Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad/deel 4

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 16 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Super nieuws Missy! Fijn voor je! En super zo'n gyn!

2. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Missy wat fijn dat het goed gaat met je zwangerschap :)

3. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn ei gespot. Precies op dag 14, een cyclus van 28 dagen. Ik heb, en dat op m'n ouwe dag, nog nooit zo'n mooie cyclus gehad. En dat met een lage eicelreserve/amh. Ik snap daar echt niets van. Maar ik ben er blij mee :)

Deze keer ga ik wel de medicatie nemen, ik heb geen griepverschijnselen meer. Duimen jullie voor ons? Ik wil zo graag voor mijn 42ste een kindje krijgen en dan moet het deze maand raak zijn :D

Nu ga ik er van tussen, want we moeten gaan ....... :p

4. leonieke

leonieke Niet meer actief

Meleka, mag ik jou dan bij deze een hele fijne nacht wensen ;)

5. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @hoop: balen meid!

Hier: de eerste test uitslagen zijn binnen, nog geen schokkende dingen maar wel een paar waarden die aan de lage kant zijn, en die te maken hebben met in hoeverre je lijf in staat is om een embryo te tolereren i.p.v. als een indringer te verstoten.
    Morgen komen nog meer uitslagen en dan zal er een definitief advies volgen. Tot dusver is het advies hoge hoeveelheden omega 3 en vitamine D en geen vitamine C (supplement) omdat die laatste het immuun systeem juist activeert.

Ik lees hier net over de homocysteïne, die is bij mij geprikt na mk2 (toen ik achteraf gezien nog HCG produceerde i.v.m. leeg vruchtzakje) en ook nog aan de vitamines was. Ga toch maar vragen of die op nieuw mag nu ik ontzwangerd ben en vitamine vrij. Zal me niet verbazen als ze het niet o.k. vind omdat mijn waarde toen goed was, maar ga het wel vragen (ze vindt me toch al een zeur).

6. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Missy: Super fijn dat de echo goed was, meid!!

@Meleka: Wat fijn dat je lijf helemaal mee werkt, veel klus plezier! Ga voor je duimen dat het raak is en dan goed dit keer!!

7. Meleka wauw!! Spannend hoor! Ik DUIM heeeel hard voor je!!!

Y30 toch wat afwijkende waardes dus... Ben benieuwd naar de rest en t daarop volgende advies! Weet je ook welke waardes afweken?

8. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Missy oh wat fijn

Y30 nou ben echt benieuwd

Meleka nou duim voor je

Lobi hoe is het met jou

9. Angelica, lief dat je het vraagt. Met mij gaat het goed! Maandag hebben we de evaluatie van het ziekenhuis en dan hoop ik eindelijk duidelijkheid te krijgen over mijn lijf... Ben zeeer benieuwd;)

En met jou dan?

10. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    nou anders ik wel...

hier gaat het wel redelijk. Ik ben nu aan de pil en dan onze laatste ronde in... het is moeilijk om positief te blijven

Ik moet 5 maart. ik ga vragen of ze die anti stoffen willen testen, of is dat niet verstandig

11. Ja, dat kun je toch gewoon vragen? Ik zou het doen!

Wel spannend hoor meis, kan me voorstellen dat het (soms) moeilijk is om positief te blijven,... Ik hoop op een wonder voor jou!!

12. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Spannende dag dus maandag! Ik hoop zo dat je nu duidelijkheid krijgt en dat ze je ook wat kunnen bieden.

M.b.t. je vraag over mijn waardes: ja ik heb meerdere A4 vol met alle waarden waarvan tot dusver de uitslag binnen is (vandaag helaas geen uitslagen meer gehad, zullen hopelijk maandag wel komen) en dan kun je zo zien welke binnen de marges vallen en welke niet. Bovendien heeft hij uitleg en advies er onder geschreven.

Bij mij zit de belangrijkste afwijking in de regulatory T-cells en nog een stof die de werking van die cellen negatief beïnvloed.
    Die T-cells moeten tussen de 10 en 30 % zitten en zijn bij mij 16,9 op zich dus o.k. maar hij geeft wel aan dat hoe dichter bij de 30 hoe beter, dus proberen op te hogen met omega 3.
    Deze cellen bepalen of je lijf het vruchtje tolereert. Dus als je een actief immuun systeem hebt dan kan het zijn dat je lijf de embryo (die 50% van je vent is) ziet als indringer en er tegen gaat strijden, op dat moment moet je veel regulatory T-cells hebben die dan je lijf het signaal geven dat deze indringer mag blijven. (beetje simpel uitgelegd).
    En ik had dus een andere waarde die een beetje te laag was en wat niet helpt bij het accepteren van een embyo.

Ben erg benieuwd naar de rest van de uitslagen, en of het advies zo simpel blijft 500 mg omega 3 en 2000 iui vitamine D (en geen extra vitamine C ) of dat er toch nog andere adviezen komen.

13. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Kan me goed voorstellen dat het niet meevalt om positief te blijven!
    Lijkt me inderdaad verstandig om te vragen of die anti-stoffen nog een keer geprikt kunnen worden.

Vroeg me nog wel af (voor mezelf) welke stof is dat die anti-stof tegen sperma (heb jij een test uitslag waar de naam op staat?)
    Wil namelijk graag in mijn lijsten kijken of ze mij daar ook op getest hebben, ben vergeten er specifiek naar te vragen. Maar heb wel het totaal pakket aan onderzoek gekregen, dus hopelijk zit ie erbij.

14. Nou Y30 eigenlijk klinkt dit wel erg positief, toch? Ik weet niet of t verdere consequenties kan hebben voor je eigen gezondheid? Maar anders is is t dus relatief makkelijk te verhelpen met vitamines (ervan uitgaande dat de rest allemaal goed is!)
    Super fijn dat je deze onderzoeken hebt gehad en je nu een hopelijk volgende zwangerschap met betere of misschien zelfs goede hoop in kan stappen!!

15. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@missymaaike: gefeliciteerd!! Wat een goed nieuws! Fijn hoor meid!

@Y30: fijn dat er wat dingen gevonden zijn die waarschijnlijk simpel op te lossen zijn! Moet een enorme opluchting zijn voor jullie!

@Meleka: fijn dat je cyclus zo netjes is nu! Dat is een geruststellend gevoel toch.

16. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @Lobi en Hoop: jullie zijn enthousiaster dan ik zelf:).
    Ik moet de rest van de uitslagen natuurlijk nog afwachten en ook het stollingsonderzoek wat volgende week gedaan zal worden, maar ik merk dat het mijn hoop op een kindje nog niet echt heeft doen toenemen.
    Ik heb toch een beetje last van storende gedachten, ik nam namelijk al vitamine D welliswaar 1200 i.p.v. 2000 iui, en ik nam ook al DHA 200 mg (is een onderdeel van omgega 3) nu moet ik naast 200 DHA ook 300 EPA (ander onderdeel van omega 3) slikken.
    Ik wil natuurlijk heel graag geloven dat het zo simpel is, een beetje meer van dit en een beetje meer van dat, maar ik kan het me haast niet voorstellen.

Maar goed we wachten de rest van de uitslagen af, (die van de stolling duurt na prikken sowieso nog 3 weken) daarna moet ik eerst weer een maand aan de folium zuur e.d. en dan maar weer proberen.
    Hopelijk sta ik er eer die tijd wel weer wat hoopvoller in.

17. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

@Y30: ik kan me ook wel goed voorstellen dat je nog niet helemaal gerustgesteld bent.Wij vrouwen willen eerst zien,dan geloven.Maar probeer ook wat hoop te houden meis,misschien is er echt maar weinig nodig om het de volgende keer WEL goed te laten gaan.

18. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    @ Y30: ik snap je gevoel van eerst zien, dan geloven wel. Ik hoop voor je dat het inderdaad te verhelpen is met extra vitaminen. Maar je moet nog een deel van de uitslagen afwachten, toch?

Over vit D en omega 3. Toen ik zwanger was van mijn dochter, gebruikte ik 50 mcg vit D en extra sterke visoliecapsules. De hoge dosering vit D gebruikte ik omdat dat een bewezen gunstig effect heeft op MS (dat is een van de 2 auto-immuunziekten die ik heb). Visoliecapsules gebruikte ik omdat ik er wat over had gelezen, dat het gunstig is voor de ontwikkeling van de hersenen van de baby.
    En nu gebruik ik het niet meer. Ja, wel de 10 mcg vit D die in de zwangerschapsvitaminen zitten, maar meer niet. Terwijl ik dus eigenlijk meer zou moeten gebruiken ;).
    En nu lees ik in het verhaal van Y30 dat vit D en omega 3 de kans op een mk kunnen doen verkleinen. Was dat stiekem de reden dat het bij mijn dochter wel goed ging en nu ik het niet meer gebruik, ik steeds miskramen krijg? Wie zal het weten :(. Ik denk dat ik geen risico ga nemen en het weer ga gebruiken......

19. Y30

Y30 Fanatiek lid

11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Zou wel bijzonder zijn, 50 mcg is namelijk precies 2000 iui (de hoeveelheid die dr.pfeiffer aanraad). Als je visolie gaat halen, even op letten dat er ongeveer 200 mg DHA en 300 EPA in zit.

M.b.t. je vraag, ja ik moet nog wat uitslagen binnen krijgen.

20. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Je moet wel weten dat Pfeiffer eigenlijk iedereen grote hoeveelheden D en visolie aanraadt en dat hij gesponsord wordt door een visoliefabrikant. Dat zal hij ook toegeven als je hem ernaar vraagt. Hier kun je wel het een en ander over lezen in het Prednisolon of baarmoederkrasjesforum op het forum van Freya.

Ik denk niet dat D en veel visolie kwaad kan, maar ik zou er zelf na veel miskramen ook niet direct wonderen van verwachten.

Deel Deze Pagina