Jij toch ter voorkoming van verklevingen na curretage toch? Mijn spiraal zit er vandaag vijf weken in..
Ja, mijn collega's laat ik altijd inlichten door mijn teamleider op het moment dat ik me ziek meld. Ik heb ook wel lieve reacties gehad, sms-jes, mailtjes en kaartjes. Ook als je zo'n eerste dag op het werk komt is het fijn dat men op de hoogte is, dat je niet dan nog alles moet vertellen.
Nou, dat viel wel mee hoor, ze doet niet neerbuigend over het forum, ze vindt het idee van steun bij elkaar zoeken heel positief. Ze is alleen wat minder blij met het feit dat ik haar mening vaak in twijfel trek door dingen die ik hier gelezen heb. Ze is van mening dat België nu eenmaal een hele andere kijk op geneeskunde heeft en dat die niet beter is, omdat ze daar overal pillen voor geven, ook voor dingen waarvoor het helemaal niet hoeft (haar mening, niet de mijne). Dus ze doet meer neerbuigend over Gent, niet zozeer over het forum. Maar ja fijn is het niet...
Y30, oh ik dacht dat de utrogestan een mk zou voorkomen, ipv alléén het bloeden.. Dus het zou mij niet helpen met mijn meerdere ma's? Leonieke, ja klopt.. Ooh, bij jou 5 weken, dan zou je toch moeten zeggen dat je 1 dezer dagen ongesteld zou moeten worden... Y30, fijn dat je collega's je steun geven. Scheelt ook een hele hoop dan he.
Jusi, ik gebruik er hormonen bij, overmorgen de laatste.. en dan is het een kwestie van dagen.. Beetje jammer dat ik juist dan in Portugal zit, vorige ongi was versie 2.0
Y30, oh zo.. dat ze flauw doen over Gent is ook naar, maar veel mensen doen zo stom over een forum, terwijl ik zo veel wijzer ben nu! Niet betweteriger, maar wel wijzer, en minder naïef Wat fijn dat je collegas zo begripvol en attent zijn!
Ik heb mijn baas niet gesproken, ziekmelden doen we bij de secretaresse. Zij was begripvol. Ze klonk een beetje geschrokken en bezorgd, ze kent mijn voorgeschiedenis ook. Ik heb van 2 collega's een lieve sms gekregen, dat voelt goed. Ik voel me doodmoe. Dat zal wel van de emotie zijn, want mijn man is ook net zo doodmoe en hij maakt de mk niet zelf door. Ik merk dat het thuis wel gaat, maar buiten in de grote boze wereld, daar waar alles je herinnert aan wat je niet hebt, daar vind ik het moeilijk. Ook als mensen me vragen hoe het gaat en als ze me meewarig aankijken en bevestigen dat het allemaal niet niks is, grijpt het me naar de keel. 21 feb naar de gyn. Het voelt ergens wel geruststellend dat er naar gekeken gaat worden, maar ik sta eerlijk gezegd, naar aanleiding van de verhalen hier, ook wel figuurlijk klaar met gebalde vuisten om er tegen in te gaan als men niks gaat vinden. Ik kan eerlijk gezegd denk ik moeilijk genoegen nemen met "u heeft simpelweg pech gehad, maar we hebben niks gevonden, dus we kunnen er niks aan doen." Terwijl ik weet dat men er elders dus wél van alles aan probeert te doen.
Dank je. Ben nu wel weer een beetje zenuwachtig, maar ja lijkt me vrij normaal. We mogen pas weer 's middags, dus moet toch nog even geduld hebben. Voor mijn gevoel kan het alle kanten op, en dat is natuurlijk ook zo. Wat betreft het forum: ik ben er echt heel blij mee hoor, zonder had ik niet zoveel geweten als dat ik nu weet en ook niet de zorg kunnen zoeken en vinden waar ik me goed bij voel!! Dus laat maar lekker kletsen die mensen die er negatief over zijn! Lfs babss.
Het is progesteron, voor zover ik het begrepen heb, helpt het bij innesteling (maar daar zit mijn probleem tot dusver niet) en voorkomt het bloedingen (die zouden kunnen plaats vinden door een progesteron te kort, vaak rond 5 a 6 weken) waardoor het vruchtje wat meer kans maakt. Maar kan me vergissen hoor.
Tuurlijk wordt je inmiddels wel zenuwachtig, hangt veel van af! Ik duim heel hard voor je dat je morgen een hele goede echo hebt.
@Angelica: spannend meis! Ben benieuwd naar je volgende test! @Babbs: succes straks! @Brix: fijn dat je begrip krijgt. Het is ook niet niks. Hier was hubby ook altijd helemaal brak van de spanning.
Hee meiden ik ben er ook weer. Babss heeeeeeel veel succes vandaag en hopelijk geniet ze!! Angel spannend zeg! Wanneer ga je weer een testje doen? Of heb je er al een gedaan misschien? Brix ik heb je verzoek geaccepteerd. Ons dochtertje had anencephalie, ofwel haar hoofdje was niet goed af. Net zoals je een open ruggetje of bijvoorbeeld een hazelipje kan hebben, kan een kindje ook een open schedeltje hebben (dat is de ergste vorm). Het hoofdje is dan wel dicht hoor, alleen het botje is zeg maar niet vastgegroeid aan elkaar waardoor de hersentjes zich niet kunnen ontwikkelen. Meleka ben je intussen al ietsje positiever over je baan? Progesteron: ziekenhuis wilde mij dat niet voorschrijven omdat ze zeggen dat niet bewezen is dat t écht geen kwaad kan.
he meiden 1. donderdag ochtend 9.30 5000 2. Vrijdag 2500 in de avond om 21.30 geklust (36 uur later) 3. Zaterdag 1250 4. zondag 625 5. maadag 312,5 6. dinsdag 156,25 7. woensdag 78, 125 8.donderdag 40 9. vrijdag 20 10. zaterdag 10 11. zondag 5 12. maandag 2,5 13. dinsdag 1,25 14. woensdag zo goed als weg 15. donderdag 16. vrijdag 17. zaterdag OFFICIELE TESTDAG! misschien is deze foto beter