Nee als het antwoord negatief is dan stoppen we met zwanger worden. IIG voor dat ik mijn sprong heb gehad wil ik duidelijkheid hebben over hoe of wat en hoe hij er over denkt. Hij zegt zelf tegen iedereen bij ons wil het niet lukken weer 2 mk gehad (wij zijn er heel open over). En 3 x is scheepsrecht net als bij Brent(zoontje) zegt hij zelf tegen ze. MANNEN AAAAAHHHHHH
Pffff jouw man is echt een GROOT raadsel!!!! Maar goed dat je voor jezelf een deadline hebt gesteld over wanneer je duidelijkheid wilt en voor die tijd geen verdere (zwangerschaps)stappen zult zetten. Ik hoop zo voor jullie dat jullie een goed en opbouwend gesprek mogen hebben met natuurlijk een positieve uitkomst!!
zo meiden wij zijn weer terug van hel. HEt was vreselijk bij mijn schoonmoeder. Mijn man en zijn moeder hebben 2 dg ruzie gehad. Ze verwacht dat als e langskomen dat we helpen. Haar man (stiefvader, zijn eigen vader is overleden) heeft 3 dochters die komen nooit om te helpen. Ze verwacht van ons dat we met kerst komen om te helpen en als ze belt moeten we komen. Wij waren in onze hotel kamer een film aan het kijken en het was druk in het restaurant. We moeten uit ons zelf naar beneden komen om te helpen. NEEEE ze wil het niet vragen. Zijn stiefzusje die helpt nu ( is werkloos en haar vriend ook en ze hebben de 2de wereld oorlog overleefd en ze hebben zijn ontzettend slim:x:x) die zei tegen ons "WAAROM ZIJN JULLIE NIET KOMEN HELPEN"grrrrrrrrrrrrrrrrr Gisteren zijn we wezen winkelen in Maastricht en uiteten geweest het was heerlijk. OOK WEER BOOS Mijn man wilde gelijk in de ochtend naar huis dus we waren om 2 uur alweer thuis Snelly, ik hoop dat de vakantie je goed doet. Meleka ik snap het ook allemaal niet meer. We zijn zovaak zwanger geraakt en NUUUUUUU?????? Y30 oh spannend ik hoop dat je snel wat weet Lobi hoe voel je je? Mijn man was weer ouderwets Dus we hebben genoeg munitie ingezet tijdens de vruchtbare dagen. Ik hoop zo dat we ook zo zwanger kunnen raken ben ik iemand vergeten SORRY
@angelica: schoonouders...je krijgt ze er gratis bij, maar soms zou je willen dat je ze terug kon geven! Hier ook niet zo'n geweldige band met de mijne, m.n. met schoonmoeder. Ook zo'n type die wel wenst te ontvangen maar weinig geeft (niet materieel bedoeld). @Snelly: Ben het wel met lobi eens, eerst een goed gesprek lijkt me heel belangrijk!! @hier: Vanmiddag terug gebeld door de secretaresse van de gyn afdeling, net toen ik in gesprek zat met mijn teamleider (die wel op de hoogte is, en zelf ook veel mk's heeft meegemaakt bij zijn vrouw, dus het gelukkig wel goed begrijpt). Kreeg het standaard antwoord dat het beleid is om af te wachten en ze er toch niets aan kunnen doen als het mis gaat. Een echo had geen zin want ze konden toch niet zeggen of het goed bleef gaan. Een vruchtje wat nu nog zichtbaar is kan twee uur later weg zijn, bla bla bla. Ik werd erg emotioneel, deel uit verdriet dat het nu misschien weer mis gaat, maar ook deels uit boosheid en teleurstelling dat ik nu bij de GYN loop i.p.v. VK en de zelfde waardeloze reacties krijg. Ze gaf ook nog aan dat het ook niet uitmaakte als ik helder rood ging bloeden want ook daar was toch niets tegen te doen. Gewoon afwachten en het lichaam de tijd gunnen :x:x. En daarna (toen ik moest huilen) dat ze het ook niet leuk vond om het te moeten zeggen en ze zich voorstelde dat ik er niet blij van werd etc etc. Werkelijk waar... en dan dat verhaal van de besmettelijke bacterie bij Moesch, en de vermiste papieren bij Mimi...Wat een gek*t bij de ziekenhuizen:x:x Goed ben mijn ei ook weer ff kwijt!
Y30, succes en sterkte. Ik hoop dat alles goed is met de kleine en dat hij/zij lekker blijft plakken!
Snelly sterkte met je beslissingen. heel lastig allemaal en zeker mannen zijn lastig. ze zeggen niet voor niets mannen komen van mars en vrouwen van venus haha! Y30 dat is shit nog geen duidelijkheid. Hopenlijk krijg je die toch snel. Belachelijk van dat ziekenhuis. Vanochtend zijn wij in Gent geweest en heb ik mn hsg gehad. Beide eileiders zijn verstopt dus IUI poging wordt nu gestaakt. En ik moet volgende week bellen dat zij mij ergens tussenproppen voor een afspraak in augustus met een arts zodat er ivf voorgeschreven kan worden. ik ben heel heel erg moe van vandaag en het onderzoek was als een hel. vreselijk ik vond het zo oneerlijk. 9 jaar bezig en nu pas ontdekt wat er is... wel 6 keer zwanger geweest maar 1 keer gezien dat er een vruchtje in mijn baarmoeder was. waarschijnlijk de rest dus buitenbaarmoederlijk...
jeetje dat is schrikken!! kunnen ze je ei leiders niet meer open maken?? hopenlijk is dit de oplossing voor jullie probleem vind het alleen heel erg dat hier 9 jaar over gedaan word voordat ze het gaan nakijken.
Liselotje jee... Weet niet zo goed wat ik kan zeggen. Dat ze dit nooit eerder hebben gezien. Hebben ze dit wel onderzocht? Ik vind het heel erg voor je/jullie, maar geeft dit dan niet ook perspectieven? Ik bedoel, ondanks je verstopte eileiders toch zo vaak zwanger, dan heb je met ivf toch hele goede kansen of zie ik dat verkeerd? En wat ik me afvraag, kunnen ze de verstopping niet op een of andere manier doorspoelen/weghalen ofzo? Meleka dat klinkt niet als een fijn weekend. Rot voor jullie. Even rusten en bijkomen is er op die manier ook niet bij:x Maar gelukkig hebben jullie het samen wel heel gezellig kunnen maken!! Y30 hoe is het bij je? Is het bloed niet doorgezet? Ik hoop dat alles rustig is bij je. Moesch pakketje binnen ondertussen? Snelly, hoe is het bij jou? Meleka hoe gaat het nu met jou meis?
@lieselotje: wat een ellende! Lijkt me inderdaad een hele nare wetenschap dat je inmiddels 9 jaar verder bent, en dit nu pas gevonden wordt. Hoop dat ze er wat aan kunnen doen!! Hier: vandaag is het vrij rustig, dus dat is positief lijkt me (durf alleen haast niet hoopvol te zijn).
Zover ik kan nagaan is opereren een optie maar de kans is klein dat het dan lukt. Ze gaan liever direct voor ivf dan heb je meer kans! Het is dan eigenlijk minder belastend allemaal... pfff. Ik baal ook dat ze dit nooit hebben onderzocht. Ik heb een paar keer een afspraak gepland maar dan was ik zwanger dus ging de arts er van uit dat het doorgankelijk was. Blijkbaar dus niet! We hebben ook maar 1 keer echt een embryo in mijn baarmoeder gezien dus het kan best zijn dat die anderen buitenbaarmoederlijk waren. Soms lost zich dat namelijk vanzelf op. Het lukt gewoon niet meer normaal dus ik heb geen keuze dan deze keuze...
O Liselotje, wat erg dat dat nu pas wordt ontdekt. Ik zou ook voor de praktische oplossing gaan: ivf. Geen tijd te verliezen nu je dit weet. Hele dikke knuffel. Voor julie allemaal trouwens. Suus
Liselotje, ik schrik hier ook van! Was er nooit enige aanleiding om eens verder te kijken dan hun neus lang was?! Ga je je behandelend arts in NL dat ook nog onder de neus schuiven? Ben je zelf niet mee geholpen, maar de dames die na jullie komen wellicht wel... Grrrrr, zou je ze niet?! :x
Liselotje, Jemig.. wat een uitkomst van de hsg zeg.. Vreselijk balen dat de diagnose zo laat komt (ondanks dat je 'steeds' zwanger was als ze verder wilden kijken) maar misschien is de speld in de hooiberg nu wel gevonden.. Ondanks dat ivf wederom een heftig traject zal gaan worden is het wel fijn dat ze meteen daarmee willen starten en doorpakken. Net wat Suus zegt; geen tijd te verliezen.. Sterkte! Y30, hoe gaat het met jou vandaag meis? Alles weer rustig? Sterkte..
@lieslotje: Je hebt gelijk, je hebt eigenlijk maar 1 echte optie, en dus is er niet echt sprake van keuze. Nu maar hopen dat je met IVF heel snel zwanger zult zijn! Ik hoop dat het jullie samen lukt om de knop om te zetten en hier helemaal voor te gaan, lijkt mij namelijk best een hele opgave. Heel veel sterkte!! @leonieke: tot dusver geen gekleurde afscheiding meer gehad (gister ochtend voor het laatst). Hoop zo dat beebje het goed maakt, wat mij betreft mag het snel donderdag worden!
@Y30: blij dat er geen gekleurde afscheiding meer is. Ik heb het bij alle drie de miskramen ook gehad en je maakt je zo'n zorgen...Overigens gaat het net zo vaak wel goed, dus probeer het positief in te blijven zien!
dank jullie wel voor jullie lieve reacties. ik heb 1 keer een embryootje gezien in 2004 en daarvan ben ik na 14 weken gecurreteerd omdat het maar niet weg ging. bij alle andere keren was er geen embryo te zien. mijn theorie is dat ik in deze gevallen buitenbaarmoederlijk zwanger was en ik dus wel een embryo kan vasthouden (mede door 2004 die maar niet los liet) en dat bevruchten ook niet het probleem is. Dus ik verwacht dat ik hooguit 2 pogingen nodig heb om een kindje te krijgen. ik verwacht dat het zeker wel goed gaat komen. ik ben eigenlijk wel opgelucht en geloof dat het nu zeker gaat lukken. mijn nederlandse arts gaat zeker een mail van mij tegemoet zien. dus miskramen kunnen dus ook buitenbaarmoederlijk zijn en dat moet zeker in de gaten worden gehouden. Suus ik zei toch dat ik 9 jaar geleden flinke blaasontstekingen heb gehad en dat in combinatie met al die bbm zwangerschappen zorgt er uiteindelijk voor dat de hele boel is afgesloten dus mensen laat altijd een hsg doen. sta er op. ik ben weer veel te volgend geweest merk ik nu achter. anders had ik misschien in 2007 al een kind gehad en was er veel verdriet bespaart geweest.