gaan ze dus zo ver dat ze zeggen dat de mk komen door mijn overgewicht. Yeah right! We hebben de mk van februari verzwegen omdat we bang waren dat ze ons weer weg zouden sturen, maar na 3 mk gaan ze chromosomenonderzoek doen, dus we gaan maar opbiechten. Bij mijn man in de familie komen vruchtbaarheidsproblemen voor, maar dat kon geen invloed hebben zeiden ze. Vind het te toevallig. hehehe, lekker lang verhaal geworden...
Bij jou trouwens ook fijn...tussen je oren...miskramen?! jajaja, als ze nou gewoon toegeven het niet te weten...
tja wij waren hier ook erg boos over ik vind het ook erg vreemd dat ze dit al zeggen voordat ze het onder zocht hebben. ik blijk namelijk wel wat te hebben en als we naar de dokter hadden geluisterd dan had ik nu nog niet eens geweten wat ik heb. hoe vind jij de zorg in het mca?? ik vind dat er niet echt naar je geluisterd word en dat ze maar snel wat roepen omdat ze het in mijn ogen gewoon niet weten. heb jij al je miskramen spontaan gekregen of met pillen of ben je gecurreteerd?? ik wou heel graag pillen maar ze wouden het mij niet geven ze zij dat ze dat in het ziekenhuis niet deden omdat er meer risico's aan zitten als curreteren. toen ik vervolgens op de ok lag vroeg de gyn waarom ik gecurreteerd werd ze zitten dus lekker op 1 lijn.
Hoi meiden, Vandaag hebben we de uitslag gekregen van het onderzoek op het vruchtje. Het was ergens fout gegaan in de aanleg, zei de gyn. Ik kreeg gelijk weer percentages om mijn oren geslingerd voor onze kans op een volgende goede zwangerschap... De gyn zei dat we net zo lang moeten gaan proberen tot we een goede zwangerschap hebben, maar dat wil ik uiteraard niet gaan afwachten. Hij zei dat de voorgaande zwangerschappen ook domweg pech lijken te zijn, omdat ik steeds vrij snel zwanger raak, tussen de 4 en 6 maanden. Ik zit eraan te denken om dan toch maar over te gaan op IVF-PGD, want zo kan het toch niet langer? Wat denken jullie?
Hai dames, Suus,fijn dat je kleine meisje nog lekker even blijft zitten,waar ze zit! Sterke dochter heb je! Meiden die bij het mca zitten.....dr.v kasteren geloofde me aantal vmk's niet...en dr v rijn zei ligt aan me overgewicht.....met andere woorden we kunnen niets voor je doen..... Was nu in het gemini,meteen andere onderzoeken gehad, en die utro en zie hier.....voelde ik me meer begrepen en serieus genomen....al dan de vmk's.....ze hadden daar weer behoorlijke fouten gemaakt betreft de vroege echo's ze zagen dachten ze niets te zien 2x....
Dreamz, het lag dus aan de aanleg...dus misschien had de kleine wel iets gemankeerd als het goed was blijven gaan? Moeilijk hoor....als er evengoed gezegt wordt doorblijven proberen.....wat is de ivf-pgd? Die keuze zullen jullie zelf moeten maken, wat kun je aan en wat niet? Knuf van mij meis!
herkenbaar gesprek... maar op dat moment denk je alleen aan.. hoeveel verdreit en mk's moet ik nog krijgen voordat ik de jackpot score dikke knuffs!
Ja echt frustrerend, ik wil gewoon een kind! Maar ik ben de naieve houding van de artsen hier wel gewend hoor, ze snappen je toch niet tot ze het zelf van dichtbij meemaken. Maar hoe nu verder, het is mij een raadsel...
Mamatje, ivf-pgd is een ivf/icsi behandeling die kortgezegd vooraf de embryo's screened op afwijkingen. Heb trouwens ook gelezen dat ze ivf-pgs toepassen bij meiden met meerdere miskramen. Nog even kijken hoe of wat dat is.
Dreamz, bedankt voor je uitleg! Dat zou misschien nog wel een goede optie zijn zeg! zou alles rustig met je man op een rijtje zetten, alle voors en tegens op alle gebieden dan...ook betreft emotioneel gezien.. Angelica, alweer getest? Ik zit trouwens nog steeds in de ziektewet, ben nu eindelijk rustiger...vanavond weer naar de vk geweest, alles was goed, alleen lag ze wel in een stuit....