Hier: de verwijsbrief bij de vervangende huisarts opgehaald, en ook de brief van de gyn net bij de post. Moet toegeven dat ze wel een mooi duidelijk overzicht heeft gemaakt van mijn geschiedenis. Ze liegt alleen wel dat ze niet wist waar er onderzoek werd gedaan, want toen ik begon over dusseldorf wist ze wel degelijk waar het over ging, en bood ze me zelfs het telefoon nummer aan. En dat ze niet wil schrijven dat ze mij verwijst vind ik nog steeds kinderachtig. Verder staat er erg duidelijk dat ik me ongerust maak en ik veel waarden onderzocht wil hebben, met andere woorden "het is niet mijn idee, dit onderzoek". Maar ja...hopelijk is het in combinatie met de verwijsbrief voldoende voor de verzekeraar. We gaan zo weg, hebben om 16.30 de afspraak.
Eigenlijk is er alleen nog maar schildklier geprikt, de andere onderzoeken kunnen pas 12 weken na de mk gedaan worden. @Y30: ik ben benieuwd hoe het in D was......
Veel onderzoeken kunnen wel eerder worden gedaan. Dan geldt bij een afwijkende uitslag dat het onderzoek opnieuw moet worden gedaan. Bij een goede uitslag hoeft dat niet. Bij mij hebben ze direct alle onderzoeken gedaan. Na ontvangst van de uitslag moest 1 waarde opnieuw worden bepaalt na verloop van de benodigde tijd. Die was toen alsnog goed. Jammer dat ze niet direct willen prikken, helemaal als ze geen afwijkende uitslagen verwachten. Dat kost toch weer veel tijd als je ervoor kiest in de tussentijd niet zwanger te worden.
Ik heb niks gehoord over een belastingstest, wat is dat precies? Voor zover ik weet is het een gewone bloedafname. We zijn niet van plan te wachten met zwanger worden tot alle uitslagen er zijn, want dan moeten we drie maanden wachten en dat zien we niet zitten.
Nee dat kan ik me voorstellen. Wij hebben wel gewacht en achteraf veel spijt omdat die tijd voor ons erg kostbaar bleek. Dus ik geef je groot gelijk
Tja... aan de andere kant... Mocht er wel iets zijn, iets wat relatief makkelijk te verhelpen is en het gaat weer mis... Dan had je gewild dat je wel gewacht had...
Hier vandaag in Gent geweest.Half 11 vertrokken en om 6 uur pas thuis! Ik vind P de Sutter een hele lieve vrouw.Ze gaat volgende week donderdag een Hysteroscopie doen.Als daar niks uit komt,dan zal het waarschijnlijke echt pech geweest zijn de twee miskramen en natuurlijk mijn leeftijd. Sorry dat ik momenteel niet zo veel hier ben,ik lees vaak wel mee,maar ben zo moe van alle spannende dingen de laatste tijd.Mijn autorijlessen,mijn theorie examen,Gent,morgen komt de fotograaf foto,s maken van ons huis wat de verkoop in gaat.We zijn zo druk met alles netjes te maken in huis,dat ik echt kapot ben. Ben ook nog steeds niet ongi. Ik hoop van het weekend alles weer eens goed te lezen en mee te schrijven.
@hoop: fijn dat het een prettig gesprek was in Gent vandaag, en dat ze een hystero gaan doen. Jullie hebben verder inderdaad veel drukte, pfff Hier: dusseldorf was heel positief. Dr. P heeft mega veel kennis en een heel plausibel verhaal. We hebben er al met al bijna anderhalf uur gezeten, waarbij we ook veel erkenning hebben gehad over hoe raar de artsen in NL omgaan met meerdere mk's, maar ook vaak maar ivf na ivf blijven doen zonder uit te zoeken waarom het toch steeds mis gaat. Hij heeft bloed geprikt en ik krijg morgen en overmorgen de uitslagen al!! en handig gewoon via de mail, met uitleg en advies er onder. Met vragen kan ik mailen. Kosten vielen ook nog wel mee (duur maar wel te behappen), en hij gaf aan dat het vaak wel vergoed wordt. We zullen zien. Ben super benieuwd naar de uitslagen!
Herkenbaar, ik sta er ook op die manier in. 2 maart wordt hopelijk geprikt op stollingsonderzoek en een paar auto imuun dingen (laatste onderzoeken in NL), die uitslagen gaan ook 3 weken duren (is natuurlijk wel een stuk korter) en ik heb mezelf echt voorgenomen om er op te wachten, ook als mijn ei net voor die tijd langs komt. Wil niet later met spijt terug hoeven kijken.
Dat is waar, dat was ook de reden dat wij gewacht hebben. En natuurlijk is het achteraf makkelijk praten. Aan de andere kant hebben artsen hebben wel gelijk wanneer ze zeggen dat er veel vaker niets dan wel iets uitkomt. Een persoonlijke afweging. Als het om 3 weken ging, zou ik trouwens ook wachten.
Hoop en Y30 fijn om te lezen dat jullie gehoord voelen en tevreden zijn over jullie uitstapje over de grens.
Hoi meiden, ff snel vanaf mijn vakantie... kon jullie niet zolang missen. Y30, super dat je de onderzoeken kon laten doen!! En wat krijg je de uitslag snel! Ik hoop voor je dat er iets uit komt waar je op een simpele manier iets aan kunt doen (hoe tegenstrijdig ook, want eigenlijk wil je natuurlijk ook dat alles gewoon goed is...). Hoop, fijn dat je een hysteroscopie krijgt, kun je toch uitsluiten dat er iets mis is in je baarmoeder... Brix, jammer dat jouw bezoek aan de mk poli is tegengevallen... Zijn jullie ook nog van plan om bijv naar Gent te gaan? Even over die homocysteine: slik je nu foliumzuur? Bij mij hebben ze dit namelijk meteen na een mk getest, en ik gebruikte nog foliumzuur (een goede uitslag zou gewoon goed zijn, bij een slechte uitslag moesten we de test herhalen). Uitslag was goed, dus dat spoor liep dood voor mij, later bleek ik toch een afwijking in mijn genen te hebben die vaak voor hyperhomosystenemie zorgt. De arts in Gent gaf aan dat de goede waardes die bij mij getest waren niet betrouwbaar waren ivm bovenstaande. Ik ben nu zwanger en gebruik extra b vitamines en tot nu toe gaat het goed... Goed opletten dus... Hier, lekker aan het genieten van de qualitytime met mijn mannetje... dan vliegen de dagen voorbij... Knuffel voor iedereen! Lfs babss.
Brix, jeetje wat een flinke tegenvaller, dat speciale mk-spreekuur. Schiet ook voor geen meter op dus. Y30, fijn dat je een verwijsbrief hebt. En wat krijg je al vlug de uitslagen zeg, dat is wel fijn! Fijn ook dat jullie erkenning krijgen, dat zal jullie vast een 'lichter' gevoel geven. Onderzoeken enz: Hier zijn man en ik dus afgelopen donderdag geprikt op stolling, en nog wat dingen, die ik de hele tijd vergeet. Maar wij wachten niet met zwanger worden. Ik ben bang dat er niks uit de onderzoeken gaat komen namelijk... Hoop42, dubbel.. Ene kant hoop je natuurlijk dat er wél iets uit de onderzoeken komt of niet? Dan kan er tenminste iets gedaan worden. Babss, begrijp ik het nu goed dat jij nu 'gewoon' met extra vitamine B-tabletjes, (foliumzuur??), wél zwanger blijft? Bijzonder zeg.. dat heb ik nog niet eerder gehoord.
Meiden iedereen moet zn eigen keuze maken. Ik denk dat ik niet helemaal objectief kan zijn aangezien er bij mij dus wél iets uit de onderzoeken is gekomen. Dat is de reden dat ik dus zou wachten. Wat betreft de homocysteine, als je vitamines slikt, foliumzuur en/of b12 lrijg je een vertekend beeld en is de uitslag niet goed te interpreteren. Ook niet als de uitslag dan goed is, juist omdát je de betreffende vitamines slikt!
@Y30: fijn dat jij ook een goed gesprek hebt gehad en dat je al zo snel uitslagen krijgt! Geeft toch een fijn gevoel! Net ongesteld geworden helaas
Rot voor je Hoop. Jusi wanneer krijgen jullie de uitslagen van deze onderzoeken? Y30 fijn dat je ervaring met Dusseldorf zo positief is geweest! Wat een verademing dan he!! Fijn voor je!
ik kom even melden dat ik vandaag weer een goede echo heb gehad en ook alle onderzoeken naar de mk compleet zijn en er geen gekke dingen zijn uit gekomen . al de tijd vond ik mijn gyn onzettend mee werkend en denkend en snap nu ook waarom. hij vertelde me net dat zijn vrouw zelf 2 miskramen had gehad en dat hij heel goed begreep hoe onzeker je daarna kan worden , en dat zijn deur altijd open stond voor ons