Wie heeft er ook meerdere miskramen gehad/deel 4

Discussie in 'Miskraam' gestart door Dreamz3, 16 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    o een hekel aan feestdagen sorry dat had ik niet begrepen.
    en ik zou zeker met DS de mogelijkheden van prednison bespreken want ik ben er net als suus heilig van overtuigd dat mij dit (tot nu toe) geholpen heeft zwanger te blijven.
    en ik hoop ook dat ik DS nooit ga ontmoeten.

2. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    lobi hoe is het gegaan vandaag??

angelica ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen maar wil je wel een hele dikke knuffel geven.
    en wat je zei over ontstekingen als je de medicijnen neemt. neem je cranberry pillen?
    ik weet natuurlijk niet waar je ontsteking krijgt maar bij mij helpen de cranberry pillen altijd heel erg goed ik neem nu omdat ik prednison neem de hoogste dosis en heb tot nu toe nog geen last van ontstekingen terwijl ik normaal er best wel vastbaar voor ben.
    ik raak overgens ook niet zwanger als ik een ontsteking heb dus kan me goed voorstellen wat jij zegt.
    kan niet niet pas met de pillen beginnen als je zwanger bent net als mij?? of kan dat niet vanwegen je antispermalichamen??

3. Even een korte update via mn foon. Er was (nog) niks te zien. Mn baarmoederslijmvloes was nog dun, dus daarom verwachtte de gyn ook geen groot eitje te zien. Wel zag hij rechts meerdere kleintjes. Wat op zich een goed teken is. Niet zozeer voor deze ronde maar wel voor de toekomst. Vrijdagavond moet ik terug.
    Maar deze arts die overigens echt súper aardig was en fijn, begon meteen over ivf. Hij was verbaasd dat dit nog nooit besproken was en vindt dit de beste optie voor ons. (Alhoewel hij wel ook aangaf dat rechter eierstok ook erg lastig ligt en dus moeilijk aan te prikken). Heb zelf aangegeven dat ik eerst wil proberen om de hormonen te verhogen (als er deze ronde niks gebeurt) om te kijken of dat goed zal uitwerken. Volgens mij vond ie dat wel oke. Hij zei als er dan meerdere eitjes zijn moet je wel die ronde overslaan. Maar toen ik zei dat ik t afgelopen jaar 1 kans heb gehad omdat ik steeds links een eisprong had, gaf ie me toch wel gelijk en begreep ie het.

Babss nog niet gehad over onze eigen kinderwens. Dat komt volgend gesprek aan bod! Spannend dus!!

4. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.850
    2
    38
    NULL
    NULL
    lobi spannend hoor vrijdag maar het is iig weer een hoopgevend gesprek.
    ik ga duimen voor een pracht ei vrijdag aan de goede kant natuurlijk

5. Flavour

Flavour Niet meer actief

Lobi, goed zo, dat klinkt goed. En je weet maar nooit, ik had ook al een ivf-datum vanwege die dichte eileider!

Babbs, de kerstdagen hebben wij vorig jaar overgeslagen. Veel videootjes gekeken enneh... andere dingen gedaan die ons leven veranderd hebben :). Als dat geen pleidooi is voor gezond egoïsme :).

Mimi, je bent er nog niet, snap ik heel goed, maar wonderlijk toch dat je nu ineens zoveel verder komt met de pred. Kwam er maar eens echt goed onderzoek naar immuunproblemen en herhaalde miskramen.

Angel, hoop dat je goed hebt kunnen leren.

Knuffel!
    Suus

6. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Angelica wat rot dat je je niet goed voelt.
    Succes met leren. Ik vind het zo knap van je dat je dat erbij doet en dan in deze omstandigheden.

Net als Angelica heb ik last van een grote dip.
    Vanwege het zwanger blijven, ik trek het met moeite op dit moment.
    De miskraam. De baan die toch net aan mijn neus voorbij is gegaan en dat terwijl het einde van mijn inkomen in zicht is. Het is soms zo moeilijk allemaal en soms lukt het me even niet om stoer en sterk te blijven. Ik lees wel mee, maar trek me even een beetje terug.

7. Meleka ik had je al gemist inderdaad...

Voor jou, Angelica en Dreamz een extra dikke knuffel!!

8. Iemand nog iets van svansteenis gehoord?

9. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja die schreef in haar eigen topic dat het toch mis was.

Meleka, dikke knuffel!

Suus

10. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    He meiden knuffel voor jullie allemaal jullie zijn zo geweldig

Meleka knuffel het is ook echt niet makkelijk

Babbs Eerste kerstdag is bij mijn ouders met mijn zus en beste vriendin (woont samen met mijn neef, zijn moeder (zusje van mijn moeder is overleden) de kinderen komen ook.
    Tweede kerstdag zijn we samen zo heerlijk

Mimi echt super!

Suus mijn collega der dochter heeft ook reflux, die doet het nu eindelijk goed. Ze heeft in het zkh gelegen niks bleef binnen

Hier nog aan het leren voor morgen en vanmorgen naar acu geweest. ik heb veel energie maar die stagneert. Hij ziet dat ik mezelf goed warm hou hahaha

11. Flavour

Flavour Niet meer actief

He Angel,

Krijg je daar weer Chinese kruiden voor? Superknap dat je zo aan het leren bent.

Reflux kan idd heftig zijn. Hier gaat 1 tot 2 keer per dag een hele fles eruit en ze huilt erg veel omdat het pijn doet. Ze kringt zware meds, maar die helpen maar een beetje. Zielig.

Suus

12. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    HE Suus, nee geen kruiden. Vitamines zijn voldoende

zo zielig, mijn collega moet haar matras iets omhoog doen bij haar hoofd zodat dat hoger ligt en dat helpt

Slaap je wel een beetje?

13. Flavour

Flavour Niet meer actief

Hier staat het wiegje ook schuin. Maar niks helpt, alleen groter groeien. Slapen is ook voor gevorderden :). En als ik kan slapen, dan lig ik te malen. Fijn is dat hè.

Suus

14. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    pff ik hoop dat je snel kunt genieten. slaap ze bij jullie?

15. Flavour

Flavour Niet meer actief

16. lym

lym Actief lid

8 okt 2010
    445
    0
    0
    NULL
    zuidholland
    Hallo ladies,
    Ik heb even snel alles gelezen en geef bij deze een hele dikke knuffel aan jullie allemaal....."grouphug"

Zelf heb ik gisteren een fm gehad, groeit gestaag alleen nog links 9,5 en 11,3mm. Vrijdag weer meten.
    Nou hoorde ik van de fertiliteitsass dat er een symposium is geweest waar bij het nut van DHEA is besproken.
    Het zou bevorderend zijn voor de kwaliteit van de eicel, embryo bij ivf en minder kans op miskramen. Dit zou bij oudere vrouwen, vrouwen met lage eicelreserve en vrouwen met verminderde fertiliteit kunnen helpen.
    Heb het meteen aan de S voorgelegd, en hieronder haar antwoord:
    Geachte mevrouw,

Voor zover ik weet is DHEA nog steeds controversieel. Zelf heb ik het een aantal keer door patiënten gebruikt weten worden zonder enig effect. Het is overigens onschadelijk. De meeste patiënten halen het via het internet uit de Verenigde Staten en de behandeldosis is driemaal 25 mg daags. U kan het gerust proberen. Het moet wel al maanden voor de start van de behandeling begonnen worden om enig effect te hebben.

Mvg,

Tja, ik wil het wel proberen...ben tenslotte ook al 42.
    En baat het niet, dan hoop ik dat het niet schaadt.

Heeft een van jullie hier iets over gehoord, gelezen of ervaring mee???

17. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    Ivf mogelijk toch drie keer vergoed

Laatste update: 8 november 2011 13:32 info

AMSTERDAM - Het kabinet is bereid af te zien van het beperken van de vergoeding voor ivf van drie behandelingen naar één.

[​IMG] Foto: ANP
    Dat blijkt uit een brief die minister van Volksgezondheid Edith Schippers (VVD) dinsdag aan de Tweede Kamer heeft gestuurd.
    Schippers heeft op verzoek van de Tweede Kamer laten onderzoeken of er alternatieven zijn voor de beperking van het aantal ivf-pogingen, een maatregel die vanaf 2013 dertig miljoen euro per jaar moet opleveren. "Dit heeft meerdere bruikbare voorstellen opgeleverd", meldt zij.

Alternatieve plannen

Het gaat daarbij onder meer om het efficiënter voorschrijven van medicijnen en het nauwkeuriger bepalen of een ivf-behandeling zin heeft.
    De alternatieve plannen worden de komende tijd verder onderzocht. Als voldoende zeker is dat ze evenveel geld opleveren, is de beperking van het aantal ivf-behandelingen van de baan. Schippers neemt in mei een besluit.

18. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb erover gelezen en het overwogen.
    Maar omdat je het, zoals ik begreep, eerst minimaal 3-4 maanden moet innemen voordat het resultaat zou opleveren, heb ik het terzijde geschoven. Het is mij te onzeker om vertraging door op te lopen. Want je mag het niet nemen als je zwanger bent. Bij een vruchtbaarheidsbehandeling las ik dat je na de punctie moet stoppen. Dus het lijkt mij het handigst als je het wilt proberen om 3-4 maanden niet zwanger te raken, zodat je het nonstop kunt innemen om resultaat te behalen.

19. Meleka

Meleka Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.743
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pas in mei een besluit, dat geeft mensen nog een half jaar tijd.
    Het zal er in ieder geval niet makkelijker op worden om goedkeuring te krijgen, lijkt me.

20. Flavour

Flavour Niet meer actief

Lym, ik heb zelf niet veel verstand van DHEA, maar op Freya is er wel het een en ander over geschreven. Volgens mij klopt het wel wat DS zegt, je moet er ruim van tevoren mee beginnen. Op Fertilityfriends wordt er ook wel over geschreven: Central Europe

Angel, voorzichtig goed nieuws, al lijkt dit me wel het addertje onder het gras:
    "Het gaat daarbij onder meer om het efficiënter voorschrijven van medicijnen en het nauwkeuriger bepalen of een ivf-behandeling zin heeft."

Dan denk ik, de artsen gaan bepalen voor jou of het nog wel zin heeft. Is nu ook al zo, maar ivf zul je dan niet meer zo snel krijgen, vermoed ik dan.

Suus

Deel Deze Pagina