Vrijdag weten we de belangrijkste uitslagen... Verder loop je na zo'n punctie een week of twee kans op een miskraam, hoewel die kans niet groot is, is het natuurlijk wel spannend...
Hi Lindra, ik kreeg utrogestan omdat mijn cyclus na mijn curettage in mij soms nog maar 18 dagen was of 21 met nog niet eens 1 dagje bloedverlies. Dan heeft een eitje geen tijd om in te nestelen, daarbij gaf de gynaecoloog het tijdens de zwangerschap van de tweeling ( geen idee waarom), via dit forum wist ik dat het gegeven werd bij herhaalde miskramen en heb ik dit aan mijn gynaecoloog gevraagd, ze wilde het overigens maar tot 7 weken geven, daarna was het genoeg. Ik had voorraad dus ik kon tot en met 12 weken door zoals hier op het forum wordt aangeraden. Hoe is het gegaan in het ziekenhuis vandaag?
@angelica ik zie ook echt een streepje bij jou test. @babss heb je een vruchtwaterpunctie of vlokken gehad? Wel spannend hoor en lekker rustig aan doen. @puckje2 Goed dat je het toch 12 weken hebt kunnen gebruiken. Helaas wilde de gyn me geen combi geven van mifegyne en citotec alleen citotec. We hebben nu afgesproken dat ik aanstaande donderdag bel en dan de medicatie krijg, heb er een beetje spijt van vind het nog lang duren. Denk dat ik nog eens bel of we tot maandag kunnen wachten en dan dinsdag medicatie. De gyn wil wel wat bloedtesten doen maar pas als ik 8 weken ontzwangerd ben. Zo kan ik nog wat gegevens bij elkaar sprokkelen voordat ik naar gent ga. Wat Is wijsheid?? Wachten met proberen totdat je naar gent kunt of doorgaan. De meeste bloedtesten kunnen ze toch ook doen terwijl zwanger bent?
Lindra, Je kan het ook bij je ha regelen die van mij wilde ook alles voor me doen. Als je vriendjes wordt met me zie een prius onderzoek print dat uit en neem het mee en vraag of ze dat voor je kan regelen
Thanks Angelica maar geloof niet dat de gyn me gaat helpen met prius ivm met mijn leeftijd ze wil wel wat bloedtesten doen. Mijn huisarts staat er ook niet voor open. Mocht ik toch nog zwanger worden dan ga ik proberen de utrog via internet te bestellen als ik dan nog niet in gent ben geweest. Wanneer hoor jij wat meer over je bloeduitslag?
vrijdag wordt ik gebeld Ik las net hele goede dingen De testen die ik nu gebruik hebben meer hcg nodig dan kruitvat bij de meeste zijn de kv veel duidelijker ik ga vanmiddag als ikt huis ben testen
@Angelica, ik word toch wel heel blij van jouw goede berichten, ik blijf duimen maar ben voorzichtig toch wel heel positief, spannend hoor! Wat bedoel je precies met de testen van het prius onderzoek. En wat is jouw huisarts meegaand! Ik hoop de mijne zo ver te krijgen dat ze testen voor me wilt doen. Waar vind ik het overzicht? @Lindra, het is ook zo moeilijk en vervelend dat afwachten en in zo'n onzekere situatie te verkeren. Doe waar jij je goed bij voelt zou ik zeggen. Als jij eerder wilt, dan moet je gewoon eerder aan die medicatie. Ook mijn arts wilde geen mifegyn aan mij geven, ze zijn er van overtuigd dat dat niet nodig is wanneer het al mis is. Maar volgens de verhalen hier is het slagingspercentage veel hoger met mifegyn. Misschien wil je huisarts hier wel aan meewerken? Ik weet niet hoe het zit bij jou maar het geeft mij het gevoel alweer niet bij een goed ziekenhuis te zitten omdat ze hier niet van op de hoogte zijn. Ook het feit dat 2 gynaecologen allebei niet aan een hematoom hebben gedacht met zo'n enorme bloeding die ik heb gehad vind ik moeilijk te verkroppen. Ik had nl meteen moeten liggen met een hematoom en niet zoals ik de week dat het misging 2 dagen non stop tillen, sjouwen en lopen tijdens een fotoshoot... ach ja, achteraf is het "een koe in de kont kijken" zegt mijn vriend dan.. . Ik zit nu aan de chinese kruiden, acupunctuur, homeopathie, + heb net als een gek trampoline gesprongen. Ik heb besloten mijn curettage uit te stellen tot ik het niet meer trek/onverantwoord is, dit mede omdat ze in dit ziekenhuis het niet onder plaatselijke verdoving willen doen. @Hoop42,lief dat je het nog even zegt, ik heb het gisteren inderdaad niet aangegeven bij de gynaecoloog maar ga het zeker nog een keer doen, ze zullen het inderdaad wel wegwuiven als is het voor de aansprakelijkheid maar het lucht vast op. liefs voor iedereen
@puckje: wat naar dat je nog een rest hebt! En een hematoom, moet dat niet sowieso verwijderd worden?? Verder wou ik je nog even zeggen (niet om je bang te maken) dat ik bij mijn 1e curretage precies het tegenovergestelde heb gehoord van de gyn. Ik wilde toen ook steeds wachten of mijn lichaam de rest nog zelf zou opruimen, en heb uiteindelijk ook meerdere weken gewacht met meerdere ronden cytotec. De arts zei mij op een gegeven moment dat ik echt moest stoppen met wachten omdat de rest alleen maar vaster gaat zitten naar mate het lang blijft zitten. En als de rest vaster gaat zitten moeten ze meer doen om het los te krijgen en is de kans op schade juist groter. Nu weten we natuurlijk niet welke gyn gelijk heeft, maar wilde het je in ieder geval even zeggen, zodat je het mee kunt nemen in je overweging. Veel sterkte, ik hoop dat het toch nog los komt!!
@angel: ik zie ook streepjes, en die van het kruidvat zal ongetwijfeld duidelijker zijn. Spannend hoor!! @Babs: vrijdag dus...spannend!!! Ik hoop zo dat alles gewoon helemaal goed is!! @Lindra: persoonlijk zou ik eerst de onderzoeken laten doen, en dan pas weer proberen. Maar dat is heel persoonlijk. Stolling kunnen ze sowieso niet onderzoeken als je zwanger bent of nog niet volledig ontzwangerd vandaar die 8 weken. Ik heb zelf recentelijk ook weer veel onderzoek gehad en heb daar een pauze voor ingelast. Wilde geen risico lopen dat ik weer zwanger zou zijn en er dan wat mis blijkt te zijn waardoor die zwangerschap ook weer mis gaat. Hier: sinds gisteravond iets bruine afscheiding maar van echt ongi is geen sprake. Begin het wat vreemd te vinden (zondag was uiterste NOD), zeker gezien ik niet zwanger ben.
@Angelica, ik duim me helemaal suf! Heb je de KV test al gedaan? @Babbs... jeetje wat spannend.... heel veel succes vrijdag, ik hoop heel erg dat het 100% meevalt! @Y30 > idd beetje vreemd... misschien heeft het wat langer nodig om door te breken? Hier > Gisteren erg onzeker en ongelukkig... collega (waarmee ik sinds 1 april een team vorm) vertelde mij dat ze 10 wk zwanger is... zucht... houdt het dan nooit op? Toen kwam ik thuis en voelde ik mn borsten niet meer.... aaarrrgghhhh... gelukkig ging het vandaag in de loop van de dag ietsjes beter... ik kan toch niets doen moet ik me maar bedenken... Dikke knuffel voor iedereen hier!
@joehoe: aan je handtekening kan ik het niet zien, en ik ben het even kwijt. Jij had toch recent een posi test of ben ik nou helemaal in de war? Gevoelige borsten komen en gaan wel vaker hoor, ik vind dat ook altijd heel naar, maar weet van veel andere meiden dat het veel voorkomt.
@Y30, dank je wel voor het meedenken, ik ga het zeker meenemen in mijn besluit. Het is toch te gek voor woorden dat gynaecologen elkaar zo tegenspreken. Vervelend dat je niet weet wat er speelt. Na miskramen kan je cyclus toch nog een aantal maanden erg in lengte verschillen? Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt. Heb je al uitslag van de onderzoeken gehad? @Joehoe, wat vervelend dat je je zo onzeker voelt en heel logisch ook. Mijn acupuncturist vertelde mij dat stress het hormoon cortisol produceert wat het hcg doet dalen (tijdelijk), vandaar vaak die wisslende borsten en symptomen in het begin van de zwangerschap. Die kunnen dus onderdrukt worden door bv werkstress of doordat iemand iets verteld wat gewoon heel veel met je doet. Geheel onschuldig dus. Ik hoop dat je je inmiddelsl wat lekkerder voelt.