Op Freya is ook een groot prednisolon-topic. En snap dat je eerst dit wil afronden. Duurt lang zo, donderdag. Suus
snelly haha wat ben jij erg! Meleka.. dus je hcg was erg gedaald.. kunnen ze niet een fout gemaakt hebben?? ik hoop natuurlijk dat t allemaal goed zit.. maar zo niet dan hoop je natuurlijk dat het ook allemaal snel vanzelf komt! hopelijk is het snel donderdag!
Hahaha ik zit hier in mezelf te lachen, ondanks het trieste onderwerp. We lijken een beetje dezelfde denkwijze te hebben, want ook ik dacht even zouden ze niet een foutje hebben gemaakt. Uitslag van iemand anders haar bloed aan mij hebben gegeven Maar nee, dat denk ik niet. Want dat blijft overeind dat het echobeeld nog steeds niet past bij een goede zwangerschap van die duur/bij dat hcg gehalte van eerdere bloedafnames. Anyway, morgen moet ik nog een keer hcg laten bepalen en dan krijg ik 's middags de uitslag. En dan donderdag naar de gyn.
Volgens mij heb ik dit al gevonden! Maar bedankt voor de tip. Jouw stukken hierover moet ik ook nog doorlezen.
Suus, Ik heb nog niets laten weten. Maar de afspraak voor 10 november staat en die is om lootjes te trekken (leuk zo rond sinterklaas tijd..) Als ik niet wil, moet ik afbellen. Ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Heb inmiddels wel helder dat Pim* goed in mijn bm lag en niet in zo'n hoorn.. (echos' laten beoordelen) dus dan is de 'afwachten optie' ook weer een mogelijkheid. Weetje wat mijn probleem is? Ik wil door E geopereerd worden. En dat kan alleen als ik lootje A trek.. Trek ik lootje B en ik stap uit het onderzoek gaat ie me echt niet als beloning opereren en moet ik alsnog naar Gent.. Ik ga daar dus niets mee winnen.. Ik denk dat ik hem ga bellen of mailen (hoe deed jij dat Suus?) met de smekende vraag of hij me alsje alsje alsjeblieft buiten het onderzoek om wil helpen.. Doet hij dat niet dan doe ik mee.. Trek ik B? dan geef ik het een maand of drie.. Ben ik dan zwanger: prima! Heb ik een mk gehad: gaat E me sowieso opereren Anders stap ik er zelf uit en ga ik naar Gent.. Dan sta ik er namelijk exact hetzelfde voor als dat ik in MCA zou blijven. Vanf april is me start in de mmm toeegezegd (zwart op wit) dus dat loopt dan allemaal mooi in elkaar over.. Angelica, dit was tevens de update
Ja en dat is nog maar het begin. Adoptie is zo ontzettend duur... Hier oke. Gister gebeld door t geertgen. Ik ga deze ronde stoppen met hormonen en kijken wat er gebeurt. Ja, kijken, want een echo is natuurlijk helemaal oke (itt het Radboud). En als er niks gebeurt, dan gaan we verdere opties bespreken. Ben benieuwd...
meleka ik had een hcg van bijna 2 duizend met 5 weken en ze zagen niks in mn baarmoeder bij de vorige zwangerschap.. dus alles kan denk ik dan maar 2 echo's later, toch wel mooi 2 vruchtzakjes! (wel na stomme kijkoperatie).. maar goed, af wachten tot donderdag!
Wat een apart verhaal, Moesch! Maar wel mooi (of is het niet goed afgelopen? Dan natuurlijk helemaal niet mooi!). Ik ga niet uit van een zwangerschap. Dat zou het zoveelste wereldwonder zijn. Die hcg-uitslag zal gewoon kloppen. Ik hoop wel op een schone baarmoeder. Dromen mag toch
nee niet goed afgelopen helaas.. miskraam bij 10 wkn..! dromen mag idd, maar ik hoop dat je baarmoeder dan helemaal schoon is.. dan kun je ook weer verder!
dames.. ik ben even niet geweest maar heb vanmorgen positief getest. alleen nu minder goed nieuws.. Gyn belde net met paar uitslagen van onderzoeken, had gebeld dat ik zwanger was en of er al uitslagen waren zodat indien slecht er behandeld kon worden. nu is mijn at3 extreem verlaagd en dus niet goed. ik moet nu weer prikken om het te bevestigen en krijg daarvan de 17e uitslag. alvast behandelen kan niet want dat is gevaarlijk indien die nu wel goed is. ze neemt het eveneens op met een internist. Ik ben helemaal down nu.. ik denk dat de uitslagen te laat gaan komen om deze zwangerschap te redden. ben er ook verbaasd over hoelang die uitslagen duren.. ga eens even googlen. Het is een stollingsafwijking. is er iemand die me meer kan vertellen hierover? mijn at3 was 29 en moest tussen de 80 en 120 zijn..
Nou ja, vrij helder toch? Volgens mij ben je eruit. En ik zou even bellen en zeggen dat het dringen is en met onderzoek te maken heeft, dan krijg je wel een belafspraak. Als dat net werkt, zou ik mailen. Ik denk overigens niet dat hij het doet. Maar vragen kan altijd. En misschien zit ik ernaast. Dus als je een (v)mk krijgt dan gaat ie je sowieso opereren? Suus
Jeetje Aloha wat een nieuws. Allereerst natuurlijk gefeliciteerd, maar ik snap heel goed dat het heel dubbel is... Ik heb geprobeerd informatie te vinden, maar ik kan niet echt iets vinden over specifiek at3? Krijg je eerder bericht zodra er overleg geweest is met een internist? Wat een schrik..
Huh? Een stollingsfactor? Daar heb ik nog nooit van gehoord, van at3, en ik heb me behoorlijk ingelezen... Maar als die factor niet goed is, dan zou als de donder een gesprek bij de gyn regelen. Wie weet kun je snel met aspirine en heparine beginnen. Ik ga er tenminste van uit dat je bloed te veel klontert... Suus
Dit lijkt mij ook een logische gedachtegang. Bij een gyn en/of een internist een gesprek regelen, zo snel mogelijk inderdaad! Je schrijft dat alvast behandelen gevaarlijk is. Waar zou de behandeling dan uit bestaan, weet je dat?
Aloha, het staat voor Antitrombine III deficiëntie, en het is heel belangrijk om snel te zorgen dat je heparine krijgt. Juist omdat je zwanger bent. Alvast behandelen is niet gevaarlijk, maar juist niet behandelen kan gevaarlijk zijn voor jouw gezondheid. Lees maar: Wat is Antitrombine III deficiëntie? Antitrombine III deficiëntie (AT3 of ATIII) is een stollingsafwijking en versnelt de inactivering van Factor Xa, IXa, XIa en IIa. Dit enzym wordt in de lever aangemaakt en is net als Proteïne C en Proteïne S een stollingsremmer. Deficiëntie is een tekort. Dit wil zeggen: Het lichaam maakt onvoldoende Antitrombine III aan waardoor één van de stollingsfactoren langer doorgaat dan nodig. Heparines (fraxiparine etc.) verhogen de activiteit van AT3. Met andere woorden: Heparine heeft minder effect op bloedstolling bij iemand met een AT3 deficiëntie. Je hebt dan een hogere dosis heparine nodig om ontstold te worden. Coumarines (marcoumar, sintrommittis e.d.) hebben geen effect op de activiteit van AT3, zodat deze dosering niet hoger hoeft te zijn. Verschijnselen AT3 hoeft geen klachten te veroorzaken. Heb je AT3, dan heb je 50% kans om voor je veertigste een trombose te krijgen en in zeldzame gevallen een longembolie. Vrouwen kunnen tijdens een zwangerschap trombose in de placenta ontwikkelen waardoor de baby niet de benodigde voedingsstoffen krijgt en in het ergste geval overlijdt. Erfelijkheid AT3 kan erfelijk zijn en geeft daardoor een constant verhoogde kans op trombose van 0.4 %. Niet erfelijke AT3 geeft een verhoogde kans op trombose gedurende (tijdelijke) risicosituaties. Heterozygoten (alleen vader of moeder is drager van AT3) hebben een AT3 niveau van 30-60%. Hebben beide ouders AT3 dan is er een grote kans dat de zwangerschap niet voldragen wordt en de baby overlijdt. Behandeling De behandeling is gelijk aan de behandeling van Factor V Leiden. Alleen tijdens een zwangerschap is er een klein verschil in behandeling. Gedurende de gehele zwangerschap schrijft de arts Laagmoleculaire heparine (fraxiparine, faxodi etc.) voor. Omdat deze heparine ook de AT3 activiteit verhoogt, is een hogere dosis heparine nodig, dan normaal.