Mykelti heel begrijpelijk dat je je zorgen maakt. Pff als we dan zwanger zijn, dan is een onbezorgde zwangerschap die netjes volgens het boekje verloopt ook al niet meer voor ons weggelegd. Ik vind zwanger zijn gewoon helemaal niet leuk meer! Ik ben het gaan zien als een noodzakelijk kwaad. Jammer toch, het kan ook zo anders. Angelica, ik kan er niets over zeggen helaas. Wat een spannende tijd toch weer voor je. Ik duim hoor. Ik hoop ook gewoon dat het bij mij nu wel goed gaat. Maar ik ben gewoon gealarmeerd door dat traag stijgende hcg. Een mogelijke indicatie voor een bbz en dat wil ik uitgesloten hebben, omdat een bbz niet iets is waar je mee rond moet blijven lopen. En als ik dan een huisarts tref die uit haar nek lult, dan wil ik worden doorgestuurd naar iemand die er wel verstand van heeft. Ik zag net dat ik zelf geen afspraak kan maken voor het spoedspreekuur. Alleen voor een afspraak met een gynaecoloog voor over minstens 2 weken. Daar heb ik niets aan. Dus huisarts weer gebeld dat zij een afspraak maken. Moeilijk, moeilijk en ja hoor, weer overleggen, kan pas na het spreekuur. Waarom willen ze me zo graag bij zich houden ipv doorsturen terwijl mijn huisarts zelf aangaf nog niet eens verstand te hebben van hcg en telkens naar Gent wijst
Nee een lange nacht, de langste van maanden: 5 uur geslapen. De afgelopen weken was het elke drie uur voeden en dan slaap je maar 2 uur achtereen. Suus
meleka wat een gedoe zeg. het is misschien heel erg maar de kan onderhand beter zeggen dat je vreselijke pijn in je buik hebt misschien dat ze dan een beetje opschieten
Ik kan pas achteraf van de zwangerschap genieten trouwens. Dat getrappel 's nachts was heerlijk, maar vooral nu ik weet dat het goed afgelopen is. Maak veel foto's, dat maakt het nagenieten straks makkelijker. Suus
de dokter belde net (sneller als verwacht) en ze heeft overlegd met DS en ik mag aan de prednison en DS wilt ook dat ik medicijnen krijg voor mijn schildklier want ze vind het gewoon tehoog voor iemand die zwanger is. jeetje zeg wat ben ik blij!! ik hoop zo dat het nu eindelijk gaat werken. ik vergeet alleen te vragen hoelang ik die schildklierpillen moet nemen. weet iemand van jullie dat?? is dat ook voor 12 weken of voor je hele zwangerschap??
hey dames, vandaag weer zo'n drama pff.. maar dit keer met mn werk.. ik had hier al vermeld dat mn zoontje maandag naar het ziekenhuis moest waardoor ik niet kon werken. gister weer aan het werk gegaan en komt personeelszaken naar me toe, waarom ik niet eerder was begonnen om de uren van maandag in te halen?? ik werd verplicht om over te werken tot midden in de nacht, ik heb geweigerd en verteld dat ik zwanger ben en niet ga overwerken tot midden in de nacht. vanochtend werd ik gebeld dat ik gelijk moest komen om het werk af te maken. heb gezegd dat ik vandaag zonder auto zit, wat echt zo is en dat ik zo snel geen oppas heb.. dus werd er gezegd dat ik per direct ontslagen ben!! ik wist niet wat me overkwam??
Watttt? Dat kunnen ze dus echt niet maken he! Sowieso mogen ze je niet verplichten om tot midden in de nacht door te werken, al helemaal niet als je zwanger bent. Wat voor contract heb je? Want ze moeten wel een hele goede reden hebben om je te ontslaan hoor. En als je dit aanvecht, ga je het zeker winnen!
ik heb een jaarcontract, dat nog loopt tot 1 juni 2012.. ik heb idd begrepen dat dit niet zomaar kan en ik heb contact gehad met een jurist. we gaan het zeker aanvechten. alleen heb ik niks zwart op wit staan.. enkel wat er allemaal gezegd is.. en ben bang dat ze alles gaan verdraaien ofzo..
Pff Moesch dit kun je nu net gebruiken. Heel goed dat je je juridisch laat bijstaan. Ik zou ook contact opnemen met de bedrijfsarts en hem/haar op de hoogte brengen van wat er gebeurd. Rot dat je een tijdelijk contract hebt, maar daar zou ik me nu geen zorgen om proberen te maken. Mimi goed dat je geholpen wordt in Gent! Ik kan vrijdagmiddag terecht in het ziekenhuis. Nu vond de huisarts in opleiding het toch wel nodig om me te vertellen dat bij hevig bloedverlies of hevige pijn ik me direct in het ziekenhuis moet melden. Ik stelde voor om morgenochtend nogmaals bloed te prikken, zodat de gynaecoloog de nieuwste hcg-waarden heeft in het rijtje. Vond ze niet nodig, omdat de gynaecoloog die waarden niet kan inzien. Kan ik toch mondeling overbrengen zoals ik dat ook met de eerdere waardes zal doen? Nope Intussen neemt het bruinverlies toe. Het wordt nu echt een kliederzooi. Kan niet wachten tot vrijdag.
@Moesch: mijn mond viel hier gewoon open van verbazing!! DIT KAN ECHT NIET!! Goed dat je al juridische hulp aan het inwinnen bent! @mimi en mykelti: Heel herkenbaar, toen ik de tweede keer zwanger was durfde ik ook heel weinig,en inderdaad zeker geen sex, tot ergenis van mijn vent. Hier: Ben gister avond laat ongesteld geworden, en nu ook echt goed, dus geen testjes meer gedaan. Aan de ene kant fijn om duidelijkheid te hebben maar aan de andere kant ook wel een beetje down over deze kans die weer verkeken is. Ik moet nu wachten op een ingreep in het ziekenhuis (verstopte talgklier (lees bult) in mijn lies laten verwijderen). De arts raade aan om dit onder narcose te doen en had me blijkbaar al op de wachtlijst gezet voor een OK. Ik kreeg net te horen dat er nog geen enkel zicht is op wanneer ik dan aan de beurt ben. Zwanger onder narcose mag niet, dus tot operatie kunnen we niet meer proberen en na de tijd zal klussen wel ff moeilijk worden met een wond in mijn lies. Dus sta verplicht op pauze. Ben al aan het informeren of ik het niet beter poliklinisch (onder plaatselijke verdoving) kan laten verwijderen, dan wordt er gewoon een datum gepland en weet ik waar ik aan toe ben, ook qua klussen. De arts gaf (vorige week) alleen aan dat het best op een rot plek zit met lastig snij werk en dat hij het zelf (als hij mij was) onder narcose zou laten doen. Ga de voors en tegens toch nog even met hem bespreken tijdens een telefonisch consult volgende week, in tussentijd sta ik toch nog wel ff op de wachtlijst voor de OK, en poliklinisch was er ook voor de 17e geen ruimte, dus de ovulatie van november mis ik sowieso. Sorry voor dit lange ego verhaal, maar ik zou graag horen wat jullie zouden doen, vandaar dat ik het hele verhaal even duidelijk heb geprobeerd op te schrijven.
PFFF...wat spannend! En nu dus ook geen nieuwe HCG waarde om je eventueel aan vast te kunnen houden. Nou maar hopen dat ze iets zien op de echo vrijdag! Kan me voorstellen dat het wachten vreselijk lang duurt zo!
ik heb al wat rondgebeld en ik weet dat ik in mijn recht sta.. het stomme is alleen dat we geen rechtsbijstand verzekering hebben in ons verzekeringen pakket.. dat we daar nooit aan hebben gedacht pfff.. komt ons denk ik duur te staan maar we gaan er wel voor vechten! @meleka wanneer heb je nou de echo dan? @y30 wat vervelend dat je geen datum hebt.. idd ff alles goed afwegen en kijken of het toch niet poliklinisch kan zodat je weet wanneer je verder kunt!
Laat ze het maar lekker verdraaien, jij hebt recht om daar te werken tot juni 2012, dus ze hebben geen poot om op te staan.
Ik denk er soms aan om onze rechtbijstandverzekering op te zeggen, want dat is volgens mij de duurste verzekering die we hebben (nou ja levensverzekeringen niet meegerekend ). Maar zo zie je maar, het kan helaas onverwacht toch handig zijn. Ik neem aan dat de gynaecoloog vrijdag ook een echo zal uitvoeren. Y30 gatver wat rot dat die operatie er tussendoor komt. Voor wat betreft onder narcose of plaatselijke verdoving kan ik je geen advies geven. Ik zou mijn beslissing motiveren op de mening van artsen. Ik zou wel proberen om (via de zorgverzekeraar) bij een ander ziekenhuis sneller aan de beurt te zijn.
Y30, ook al een bult in je lies? Hier ook.. (iets lager eigenlijk) Doen ze dat onder narcose idd? Jemig... Meleka, Bah wat een spannende dagen... als dat bruinverlies maar wat afnam.. idioot dat ze niet wilden prikken zeg.. wat ga je nu doen? Mimi, Ik denk dat je mij bedoelde.. klopt dat B..S de beste keuze schijnt te zijn in mca.. Wat goed dat ze je (eindelijk!!) zo goed helpen in Gent zeg! Eindelijk erkenning voor je probleem.. ik hoop dat dit de oplossing is meis... Mca schijn in HHW een dependance te hebben.. vraag waard??!!