Ja, nouja... als de gyn er niet verder op wil prikken, bel ik de huisarts wel. Die is er inmiddels wel achter dat het bij ons (Thirza en ikzelf) altijd anders gaat dan anders en dat mijn intuitie meestal wel klopt. Ben bijna nog nooit bij de huisarts geweest ergens voor, wat achteraf niet zo bleek te zijn, dus ze weet ook wel dat ik niet zomaar kom te zeueren en we hebben de afgelopen 3 jaar wel bewezen dat er altijd van die achterlijke dingen spelen bij ons, dus ik krijg sowieso wel een prikformulier los, denk ik. En denk dat de huisarts dan wel even alles aan wil kruisen hoor... Gewoon omdat he zo ook niet veel langer moet gaan. Jemig, ben al 4 jaar aan 1 stuk lamlendig. Eerst door extreme zwangerschapsmisselijkheid 7 mnd, toen bekkeninstabiliteit, toen kwam Thirza en bleek een huilbabytje te zijn en toen eindelijk na een kleine 2 jaar bij die dame alles een beetje rustig was, kregen we 2 miskramen. Dus nee, denk wel dat als de gyn niet mee gaat werken, de huisarts dat wel doet en dan ga ik een prikformulier EN een verwijzing in 1 keer vragen... Kan ik direct een afspraak maken, kunnen we de algemene kennismaking gewoon overslaan. Pfff, had ik gehoopt vandaag een uitslag te krijgen waar we mee verder zouden kunnen, heeft zo'n doos van een gyn weer niet verder gekeken dan d'r neus lang is Bah!
Dames ff snel, Bij mij was ook alles goed. Alleen mijn bloeddruk was wat hoog 140/90. Moet over 2 wk weer terug komen. Heb nog niets gelezen nu ff geen tijd. Tot morgen dames
Goed zo, Snelly! En hopelijk blijft die bloeddruk binnen de perken. Ik heb besloten toch maar naar het ziekenhuis hier in de buurt te gaan. Om de simpele reden dat ze in Gent niet telefonisch bereikbaar waren toen ik ze wilde vragen of een afspraak op vrijdag een afspraak bij de professor betekent (ze zit in Frankrijk en haar mail was niet duidelijk daarover). Harstikke fijne afdeling daar, maar de telefonische bereikbaarheid is zo ontzettend slecht. Zoiets is toch relatief eenvoudig op te lossen voor zo'n professionele organisatie! En daarnaast als de zwangerschap goed gaat, moet ik toch overstappen naar hier en loopt het verkeerd en moet er worden ingegrepen dan ook liever hier. Ik had graag nog een keer gegaan, maar het is gewoon niet praktisch. De huisarts is inmiddels om en maakt een verwijzing. De huisarts in opleiding zij dat bij een bbz er altijd heel veel bloedverlies is. Dit hoeft toch niet, hangt toch ook af van welk stadium? Ik dacht het zal wel
Nee hoor, bij een bbz is er geen sprake van bloedverlies in het begin. Dan zouden ze er wel een stuk eerder achterkomen. De officiële richtlijn is trouwens dat als er bij hcg 2000 nog niets in de baarmoeder te zien is, dat het dan een bbz is. Maar nogmaals, dat is echt lang niet altijd zo. Ik zeg het maar vast. Suus
Ik weet het niet. Ds nodigde me nu uit voor een echo, omdat de grens waarna er op echo een vruchtzakje te zien zou moeten zijn volgens haar 1000 is.
Snelly, wat goed! Hier, zojuist toch nog kunnen klussen, morgen nog eens proberen en dan hopen dat mijn ei wel springt! En dan maar weer op de wachtbank tot de 30e...
Vind het wel spannend hoor, want mede doordat ik ziek ben, ben ik bang dat deze ronde gelijk weer verloren is...
nou meiden ik ben weer thuis (nouja bij mijn ouders) wat een dag zeg we zijn om half 8 vertrokken en kwamen om half 11 aan. eerst melden bij het onthaal dat duurde wel even dus we waren 5 min te laat. maar dat was geen enkel probleem. we hadden een hele lieve dokter ze vroeg meteen of we al een echo hadden gehad dus wij meteen nee nou zegt ze zullen we dat dan eerst maar even doen. de echo was prima een mooi rondje met zelfs al kleine deeltjes erin. ze vond ook mijn schildklierwaarde aan de hoge kant volgens de normale richtlijnen is het prima maar volgens miskramen waarde is het dus te hoog nu heb ik bloed moeten laten prikken en dan gaan ze dat nog eens bekijken. ook begon ze erover of we wel eens van utro gehoord hadden wij natuurlijk meteen dat we dat heel graag willen hebben ik kreeg toen meteen eer recept mee om het op te halen bij de apotheek in gent daar hebben ze namelijk capsules van 200 dus dan hoef ik er maar 1 in te brengen ipv 2. daarna zijn we zelf begonnen over de prednison hier kon ze zich wel in vinden maar moest ze toch eerst overleggen met ds die komt donderdag terug dus daar word ik donderdag over opgebeld en dan hoor ik meteen de uitslag van mijn bloedonderzoek. ik kreeg wel meteen een recept mee voor de prednison dus ik ga er eigenlijk wel een klein beetje van uit dat het goed is. mocht ik weer een miskraam krijgen dan willen ze nog een hystroscopie doen die word dan zo gemaakt dat we ook meteen de uitslag krijgen. wat een aardige dokters zeg en wat een service hier kan nederland echt wat van leren. nou daarna dus de utro wezen halen de apotheek was dicht tot 2 uur dus we zijn eerst wat gaan eten.. eenmaal bij de apotheek aangekomen hadden ze niet genoeg op voorraad ze hadden 1 doosje voor vaginaal gebruik en 1 doosje om te slikken maar de gene die ons hielp verzekerde ons dat het precies het zelfde was en ik ze alle 2 dus ook vaginaal kan inbrengen prima dus maar nog steeds 2 doosjes te kort dus moest nog naar een andere apotheek om de rest te halen. daarna weer terug naar huis met een zeer voldaan gevoel en nu duimen dat het allemaal gaat helpen. op naar volgende week woensdag naar hopenlijk een kloppend hartje!! meleka wat een spanning zeg ik begrijp het wel dat je voor de echo best een stukje wilt rijden. mykelti ja ik heb al eens vaker gehoord dat er nog een klein ziekehuisje is wat ik eruit begrijp is het een deel van het ziekenhuis in hoorn. ik weet dat er in heerhugowaard ook echo's worden gemaakt moet het er met de tijd eens over hebben of ik daar niet heen kan. dat is voor mij een stuk makkelijker want dan kan ik op de fiets. haha heb je ook dokter b..s gehad ze is inderdaad erg vlug en dat stoort me soms best wel maar het schijnt de beste te zijn dus ik probeer er een beetje langs te kijken maar ik begrijp wel wat je bedoelt.
@mimi: klinkt goed! Nou, hopen op een lekkere plakkerd nu met alle hulpmiddelen! @meleka: bbz altijd veel bloedverlies? Hmm, nou, mijn zusje heeft een bbz gehad, die zichzelf opgelost heeft, en had volgens mij minder bloedverlies dan bij menstruatie... want haar lijf heeft het gewoon opgenomen. Nou is ze, net als ik altijd was, altijd wel heel zwaar ongesteld, maar toch... @dreamz3: haha, nou, als het deze ronde niet raak is, ligt het zeker niet aan jullie @all: gyn dus gebeld, schildklierwaarden waren goed. Ik vragen waar ze op geprikt hadden, moets aardig doorvragen en zelf tsh laten vallen voor ze aangaf dat ze idd enkel die geprikt hadden. Genoemd dat in het kader van meerdere miskramen nogal eens de tsh wel OK is maar de andere waarden niet, en of het dus goed was om verder te prikken. Ja, ze wilde ook wel even op FT4 wilde laten prikken. Dus nog even gevraagd of het dan, als we toch bezig waren, ook goed was om dan antiTPO ook even te prikken. Wilde ze allemaal wel aan meewerken, dus fijn. Kan morgen het formulier even ophalen op het secretariaat en dan door om te prikken. Kan ik nog even kijken of er verder nog iets te weten valt en dan idd laten prikken
Mimi, fijn dat jullie zo'n goeie ervaring hebben, nu op naar een plakkerd! Rozemarijke, ik hoop het!!
O, en dat vergeet ik nog helemaal, maar ons chromosomenonderzoek was ook al binnen en dat was helemaal in orde. Had ik eigenlijk ook niet anders verwacht, maar wel fijn om ff zeker te weten. Is echt snel gegaan dan, want pas 3 weken geleden dat we hebben laten prikken!
rozemarijke dat is zeker snel en fijn dat alles goed was. super dat ze zo willen meewerken aan de bloedonderzoeken
Ja, mijn schoonzusje had ze na 2,5 maand ook nog niet, maar daar zat wel een zomervakantie tussen... Wij zaten direct na de zomervakantie, dus misschien dat er tijdens de zomervakantie weinig binnen was gekomen en onze buisjes direct mooi verwerkt konden worden? Nouja, wel erg fijn igg, dat we dat nu al weten Hmm, ff m'n handtekening wijzigen, bedenk ik me...
@Snelly: fijn dat alles weer goed was! Die bloeddruk krijg je vast wel weer onder controle. @Mimi: Klinkt als een super bezoek in Gent, wat fijn al die medewerking! En helemaal fijn dat de echo goed was, i.d.d nu op naar een kloppend hartje! Hier: bruine afscheiding blijft, maar neemt niet toe, ongi zet dus nog niet door. Vervelend want doordat het zo anders gaat dan anders blijf ik steeds denken: "zal het dan toch innestellingsbloed zijn". Maar ik denk van niet. Eind volgende week nog een late (2e) na controle van de curretage staan, ben benieuwd wat de gyn dan vindt van hoe dit allemaal gaat.
Ja dat is dus onzin, met alle repect voor ons aller DS. Misschien is dat bij ivf zo, maar bij natuurlijke zwangerschap niet. Heb me daar nogal in verdiept nadat ik in januari te horen had gekregen dat ik een bbz zou hebben omdat er bij 2000 nog niets te zien was. De rest is geschiedenis. Kán wel, dat er iets te zien is. Maar hoeft niet. Suus