Hallo meiden, Ik weet niet zo goed of dit een besloten groepje is dat al heel lang samen kletst. Als dat zo is, laat me dat maar even weten, dan vertrek ik weer . Maar als ik welkom ben, zou ik graag met jullie mee willen schrijven. Ik heb vandaag mijn 3e miskraam gehad .
ik weet wel heel zeker dat je welkom bent bij deze lieve meiden sterkte en hopelijk vind je hier wat steun en rust en tips!
O, wat fijn dat ik mee mag schrijven! Ik zal even wat meer vertellen. In 2009 begonnen we voor ons eerste kindje. Mijn eerste zwangerschap eindigde in een MA. Bij 10 weken kreeg ik een echo en ik bleek zwanger te zijn van een tweeling, die al een tijdje niet meer leefde. Ik werd al snel gecuretteerd. Vrij snel daarna werd ik zwanger van mijn dochtertje, die nu anderhalf is. Na haar bevalling zijn we niet meer aan de anticonceptie gegaan, omdat we snel een tweede wilden. Aanvankelijk had ik een lange cyclus door de borstvoeding, maar ik ben ondanks dat toch redelijk vlot zwanger geworden. Mijn zwangerschapstestjes bleven toen heel licht en bij 5 weken kwam spontaan een miskraam op gang. Meteen de ronde daarna was ik weer zwanger! Maar ik heb nooit genoten van die zwangerschap. Ik voelde me niet zwanger en ik had een sterk gevoel dat er iets mis was met dit kindje. Dat bleek later ook, uit de 20-weken echo en een vruchtwaterpunctie bleek mijn zoontje* trisomie 18 te hebben. Ik ben toen begin oktober 2011 ingeleid bij 22+3. Vol goede moed gingen we weer verder. En op 17 januari had ik weer een positieve test in handen. Uit ongerustheid bleef ik doortesten. Mijn testjes werden wel donkerder, maar ze knalden er niet echt uit. Gezien mijn voorgeschiedenis was ik hierdoor in paniek en mocht ik gister langskomen bij de vk voor een vroege echo. Mijn angst werd waarheid. Er was alleen wat verdikt slijmvlies te zien, met een miniscuul zwart stipje wat een zwangerschap had moeten zijn. Foute boel dus. Vandaag is de miskraam op gang gekomen. Ik heb altijd gedacht en de hoop gehad dat mijn eerdere miskramen "gewoon" pech waren geweest, ook omdat mijn 2e zwangerschap wel goed ging. Maar nu na 3 miskramen is de moed me in de schoenen gezakt, vooral ook omdat ik dus net een kindje ben verloren. Ik weet even niet waar ik het zoeken moet en hoe ik nu verder moet met mijn verdriet . Ik heb vandaag een afspraak gemaakt met de gyn in het UMC in Utrecht, op de herhaalde miskramen poli. Ik weet in ieder geval al dat mijn man en ik geen drager zijn van een chromosoomafwijking, dat is al onderzocht toen mijn zoon* trisomie 18 bleek te hebben. Heeft iemand hier ervaring met het UMCU?
@Brix: wat een verdriet hebben jullie al gehad en nu weer.Wat ontzettend heftig!Ik kan me voorstellen dat je niet meer weet waar je het zoeken moet. Ik loop ook in het UMC in Utrecht.Ook bij de herhaalde miskramen poli.Ik loop daar nog niet zolang.Wij gaan 22 februari naar Gent in Belgie.Op aanraden van de meiden hier. Heel veel sterkte meis met het verwerken van al jullie verdriet.Want bij een miskraam komt het eerdere verdriet ook weer heel hard boven.
@brix: ik liep eigenlijk in Dordrecht.Daar wilden ze geen onderzoek doen na 2 miskramen.Aangezien ik al 42 jaar ben,hebben wij erg weinig tijd nog.Wij willen dus niet wachten en zijn toen aan het rondbellen gegaan.In Utrecht konden we komen na twee miskramen. De meiden hier lopen weg met ds de Sutter in Gent.In Belgie zijn ze verder met bepaalde dingen als in Nederland..of misschien zeg ik het verkeerd: In Nederland zien ze het niet bewezen bij het slikken van bepaalde medicatie na herhaalde miskramen en bij nieuwe zwangerschap en in Belgie vinden ze dat wel.Mevr de Sutter schijnt ook erg begaan te zijn met haar patienten. Vandaar dat ik haar een mail gestuurd heb en mijn verhaal voorgelegd heb.Ik kreeg al snel een mail terug van haar dat ze me graag wilde zien en ik kreeg een afspraak doorgemaild. Ik ben benieuwd wat ze daar te zeggen hebben. Ik denk dat jij daar ook heel goed op je plek zal zijn.Zeker na jou verleden.
@ Hoop: lopen de onderzoeken in de 2 verschillende ziekenhuizen naast elkaar, of vult het een het ander aan? En ben je al zo ver in het traject dat je verschillen tussen de 2 ziet? Is het onderzoek in Gent uitgebreider? Hebben ze andere behandeling dan in NL? En ook niet onbelangrijk: als Gent zo'n goede naam heeft, hebben ze dan geen enorme wachtlijst? Ik ben benieuwd wat jij voor verschillen ziet. Want als het in het UMC ook prima is, hoef ik niet helemaal naar Gent
Brix helaas welkom hier. Ook al een kindje moetetn afstaan dus... Hier ook, ik weet hoe het voelt en wat het met je doet.. Zelf heb ik prius-onderzoeken gehad in het Radboud. Ik weet niet zeker of dit nog bestaat, maar ik geloof het wel, hetzij in afgeslankte vorm. Als je vriendjes met me wordt, kun je in mijn album zien wat ze bij mij zoal onderzocht hebben. Bij mij is er dus (helaas?) wel wat uitgekomen. Iets waar ik iets mee kan, door extra vitamines te slikken, maar helaas ook dingen waar i geen invloed op heb, afwijking aan mn baarmoeder. Ik wens je heel veel succes in je zoektocht en heel veel sterkte met het verwerken met al het verdriet!
Tuurlijk ben je bij ons welkom! Vandaag mis gegaan, jeetje...dan zit je er echt nog midden in. Hopelijk vind je hier steun!
Jeetje meid, je hebt al een hele geschiedenis! Lijkt me vreselijk om al zover te zijn en dan een kindje op de wereld te moeten zetten waarvan je weet dat het niet zal leven. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je het vertrouwen momenteel helemaal kwijt bent, het is vandaag gebeurd dus is ZO VERS. Logisch dat je nu alleen nog maar verdriet hebt. Heel veel sterkte!!
Hier: om ook weer eens wat leuks te melden; De vlucht voor onze vakantie is geboekt, we gaan naar INDIA!! Lijkt me echt super, en ik ben er ZOOO aan toe even weg van alle ellende. Verblijf e.d. moet ik nog regelen, maar de vlucht was een aanbieding dus daar moest ik snel bij zijn.
@brix helaas welkom en sterkte meid.. @angelica.. spannend ik hoop dat de test positief is! @y30 india lijkt me echt super! heerlijk hoor! geniet er van!
@Brix: ik geef je vanmiddag even uitgebreid antwoord op je vragen,ik moet nu snel naar theorieles,begint om half 9
Y30 naar India, wat goed! Lijkt me heerlijk er even tussenuit, maar helaas zit dat er voor ons nu niet in. Ik ben echt ziekjes geworden Maar maandag moet ik weer fit zijn!
@Meleka: Wat vervelend dat het ziek worden heeft doorgezet. Alles op alles om van het weekend uit te zieken dan maar. Nogmaals occinococilum werkt echt heel goed. Hier: heb ik nog steeds stolseltjes bij het bloed. Ik vraag me dan ook echt af of ik wel schoon zal zijn vrijdag. Heb er een beetje een hard hoofd in. Ga zo meteen wel voor het eerst me weer buitenshuis begeven. Ik heb sinds woensdag al geen plotselinge mega bloedingen meer gehad, dus ga het eens proberen (moet er toch weer een keer van komen). Even snel naar het reisbureau en de drogist, hopelijk gaat het goed.