Ik word inderdaad vrolijk van dat "domme" schilderij Ik geniet ervan telkens als mijn oog erop valt. Ik had ook zo'n last van opvliegers toen ik stimulatiemedicatie gebruikte. Ik keek er echt naar uit dat ik weer "gewoon mezelf zou zijn". Zo voelde dat. Is het Rijnstate jouw streekziekenhuis? Dan wonen we niet heel ver bij elkaar vandaan. Ik duim voor je follikelmeting maandag en voor wat daarna komt!
@Meleka Thanks! Ja rijnstate is mijn streekziekenhuis... ik woon in Arnhem... Ik heb veel last van de clomid, voelt idd alsof ik mezelf niet ben, ziek ben ofzo... ik hoop dat het niet al te lang duurt voor in weer zwanger ben. Valt me best zwaar... @Dreamz... klus ze! Wij mogen deze week waarschijnlijk ook weer aan de klus... misschien een beetje een rare vraag, maar hoe vaak doen jullie het rond de eisprong? Elke dag of om de dag? Veel gyn zeggen dat om de dag beter is, maar ik ben al een paar keer zwanger geworden toen we het elke dag hebben gedaan... DS heeft er niets over de frequentie van "betrekkingen hebben" (moet zo lachen om die uitdrukking, whahaha: schat zullen we vanavond betrekkingen hebben??") gezegd... X voor iedereen
Thanx girls! Mijn klusschema is als volgt: CD 6 CD 9 CD 12 CD 15 posi ovutest CD 16 CD 17 CD 18 CD 20
@joehoe: Ik klus deze maand als volgt: dag 16 dag 17 posi ovu test klus niet dag 18 dag 19 Heb wel eens langer doorgeklust en dan dagelijks maar heb begrepen dat dit niet bevordelijk is voor het zaad. De 1e keer dat ik zwanger werd hebben we ook ongeveer zo geklust (al waren we er toen nog niet op die manier mee bezig) dus hopen dat het nu weer lukt.
Weet jij zo welke waardes ze daar hanteren dan? M'n TSH was wel goed, maar FT4 dus net aan binnen de nederlandse marges. Zou goed nieuws zijn, als ze het daar wel willen behandelen. Niet dat ik nou zo op medicatie zit te wachten, maar aangezien ik nu, 3,5 maand na de laatste miskraam, nog steeds voortdurend hondsmoe ben en me gruwelijk slecht kan concentreren op dingen, last heb van tintelende en ijskoude handen en voeten, gewichtsschommelingen, weinig eetlust (Thirza eet ongeveer net zoveel als ik momenteel en zij eet al niet al te best: qua gewicht op de -1 lijn van de groeicurve). Dus durf met m'n huidige klachten ook gewoon niet zwanger te worden, omdat ik denk dat het dan zeker weten gewoon weer mis zal gaan, ondanks het feit dat de verklevingen wel verholpen zijn.
@Meleka: sterkte! Hopelijk blijft het rustig verlopen. Wat goed dat jullie dat schilderij gekocht hebben! Klinkt erg mooi, moet ik zeggen
ik weet dat hun waardes 1 punt lager liggen als in nederland ik weet niet precies wat de waardes zijn maar stel dat ze in nl zeggen onder de 4 is het goed dan zeggen ze in belgie onder de 3 is goed. wel weet ik dat je van 1 keer prikken niet uit kan gaan. dat ik naar belgie ging was mijn schildklier 1 keer geprikt in nl volgens nl waarde net binnen de grens volgens belgie net er buiten ik heb toen meteen medicijnen gekregen omdat ze niks wouden riskeren vanwegen mijn zwangerschap ze hebben toen wel nog een keer geprikt en werd de dag erna al opgebeld dat mijn waarde bij hun vele male lager was dus ik hoefde de medicijnen niet meer in te nemen. maar als jij er zoveel last van heb zullen ze er vast wel wat aan gaan doen want hun vinden dat je schildklier gewoon goed moet zijn tijdens je zwangerschap vandaar dat ze de waarde iets hebben aangepast hebben ze mij verteld
rozemarijke ik drukte al op versturen voordat ik klaar was haha. wat vervelend dat het eten zo slecht, denk je wel een beetje om jezelf?? hoe oud is jou dochter als ik vragen mag?? die van ons is van augustus 2009 maar die zit nog steeds tussen de -2 en de -2.5 lijn ik heb maar besloten om me er niet al te druk meer om te maken ze maakt het met haar mond meer dan goed. maar mijn man en ik zeggen wel eens tegen elkaar als ons volgende kindje wel goed groeit haal hij/zij haar straks nog in.
@mimi: ja, ik doe momenteel gewoon veel minder dan ik anders altijd deed. Werk maar 2 van mijn 3 dagen, terwijl ik eerder -op een periode van 3 maanden na waarin Thirza echt baggergruwelijk slecht sliep (dan sliep ik in 5-6 etappes 's nachts eens 2 uur bij elkaar)- steeds gewoon mijn 3 werkdagen incl. overuren (gemiddeld een halve dag per week), kon werken. En toen dus baggerslechte nachten had. Thirza werd tot ze 23 maanden was gemiddeld 5 keer per nacht wakker. En desondanks kon ik dus zo'n 28 uur in de week werken en dat verder prima volhouden, naast gezin en vrijwilligerswerk in de kerk. Nu werk ik dus maar 2 dagen en heb ik al mijn vrijwilligerstaken neergelegd. Dus ja, ik denk wel aan mezelf.... Alhoewel de arts-ondersteuner van de endocrinoloog bovenstaand verhaal dus alweer aan wilde grijpen om aan te tonen dat mijn klachten psychisch/psycho-somatisch zijn. Ja, m'n neus... Maar goed, sinds de eerste miskraam dus deze klachten en die zijn erger geworden sinds de tweede miskraam en verbeteren nauwelijks, terwijl ik in verhouding veel beter en meer slaap dan ik de eerste 2 jaar van Thirza's leventje heb gedaan... Ik denk nog steeds dat onze eerste miskraam een geval van pech is geweest, (leeg vruchtzakje) en dat daarna mijn lijf beschadigd is (de verklevingen) en over de zeik is geraakt hormonaal, en dat een van die beiden of allebei, de oorzaak is van de tweede miskraam. Dus zou fijn zijn als ze in Gent uit willen gaan van mijn klachten en niet dircet van m'n waarden. Heb trouwens inmiddels ook Trees hier op het forum gevraagd en krijg van haar, naast een endocrinoloog in Groningen, ook nog de naam van een arts in Den Haag, die beiden dus ook minder vasthouden aan de marges en meer naar klachten kijken... Dus daar kan ik eventueel ook nog gebruik van maken, als dat nodig zou zijn. Thirza is trouwens een paar weken geleden 3 geworden. Hele dame alweer Ik maak me niet druk om haar gewicht trouwens hoor: mijn man en ik zijn beiden ook slank, (nouja, ik was slank, vind mezelf momenteel niet zo aantrekkelijk meer, met die kilootjes die eraan zijn komen hangen ). Dus ze heeft gewoon onze bouw geerfd en wij waren beiden als kind ook tenger. Ze oogt niet mager en tijdens groeispurts eet ze ons regelmatig helemaal de oren van het hoofd, dus ze geeft zelf prima aan wat ze nodig heeft Daar vertrouwen we gewoon maar op En ook hier maakt ze het met d'r bekkie helemaal goed hoor Ze is echt met behoorlijke regelmaat zo'n enorme wijsneus, erg grappig Maar heb een neefje die 6 dagen ouder is dan Thirza en die weegt dus 3-4 kilo meer. Als mijn ouders Thirza optillen, hebben ze altijd een beetje dat doos-chips-effect: ze rekenen op zwaarder en dan vertillen ze zich bijna aan d'r omdat ze zoveel lichter is dan waar ze op rekenen...
Hier is mijn poging niet doorgegaan. Mijn bloedwaardes waren te hoog en ik zou overstimulatie krijgen als ik nu pregnyl zou spuiten. Het kon wel op een gegeven moment doorgaan maar mijn man en ik gaan vrijdag naar Rome ( al 4 jaar niet op reis geweest) dus we zouden dan niet uitkomen. Ik vind het niet erg... Mijn man en ik hebben ook tijd samen nodig en ik heb nu ook last van mijn astma dus het is goed zo
Jammer Angelica, maar wel fijn dat je er voor deze keer even rust bij hebt. Tijd samen is, zeker als je dit soort trajecten door moet maken, erg belangrijk! Alvast een goeie tijd in Rome gewenst!
@Angelica: jammer, maar goed als je er een rsutig gevoel bij hebt... lekker van Rome genieten! Even alles vergeten... Veel plezier! Hier vandaag goede follikel echo gehad: 1 follikel van 23 mm aan de rechterkant (gunstiger, want daar zit mn eileider nog). Bm slijmvlies 8 mm, Oestradiol 3071, LH 8 en progesteron 2.2 Kortom: zometeen pregnyl spuiten en dan klussen (hoewel we daar vanochtend al mee begonnen waren ) Wat betreft de frequentie van het klussen: we doen maar gewoon even wat goed voelt en denken er niet teveel over na... Meleka hoe staat het met de bloeding? Verloopt het een beetje rustig? Trek je het verder een beetje? X
angelica balen dat je poging niet door gaat maar heerlijk dat jullie naar rome gaan geniet er maar lekker van dat heben jullie wel verviend. joehoe klinkt goed spannend hoor. rozemarijke o er is dus nog hoop onze dochter is dus ruim 2 en komt gemiddeld ook nog 3 keer per nacht soms inderdaad wel 5 keer wij hopen dat dit snel minder word. pittig hoor wat je in het begin allemaal deed petje af maar het is te begrijpen dat je dat niet allemaal volhoud. hopenlijk kan die arts waar je het over hebt je verder helpen. hier vandaag weer een kleine bloeding gehad weet niet hoe het kan maar ik heb het alleen maar op de dagen dat ik werk een beetje vreemd dus maar ik heb helemaal geen zwaar werk dus hoe het kan dat weet ik niet. dus net maar even het hartje gezocht duurde even maar we hebben het gevonden we hebben een erg druk kind hij of zij blijft namelijk niet stil liggen zodat je even rustig naar het hartje kan luisteren. ik word wel erg nerveus van die bloedingen ik heb de eerste 11 weken geen druppel bloed verloren en nu is de placenta in werking en nou heb ik er 2 in de week ik ben dus als de dood dat het van de placenta afkomt weet niet waarom maar ik ga het vrijdag zeker vragen als ik weer op controle mag. 5 januari hebben we geslachts bepaling ik hoop dat het mij helpt om er een beetje meer van te gaan genieten want dat lukt op dit moment helemaal niet helaas
Enerzijds jammer dat de poging niet door kon gaan, anderzijds kunnen jullie nu vol op genieten van rome en even lekker aan elkaar toe komen. Ik wens je alvast heel veel plezier!!
Hé meid, kan me helemaal voorstellen dat het moeilijk genieten is met die bloedingen. Ik hoop dat vrijdag blijkt dat alles gewoon goed is!!