Ik begrijp het. Ik weet alleen niet alles ik heb begrepen dat ze je in een kunstmatige overgang hebben gebracht mag ik ook vragen waarvoor dat was als je het niet vervelend vindt.
Meleka, wat ongelooflijk ruk! Mijn gevoel zegt stoppen met die hormonenhandel en die stress van het op-en-neer rijden en het weer zelf gaan proberen, ondersteund met utro en aspi, maar niemand weet natuurlijk wat nu wijsheid is. Ik hoop dat je eruit komt, samen met DS. Wel fijn dat je man zo positief is. Snelly, wat een ellende. Klinkt niet echt lief hoe je man op jou reageert. Waarom is hij zo boos op jou? Of op de wereld? Heel veel sterkte. Ik heb nergens tijd voor, daarom weinig online. Twee tot drie keer per dag op en neer, we zijn gesloopt, en het blijft gewoon zo spannend nog de komende weken. Brrrrr, ik vind het moeilijk hoor om vertrouwen te hebben. Liefs, Suus
Dat was de behandeling van de adenomyose (endometriose in de baarmoeder) die mogelijk mijn miskramen heeft veroorzaakt. Door de kunstmatige overgang zou de adenomyose moeten gaan krimpen. Helaas keert de adenomyose weer terug, daarom kreeg ik slecht enkele maanden om zwanger te raken. Vandaar dat de tijd dringt.
Hey dames, ik wil jullie allemaal even een dikke knuffel geven, want dat is wel nodig denk ik. Bah, wat een nare dingen allemaal. Soms is het zo moeilijk om je vast te grijpen aan dat kleine strohalmpje... Suus, jij en Suusman in ieder geval gefeliciteerd met jullie mooie dochter! Ondanks het heen en weer gesjees en de spannende tijden, hoop ik dat jullie volop van haar kunnen genieten binnenkort en in de toekomst!
Lieve Suus, wat fijn om weer wat van je te horen!! Ik kan me voorstellen dat je helemaal gesloopt bent. Van het heen en weer reizen, maar ook van de spanningen en angsten, dat put je helemaal uit. Maar hoe gaat het nu met je mooie meisje? Ik hoop zo dat het heel goed gaat en dat de prognoses heel goed zijn! Zou het fijn vinden als je ons op de hoogte wilt houden! Ik denk veel aan je!! Heel veel liefs van mij!!
Wat een ellende! Niet alleen dat je ongi geworden bent maar m.n. dat je vent daar op zat te hopen. Vind het echt heel naar voor je!!
Ik kende je verhaal natuurlijk ook nog niet helemaal, maar dit klinkt wel heftig!! Snap nu dat je steeds zegt dat de tijd dringt. Hoop dat je volgende week antwoorden krijgt op al je vragen van dr. Sutter en zij nog opties weet om jullie te helpen.
@suus: kan me voorstellen dat het nog erg spannend is, en moeilijk om er op te vertrouwen dat alles goed komt. Anderzijds heeft je meisje al laten zien hoe sterk ze is, hopelijk blijft ze het komende weken zo goed doen, en heb je haar over een aantal weken lekker thuis.
suus erg he dat heen er weer reizen logies dat je niet zo veel tijd heb om hier te zijn dat komt straks wel weer. kunnen ze eigenlijk al wat zeggen over de longetjes van de kleine meid?? en groeit ze goed?? meleka misschien een stomme vraag hoor maar als je voorheen zo snel zwanger raakte waarom moet je dan nu iui doen?? komt dat door de behandeling die je hebt ondergaan??
Ja ook. Na die 3 maanden medicatie voor een kunstmatige overgang ligt de cyclus helemaal plat. Het kan tot 12 weken duren voordat je weer menstrueert. Dat duurt dus erg lang. Daarnaast gaf men aan dat (in eerste instantie) ivf en (nu) iui de meeste kans op zwangerschap geeft. Alle kansen zoveel mogelijk benutten was het motto.
Suus, ik kan me voorstellen dat jullie op je reserves lopen. Ik hoop dat je meisje zich (voor)spoedig zal ontwikkelen en dat jullie daarna lekker met z'n drietjes er even tussenuit kunnen om flink bij te tanken en zorgeloos te genieten. Wat ons betreft, geen idee wat nu verstandig is. Ik voel ook heel veel voor de natuurlijke weg. Maar het is de vraag of dat nog een mogelijkheid is. Als het met stimulatie al niet lukt....
Hee Meleka, wat ontzettend bagger zeg! Wat zal je moedeloos en wanhopig zijn. Ik denk overigens ook dat de natuurlijke weg de meeste mogelijkheden voor je zal bieden, gewoon een gevoelentje..
Dat gevoeletje is mijn man en mij ook niet vreemd Marja We gaan het overleggen met DS. Ik zit natuurlijk ook met die adenomyose (of zou mijn lage eivoorraad ook een slechte kwaliteit hebben en heeft dat geleid tot miskramen ). Ik zou graag weten in welke mate die terug is. Maar volgens mij is een duidelijk antwoord daarop zowat onmogelijk. Ik wil trouwens toch ook eens klagen over Gent hoor. Wat een absurd slechte telefonische bereikbaarheid! :x Daar loop ik al vanaf het begin dat we er komen tegenaan. Gister bleef ik maar die ellendige en inmiddels helaas o zo vertrouwde ingesprektoon krijgen. Tot na half vijf, toen hadden ze wel de moeite genomen om een bandje in te schakelen met de boodschap tussen 9 uur en half 5 bereikbaar. Ja ammehoeloe, nu krijg ik nog steeds datzelfde bandje. Mijn man is er inmiddels van overtuigd dat ze overdag de hoorn naast de telefoon leggen. Daar lijkt het inderdaad wel heel erg op.
Is de ziekenhuistest voor de bacterie eigenlijk al binnen en heb je al de test gedaan?? Meleka, daar zou ik ook gefrustreerd van worden. :x Ik ben heel benieuwd naar wat dS jullie zal vertellen en wat haar mening is over dit alles... Snelly, heb je nog met je man gepraat?
Hoi meiden, Hier een beetje bezorgd, even jullie mening nodig. Ik ben vanmorgen naar de fysio geweest (voor behandeling whiplash), hij weet dat ik pril zwanger ben en zegt niets te doen wat niet kan. Maar nu is er 1 ding wat hij doet waar bij hij mijn romp van de ene naar de andere kant draait, wat ik steeds voel in mijn onderbuik. Tot dusver steeds niets aan de hand, maar vanmorgen voelde ik het weer, en nu heb ik wat lichtbruine/beige afscheiding. Omdat mijn mk's ook steeds beginnen bij lichtbruin zit het me niet lekker! Wat denken jullie?
Ik denk dat het geen miskraam kan veroorzaken. Maar het kan het wel activeren denk ik. Bij mijn eerste miskraam had ik vlak van tevoren een uur gelopen en dat was de trigger zeg maar. De zwangerschappen daarna durfde ik dan ook niet meer te lopen, terwijl dat juist heel gezond is. Ik zou denk ik bellen of je langs mag komen voor een echo. De onzekerheid duurt nu al zo lang. De vorige echo is toch alweer een tijdje geleden en misschien kunnen ze nu beter beoordelen of het goed zit of niet.
De vorige echo was vorige week vrijdag, zouden ze nu (nog geen week later) al meer kunnen zien? Mijn ervaring met vorige keren is dat ze toch weinig tot geen uitspraken doen over of het goed zit. Ze zeggen ook steeds, "zelfs als straks het hartje klopt dat wil dat nog niet zeggen dat het goed zit..." Wil natuurlijk wel graag een echo, maar denk dat de secretaresse me al afkapt met dat soort uitspraken. Denk je niet?
Tja dat klopt. Bij mij is het na 20 weken nog fout gegaan, dus garanties krijg je nooit. Hoever zou je nu kunnen zijn? Het zal inderdaad krap zijn, maar je kan het minstens proberen, toch? En mss moet je het niet eens zeggen tegen de secretaresse, maar gewoon een afspraak maken! Loop je in het ziekenhuis? (sorry ben ik even vergeten..)