Chromosomen onderzoek hebben wij al gehad na de tweede mk. Toen al een aantal onderzoeken "afgedwongen". Ik heb een lieve gyn dus hoefde niet lang te zeuren. Bij zaad onderzoek kijken ze inderdaad naar de dingen die jij noemt. Het gaat mij m.n. om (vorm)afwijkingen, ik krijg van mensen te horen dat zij wel eens begrepen hebben dat je daar wel zwanger van kan worden maar dat het vruchtje dan dus niet goed kan ontwikkelen. Mijn mannetje rookt al sinds zijn 14e en heeft ook een andere minder gezonde gewoonte vandaar dat ik het wel even nagekeken wil hebben.
Y30, Wat goed dat je de chromosomen meteen hebt aangepakt. Hebben jullie toen wel in een pauze stand de uitslag afgewacht? Maar jeetje, vind je het niet moeilijk dat je vriend rookt en andere gewoontes heeft die evt nadelige effecten kunnen hebben..
Onewish wat heb jij een super mooie avatar!!! Ik heb laatst een suncatcher gekocht voor de jaardag van mijn oudste dochtertje met eenzelfde afbeelding. Heel mooi! Y30 eerlijk gezegd vraag ik me tzelfde af als Leo...
De nasleep van de 2e mk heeft zo lang geduurd dat wij inderdaad de uitslag al hadden voor we weer "bezig gingen". Duurde hier overigens 8 weken, geen 3 maanden. Tja, en m.b.t. jullie vraag, wat moet ik daar nou van zeggen...tuurlijk zou ik liever zien dat hij niet rookte, en niet alleen vanwege onze kinderwens. Hij heeft al meerdere stop pogingen ondernomen, maar blijvend stoppen lukt niet en je gaat je kinderwens ook niet in de pauze stand zetten tot het hem eindelijk een keer lukt. Het is natuurlijk ook nog eens zo dat roken de vruchtbaarheid van de man beïnvloed, maar ik heb nog nooit over een verband gehoord met herhaalde miskramen. Wie weet als zijn zaad slecht zou blijken te zijn, dat dit hem het steuntje in de rug geeft om te stoppen.
Begrijp je heel goed. Lijkt me ontzettend lastig temeer omdat je niet weet hoe lang het duurt en hoe lang jij dan iemand iets moet gaan ontzeggen. Heb eigenlijk ook nog nooit gehoord dat mk door rokende mannen kunnen komen.. maar snap wel dat je mn die vormafwijking wilt laten uitsluiten. Het enige wat ik echt rot voor je vind is dat hij dus niet wil stoppen met roken etc, maar ook niet verder wil kijken door bijv naar Gent te gaan.. het is net alsof hij nu de grens bepaald en niet jullie samen. En dat herken ik wel hoor. Mijn man wilde niet in de onderzoeken na Pim's* dood en geboorte.. wij hebben dus ook geen chromosomen onderzoek laten doen.. en hij wilde ook geen zaadonderzoek. Maar inmiddels ben ik op een punt dat ik besef dat ik ook weleens iets niet wil.. en vind ik dat hij ook voor mij dingen kan doen en daarbij zichzelf even op plaats twee zet..
Ja, het is ook erg lastig. Te meer omdat hij het precies andersom ervaart. Hij vindt dat ik de grens bepaal door te zeggen dat ik niet verder wil proberen voordat er meer onderzocht is. Hij verzet zich tegen mijn grens door nu al te roepen dat hij niet naar Gent wil, omdat hij bang is dat als de onderzoeken in nl niets uitwijzen en ze de rest niet willen onderzoeken ik meteen door zal willen gaan naar Gent en hij dan weinig meer in te brengen zal hebben. Qua communicatie ben ik wel de sterkere van ons twee en manlief heeft zich helaas een beetje aangeleerd om hevig in verzet te gaan omdat hij het in echte inhoudelijke discussies niet van mij wint. Vaak draait hij later wel bij, maar hij is altijd bang dat als hij mij meteen de welbekende vinger geeft, ik de hele hand neem. Hoe bedoel je genoeg hypotheses over man lief Merk dat ik wel de behoeft voel om ook te zeggen dat hij wel heel lief voor me is, qua aandacht en dingen over nemen. Hij heeft donderdag "troost bloemen" voor me gehaald. En toevallig kraste hij 50,-euro met een kraslotje, en zij hij meteen dat we daar dan binnenkort mee uit eten zouden gaan, om dingen te eten en drinken die ik de afgelopen tijd niet mocht. Vrijdag is hij alleen naar een belangrijk overleg op het werk geweest en de rest van de dag is ie bij mij gebleven, saampjes op de bank. Verder heeft hij gister de boodschappen gedaan zodat ik fijn thuis kon blijven voor het geval het bloeden wel op gang zou komen. Mijn mannetje is nou eenmaal meer van het doen, dan van het praten.
Heeft jouw man een verdwaalde tweelingbroer? Het is ook hartstikke moeilijk.. je hebt allebei een mening en kom er dan maar eens verstandelijk samen uit.. Laat staan als je in een emotionele achtbaan zit! Natuurlijk is ie heel lief! Anders wil je ook geen kindje met hem! Zo bedoelde ik het ook niet hoor.. Wat lief dat ie met bloemem kwam..! Soms zegt dat ook werkelijk meer dan woorden..!
meiden ik heb nog niet bij gelezen maar wou wel alvast melden dat ik terug ben van vakantie. y30 jeetje meid wat verschrikkelijk dat de echo niet goed was een hele dikke kuffel voor jou
@leo: Tuurlijk weet ik dat je het goed bedoelde. In al mijn spuien had ik gewoon niet zo'n positief beeld van hem neer gezet hier, vandaar dat ik dat ook even recht wilde zetten. Maar gezien de tweelingbroer opmerking, heb jij ook zo'n exemplaar thuis. @mimi: welkom terug! Alles goed, geen vloeing meer gehad?
Mimi, welkom terug! Hoop dat jullie het lekker hebben gehad en dat alles lekker rustig is gebleven! Y30, klopt.. hier ook een exemplaar idd . Op andere fronten wellicht maar wij lopen vaak ook niet in dezelfde pas. Man praat niet graag/makkelijk en ziet veel niet 123 zitten. Moet zeggen dat sinds ik hem er buiten laat en mijn eigen plan trek dat hij volgt. De laatste tijd zelfs zonder mopperen. Ik baal ook wel eens (openlijk) van zijn gedrag.. maar wil hem echt voor geen goud missen!
Hier: bezoek aan de gyn was wat teleurstellend maar aan de andere kant ook wel conform verwachting. Ze was heel aardig en begripvol, omdat ze zelf weet wat het is, heeft 4 miskramen gehad en daarna 3 kinderen, maar ze heeft me ook de wacht aan gezegd. Ze gaf aan dat ik allerlei dingen wil die gewoon niet kunnen qua onderzoek, en dat ze vindt dat ze iedereen goede uitleg moet geven maar dat ik iedere keer een half uur op het spreekuur zit i.p.v. 10 minuten en dat gewoon niet "normaal" is. Ze gaf aan dat ik door het forum alles in twijfel trek en dat ze dat wel snapt door mijn verdriet maar dat ze al is mee gegaan in dingen die ze normaal niet doet, asperine en utrogestan en dat dat ook al niet "normaal gebruik" is. Ze heeft dan ook aangegeven dat ze nog het één en ander gaat laten prikken als ik ontzwangerd ben, ik moet de zwangerschapsvitamines laten staan.Dat houd in een aantal verloren maanden, maar straks wel duidelijkheid rondom stolling en auto-immuun (sommige, ze prikken lang niet alles van suus haar lijstje). Ze geeft aan dat als ik dan toch nog andere dingen uitgesloten wil hebben, dat ik dat i.d.d buiten nl zal moeten zoeken, omdat de academische ziekenhuizen ook niet meer prikken dan zij, en dat in buitenland waarschijnlijk niet alles vergoed zal worden. Ik ging weg met het gevoel "ze vindt me een lastige patiënt die haar spreekuur uit laat lopen" manlief gaf aan dat ze me gewoon op een hele vriendelijke manier heeft proberen uit te leggen dat ik wel kan blijven vragen om dingen die ze niet kan/mag doen, en daar steeds over in discussie gaan met haar, maar dat dat geen zin heeft. Voordeel is wel manlief en ik zijn er uit: We laten al het onderzoek wat zij kan doen uitvoeren, wat dus inderdaad verloren maanden in gaat houden, maar ook even ruimte om weer eens "gewoon" te gaan leven, na 3 miskramen een whiplash en een kleine operatie in 11 maanden. Als er vervolgens niets uit dat onderzoek komt dan gaan we het nog 1 keer proberen en als dat dan weer mis gaat en nl kan niets meer voor ons doen dan gaan we naar buitenland. Althans dat zegt hij nu.
Y30 ik kreeg hetzelfde reactie in een medisch zkh Hoe gaat het? Vrijdag heb ik mijn man verleid. Nu hopen dat het lukt. Ik had 2 eitjes dus het is het proberen waard, terwijl op een natuurlijke manier eigenlijk niet mogelijk is (geloof 20%)
@angelica: hopen dat het nu weer een keer jouw beurt is! Heb je een lange cyclus? Bedoel eigenlijk wanneer is NOD? Ben hier aan het afwachten of de cytotec nog wat gaat doen. Lijkt er tot dusver niet echt op. Heb het om 9.45 al ingebracht, heb alleen wat echt bloed i.p.v. bruin. Geen stolsels o.i.d. laat staan een vruchtje. Tja en verder gaat het wel, geen hevige huilbuien of verdriet meer. Is nu meer sprake van sombere berusting.
Ik lees mijn andere bericht van vanmorgen door en zie dat ik per ongeluk een naam heb genoemd. Mijn excuses, probeer er juist steeds op te letten, maar ik kan het bericht al niet meer wijzigen.
Y30 bij mij duurde het 12 uur voordat het ging werken Ik denk dat mijn nod 6 feb komt Gebruik nu geen utro allleen pred