Even kort berichtje: onze 4e ronde kwam bijna in gevaar omdat ik 4 follikels had... nu is er eentje achtergebleven, maar de andere 3 zouden alle 3 kunnen springen... Gent raadt in principe af, maar laat de beslissing aan ons. Heb even het eea erover opgezocht, maar de kans op tweeling of drieling is zo klein.. en als we nou al een kindje hadden was het ook weer een ander verhaal. Daarnaast heb ik links (waar de follikels zitten) geen eileider meer... dus mijn rechtereileider moet alle 3 de eitjes dan ook nog oppikken. Kortom: net pregnyl gespoten, we gaan er weer voor, in ieder geval geen verloren poging! X @Babs > heel veel succes vrijdag! Duim voor je en denk aan je!
Nou, ik ben een paar dagen geleden begonnen over immunologisch onderzoek in düsseldorf, en dat het misschien handiger is om dat nu te laten doen, nu ik toch al van de vitamines af ben voor het onderzoek in NL. I.p.v. dat ik na een eventueel volgende mk weer van de vitamines af moet, en verassend genoeg was hij het daar mee eens. Wat denk ik ook hielp was dat de gyn die gister de curretage heeft gedaan, het ook een goed idee vond om het nu te laten doen. En düsseldorf is vanaf hier VEEEEL dichterbij dan Gent, ik vermoed zomaar dat dat ook verschil maakt. Maar ben er inderdaad heel blij mee, dat hij het er mee eens is! Ze hebben ook al terug gebeld, en ik mag het onderzoek laten doen zonder verder patiënt te worden. Dus ga morgen bellen voor een afspraak. Mag mijn (slechte) duits wel eerst een beetje afstoffen. De arts zelf spreekt gelukkig ook engels.
Voor zover ik weet alleen de auto-imuun onderzoeken, maar niet immunologische onderzoeken. Wel is de naam van de arts in dusseldorf (Dr. Pfeiffer) een paar keer gevallen.
Y30, Thnx.. ga het lijstje maar even meenemen naar Dr.E volgende maand. Top dat ze in Düsseldorf willen meewerken zeg! Service! En helemaal top dat je man dit ook wil! Kan me er iets bij voorstellen dat de afstand ook een reden kan zijn.. misschien is deze optie met Dr.P nog wel beter voor hè specifieke vragen! Blij voor je! (Kon het nog voor 9 maart??)
@Joehoe: Spannend inderdaad! Ach en een tweeling is misschien zelfs wel leuk, of niet. Wij hebben ook nog geen kinderen, en het lijkt mijn mannetje ideaal een tweeling. @babs: nog 2 nachtjes!
Dat hoor ik morgen pas. Help me eens; welke specifieke vragen bedoel je? De sperma antistoffen? Ik heb namelijk verder nog niet echt specifieke vragen, maar wil gewoon graag gescreend worden op immuun problemen die kunnen samen hangen met die miskramen, m.n. omdat het steeds rond de zelfde tijd mis gaat. En ook omdat ik wat voedsel intoleranties heb, en als kind eczeem heb gehad, dacht dat die dingen ook met immuun problemen samen hangen. Tja...ik neem aan dat we in dat 1e gesprek voorlichting krijgen, over welke dingen ze kunnen onderzoeken.
Ik doelde idd op immuun verhaal. Ik zou gewoon vragen om het hele scala aan immunologische tests! Zeker omdat je dingen herkent uit/bang bent voor het verhaal van Angelica.. Wat ik me kan voorstellen..want het is ook eng! En met alle ingrepen die jij (wij!) in de loop der maanden hebben gehad niet eens een irreële angst ook..
Y30, fijn dat je die curretage nu achter de rug hebt. Nu op naar het herstel.. Oh, lees net dat je binnenkort naar Dusseldorf mag. Hopelijk komt er toch íets uit de testen, zodat je er iets aan kunt doen. Die onzekerheid is zo slopend he?! Brix, zo heel erg licht was je dochter toch niet? Het gemiddelde gewicht van een baby bij 40 weken is toch 3000 gram? En juist in die laatste weken groeien baby's erg hard he, als alles goed gaat dan... Angelica, jeetje, nog nooit van gehoord zeg! En die bloeding lijkt me ook geen gewone menstruatie.. Leonieke, fijn dat je aan me denkt. Jou wens ik alvast succes voor vrijdag, ik weet namelijk niet of ik morgen online kom.
Y30 ik heb een allo-immuum probleem Auto-immuum is dat het je eigen lichaam aanvalt en allo is alles wat vreemd is. Ik heb het boek van Alan Beer, mag je lenen van mij Ik heb astma en een latex allergie en vaak heb je dan ook een immuum afwijking naast prednison kun je ook IVIG krijgen of intralipid ik heb IVIG ik doe mee aan een trial
Juist ja...ik heb dus ook een latex allergie... Ik heb geen astma maar als kind wel eczeem gehad wat wel vaak in verband wordt gebracht met astma. (als astma overgaat komt er vaak eczeem voor terug). Het boek van Alan Beer is lief aangeboden, maar ik ga hem denk ik gewoon aanschaffen, lijkt me toch zo'n boek die je gewoon ter naslag zelf wilt hebben. Nou eerst die onderzoeken maar eens afwachten, maar mocht er wat uitkomen kom ik t.z.t zeker nog even bij je informeren over die IVIG trial. Begin het wel een beetje eng te vinden, merk ik...
@Jusi: veel succes vandaag, hopelijk gaat het allemaal pijnloos. @Leonieke: jou wens ik alvast het zelfde voor morgen. (voor het geval ik het later vergeet).
Hier: al een drukke ochtend achter de rug. Duitsland gebeld en nogmaals de verzekeraar. En de gyn in NL. Maar goed de stand van zaken: Ik heb a.s. woensdag al een afspraak bij dr. P , wist niet wat ik hoorde. Ik mocht aangeven welke dagen me goed uitkwamen en het kon ook aan het eind van de dag, echt zo anders dan in NL, werd er helemaal blij van. Ik moet de verwijsbrief van mijn gyn meenemen, dus hier meteen achteraan gebeld, hopelijk heb ik die op tijd, maar in duitsland gaven ze al aan dat het geen ramp zou zijn als het niet zo is. Dus woensdag al horen wat ze allemaal kunnen uitzoeken en wat het gaat kosten. Is het voor ons zelf te bekostigen dan laat ik het gewoon doen en dien ik de papieren achteraf in bij Menzis (maakte niets uit voor de kans of het wel of niet vergoed werd). Is het een enorm bedrag dan ga ik wel eerst aanvragen, of het vergoed wordt. Kan natuurlijk niet het risico lopen dat we het niet kunnen opbrengen.
Wauw Y30, die weten van aanpakken zeg, Wat goed! Gelijk heb je, achteraf indienen kan ook.. wat fijn dat er weer vooruitgang is zit.. Vind het zelf tenminste altijd fijn om iets 'te doen'