Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad/deel 3

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 4 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Hmm, dat is eigenlijk nog vervelender, snap je verontrusting!

Wat ontzettend spannend zeg, er hangt zoveel van af voor je. En wat dan als de behandeling wordt beeindigd? Is een volgende poging dan geen optie?
    En je moet zeker blijven hopen, pas inzinken als blijkt dat het nodig is nietwaar?

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ze checken niet omdat ze m'n temp in de gaten houden. Maar hee, ik liep dus al minstens een maand met een vaginale én blaasinfectie zonder iets te merken. Dus zoals ik al zei: ze gaan het maar elke week kweken. Simpel.

Suus

3. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Terecht dat je dit wilt, en weinig moeite bovendien.

4. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    gelijk heb je als je temp ophoog gaat is het na mijn idee al te laat dat moeten ze voor blijven.
    misschien heel erg dom wat ik nu zeg maar kan je niet uit voorzorg cranberry pillen gaan slikken??
    ik slik ze ook nadat ik bij mijn eerste zwangerschap een blaas ontsteking heb gehad ik ben ermee gestopt toen ik gecurreteerd werd omdat ik even geen zin had in al die pillen troep en wat denk je een fikse blaasontsteking met koorts.
    ik weet natuurlijk wel dat cranberry pillen niet alle infectie's tegen houden maar iig is het wel goed tegen een blaas infectie.

5. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Absurd weer dit :x

6. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of een volgende poging verstandig zou zijn.

Ik ben 3 keer heel snel (ronde 1/ronde 1/ronde 2) zwanger geworden. De laatste keer dik een jaar geleden, maar toch. In januari had ik nog een eisprong volgens echo en test, dat is zeker. Zwanger worden is normaal gesproken geen probleem.

Met ivf, als je tenminste zover komt, is er al sprake van bevruchting. Dat is winst. Je weet niet hoe lang een natuurlijke zwangerschap op zich laat wachten. Ik ben inmiddels ook wel 40 natuurlijk.

Maar alle medicatie horend bij ivf kan er wel voor zorgen dat de adenomyose, waarvoor ik de afgelopen maanden behandeld ben, weer oplaait. Meer dan tijdens een normale cyclus. Maar ik daar niet meer mee kapot dan dat ik er baat bij heb????

Als de ivf niet lukt, dan hebben we er weer een dillema bij. Een waarover je eigenlijk niets zinnigs lijkt te kunnen zeggen op voorhand. Nadien zul je bij een goede zwangerschap weten dat je goed gegokt hebt. Bij geen zwangerschap zul je waarschijnlijk altijd met vragen blijven zitten.

Ik ga heel hard proberen hier een week lang niet over na te denken :D

7. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, weer een injectie gezet.
    Ik heb er nu helemaal een hekel aan, omdat ik bang ben dat het voor niets zal zijn. Ik heb nu ieder uur wel 2 opvliegers.

Klopt hoor, dat ik niet de moed moet laten zakken.
    Maar in deze fase van het traject heel weinig, hele kleine follikels hebbben is al niet best. Laat staan helemaal geen follikels.

8. Flavour

Flavour Niet meer actief

Mimi, het grootste probleem zou nu een baarmoederontsteking zijn omdat er geen vliezen meer zijn. Ik weet niet of cranberry dan helpt...

Meleka, wat een klotedilemma. Je bedoelt dat het wellicht slimmer is om spontaan zwanger te raken als deze poging wordt afgebroken? Moeilijk idd. Wat wijsheid is, weet je soms achteraf. Maar vaak ook niet... Sterkte, ik snap je angst heel goed.

Suus

9. Joehoe

Joehoe Bekend lid

17 mei 2008
    558
    0
    0
    Hey meiden,

Pfff ik ben eventjes weggeweest en wil jullie even een dikke knuffel brengen! Wat een heftige verhalen.

Hier alles rustig, even pauze en dat bevalt goed. Soms wel dipjes uiteraard en vind de tijd tot de afspraak met prof de sutter nu wel erg lang duren. Mn vriend vindt het frustrerend deze rondes "onbenut" te laten, maar ik durf niet meer zonder dat ik iets doe.

@Suus, wat een vreselijk verhaal. Na al die ellende ook dit nog. Wat ben je toch sterk! Ik ken je niet, maar bewonder je! Je bent een knokker en dat zal die kleine vast ook van mamma hebben! Ik hoop dat je het een beetje trekt daar in t ziekenhuis... kom je de tijd wel een beetje door?
    Heel veel sterkte in ieder geval en dikke knuffel!

Joehoe

10. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dat bedoel ik. Bij een tweede poging minder kans las ik als er geen follikes zijn ontstaan. De adenomyose komt heviger terug.
    We moeten dinsdag afwachten. Zucht.

11. Flavour

Flavour Niet meer actief

Het kan per maand heel erg wisselen volgens mij. Zwaar dit voor je hoor. Maar houd moed, de strijd is nog niet gestreden.

Xx Suus

12. Flavour

Flavour Niet meer actief

#112 Flavour, 7 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jun 2011
    Joehoe, afwachten is ook vreselijk. Wat gebruikte je tot nu toe nou ook alweer? Alleen progesteron of nog niets? En welke medicatie overweeg je?

De tijd gaat vanzelf voorbij, maar afleiding heb je hier niet eerlijk gezegd op een afdeling vol angstige moeders die in hetzelfde schuitje zitten. Gelukkig is er wel internet. Dat is m'n redding.

Het is vrij bizar om in je bed te liggen ergens in een kamertje op een afdeling die je niet kent en waar je niet op mag, in de wetenschap dat dat nog weken of maanden kan duren. Of uren.

Ik voel me eigenlijk helemaal niet sterk. Zo heb ik me ook nooit gevoeld. Misschien raar, maar ik ben alleen maar aan het overleven. Al jaren. Net als wij allemaal hier, in meer of mindere mate.

Een paar weken terug dacht ik er nog over na of ik nog een tweede zou willen. Hoe arrogant... Nu denk ik alleen maar, ik hoop dat we onze dochter mogen zien opgroeien en dat ze niet zwaar gehandicapt zal zijn.

En ik wil als dit 'goed' afloopt helemaal nooit of te nimmer, never ever weer zwanger zijn of er ook maar een letter over lezen. Ik kan niet wachten om dit flutboek dicht te doen. Ook dat zullen jullie herkennen. Je wilt het afsluiten, je wilt dóór, maar juist dat lukt niet. Groundhog day...

Suus

13. Suus, probeer met de dag te leven. Iedere dag is er een bij en worden de kansen voor je meisje beter. En nog niet denken aan een tweede... Tuurlijk spookt dat door je hoofd, maar eerst nu, eerst dit en wie weet voor de toekomst. Ik herken het namelijk allemaal heel goed. Toen ik zwanger in het ziekenhuis lag dacht ik ook als dit kindje het maar redt, als ze maar gezond ter wereld komt, dat is het enige dat telt. En zie me nu zitten...
    Hou vol hoor meis. Je voelt je misschien niet sterk, maar je bent het wel! Niet vergeten, menig andere mama had het wellicht allang opgegeven!!
    En inderdaad absurd en idioot dat ze niet een kweekje willem maken. Wat is de moeite??? Ik snap het niet:(:x:(

Meleka wat een dilemma inderdaad... Ik zou denk ik dinsdag sowieso afwachten en dan je gedachtes bespreken. Kijken wat zij ervan zeggen. Kan me zo goed voorstellen dat je nu zwaar teleurgesteld bent en gefrustreerd,.

Joehoe sterkte met wachten... Wat duurt het toch allemaal lang he...

Hier breekt de ongesteldheid niet door. Niks noppes nada meer. Pfffff wat kun je jezelf toch aandoen he:( Straks maar het Geertgen bellen om de afspraak af te zeggen. De kans dat het nu voor de vakantie nog gaat lukken wordt zo wel heel klein:(:(

14. Flavour

Flavour Niet meer actief

Lobi, ik leef van uur tot uur, maar ik wil echt nooit meer zwanger zijn als het niet hoeft. We leven al sinds het infarct van mijn zus vier jaar geleden met rampen, de een na de andere. Er moet rust komen. En je hebt gelijk, ik geef niet op. Nooit. Niks.

Overleg ff met Geertgen wat wijsheid is. Ik neem aan dat je een neg test hebt?

Suus

15. ...

16. Flavour

Flavour Niet meer actief

Lobi, ik zou het niet weten, dat is zoooo moeilijk. Maar begin met...VAKANTIE!!!!

Xx Suus

17. Ja...je hebt gelijk! Misschien is het ook beter zo een maandje nog overslaan en alleen maar van de vakantie te genieten en met frisse moed te starten straks weer...

18. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Knuffel suus

Gisteren de eerste deca spuit gezet en het viel mee.

Ik hoop dat jullie het kunnen zien maar dit was de test van zondag

19. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    misschien is deze beter

20. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, ik zie het. Waarom blijft het nou potverdrie niet gezellig zitten!

Xx Suus

Deel Deze Pagina